KentOve`s Stue Stereo - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 153 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 3052
    Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    og veier et tonn?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow! Joa, disse høytalera ække dumme. DevilEj hadde jo usher 8871 for en stund tilbake, husker når jeg var nede hos han for første gang. Med p3 og a21 låt det ikke på langt nær så bra som høytalera så ut (dette sa han jo selv au, bare se på hvordan hifioppsettet er idag!). Usherne var et par mastodonter, sånn forfra så de ikke så monstrøse ut, men når man så de i profil var det bare å ta av seg hatten. En fantastisk flott høytaler rent utseendemessig iallefall! har som sagt ikke fått hørt nok på de til å uttale meg om lyden

Merkelig hvordan avforum påvirker folk, syns ikke det er lenge sida det ble nevnt at array1400 var en litt dyr høytaler, og nå er det disse usherne, slutter aldri å la meg imponere over din sans for kvalitet i forhold til alderen din
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    og veier et tonn?
    Om ikke ett tonn, så 105 kg pr stk

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Wow! Joa, disse høytalera ække dumme. DevilEj hadde jo usher 8871 for en stund tilbake, husker når jeg var nede hos han for første gang. Med p3 og a21 låt det ikke på langt nær så bra som høytalera så ut (dette sa han jo selv au, bare se på hvordan hifioppsettet er idag!). Usherne var et par mastodonter, sånn forfra så de ikke så monstrøse ut, men når man så de i profil var det bare å ta av seg hatten. En fantastisk flott høytaler rent utseendemessig iallefall! har som sagt ikke fått hørt nok på de til å uttale meg om lyden
    Hei der Skrotnisse :-D

De er meget lekkre som sagt, de er helt utrolige flotte. Jeg får ikke sagt det nok. Ja, har fått med meg at DevilEj har eid slike før, men siden han har Gradient nå så var det nok ikke noe for han.

Ja har hørt masse posetivt om Usherne, og jeg må få skaffe meg en demo på disse, ser du skriver at de ikke spiller som de ser ut, men det får nå være dine ord inntil jeg har hørt dem selv. Jeg har også hørt folk som sier prisen på 100k er veldig grei prisning på disse, kommer nok veldig ann på hva folk liker å hvem jeg snakker med.

Merkelig hvordan avforum påvirker folk, syns ikke det er lenge sida det ble nevnt at array1400 var en litt dyr høytaler, og nå er det disse usherne, slutter aldri å la meg imponere over din sans for kvalitet i forhold til alderen din
    Høhø! Påvirker å påvirker. Jeg er ute etter noe jeg kan ha mer enn en uke, en måned og ett år. Dette skal være ett stereo anlegg jeg forhåpentligvis skal leve på en stund. Og som nevnt tidligere vil jeg ha noe som ikke alle har, og kan ikke si at disse Usherne er alle manns eie.

Heheh, det stemmer! Var ikke lenge siden jeg stussa på 80k for Array 1400. Men du vet, sommeren er her.. Overtid i fleng og ekstra turer både i nordsjøen og utland. Sånn blir det heftig med penger av. Og til opplysning helt til slutt, du tror vel ikke at jeg punger ut 100k for disse ? hæhæ

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hei der Skrotnisse :-D

De er meget lekkre som sagt, de er helt utrolige flotte. Jeg får ikke sagt det nok. Ja, har fått med meg at DevilEj har eid slike før, men siden han har Gradient nå så var det nok ikke noe for han.
    Nå husker jeg ikke helt 100% hvorfor han byttet, men så vidt jeg kan erindre var det ikke lyden som var hovdpoenget for hans bytte. Men vil anbefalle deg å sende han en pm for litt mer info

Ja har hørt masse posetivt om Usherne, og jeg må få skaffe meg en demo på disse, ser du skriver at de ikke spiller som de ser ut, men det får nå være dine ord inntil jeg har hørt dem selv. Jeg har også hørt folk som sier prisen på 100k er veldig grei prisning på disse, kommer nok veldig ann på hva folk liker å hvem jeg snakker med.
    hehe, nå er det viktig at du leser det jeg skriver
    Med parasound p3 og a21 låt de ikke så bra som de så ut, de krever mer av elektronikken. Jeg skrev også at jeg ikke har hørt nok av de til å virkelig kunne si noe om lyden, så jeg vil vel ikke helt stå inne for "at de ikke spiller som de ser ut" på en generell basis
    De fikk vel også en rimelig god test i fidelity for ikke så lenge sida også.

Heheh, det stemmer! Var ikke lenge siden jeg stussa på 80k for Array 1400. Men du vet, sommeren er her.. Overtid i fleng og ekstra turer både i nordsjøen og utland. Sånn blir det heftig med penger av. Og til opplysning helt til slutt, du tror vel ikke at jeg punger ut 100k for disse ? hæhæ
    hehe, at du skal betale 100k for disse har jeg aldri trodd, begynner å "kjenne" deg for godt til det. hehe.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå husker jeg ikke helt 100% hvorfor han byttet, men så vidt jeg kan erindre var det ikke lyden som var hovdpoenget for hans bytte. Men vil anbefalle deg å sende han en pm for litt mer info
    Jeg sendte han en pm for 2 dager siden tror jeg, ikke hørt noe fra han :shock:

hehe, nå er det viktig at du leser det jeg skriver
    Med parasound p3 og a21 låt de ikke så bra som de så ut, de krever mer av elektronikken. Jeg skrev også at jeg ikke har hørt nok av de til å virkelig kunne si noe om lyden, så jeg vil vel ikke helt stå inne for "at de ikke spiller som de ser ut" på en generell basis
    De fikk vel også en rimelig god test i fidelity for ikke så lenge sida også.
    Heheh! Okei okei Det blir uansett spennende å få hørt dem, selv om det virker ut som om jeg må ringe rundt halve Norge for å få fikset en demo. Neimen meg ikke lett med disse høyttalerne :twisted:

Det stemmer vel ganske godt med Fidelity, mener jeg suste kjapt gjennom den testen i nordsjøen i en kaffe pause. En annen ting som var litt kjekt å høre. Jeg pmet litt med ambiance igår, og han fortalte at han hadde blitt anbefalt Hegel H4A til sine Usher. Så det hørtes jo ikke så domt ut

hehe, at du skal betale 100k for disse har jeg aldri trodd, begynner å "kjenne" deg for godt til det. hehe.
    Høhø !

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom igjen da folkens! Få noen meninger om hvordan dere tror Hegel / Usher komboen vil fungere sammen. Er enda ung, og har ikke prøvd på langt nær så mye som mange av dere som har skikkelig peiling her inne!

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel er vel über nøytral så den bør vel funke på det meste?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, sant nok! Det er det som er glimrende med Hegel, at det matches lett med det meste, uten at det blir helt ræva. Men, det hadde jo vært gøy om noen andre her inne på forumet hadde luftet hva de syns, eller hadde kommet med tips!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ushers Dancer-serie har imponert meg mange ganger. Sist gang var det BE10 med Holfi-elektronikk i Horten. Så Usher er gode saker. Akkurat hur det vil låte med Hegel er jeg usikker på, men tror faktisk din kombinasjon ikke vil være så gal, kommer litt ann på hvordan du klarer å integrere beistene i rommet ditt...

Var ikke du også inne på tanken om Pioneer-høyttalere? Eller ble det for komersielt?

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du horet deg rundt på HFS ennå? Tipper det er flere med kjennskap til Usher der enn her på Avforum. Men har du plass til dem? De ser da skrekkelig store ut! Ikke at bredden er drepende, men de er veeeldig dype og med bassporten bak blir fronten plassert et godt stykke ut på gulvet før det låter knall. Men rommet de etterhvert skal stå i er som jeg forstår ikke bygd ennå, så videre spekulasjoner skal du få ta deg av selv.

Sånn sett vil jo superkommersielle Pioneer-høyttalere potensiellt være enklere å ha med å gjøre. Men jeg antar Array1400 er et alternativ ennå, og de er ikke hverken små eller glad i veggen de heller...
    Hva er forresten budsjettet om dagen, siden du fantaserer om Usher til 100k mener jeg? Du får jo eksempelvis S-1EX og et par gromme subber for hva det sør-Koreanske alternativet koster. Med litt flaks og litt ekstra budsjett er både Array 1400 og 1500 innen rekkevidde, og da kan du vekke de døde og knuse fjell!
    Men for all del, at Usher kanskje er en liten smule mer estetisk tiltalende enn Array skal jeg heller gå med på

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om du har lest litt i tråden min? Men der gjorde jeg et forsøk på å forklare lyden i Usher Kontra Von Schweikert VR4-jr. Vet ikke om det er noe innteresant lesing. Men her er linken. http://avforum.no/forum/636917-post341.html

Har du tid og mulighet så skal jeg gi deg demo på mine 8871 BEII. Men det blir mest sansynelig rent to kanals oppsett. Har enda ikke fått Vincentene i hus, men de er rett rundt hjørnet om du vil vente på de også. Eller så kan du ta turen når Devilej og Scic kommer. Vi skal nemlig ha en CD spiller test hos meg.

A.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Ushers Dancer-serie har imponert meg mange ganger. Sist gang var det BE10 med Holfi-elektronikk i Horten. Så Usher er gode saker. Akkurat hur det vil låte med Hegel er jeg usikker på, men tror faktisk din kombinasjon ikke vil være så gal, kommer litt ann på hvordan du klarer å integrere beistene i rommet ditt...

Var ikke du også inne på tanken om Pioneer-høyttalere? Eller ble det for komersielt?
    Go Morgen

Det stemmer, jeg har lurt i Pioneer også. Jeg er egentlig åpen for alt. Det er planlagt en demo hos kakehode på S-3EX, men har enda ikke fått tid. Ufattelig mye overtid for tiden, bare jobb jobb jobb! Men, skal høre disse før jeg kjøper noe som helst!

Jeg leste også i din tråd at du hadde H4SE/P4A hjemme hos deg nå, på S-1EX.. Og sånn jeg skjønte deg, var dette bra saker? Hva er den største forskjellen med Pioneerene og Usher? Det er jo to helt forskjellige høyttalere, men hvor vil jeg merke mest forskjell.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Har du horet deg rundt på HFS ennå? Tipper det er flere med kjennskap til Usher der enn her på Avforum. Men har du plass til dem? De ser da skrekkelig store ut! Ikke at bredden er drepende, men de er veeeldig dype og med bassporten bak blir fronten plassert et godt stykke ut på gulvet før det låter knall. Men rommet de etterhvert skal stå i er som jeg forstår ikke bygd ennå, så videre spekulasjoner skal du få ta deg av selv.
    Haha. Jeg har ikke horet meg noen andre plasser enn her hjemme på soverommet :-D

Neida. Jeg bare leste å søkte litt på nettet, så kom jeg over disse. Selv om jeg har visst om de lenge, holdt jeg på å si. Der har du helt rett, rommet de skal stå i fremover er ikke bygd, leiligheten er på gang. Inntil videre måtte de ha stått i dette mini rommet her som er snaue 17 m2, å det er ikke rare greiene. Men rommet som er en stue/kjøkken løsning er på 42-43 m2 så det tror jeg skal holde en stund :-D

Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Sånn sett vil jo superkommersielle Pioneer-høyttalere potensiellt være enklere å ha med å gjøre. Men jeg antar Array1400 er et alternativ ennå, og de er ikke hverken små eller glad i veggen de heller...
    Hva er forresten budsjettet om dagen, siden du fantaserer om Usher til 100k mener jeg? Du får jo eksempelvis S-1EX og et par gromme subber for hva det sør-Koreanske alternativet koster. Med litt flaks og litt ekstra budsjett er både Array 1400 og 1500 innen rekkevidde, og da kan du vekke de døde og knuse fjell!
    Men for all del, at Usher kanskje er en liten smule mer estetisk tiltalende enn Array skal jeg heller gå med på
    Både Pioneer og Array er alternativer ennå. Men jeg vil bare prøve ut litt andre ting også, før jeg bestemmer meg for noe. Array er en knakende god høyttaler som jeg elsker, den har råskapen jeg er ute etter. Det jeg savner med den, er at den ikke er så kjempe musikalsk. Skulle gjerne hatt en bit av det også i denne høyttaleren. Pioneerene skal jeg ikke uttale meg særlig om, før jeg har hørt de hos deg. Men jeg har en god magefølelse, etter alt jeg har lest her på forumet.

Budsjettet om dagen ja! Håhå! Det vet jeg sannelig ikke? Jeg har ikke hatt fri særlig mye i det siste. Jeg var i Nederland på ekstra jobb, å nesten en ekstra uke på nattskift ute på Gyda å kurs med betaling og jeg vet ikke hva. Så for å si det sånn, her er det kun jeg som må si stopp, for penger er det masse av fortiden

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Vet ikke om du har lest litt i tråden min? Men der gjorde jeg et forsøk på å forklare lyden i Usher Kontra Von Schweikert VR4-jr. Vet ikke om det er noe innteresant lesing. Men her er linken. http://avforum.no/forum/636917-post341.html
    Jeg har lest litt i tråden din, men dette har jeg ikke fått med meg. Takk skal du ha, dette skal jeg lese

Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Har du tid og mulighet så skal jeg gi deg demo på mine 8871 BEII. Men det blir mest sansynelig rent to kanals oppsett. Har enda ikke fått Vincentene i hus, men de er rett rundt hjørnet om du vil vente på de også. Eller så kan du ta turen når Devilej og Scic kommer. Vi skal nemlig ha en CD spiller test hos meg.
    Takk for invitasjonen. Men Vestfold er maange timers kjøring fra Karmøy. Jeg skal sende deg en pm viss jeg er i området

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo Kent Ove,

Jag har nog skrivit det tidigare, men Pioneer S1-EX är
    din högtalare. Den är så pass prisvärd att du utan vidare
    kan jämföra den med högtalare som kostar det dubbla.

Har kört H4SE i snart en månad. Grymt nöjd! Hörde
    att Fidelity skrev att den var prisvärd. Ja, vad håller
    man på med? När man tycker40000 och 60000(S1-EX)
    är rövarköp

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    Hallo Kent Ove,

Jag har nog skrivit det tidigare, men Pioneer S1-EX är
    din högtalare. Den är så pass prisvärd att du utan vidare
    kan jämföra den med högtalare som kostar det dubbla.

Har kört H4SE i snart en månad. Grymt nöjd! Hörde
    att Fidelity skrev att den var prisvärd. Ja, vad håller
    man på med? När man tycker40000 och 60000(S1-EX)
    är rövarköp
    Jeg skal sette tipset ditt på minne! Blir det at jeg ender opp med Pioneer S-1EX, må jeg nok ha ett par heftige subber

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D Ska du var på det viset så måste jag väl
    tipsa dig om:

PMC Ltd

No need for subs bro.......

Annars REL. Lyssna inte på SVS-mafian. Dom vet
    inte vad hifibas är...

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal sette tipset ditt på minne! Blir det at jeg ender opp med Pioneer S-1EX, må jeg nok ha ett par heftige subber
    Må og må, du skal få deg en overraskelse når du omsider kommer på demo av S-3EX! Men for all del, god mental helse er da virkelig kjedelig, så jeg skal ikke påstå jeg ikke har lyst på en skikkelig subwoofer

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    :-D Ska du var på det viset så måste jag väl
    tipsa dig om:

PMC Ltd

No need for subs bro.......

Annars REL. Lyssna inte på SVS-mafian. Dom vet
    inte vad hifibas är...
    Jeg skal da ikke ha SVS, easy! Fæle ser dem også ut. Skulle det blitt at jeg hadde kjøpt Pioneerene måtte det blitt 2 stk DD12 eller gjerne 2 stk Fathom F113!

Side 13 av 153 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •