KentOve`s Stue Stereo - Side 131

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 131 av 153 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 127 128 129 130 131 132 133 134 135 141 151 ... SisteSiste
Viser resultater 2,601 til 2,620 av 3052
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Takk for det, Capitaine

Har du noen konkrete tips på høyttalere jeg bør vurdere som min neste høyttaler?

Som du skriver tenker jeg nok langt fra "hifiriktig", men heller det å ha en morsom høyttaler, med mye dynamikk, syk punch bass og som kan spille høyt. Som nevnt før klarer jeg ikke for pågående diskanter, så denne må være helt safe. Selvfølgelig har dette mye med matching å gjøre, men det går jo ann å ta sine forhånds regler.

Går alt i boks nå, får jeg inn noen Klipsch Palladium P-38F til test ett par dager, å det kan bli morsomt. Jeg er nok litt skeptisk, mtp at de er hornladet, men siden jeg får muligheten til å prøve de hjemme i mitt eget rom på egen elektronikk har jeg ingenting å tape. Mye lovord fra Tyskland om komboen Pass og Palladium hvertfall.
    Det er så mye å velge mellom, og masse bra i prisleiet 50-100k. Det er vanskelig å gjøre en kvalifisert gjetting sånn uten videre.
    Men jeg har jo sett at det ligger et par Vienna Mahler på brukten til en særdeles god pris. Og disse er garantert safe når det gjelder diskanten.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Jeg kan garantere deg at palladium ikke vil skuffe deg
    Trenger dog litt innspillingstid, så hvis de er nye, må du la de få spilles inn før du gjør opp endelige meninger. Er selv veldig fornøyd med Palladium, som spiller veldig overbevisende og utrolig detaljert.
    Gled deg ))
    Du garanterer meg, det kan jeg like

Høyttalerene er godt innspilt. De brukes til daglig som demo i en lokal butikk, å har etterhvert stått der en god stund nå.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    Det er så mye å velge mellom, og masse bra i prisleiet 50-100k. Det er vanskelig å gjøre en kvalifisert gjetting sånn uten videre.
    Men jeg har jo sett at det ligger et par Vienna Mahler på brukten til en særdeles god pris. Og disse er garantert safe når det gjelder diskanten.
    Okei.

Jeg får bare smøre meg med litt tålmodighet, og håpe på at jeg får prøve så mange som mulig høyttalere her hjemme.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått ett stort flertall med anbefalinger om at Vienna Acoustics virkelig spiller bra med Pass Labs. Faktisk så kunne det vært spennende å fått teste ut denne komboen, siden så mange er så sikker i sin sak.

Det eneste jeg vet er at "The Music" blir for store for mitt rom. Viss jeg da ser på andre alternativer fra VA må det bli "Beethoven Concert Grand", som kunne blitt aktuelle. Det irriterer meg litt at VA ikke har alternativer mellom "Beethoven Concert Grand" til 38k og "The Music" til 175k. Joa, de har stativmodellen "The Kiss" fra samme serien som "The Music", men stativhøyttalere er ikke av interesse.

Har aldri blitt helt tiltrukket av utseende til VA, men det var før jeg så dem i cherry finishen..

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du garanterer meg, det kan jeg like

Høyttalerene er godt innspilt. De brukes til daglig som demo i en lokal butikk, å har etterhvert stått der en god stund nå.
    Hvilken elektronikk/kabler har de blitt spillt på der, og hvordan var lyden?

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag hörde på en Pass Labs/Vienna combo på Stockholmsmässan.
    Jag vet inte vad modellen heter, men det är dom där man kan vrida
    överdelen av högtalaren.

Det lät fint, men jag tycker att det du söker i form av dynamik
    och punch inte riktigt fanns där. Inte om jag jämför med tex
    JBL/Klipsch.

Kombinationen Pass Labs/Klipsch Palladium låter som en
    spännade kombination!!

(Själv ska jag testa en Meridian 808.2 Cdspelare i helgen)

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det irriterer meg litt at VA ikke har alternativer mellom "Beethoven Concert Grand" til 38k og "The Music" til 175k. Joa, de har stativmodellen "The Kiss" fra samme serien som "The Music", men stativhøyttalere er ikke av interesse.
    Mahler ligger mellom disse i prisklasse (veil. 75000). Fåes nå kun i sort og rosewood ser det ut som.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vienna Acoustic Mahler

Forøvrig er jeg også veldig nyskjerrig på Beethoven Grand. Mulig jeg kan få et par hjem til test
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Hvilken elektronikk/kabler har de blitt spillt på der, og hvordan var lyden?
    Usikker på kilden, men mener det var en Yamaha CD-S2000. Forsterkeren var en Parasound A21, og kablingen var fra Kimber.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    Jag hörde på en Pass Labs/Vienna combo på Stockholmsmässan.
    Jag vet inte vad modellen heter, men det är dom där man kan vrida
    överdelen av högtalaren.
    Du snakker om "The Music".

Vienna Acoustics - high end speakers and loudspeakers for your home theatre

Det lät fint, men jag tycker att det du söker i form av dynamik
    och punch inte riktigt fanns där. Inte om jag jämför med tex
    JBL/Klipsch.
    Det er akkurat det jeg er redd for. Jeg vil ikke miste dynamikk å punch, bare fordi jeg velger ett annet merke enn JBL og Klipsch. Jeg vil finne en høyttaler som har "litt av alt" 8)

Kombinationen Pass Labs/Klipsch Palladium låter som en
    spännade kombination!!
    Det kan bli spennende. Håper alt går i orden, så skal jeg prøve å få Klipschene i hus, om to uker. Kanskje jeg kan få låne dem i påsken, siden det er hellig dager både Torsdag, Fredag og Mandag. Det hadde vært perfekt.

(Själv ska jag testa en Meridian 808.2 Cdspelare i helgen)
    Oooyoy! Det er en heftig spiller. Koster ikke den 125k?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Mahler ligger mellom disse i prisklasse (veil. 75000). Fåes nå kun i sort og rosewood ser det ut som.
    Trodde disse var gått ut av produksjon?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Vienna Acoustic Mahler

Forøvrig er jeg også veldig nyskjerrig på Beethoven Grand. Mulig jeg kan få et par hjem til test
    Mahler ser ut som en spennende høyttaler, men som jeg skrev til CavaleraRules, så trodde jeg denne var gått ut av produksjon.

Har Stereofil ett par Beethoven Grand inne kanskje?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde disse var gått ut av produksjon?
    Neida, de finnes både på hjemmesidene deres og i Interconnects prisliste. De ble oppgradert for noen år siden, kalles nå MKII. Oppgraderingspakken koster 10K. Strauss og Oratorio (senteren) har gått ut.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Neida, de finnes både på hjemmesidene deres og i Interconnects prisliste. De ble oppgradert for noen år siden, kalles nå MKII. Oppgraderingspakken koster 10K. Strauss og Oratorio (senteren) har gått ut.
    Flott, takk for oppklaringen :-D

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du skriver tenker jeg nok langt fra "hifiriktig", men heller det å ha en morsom høyttaler, med mye dynamikk, syk punch bass og som kan spille høyt. Som nevnt før klarer jeg ikke for pågående diskanter, så denne må være helt safe. Selvfølgelig har dette mye med matching å gjøre, men det går jo ann å ta sine forhånds regler.

Går alt i boks nå, får jeg inn noen Klipsch Palladium P-38F til test ett par dager, å det kan bli morsomt. Jeg er nok litt skeptisk, mtp at de er hornladet, men siden jeg får muligheten til å prøve de hjemme i mitt eget rom på egen elektronikk har jeg ingenting å tape. Mye lovord fra Tyskland om komboen Pass og Palladium hvertfall.
    Det blir spennende å høre din erfaring med P-38F gitt din uttalte "diskant-allergi". For ordens skyld - er det akustikken din hjemme som gir deg diskant-allergi, eller er den en generell preferanse? Kanskje det hjelper med ht plassert med litt lite toe-in og god demping.

For øvrig blir jeg nok litt overrasket dersom du ender opp med Vienna. Jeg har aldri eid Vienna selv, men hver gang jeg har lyttet på dem så får jeg inntrykket av at de blir litt for snille (det er helt greit dersom du liker snille høyttalere!), og det virker som du er enda mer fokusert på snert og smell enn det jeg er.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke vurdert noe som PSB Synchrony? Eller i dyrere klasser, Piega? Eller den nå kommende Gallo 3.5, kan du leve med designet vil jeg tro det er få under 100 som følger dem utifra mine erfaringer med "toppene".

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker på kilden, men mener det var en Yamaha CD-S2000. Forsterkeren var en Parasound A21, og kablingen var fra Kimber.
    Høres jo bra ut for meg dette, som også har 2 stk A21 og Kimber HT Kabler, og i tillegg Wadia som kilde. Er blitt litt lei alle disse "rørfantasten" som mener at det eneste som fungerer på Klipsch er rør. Sier ikke at det låter dårlig med rør, men uansett hvordan folk vender og vrir på det, vil rør uansett farge lyden på en eller annen måte. Tror nok at med filosofien til Nelson Pass, som har konstruert mange klasse a forsterkere, og lager mosfet transistor gjengir en mere "presis" lyd. Men godt å høre at butikk som selger Palladium faktisk har turt å prøve litt andre ting

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Det blir spennende å høre din erfaring med P-38F gitt din uttalte "diskant-allergi". For ordens skyld - er det akustikken din hjemme som gir deg diskant-allergi, eller er den en generell preferanse? Kanskje det hjelper med ht plassert med litt lite toe-in og god demping.
    Begge deler? Men, etter at jeg flyttet JBLene jeg hadde fra Pappa og ned til min egen leilighet, ble det mye bedre i toppen, så ser ikke bort fra at det er lettere å få til en høyttaler der nede - selvom det rommet også byr på noen problemer.

Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    For øvrig blir jeg nok litt overrasket dersom du ender opp med Vienna. Jeg har aldri eid Vienna selv, men hver gang jeg har lyttet på dem så får jeg inntrykket av at de blir litt for snille (det er helt greit dersom du liker snille høyttalere!), og det virker som du er enda mer fokusert på snert og smell enn det jeg er.
    Det gjør egentlig ikke jeg. Jeg faller lett for høyttalere å dens diskan/mellomtone, det er mye bra på markedet som tilfredsstiller meg her. Problemet igjen, er bare at det ikke trykker nok i midbassen, å ikke spiller høyt nok 8)

Tror vel kanskje at jeg bør stikke fingen i jorda å bestemme meg for at en perfekt høyttaler som leverer alt det jeg ønsker ikke finnes.

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror vel kanskje at jeg bør stikke fingen i jorda å bestemme meg for at en perfekt høyttaler som leverer alt det jeg ønsker ikke finnes.
    Svaret er Focal Grande Utopia EM. Begynn å spar!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Du har ikke vurdert noe som PSB Synchrony? Eller i dyrere klasser, Piega? Eller den nå kommende Gallo 3.5, kan du leve med designet vil jeg tro det er få under 100 som følger dem utifra mine erfaringer med "toppene".
    PSB har jeg hørt noen ganger faktisk, og det er vel ikke helt det jeg leter etter. Piega har jeg hørt en to-tre ganger, men føler det blir for "korrekt", for lite fylde å "seriøst" om jeg skal bruke det ordet. Vanskelig å sette ord på akkurat hva jeg føler, men jeg hører lett hva jeg syns "ikke stemmer" i forhold til mine preferanser, om du skjønner.

Gallo 3.5 tror jeg ikke jeg har hørt om? Men, de store Galloene som ble brukt i Horten i fjor til 180k, var jo helt fantastiske. Disse likte jeg meget meget godt.

Side 131 av 153 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 127 128 129 130 131 132 133 134 135 141 151 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •