KentOve`s Stue Stereo - Side 130

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 130 av 153 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 150 ... SisteSiste
Viser resultater 2,581 til 2,600 av 3052
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sven Roger
    Om du er interessert i Wilson, her er ett par sophia 2 i Sverige
    Hifimagasinet - för dig som är intresserad av hifi och musik
    Holder alle muligheter åpne. Men, som nevnt før så blir det ingen høyttaler handel før tidligst Juni/Juli.

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag utnyttjar din tråd för att tipsa om att Golden Age i
    Alingsås har 30% avslag på PMC PB1:

PMC Ltd

En annan högtalare som skulle passa dig så småningom, Kent-Ove.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med rå forsterker.

X350.5 låter utrolig bra! Blir spennende å se hvilke høyttalere du omsider velger å matche den opp med. :-D

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Pass Labs i hus enda?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    Jag utnyttjar din tråd för att tipsa om att Golden Age i
    Alingsås har 30% avslag på PMC PB1:

PMC Ltd

En annan högtalare som skulle passa dig så småningom, Kent-Ove.
    Har desverre har jeg ingen kjennskap til PCM.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Gratulerer med rå forsterker.

X350.5 låter utrolig bra! Blir spennende å se hvilke høyttalere du omsider velger å matche den opp med. :-D
    Takk for det!

Jeg er minst like spent som deg på hvilken høyttaler jeg tilslutt ender opp med. Du blir aldri klok av det havet med alternativer som lurer der ute

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Er Pass Labs i hus enda?
    Jada, forsterkerene ankom på Onsdag.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Første inntrykk?
    Sikler veldig på denne selv. Etter nærmere sjekk på spec, er det jo ingenting å utsette på noenting. Og lekkker er den også )))

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Første inntrykk?
    Sikler veldig på denne selv. Etter nærmere sjekk på spec, er det jo ingenting å utsette på noenting. Og lekkker er den også )))
    Du må nok vente litt. Venter på nye signalkabler, men skal hente noen midlertidige i morgen. Mao, jeg har enda ikke fått lyd

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi vil ha bilder!!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Vi vil ha bilder!!
    Alt til sin tid 8)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forutenom at Pass er på plass, har jeg også spesial bestilt en granittplate til å ha under effektforsterkeren. Den kommer om ca 3 uker, ferdig skjært etter mål å pusset ned etter mine ønsker. Utenom det blir det også ganske snart bestilt ett Solid Tech rack til resten av komponentene. Signalkabler er også på vei.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forutenom at Pass er på plass, har jeg også spesial bestilt en granittplate til å ha under effektforsterkeren. Den kommer om ca 3 uker, ferdig skjært etter mål å pusset ned etter mine ønsker. Utenom det blir det også ganske snart bestilt ett Solid Tech rack til resten av komponentene. Signalkabler er også på vei.
    Dette blir bra. Bare den førelsen av å dra på butikken å hente varene er stor tenker jeg.
    Førelsen var veldig bra når jeg fikk min Pass.

Du må vel ha brukt en svær varebil til å frakte dette tenker jeg, emballasjen er ikke akkuratt liten på disse effektene.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kent Ove fikk de på døra og slapp å streve med varebil og sjauing. Det er god service det

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer som Gwandarion sier. Audiofil kom på døra med forsterkerene, og satte alt opp Ingenting å si på servicen der, helt topp!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontaktet Audiofoni igår, for å høre om det var mulighet å låne ett par Xavian XN 360 med hjem noen dager. Dessverre hadde han ikke disse høyttalerene inne lenger, og forsto jeg Ove rett hadde han også avsluttet samarbeidet med Xavian. Dette var veldig synd syns jeg, i og med at jeg hadde veldig høye forventinger til disse høyttalerene, og jeg hadde gledet meg til å prøve dem hjemme i eget rom, med egen elektronikk.

Som en kompensasjon fikk jeg tilbud om å låne med hjem ett par ART Moderne 10, så det kan være en tilbud jeg kanskje takker ja til.

Uansett så fikk jeg for ett par dager siden klarsignal om å låne med meg hjem noen andre spennende høyttalere, så det kan bli morsomt. Jeg gleder meg hvertfall veldig. Det blir kanskje til neste uke, men satser på at vi drøyer det en uke, da jeg har bedre tid til seriøs musikklytting da.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten update..

I morgen kommer nye signalkabler. Det dreier seg om to par Kimber Hero, det er XLR kabler og begge parene er 1m.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer KentOve!
    Dette er noe helt annet enn de nynorske sakene du hadde før.
    Synd du solgte S-1ex, de ble nemlig utviklet via en X600.5, og nå har du jo godt nok utstyr til å utnytte dem på en helt helt annen måte enn før. Men uansett må man se fremover, og jeg håper du finner en høyttaler du blir fornøyd med. Også i det lange løp. Det virker som du tenker mindre "hifiriktig" denne gangen, og det er bra!

Hero kablene er helt safe, ikke ultimate når det gjelder oppløsning men fin klang, det har de! Det er helt riktig å starte i denne enden, istedetfor andre merker hvis "rimelige" kabler opp til 10k har en tynn og gnagende lydsignatur. Merk at Kimber har en innspillingsperiode på minst 4-5 dager.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    Gratulerer KentOve!
    Dette er noe helt annet enn de nynorske sakene du hadde før.
    Synd du solgte S-1ex, de ble nemlig utviklet via en X600.5, og nå har du jo godt nok utstyr til å utnytte dem på en helt helt annen måte enn før. Men uansett må man se fremover, og jeg håper du finner en høyttaler du blir fornøyd med. Også i det lange løp. Det virker som du tenker mindre "hifiriktig" denne gangen, og det er bra!

Hero kablene er helt safe, ikke ultimate når det gjelder oppløsning men fin klang, det har de! Det er helt riktig å starte i denne enden, istedetfor andre merker hvis "rimelige" kabler opp til 10k har en tynn og gnagende lydsignatur. Merk at Kimber har en innspillingsperiode på minst 4-5 dager.
    Takk for det, Capitaine

Har du noen konkrete tips på høyttalere jeg bør vurdere som min neste høyttaler?

Som du skriver tenker jeg nok langt fra "hifiriktig", men heller det å ha en morsom høyttaler, med mye dynamikk, syk punch bass og som kan spille høyt. Som nevnt før klarer jeg ikke for pågående diskanter, så denne må være helt safe. Selvfølgelig har dette mye med matching å gjøre, men det går jo ann å ta sine forhånds regler.

Går alt i boks nå, får jeg inn noen Klipsch Palladium P-38F til test ett par dager, å det kan bli morsomt. Jeg er nok litt skeptisk, mtp at de er hornladet, men siden jeg får muligheten til å prøve de hjemme i mitt eget rom på egen elektronikk har jeg ingenting å tape. Mye lovord fra Tyskland om komboen Pass og Palladium hvertfall.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, Capitaine

Har du noen konkrete tips på høyttalere jeg bør vurdere som min neste høyttaler?

Som du skriver tenker jeg nok langt fra "hifiriktig", men heller det å ha en morsom høyttaler, med mye dynamikk, syk punch bass og som kan spille høyt. Som nevnt før klarer jeg ikke for pågående diskanter, så denne må være helt safe. Selvfølgelig har dette mye med matching å gjøre, men det går jo ann å ta sine forhånds regler.

Går alt i boks nå, får jeg inn noen Klipsch Palladium P-38F til test ett par dager, å det kan bli morsomt. Jeg er nok litt skeptisk, mtp at de er hornladet, men siden jeg får muligheten til å prøve de hjemme i mitt eget rom på egen elektronikk har jeg ingenting å tape. Mye lovord fra Tyskland om komboen Pass og Palladium hvertfall.
    Jeg kan garantere deg at palladium ikke vil skuffe deg
    Trenger dog litt innspillingstid, så hvis de er nye, må du la de få spilles inn før du gjør opp endelige meninger. Er selv veldig fornøyd med Palladium, som spiller veldig overbevisende og utrolig detaljert.
    Gled deg ))

Side 130 av 153 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 150 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •