KentOve`s Stue Stereo - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 153 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 3052
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Må og må, du skal få deg en overraskelse når du omsider kommer på demo av S-3EX! Men for all del, god mental helse er da virkelig kjedelig, så jeg skal ikke påstå jeg ikke har lyst på en skikkelig subwoofer
    Det håper jeg da inderlig. Som sagt har jeg en god følelse på at Pioneerene innfrir mine forventninger! Gjør S-3EX susen, må vel bare S-1EX være enda bedre?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S-1EX er en god match til Hegel-settet ditt, det er det absolutt ingen tvil om! Akkurat hva som er det største forskjellen mellom Usherne du ser på og S-1EX er vanskelig for meg å si, det jeg ikke har hørt akkurat den modellen du her nevner. Jeg har dog hørt en del andre Usher-modeller, så spillestilen kjenner jeg godt. S-1EX er i likhet med Usher ganske ”utilslørt” i spillestilen. Det er veldig rått, og mellomtone og diskant kan piske deg litt rundt hvis du er uheldig med elektronikkmatchingen.

Dette er også høyttalere som er ganske avhengig av rommet ditt for å spille/låte optimalt. Hos meg, med 22kvm rom og 2.65m takhøyde føler jeg nesten at S-1EX er for store, så at ditt rom i dag blir for lite er jeg ganske sikker på. Men du snakker jo om rom på 40-50 kvm etter hvert, og det bør være rimelig perfekt. S-1EX er sinnsyke høyttalere på mange måter. Sammen med Hegel låter det helt rått, rett og slett.

Du skriver at du må ha subber hvis du skal ha S-1EX. Hvorfor skriver du dette før du har hørt høyttalerne? I forhold til Usher trenger du hvertfall ikke dette. Greit nok at de ikke produserer bass ned i det subsoniske området som bare en sub kan, men jeg har vanskelig for å forestille meg en sub som klarer å henge med S-1EX faktisk. De er så hurtige, slagkraftige, definerte og kontrollert at du vil få sjokk når du hører de under gode forhold.

Det fine med Pioneerene er at du fint kan bedrive litt kritisk finlytting også, men de krever helt klart sitt av elektronikken for at de skal få vist sitt fulle potensiale. Matcher du de korrekt mener jeg dog at du får mye igjen.

Har nettopp pushet de litt med albumet ”Maskineri”, som jeg skjønner du kjenner godt. Vil ikke akkurat si at jeg savnet subben her

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Det håper jeg da inderlig. Som sagt har jeg en god følelse på at Pioneerene innfrir mine forventninger! Gjør S-3EX susen, må vel bare S-1EX være enda bedre?
    Nei, det kan jeg aldri tenke meg Mer krevende ja, men du later da til å være rimelig optimalt skodd om valget skulle falle på Pioneer til slutt.

Og når du finner ut hvor enestående EX-serien reproduserer bass spørs det om du føler noe intenst subwooferbehov. I så fall er det bare å bestille seg enda en H4SE!
    Men det er nå enda godt at du vurderer "skikkelige" subwoofere som du strengt tatt ikke har behov for Som Kenti nevner skal det litt til å matche en subwoofer til S-3EX, min egen SVS er ikke i nærheten i det hele tatt. Nå kan man argumentere med at mitt SVS-rør kanskje ikke har helt optimal forsterker, og ha rett i det, men forskjellen i oppløsning og definisjon er ENORM. Så får det heller være at den rister spikrene ut av veggen, musikalsk sett gir den meg ingenting.
    Trodde aldri jeg skulle skrive noe slikt, i samspill med Klipsch RF-7 tilkoblet den utømmelige Rotel RB-1092 var det helt mega, men EX-serien er i en helt annen galakse.

Så du får mase på enkelte medlemmer av forumet, er ikke denne referansekinoen hvor det testes så iherdig bestykket med ihvertfall èn DD18? Er vel ikke helt utenkelig at noen en sen aften lot den spille sammen med S-3EX...

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ber SVSägare om ursäkt för onödig kommentar av mig
    igår.ops: Har själv haft SVS och saknar den varje gång jag
    ser på film. Men till slut tyckte jag den blev lite tungfotad
    till musik. Men det är helt och hållet en smaksak.

Och jag håller med Kenti och Kakehode att behovet av
    subbar till S1-EX inte är helt självklart. Prova utan först.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    S-1EX er en god match til Hegel-settet ditt, det er det absolutt ingen tvil om! Akkurat hva som er det største forskjellen mellom Usherne du ser på og S-1EX er vanskelig for meg å si, det jeg ikke har hørt akkurat den modellen du her nevner. Jeg har dog hørt en del andre Usher-modeller, så spillestilen kjenner jeg godt. S-1EX er i likhet med Usher ganske ”utilslørt” i spillestilen. Det er veldig rått, og mellomtone og diskant kan piske deg litt rundt hvis du er uheldig med elektronikkmatchingen.

Dette er også høyttalere som er ganske avhengig av rommet ditt for å spille/låte optimalt. Hos meg, med 22kvm rom og 2.65m takhøyde føler jeg nesten at S-1EX er for store, så at ditt rom i dag blir for lite er jeg ganske sikker på. Men du snakker jo om rom på 40-50 kvm etter hvert, og det bør være rimelig perfekt. S-1EX er sinnsyke høyttalere på mange måter. Sammen med Hegel låter det helt rått, rett og slett.
    Betrygende å hvertfall høre at Hegel riggen min kan passe bra til disse høyttalerne. Da ligger alt til rette på elektronikk siden. Rommet er det litt verre med atm. Jeg kommer nok til å kjøpe høyttalere før leiligheten er klar, så jeg får heller leve noen månder med at det ikke spiller helt optimalt til jeg kommer meg ut i egen leilighet. Så får jeg bruke litt mer tid på det, for å få det til å spille så bra jeg bare klarer i det nye rommet.

Du skriver at du må ha subber hvis du skal ha S-1EX. Hvorfor skriver du dette før du har hørt høyttalerne? I forhold til Usher trenger du hvertfall ikke dette. Greit nok at de ikke produserer bass ned i det subsoniske området som bare en sub kan, men jeg har vanskelig for å forestille meg en sub som klarer å henge med S-1EX faktisk. De er så hurtige, slagkraftige, definerte og kontrollert at du vil få sjokk når du hører de under gode forhold.
    Hm! Godt spørsmål? Nei, altså.. Grunnen til at jeg sier det, er for jeg elsker bass og når jeg ser på hvor stor dimensjon det er på elementene til Pioneer, tenker jeg automatisk at dette kan bli for lite bass for meg. Men, jeg bør vel gjerne få hørt de før jeg uttaler meg noe mer som du sier. Men, 43 m2 er jo ett temmelig voksent rom, så det krever vel litt av høyttalerne for å få fullt hele rommet med god lyd??

Det fine med Pioneerene er at du fint kan bedrive litt kritisk finlytting også, men de krever helt klart sitt av elektronikken for at de skal få vist sitt fulle potensiale. Matcher du de korrekt mener jeg dog at du får mye igjen.

Har nettopp pushet de litt med albumet ”Maskineri”, som jeg skjønner du kjenner godt. Vil ikke akkurat si at jeg savnet subben her
    Det høres jo ganske så betrygende ut. Når jeg trøkker litt på med Audiovectorene på akkurat dette albumet savner jeg med en gang en sub, som kan storme til å få den siste prikken over i`en. Audiovectorene gjør en helt OK jobb, men jeg kunne ikke levd lenge med bare disse nei. Godt å ha JBLen i hus enda

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det kan jeg aldri tenke meg Mer krevende ja, men du later da til å være rimelig optimalt skodd om valget skulle falle på Pioneer til slutt.
    Det tror jeg så absolutt

Og når du finner ut hvor enestående EX-serien reproduserer bass spørs det om du føler noe intenst subwooferbehov. I så fall er det bare å bestille seg enda en H4SE!
    Det hadde bare vært totalt madness å hatt 2 x H4SE koblet opp da. Dette tilsvarer jo 1200w på to stk høyttalere :-D

Men det er nå enda godt at du vurderer "skikkelige" subwoofere som du strengt tatt ikke har behov for Som Kenti nevner skal det litt til å matche en subwoofer til S-3EX, min egen SVS er ikke i nærheten i det hele tatt. Nå kan man argumentere med at mitt SVS-rør kanskje ikke har helt optimal forsterker, og ha rett i det, men forskjellen i oppløsning og definisjon er ENORM. Så får det heller være at den rister spikrene ut av veggen, musikalsk sett gir den meg ingenting.
    Trodde aldri jeg skulle skrive noe slikt, i samspill med Klipsch RF-7 tilkoblet den utømmelige Rotel RB-1092 var det helt mega, men EX-serien er i en helt annen galakse.
    Her skal det ikke ristet ut spiker. Her skal det være en enorm, flott å og stram bass som flyter godt sammen med front høyttalerne, slik at det er en lyst å høre på musikken

Så du får mase på enkelte medlemmer av forumet, er ikke denne referansekinoen hvor det testes så iherdig bestykket med ihvertfall èn DD18? Er vel ikke helt utenkelig at noen en sen aften lot den spille sammen med S-3EX...
    Den er faktisk bestykket med 2 stk DD18!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    Ber SVSägare om ursäkt för onödig kommentar av mig
    igår.ops: Har själv haft SVS och saknar den varje gång jag
    ser på film. Men till slut tyckte jag den blev lite tungfotad
    till musik. Men det är helt och hållet en smaksak.

Och jag håller med Kenti och Kakehode att behovet av
    subbar till S1-EX inte är helt självklart. Prova utan först.
    Hvor testa du S-1EX Karla? Og på hvilken elektronikk?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men en kjapp ting om Usher. Jeg har som sagt vært i kontakt med forskjellige Usher forhandlere, og idag fikk jeg en mail fra John, som er daglid leder for JFS SOUND SYSTEMS. Han skriver følgende:

Hei igjen!

Det eneste jeg da kan si, er at du eventuelt får handle hos en av mine kolleger, dette da CP-8871.2 ikke forefinnes på lager i Norge.

Tviler for øvrig på at noen forretninger i Norge har nye eksemplarer av denne modellen på lager!

Med vennlig hilsen

John F. Stieglitz
    Daglig leder

- Dette syns jeg var merkelig. De andre forhandlerne nevner ingenting om dette, inkludert DaCapo som også sier de kan skaffes.

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyssnade på S1-EX på Reference Audio i Stockholm
    med Krell 400 och Audio Research CD7. Har aldrig
    gillat Krell 400án. Men jag kan tänka mig att med
    full Hegel pakke så låter det riktigt bra. Får
    dom bra med ström som H4 kan ge så nog spelar
    Pioneer bas

Men Usher är riktigt läckra det kan jag inte sticka under
    stolen med...

Det är snåljåpen inom mig som förordar Pioneer. Bang
    for the buck.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm! Godt spørsmål? Nei, altså.. Grunnen til at jeg sier det, er for jeg elsker bass og når jeg ser på hvor stor dimensjon det er på elementene til Pioneer, tenker jeg automatisk at dette kan bli for lite bass for meg. Men, jeg bør vel gjerne få hørt de før jeg uttaler meg noe mer som du sier. Men, 43 m2 er jo ett temmelig voksent rom, så det krever vel litt av høyttalerne for å få fullt hele rommet med god lyd??
    Alt er selvfølgelig relativt. Skjønner også tankegangen din i forhold til antatt behov for sub mtp elementbestykningen på S-1EX. S-3EX i Hjemmekinos referansekino, som er rimelig mye større enn mitt rom, produserte en abnormal mengde bra bass. Så større rom takler de tydeligvis bra. Saken er vel nettopp at det bør være litt størrelse på rommet hvis de virkelig skal blomstre i bassen.

Skal selvfølgelig ikke si at du vil klare deg uten sub, men det kan du jo finne ut

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    Lyssnade på S1-EX på Reference Audio i Stockholm
    med Krell 400 och Audio Research CD7. Har aldrig
    gillat Krell 400án. Men jag kan tänka mig att med
    full Hegel pakke så låter det riktigt bra. Får
    dom bra med ström som H4 kan ge så nog spelar
    Pioneer bas

Men Usher är riktigt läckra det kan jag inte sticka under
    stolen med...

Det är snåljåpen inom mig som förordar Pioneer. Bang
    for the buck.
    Nå har også kakehode effekt fra Hegel, så da får jeg hvertfall høre hvordan dette blir sammen, når jeg endelig klarer å få tid til en demo hos han

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er selvfølgelig relativt. Skjønner også tankegangen din i forhold til antatt behov for sub mtp elementbestykningen på S-1EX. S-3EX i Hjemmekinos referansekino, som er rimelig mye større enn mitt rom, produserte en abnormal mengde bra bass. Så større rom takler de tydeligvis bra. Saken er vel nettopp at det bør være litt størrelse på rommet hvis de virkelig skal blomstre i bassen.

Skal selvfølgelig ikke si at du vil klare deg uten sub, men det kan du jo finne ut
    Det finner jeg nok ut selv ja Kjøper uansett først høyttalere, og spiller på disse en stund, så tror jeg ikke det tar lang tid før jeg finner ut om jeg trenger hjelp av en sub eller to!

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestemt deg for høyttalere?

Ganske så hetfige alternativer du setter opp. Spennende.

A.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Bestemt deg for høyttalere?

Ganske så hetfige alternativer du setter opp. Spennende.

A.
    Hei

Har dessverre ikke bestemt meg enda gitt! Jeg må først få meg en demo på S-3EX snarest mulig, så fikk jeg igår en mail fra en som kunne hjelpe meg med å finne en demo på Usher også. Så viss det går i boks, skal det bli gøy å høre

Det er bare første Juni idag, så jeg venter uansett litt med å kjøpe inn høyttalere, ikke så sinnsykt stort det rommet jeg har nå kan du si. Men, jeg klarer aldri å vente helt til leiligheten står klar, jeg må få byttet ut Audiovectorene snart, de er ganske så pinglete å nusselige der de står sammen med Hegel riggen nå

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Det er bare første Juni idag, så jeg venter uansett litt med å kjøpe inn høyttalere, ikke så sinnsykt stort det rommet jeg har nå kan du si. Men, jeg klarer aldri å vente helt til leiligheten står klar, jeg må få byttet ut Audiovectorene snart, de er ganske så pinglete å nusselige der de står sammen med Hegel riggen nå
    husk at det er endel av oss som nå i ett par måneder har ventet i stor spenning på hva du ender opp med, så ikke drøy for lenge a, mulig vi må starte powerbuy på ritalin for å få roa ned nervevraka he
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har dessverre ikke bestemt meg enda gitt! Jeg må først få meg en demo på S-3EX snarest mulig, så fikk jeg igår en mail fra en som kunne hjelpe meg med å finne en demo på Usher også. Så viss det går i boks, skal det bli gøy å høre

Kan vel tenkes at H4en hentet ut siste rest på Audioveektorene dine når du fikkkoblet det sammen? H4 har jo et godt lytte batteri samt god strømforskyning, så noe problemer med drifting får du nok ikke. Men jeg er spent på hvordan Usher og Hegel låter sammen, men som sagt så har det vært noen anbafalinger med nettopp denne komboen. Jeg tror muligens du vil like usherene, men de er kilen på matching av elektronik. Lykke til! Neste uke får vi vel svaret på hva du kjøper.

A.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    husk at det er endel av oss som nå i ett par måneder har ventet i stor spenning på hva du ender opp med, så ikke drøy for lenge a, mulig vi må starte powerbuy på ritalin for å få roa ned nervevraka he
    Hehehe! Skal prøve så godt jeg kan å ta hensyn til dere her inne, med tanke på ventetiden :-D Spørsmålet er vel hvor lenge jeg selv orker å vente på dem! Er V I R K E L I G keen på å få noen nye høyttalere i hus nå altså!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel tenkes at H4en hentet ut siste rest på Audioveektorene dine når du fikkkoblet det sammen? H4 har jo et godt lytte batteri samt god strømforskyning, så noe problemer med drifting får du nok ikke. Men jeg er spent på hvordan Usher og Hegel låter sammen, men som sagt så har det vært noen anbafalinger med nettopp denne komboen. Jeg tror muligens du vil like usherene, men de er kilen på matching av elektronik. Lykke til! Neste uke får vi vel svaret på hva du kjøper.

A.
    Det har du helt rett i. Jeg brukte jo en HK surround receiver på Audiovectorene før jeg fikk Hegel riggen min. Denne receiveren hadde vel bare 60-70w pr kanal. Dette spilte faktisk helt greit, var ikke ræva i det hele tatt. Men etter at jeg fikk H4SE som effekt leveranse, ble jo lyden noe totalt annet. Jeg ble sjokka over hvor mye en høyttaler kunne forandre seg i lyden. Det sier seg selv at det skulle bli bedre, men så sinnsykt mye forskjell var skremmende. Nå har jo H4SE over 300w pr kanal og en enorm stor strømforsyning, så det hadde egentlig holdt plenti med halvparten av disse spesifikasjonene. Men nå var jo bare Audiovectorene midlertidig så.

Jeg venter i spenning på han fyren som tok kontakt med meg på mail, han hadde solgt sine Usher til en kar her i området. Håper vi får fikset noe der.

Njæææ! Jeg tror ikke du vil få ett svar i løp av neste uke. hehe! Jeg er en person som aldri haster, og før jeg tar noe som helst valg, skal alt sjekkes grundig ut. Sånn er jeg bare. Neste uke preges også av noen prøver å eksamen, som jeg tar utenom jobben. Så det blir en litt travel uke. Så Mandag 9 Juni bærer det avgårde 2 uker Offshore igjen. Huuuff... Travle tider!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

A.
    Det har du helt rett i. Jeg brukte jo en HK surround receiver på Audiovectorene før jeg fikk Hegel riggen min. Denne receiveren hadde vel bare 60-70w pr kanal. Dette spilte faktisk helt greit, var ikke ræva i det hele tatt. Men etter at jeg fikk H4SE som effekt leveranse, ble jo lyden noe totalt annet. Jeg ble sjokka over hvor mye en høyttaler kunne forandre seg i lyden. Det sier seg selv at det skulle bli bedre, men så sinnsykt mye forskjell var skremmende. Nå har jo H4SE over 300w pr kanal og en enorm stor strømforsyning, så det hadde egentlig holdt plenti med halvparten av disse spesifikasjonene. Men nå var jo bare Audiovectorene midlertidig så.

Jeg venter i spenning på han fyren som tok kontakt med meg på mail, han hadde solgt sine Usher til en kar her i området. Håper vi får fikset noe der.

Njæææ! Jeg tror ikke du vil få ett svar i løp av neste uke. hehe! Jeg er en person som aldri haster, og før jeg tar noe som helst valg, skal alt sjekkes grundig ut. Sånn er jeg bare. Neste uke preges også av noen prøver å eksamen, som jeg tar utenom jobben. Så det blir en litt travel uke. Så Mandag 9 Juni bærer det avgårde 2 uker Offshore igjen. Huuuff... Travle tider!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ops! Beklager dobbel post

Side 14 av 153 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •