KentOve`s Stue Stereo - Side 136

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 136 av 153 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 132 133 134 135 136 137 138 139 140 146 ... SisteSiste
Viser resultater 2,701 til 2,720 av 3052
    Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Send meg enn melding Kent Ove visst det er muligt og ta enn tur i dag.

Stikker du innom Snickers i løpet av helga før henting ?(hos Kent Ove)

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Send meg enn melding Kent Ove visst det er muligt og ta enn tur i dag.

Stikker du innom Snickers i løpet av helga før henting ?(hos Kent Ove)
    Sjeldent jeg er tilgjengelig på mobilen 08:48 en Lørdags morgen, Leifi

Men, selvfølgelig får vi til litt musikk spilling idag. Passer det hele dagen? Det gjør det stort sett for meg.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer det lytteinntrykk og bilder av denne høytaleren?

Føler meg litt snytt etter å ha ventet på testen av Paladium
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Kommer det lytteinntrykk og bilder av denne høytaleren?

Føler meg litt snytt etter å ha ventet på testen av Paladium
    Det blir nok ingen "test" av Gamma, men noen lytteinntrykk å ett par bilder skal jeg fikse, siden du spurte så fint

Når det kommer til Palladium, vurderer jeg å korte ned hele testen til bare ett avsnitt og to med lytteinntrykk.

Newcomer countryroad sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    regner med at du har en fin helg med adam.og at dette faller i smak for dine ører også.selv er jeg en lykkelig eier av adam venter spent på dine inntrykk av gamma

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av countryroad
    regner med at du har en fin helg med adam.og at dette faller i smak for dine ører også.selv er jeg en lykkelig eier av adam venter spent på dine inntrykk av gamma
    Jeg må si jeg er veldig imponert over Gamma. Brukte flere timer i går, å nærmest hele dagen i dag til lytting, så dette har vært en flott helg med besøk fra Tyskland. Håper jeg klarer ett par timer i morgen også, før Snickers dukker opp.

Hvilke ADAM høyttalere er du så heldig å eie?

Newcomer countryroad sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alpha.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av countryroad
    alpha.
    Alpha ....

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Her har dere litt bilder

KentOve`s Stue Stereo-1-jpg

KentOve`s Stue Stereo-2-jpg

KentOve`s Stue Stereo-3-jpg

KentOve`s Stue Stereo-4-jpg

KentOve`s Stue Stereo-5-jpg

KentOve`s Stue Stereo-6-jpg

KentOve`s Stue Stereo-7-jpg

KentOve`s Stue Stereo-8-jpg

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snasent og se til men hvordan er trivselsfaktoren?

A.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt du fikk lånt et par Gamma da, har vert veldig fornøyd med ADAM her selvom jeg ikke har hatt mulighet til å teste noe så gromt som Gamma da.

Takker for fine bilder av helsvarte Gamma og benytter annledningen til å
    spørre mr countryroad om han har en tråd med bilder av sine Alpha?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    HåkonN.

Hvilke erfaringer har du gjort deg med roomEQ? Er det noen wow opplevelser?

A.
    På Tensor er det snakk om en analog EQ. Antall bånd avhenger av modell. Det er ingen erstatning for digital EQ (og definitivt ikke et akustisk bra rom), men snarere litt hjelp for de som ikke har noen justeringsmuligheter.

Det holder til å rydde opp i et par problemer, og det kan jo selvfølgelig være en real wow-opplevelse om de problemene er veldig plagsomme i utgangspunktet. For andre kan det være prikken over I`en. Her hos meg er det dempet noen db i toppen da rommet er ganske nakent og ukorrigert gir litt mye bidrag i toppen. Så er det vel dempet et par romnoder (spesielt i bassen var det en stor som er svært merkbar uten EQ), men her hos meg kunne jeg nok hatt godt av et par bånd til.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekre bilder. Ser de trives nær bakveggen??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både Gamma, og Alpha har i alle tilfeller jeg har satt dem opp (bortsett fra hos Vadset der plasseringen var gitt) endt opp nær bakveggen da det har vist seg å fungere best.

Det er 1 PEQ-bånd på modellene fra Gamma og opp. I tillegg er det mellomtone, diskant og +6kHz level med hhv 2, 4 og 6dB +/-. Hos Håkon kunne man behøvd mer. Hos Kent Ove endte jeg med å slå den av. Hos Countryroad var den viktig for resultatet men behovet for mer innstillingsmuligheter var ikke påtrengende.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har vi bilder, men hva med lytteinntrykkene?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha. Veldig bra da det gjør dem enklere å integrere i vanlige stuer
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Nå har vi bilder, men hva med lytteinntrykkene?
    +1. Lytteinntrykk har betydelig mer verdi for å kunne "vurdere" høyttaleren enn bilder, da det finnes flusst av bilder av høyttaleren vs lytteinntrykk... :-)

Newcomer Ola Bach-Gansmo sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støyreduksjon og overspenningsvern?

Hei,

Fine bilder Kent, men hvordan tør du å kjøre rett på nettet uten vern mot overspenning og støyreduksjon? :shock:

- Ola

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rått

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Får vel skrive ned noen lytteinntrykk da, som ambiance, devilej, kenti å Anfield har etterlyst

For ett par uker siden fikk jeg en melding av Snickers-is hvor han fortalte at han skulle en tur til Vestlandet, og i den anledning kunne han ta med ett helt nytt par helsvarte Adam Tensor Gamma som jeg kunne få låne noen dager. Selvfølgelig takker man ja til sånt

Torsdag kveld sist uke dukket Jørn Rune opp, og sammen bærte vi inn to passlig store esker, med en stk Gamma i hver. Det første som slo meg var at høyttalerene var tyngre enn jeg trodde, det andre var at høyttalerene faktisk var veldig matcho i størrelsen selvom de er små, i forhold til hva jeg selv hadde sett for meg fra bilder på nettet.

Jørn Rune brukte litt tid på å sette dem opp, og når han var fornøyd fikk jeg ta plassen i sweetspot å høre hva jeg selv syns om resultatet. Jeg kjørte gjennom 3-4 sanger, og fant ut at jeg ønsket litt mer liv i mellomtonen. Vi økte mellomtonen med en halv db, mer hadde nok blitt for mye i og med at rommet mitt pr nå er noe livlig. Det var viktig at mellomtonen spilte på lag med diskanten. Resultatet ble straks bedre, men enda savnet jeg litt. Uansett, det var nok det beste vi kunne få til, med rommet mitt som utgangspunkt.

Som jeg uttalte etter å hørt Delta i Horten i fjor: for en diskant! Det samme gjelder altså her! Super oppløst, å nærmest en drøm å høre på. Ingen detaljer slipper forbi, alt kommer frem, samtidig som det aldri blir "vondt" å høre på. Eller, rett skal være rett, jeg spilte litt hardere rock og metall, da var jeg veldig forsiktig med volumkontrollen, for her kunne noen av innspillingene være litt harde å lytte til. Men utenom dette altså, helt knall. Mellomtonen som nevnt syns jeg var litt innesluttet å manglet litt nivå, i forhold til hva jeg husker fra min opplevelse med Delta. Det ble noe bedre, etter at Jørn Rune hadde gitt den litt mer liv, men utover dette må nok rommet ta skylden. Jeg syns mellomtonen i Gamma er bra, virkelig bra. Dens spillestil er lett å like, å den er hundre prosent nøytral, sammen som resten av høyttaleren. Det er heller ikke mulig å høre (hvertfall ikke for meg) overgangen fra diskant til mellomtone, å det er jo ett veldig bra tegn. Det tyder på at de har gjort noe rett. Bassen går dypt. Mellom 24-26 hz ett sted, og det kjennes. Når jeg hadde Array 1400 i dette rommet, også når jeg lånte Palladium P-38F følte jeg at dypbassen ristet mest rommet, og plantet seg over alt der den ikke skulle. Den følelelsen fikk jeg ikke nå. Ja, det er lett å få til bass i rommet mitt, men med Gamma hadde dypbassen mer kvalitet over seg. Bassen føltes mer riktig. Den var strammere å mer naturlig. På standard spor som Kari Bremnes og Chris Jones var dypbassen helt rå, har ikke tall på hvor mange ganger jeg hørte disse sporene, men det var ikke få. Det hadde sine to grunner: Disse sporene har aldri hørt så bra ut hos meg, og den andre grunnen er at jeg rett å slett digger disse sangene.

Jeg er ikke så veldig kresen når det kommer til dypbass faktisk. Spiller høyttaleren ned til 40 hz, smiler jeg. Midbass derimot er jeg mye mer forlangende. Jeg rett å slett elsker punch i brystkassa på fra f,eks Infected Mushroom. Å det har vel heller aldri vært en hemmelighet at jeg rå digger Infected Her syns jeg høyttalerene skuffet litt. Joa, de metter nok de fleste i basområdet 50-70 hz, men det er her jeg liker meg særst godt, derfor er jeg ekstra kresen her. De rocker, mye mer enn Delta, så sånt sett så var det en liten opptur. Men, bare for å repetere meg selv.. Det må smelle som bare det, og høyttaleren må spille høyt!!

Men, når sant skal sies.. Jeg tror jeg fint kunne levd lykkelig med Adam Tensor Gamma over lengre tid. Litt finjusteringer på akustikken i rommet, dempe diskant litt, å fått litt mer fasthet i bassen så tror jeg det kunne blitt virkelig bra. Den spiller alt jeg forte dem med, helt knall. Jeg satt nærmest hele forrige helg å spilte så mye musikk.. Bjørn Eidsvåg, Infected, Rammstein, Morten Abel, Tom Petty, Kari Bremnes, Chris Jones, Bruce Springsteen, Metallica, Mark Knopfler, Tool, Kent, Muse... ja, +++! Husker langt i fra alt. Vil påstå de er noen gode all round høyttalere, som leverer det aller meste av musikk på en svært overbevisende måte. Jeg er helt sikker på at om disse høyttalerene hadde blitt satt riktig opp, i ett rom med bortimot perfekt akustikk, er det ikke mye som slår dem, tatt prisen i betraktning. Dere må huske på at de er fullaktive, og du trenger ikke å tenke på effekt, etter å ha blåst av 140 store på nye høyttalere. Det er også ett stort pluss. Snickers brukte ikke så veldig lang tid på å sette opp høyttalerene, og jeg syns jeg fikk levert mye god lyd sist helg!

Beklager min måte å "beskrive" lyden jeg hører på, det har aldri vært min sterkeste side. Men, jeg har hvertfall en meget bestemt formening om noe er bra eller dårlig. Håper hvertfall denne lille teksten kom til hjelp for noen

Side 136 av 153 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 132 133 134 135 136 137 138 139 140 146 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •