KentOve`s Stue Stereo - Side 139

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 139 av 153 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 135 136 137 138 139 140 141 142 143 149 ... SisteSiste
Viser resultater 2,761 til 2,780 av 3052
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Med samme bruken som 3GS, så varer den noe lengre ja. Har ikke testet kapasiteten veldig grundig, da jeg ikke har fått tlf ennå selv, men testet et testeksemplar på jobben. (Jobber i Telenor Kundeservice).

Inntrykket mitt (helt personlig) er ihvertfall svært svært positivt.
    Det høres jo flott ut. Jeg har jevnt over vært svært godt fornøyd med iPhone 3G som jeg har nå. En å annen ting er det alltid å klage på, men for meg er det den "dårlige" batteri kapasiteten som har vært det store minuset.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 3GS og er egentlig veldig fornøyd, batterikapasiteten er ikke noe problem. Så lenge mobilen holder en hel dag pluss litt til, så er jeg fornøyd. Skjedent jeg ikke har mulighet til å lade den om natten i hvertfall

Grubler litt på 4'ern ja.. lyst på gitt

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Har 3GS og er egentlig veldig fornøyd, batterikapasiteten er ikke noe problem. Så lenge mobilen holder en hel dag pluss litt til, så er jeg fornøyd. Skjedent jeg ikke har mulighet til å lade den om natten i hvertfall

Grubler litt på 4'ern ja.. lyst på gitt
    Forsåvidt enig. Det har vel kanskje noe med dette som folk tidligere har nevnt, en smarttelefon som denne bruker du flittig hele dagen, å da bruker du jo selvsagt mye mer batteri. Alle de Nokia modellene jeg har hatt før, kunne jeg bruke 3-4 dager før jeg trengte å lade dem.

iPhone 4 ble dyr. 10k, for det første året. 1590kr for mobilen, og 698kr pr mnd som inkluderer 400 ringeminutter å sms, 20 mms å 1gb nedlasting. Etter ett år går prisen ned til 499 pr mnd. Men, etter å ha sett hvor mye jeg har brukt 3G`en disse to årene, har jeg ikke dårlig samvittighet. Jeg bruker den hele dagen, surfer på nettet, sjekker titt og ofte Facebook, sms å samtaler, sjekker mail, bruker mp3 spilleren på trening. Ja, jeg har jo alt jeg trenger i lomma til enhver tid

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Se der ja! Jeg merket faktisk ikke dette, før du gjorde meg oppmerksom på det nå.
    Men da løste det jo seg for deg da, så bra
    Jeg forventet forresten å få min iPhone 4 levert i går, men det klarte jo selfølgelig ikke posten :evil: så dette blir en laaang helg. Vanvittig så avhengig man blir av disse smartphones'ene...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Men da løste det jo seg for deg da, så bra
    Jeg forventet forresten å få min iPhone 4 levert i går, men det klarte jo selfølgelig ikke posten :evil: så dette blir en laaang helg. Vanvittig så avhengig man blir av disse smartphones'ene...
    Haha, tror jeg vet hvordan du har det! Det er ikke mange meterene jeg går, uten at iPhonen ligger trygt i lomma

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres jo flott ut. Jeg har jevnt over vært svært godt fornøyd med iPhone 3G som jeg har nå. En å annen ting er det alltid å klage på, men for meg er det den "dårlige" batteri kapasiteten som har vært det store minuset.
    Jeg er også svært godt fornøyd med 3GS'en. To ting jeg synes ikke er bra nok, det er kamera og batteri.

Kameraet og filmingen på 4'ern er bare helt sinnsyk rå, og batteriet er noe bedre, men ikke revolusjon. Men sånn er det nå en gang med touch-telefonene. Ladingen plager meg ikke nevneverdig.

Iphone4 var jeg skeptisk til i utgangspunktet p.g.a alt mediehysteriet, men etter å ha testet den selv: MÅ HA, MÅ HA, MÅ HA

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Jeg er også svært godt fornøyd med 3GS'en. To ting jeg synes ikke er bra nok, det er kamera og batteri.

Kameraet og filmingen på 4'ern er bare helt sinnsyk rå, og batteriet er noe bedre, men ikke revolusjon. Men sånn er det nå en gang med touch-telefonene. Ladingen plager meg ikke nevneverdig.

Iphone4 var jeg skeptisk til i utgangspunktet p.g.a alt mediehysteriet, men etter å ha testet den selv: MÅ HA, MÅ HA, MÅ HA
    Jeg var også, som deg skeptisk på iPhone 4 mtp alt dette oppstyret rundt antenne problemene. Men, etter å ha lest en del om disse "problemene" på nettet, og denne artikkelen på VG, klarte jeg å legge bort bekymringene. Nå gleder jeg meg bare til å begynne å leke å utforske det som er nytt på telefonen.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sommeren nærmer seg slutten, og jeg har ikke feriert så mye. Det lengste jeg har vært bortreist på "ferie" i år, er faktisk på hytta på Hellesøy, som ligger ute på Sotra. Men, dessuten har jeg brukt det meste av ferien min i år på konserter. Jeg har fått sett flere av mine største favoritter, så sånn sett har det vært ett supert år dedikert til konserter

Her er de artistene/bandene jeg har sett sålangt i år:

- Metallica
    - AC/DC
    - Mark Knopfler
    - Rammstein
    - Muse
    - Iron Maiden

Forutenom disse venter det en "konsert" eller party med Infected Mushroom neste måne, og en konsert med Volbeat i Oktober. Jeg gleder meg veldig, å være på konsert med så mange mennesker på en plass samlet for å digge musikken sammen er bare helt knall :-D

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sommeren nærmer seg slutten, og jeg har ikke feriert så mye. Det lengste jeg har vært bortreist på "ferie" i år, er faktisk på hytta på Hellesøy, som ligger ute på Sotra. Men, dessuten har jeg brukt det meste av ferien min i år på konserter. Jeg har fått sett flere av mine største favoritter, så sånn sett har det vært ett supert år dedikert til konserter

Her er de artistene/bandene jeg har sett sålangt i år:

- Metallica
    - AC/DC
    - Mark Knopfler
    - Rammstein
    - Muse
    - Iron Maiden

Forutenom disse venter det en "konsert" eller party med Infected Mushroom neste måne, og en konsert med Volbeat i Oktober. Jeg gleder meg veldig, å være på konsert med så mange mennesker på en plass samlet for å digge musikken sammen er bare helt knall :-D
    Det er litt for mange som kun hører på cder her inne, selv har jeg vært på noen få konserter selv men det er viktig å støtte opp artistene. Sitte å høre på en cd gir ikke samme gleden som å gå på konsert, er jo først da man får se artisten i sin helhet og hva de duger til.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er litt for mange som kun hører på cder her inne, selv har jeg vært på noen få konserter selv men det er viktig å støtte opp artistene. Sitte å høre på en cd gir ikke samme gleden som å gå på konsert, er jo først da man får se artisten i sin helhet og hva de duger til.
    Det blir noe helt annet når du står der med flere titalls tusen mennesker enn å bare sitte hjemme alene å spille musikk. Jeg vet det er mange som bare ikke takler alt "maset" rundt en konsert, å det er jo greit. Men, jeg er hvertfall en person som elsker å stå blant den store folkemengden med noe godt å drikke å digge til musikken. Nå håper jeg bare Bruce Springsteen får gang på en konsert i Norge til neste år, det hadde vært utrolig gøy å fått med seg.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir noe helt annet når du står der med flere titalls tusen mennesker enn å bare sitte hjemme alene å spille musikk. Jeg vet det er mange som bare ikke takler alt "maset" rundt en konsert, å det er jo greit. Men, jeg er hvertfall en person som elsker å stå blant den store folkemengden med noe godt å drikke å digge til musikken. Nå håper jeg bare Bruce Springsteen får gang på en konsert i Norge til neste år, det hadde vært utrolig gøy å fått med seg.
    Jeg liker konserter selv og det hadde klart vært moro å få med seg disse store, Roger Waters skal spille i Norge til neste år så den må jeg få med meg. Kommer jeg ikke med på lasset her til lands får jeg oppsøke kongen i England eller noe, det ryktes at David Gilmour skal ha en gjesteopptreden og mest sannsynlig er dette i England. Når disse gutta er så gamle som er og enda holder koken blir bare gleden enda større, dette kommer til å bli det største landet har sett siden Floyd i 94.

Jeg har Bruce Springsteen bluray fra hydepark, veldig bra disk egentlig men kanskje litt bassfattig men Bruce er i storslag der og leverer til de grader.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi snart i Oktober måned, og jeg får endelig skattepengene mine utbetalt. Pengene som dere sikkert vet, skal brukes til nye høyttalere.

Jeg er veldig usikker på hva jeg skal ha meg denne gangen, det er så mye som frister. Det eneste jeg har kommet frem til å bestemt meg 100% for er: 1. De skal helst plasseres i prisklassen 30-40k og 2. Det skal være en morsom høyttaler, som ikke er hifi korrekt og som kan spille høyt å levere varene i bassområdet, nok til at jeg blir mettet.

Som sagt: Det er mye som frister, å jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne å "lete". På brukten nå er det to par med B&W 802D, men det ene er utelukket da jeg må hente høyttalerene i Harstad. Det andre paret står i Tønsberg, å kan være aktuelt om jeg får de til en god pris.

KentOve`s Stue Stereo-802-jpg

Den andre høyttaren jeg har sett litt på er B&W 805D, som er en stativ høyttaler i Diamond serien til B&W. Disse skal visstnok spille veldig høyt med nok forsterkerkraft, å bassen skal også være veldig bra, forutenom at de mangler dypbass, som egentlig ikke er noe problem for meg. Jeg er bare redd at disse høyttalerene ikke klarer å mate nok " go lyd " i det store rommet mitt.

KentOve`s Stue Stereo-805-jpg

Swans F2.2F kan også være aktuelle. De er lekre å brutale på samme tiden. Fint pris, når du ser hva du får pengene.

KentOve`s Stue Stereo-swans-jpg

Det er også flere høyttalere som blir vurdert, så jeg er takknemmelig viss noen har skikkelig forslag.

Grunnen til at jeg vurderer to B&W høyttalere er at komboen B&W å Pass Labs får mye skryt sammen, og blir ofte brukt sammen på messer o.l. Swans vurderes på bakgrunn av at jeg føler meg ganske trygg på at det er en høyttaler jeg kan ha en stund. Det rapporteres masse lovende ord fra forumbrukere, og det sies at F2.2F ofte liker en kraftig forsterker med varme i lyden, noe Pass Labs X350.5 er.

Jeg har som dere kanskje merker ikke bestemt meg for høyttalere enda, men jeg håper at det jeg havner opp med nå, blir stående en stund. Det er andre ting som må prioteres fremover

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye RF7 mkll er kanskje for mainstream til å være aktuell ?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Den nye RF7 mkll er kanskje for mainstream til å være aktuell ?
    Mainstream gjør ikke noe, selvom jeg helst har lyst på noe som ikke alle andre har. Klipsch skal uansett ikke i hus.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mainstream gjør ikke noe, selvom jeg helst har lyst på noe som ikke alle andre har. Klipsch skal uansett ikke i hus.

Sier han som ALDRI skulle selge Hegel settet sitt .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse står iallefall på lista mi over "drømmehøyttalere"

Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har tenkt på stativhøyttalere er det jo utrolig mye spennende du kan få i den prisklassen. Pioneer (tad) S4EX har jeg ikke hørt selv, men har eid storebror S3EX og det var en fantastisk morsom og dynamisk høyttaler. Lillebror er neppe noe dårligere.
    S-4EX-QL EX referanseserie 3-veis bokhyllehøyttalere (høyglans bøkefinèr, 2008 modell) - Pioneer Høyttalere

Og jeg hadde alltids vurdert Kef Reference 201/2 - beste høyttaleren jeg har eid, men ikke den dyreste. Strengt talt definitivt beste stativen jeg har hørt, gittt at den får masse krefter og skikkelig elektronikk bak seg, men det har jo du

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skal helst plasseres i prisklassen 30-40k og 2. Det skal være en morsom høyttaler, som ikke er hifi korrekt og som kan spille høyt å levere varene i bassområdet, nok til at jeg blir mettet.
    Det er jo Zu Definition du er på utkikk etter

Hva som er hifi-korrekt kan alltid diskuteres, så det argumentet legger jeg ikke så veldig stor vekt på.

Edit: Skrivefeil

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å foreslå noe sinnsykt som hvertfall ikke er mainstream.. Hva med EAW f. eks?

Er jo PA tross alt, og alle som liker hi-fi hater jo PA :-? .. De leverer hvertfall et enormt trøkk og en solid musikkgjengivelse på mer eller mindre alt.. Min erfaring med EAW er faktisk bedre enn hifiklubben sine 30-40k+ hifi-høyttalere

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Sier han som ALDRI skulle selge Hegel settet sitt .
    Fælt hva du henger deg opp i dette utsagnet. Det er ikke første gang du nevner dette. Jeg har forresten ikke solgt det heller, det står hos min far.

Side 139 av 153 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 135 136 137 138 139 140 141 142 143 149 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •