KentOve`s Stue Stereo - Side 145

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 145 av 153 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 141 142 143 144 145 146 147 148 149 ... SisteSiste
Viser resultater 2,881 til 2,900 av 3052
    Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fått deg dame

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jo spennende å se hva som dukker opp, det lureste er vel å beholde disse en stund til, tviler på at verdien har falt ytterligere om du selger dem om et år.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skjønner deg rett er vi i samme båt. Ingenting blir bra nok. Har også begynnt på min 1. nedgradering. Alt trenger visst ikke å være så dyrt for å spille bra. :P

Geir Arne

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om jeg skal gratulere eller kondolere, men fonuftig er det

Hadde samme runden i 2008, det varte nøyaktig i 2år før hjerte, ører og engasjementet tok overhånd igjen. Når det er sagt er det fantastisk mye fornuftig priset hifi som spiller meget engasjerende.

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fulgt med i tråden din selv om jeg ikke har sagt så mye.
    Støtter deg i ditt valg,finn roen,lyden kommer av seg selv ofte.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får bra lyd med en Dali Mentor 6 til den nette sum av 20k

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Fått deg dame
    Hehe, neida! Rett før nyåret fikk jeg fast offshore rotasjon, derfor er planen min å få reist litt fremover. Har også planer om å få realisert en annen ting jeg har siklet på de to siste årene..

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Blir jo spennende å se hva som dukker opp, det lureste er vel å beholde disse en stund til, tviler på at verdien har falt ytterligere om du selger dem om et år.
    Det tviler jeg også på. Grunnen til at jeg selger nå, er for å løse ut litt penger til den nye leka mi

Hva som kommer inn for AP er ikke helt bestemt, meg jeg har to kandidater. Venter med å si noe om disse, før AP er solgt. Som nevnt blir Ayon spilleren erstattet med en mac + dac løsning. Macen jeg ska bruke blir en bærbar sak, men det kan hende jeg kommer til å bruke iMac en stund først, siden jeg også trenger ny stasjonær data. Dac er ikke bestemt, men det blir nok Ayre QB-9, Naim DAC eller noe fra Bel Canto.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Hvis jeg skjønner deg rett er vi i samme båt. Ingenting blir bra nok. Har også begynnt på min 1. nedgradering. Alt trenger visst ikke å være så dyrt for å spille bra. :P

Geir Arne
    Tror nok vi er litt i samme situasjon. Drømmer jo om å en gang bygge mitt eget hus. Da er eget hifi rom første prioritert, hvor alt ligger til rette for få god lyd.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Det tviler jeg også på. Grunnen til at jeg selger nå, er for å løse ut litt penger til den nye leka mi

Hva som kommer inn for AP er ikke helt bestemt, meg jeg har to kandidater. Venter med å si noe om disse, før AP er solgt. Som nevnt blir Ayon spilleren erstattet med en mac + dac løsning. Macen jeg ska bruke blir en bærbar sak, men det kan hende jeg kommer til å bruke iMac en stund først, siden jeg også trenger ny stasjonær data. Dac er ikke bestemt, men det blir nok Ayre QB-9, Naim DAC eller noe fra Bel Canto.
    Hva med å beholde cd spileren din så bytter vi Triton mot Pass La bs

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Vet ikke om jeg skal gratulere eller kondolere, men fonuftig er det

Hadde samme runden i 2008, det varte nøyaktig i 2år før hjerte, ører og engasjementet tok overhånd igjen. Når det er sagt er det fantastisk mye fornuftig priset hifi som spiller meget engasjerende.
    Satser på å sitte igjen med en løsning som blir en del billigere enn den jeg har idag, og på samme tid er "like bra". Håper og tror at det skal gå fint

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Har fulgt med i tråden din selv om jeg ikke har sagt så mye.
    Støtter deg i ditt valg,finn roen,lyden kommer av seg selv ofte.
    Takk for det!

Men, fortvil ikke. Jeg kommer fortsatt til å holde dere oppdatert

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Du får bra lyd med en Dali Mentor 6 til den nette sum av 20k
    Dali MS4 frister veldig. Men, disse koster 60k og da er det ingen vits i å gå for denne nedgraderingen.

Jeg har ett navn å to på blokka, som skal sjekkes nærmere ut når ting begynner å falle på plass.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å beholde cd spileren din så bytter vi Triton mot Pass La bs
    Haha.. Pass Labs forsterkersettet koster 160k, så du blir nok nødt til å betale en fint mellomlegg da

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali MS4 frister veldig. Men, disse koster 60k og da er det ingen vits i å gå for denne nedgraderingen.

Jeg har ett navn å to på blokka, som skal sjekkes nærmere ut når ting begynner å falle på plass.
    Dali Ms4 er dritlekkert så de hadde gitt en stor eierglede her i hvertfall, men skal være glad til at jeg har Helicon i det minste.

Håper du finner en kandidat som er verdt å satse på, må være kjedelig å selge disse flotte AP høytalerne dine også. Virkelig fine er dem.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser på å sitte igjen med en løsning som blir en del billigere enn den jeg har idag, og på samme tid er "like bra". Håper og tror at det skal gå fint
    Får satse på det Jeg gikk ned fra en cd og pre kombo til nesten 80k til en DAC med pre til 10k som spilte bedre! Så kom idioten i meg og kjøpte DAC-en i samme serie til nærmere 50... Men men , det er uante muligheter for rå lyd til en pris du ikke er vant med om man svelger litt fordommer.
    Det beste for din del er at fallhøyden i prisklassen du har operert i er enorm, mens i litt rimeligere klasser kan man tillate seg å bytte og teste litt mer. Både lettere å kjøpe brukt og selge igjen

Lykke til i jakten

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Får satse på det Jeg gikk ned fra en cd og pre kombo til nesten 80k til en DAC med pre til 10k som spilte bedre! Så kom idioten i meg og kjøpte DAC-en i samme serie til nærmere 50... Men men , det er uante muligheter for rå lyd til en pris du ikke er vant med om man svelger litt fordommer.
    Det beste for din del er at fallhøyden i prisklassen du har operert i er enorm, mens i litt rimeligere klasser kan man tillate seg å bytte og teste litt mer. Både lettere å kjøpe brukt og selge igjen

Lykke til i jakten
    Jeg har heldigvis ingen fordommer for billigere Hifi, så satser på jeg skal komme i mål med ett bra resultat her også. Det du nevner har slått meg flere ganger. Klatrer jeg en del ned på prisstigen, er det ikke fullt så stor risiko å prøve å feile litt mtp det økonomiske tapet. Dette blir jo klart en stor fordel nå, når jeg har bestemt meg for å nedgradere litt. Uansett så blir det tungvint med hjemlån osv for meg som bor på en så liten plass som Karmøy.

Jeg lurer jo som nevnt litt på disse dacene fra Bel Canto. Hva er din erfaring med dem? Ser du har 3.5VB nå, men denne har vel ikke plug and play USB som de to mindre brødrene? Har du prøvd 1.5 og 2.5 også? Hvordan låter de, og hva får du ekstra med å klatre på stigen?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått lyttet til Avantiene enda?
    Hadde vært ok å fått høre hva du mener, eller venter du til salget er unnagjort?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått lyttet til Avantiene enda?
    Hadde vært ok å fått høre hva du mener, eller venter du til salget er unnagjort?
    Ja, jeg har lyttet til Avantiene. Og ja, jeg er rimelig godt fornøyd

Kan vel være såpasse ærlig å si at jeg nå har den beste lyden i stua jeg noen gang har hatt. Høyttalerene er veldig oppløste, uten at jeg plages med hard lyd. Noen ganger, når jeg spiller veldig høyt blir disse ssss-ene litt for mye av det gode, men det klarer jeg å leve med. Jeg er også forbauset over hvor høyt jeg kan dra Avantiene, samtidig som det er klokkerent og med full kontroll. Trodde vel de skulle hoppe av i svingen før. De går også dypt, meget dyyypt. Med en gang hørtes det ikke ut som de gikk så veldig dypt, men når jeg fikk jobbet litt med plasseringen, arbeidet de seg nedover. Dypbassen er også mer kontrollert, eller sammensveiset på en bedre måte enn de andre høyttalerene jeg har hatt i rommet. Jeg gir ikke toppscore til mellombassen, men det tror jeg ganske enkelt har noe med at jeg har hatt både JBL og Klipsch i hus, og har vel blitt litt bortskjemt der.

Føler ikke at jeg er helt i mål med mellomtonen, det er akkurat som noe som mangler, alikevel føler jeg at det er der. Håper jeg kan komme litt nærmere mål, når jeg skal arbeidet litt videre med plasseringen neste uke. De krever endel arbeid når det kommer til plassering, og det kan nok være at de også er noe for store for rommet mitt.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Ligner på min oppfatning av Scorpioene mine.
    Men nå hadde Dynaudio en veldig fremtredende mellomtone og Devilej mener Avantiene har en gjevnere frekvensovergang enn Dynaudio så kansje de bør spilles inn en stund til?

Side 145 av 153 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 141 142 143 144 145 146 147 148 149 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •