KentOve`s Stue Stereo - Side 127

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 127 av 153 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 123 124 125 126 127 128 129 130 131 137 147 ... SisteSiste
Viser resultater 2,521 til 2,540 av 3052
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Så lenge den har litt luftsirkulasjon under pga føttene tror jeg det går bra.

Varmen fra forsterkeren selv er nok mye sterkere enn den fra gulvet (som regel skal det ikke bli over ca 27 grader i et tregulv).

For å beskytte gulvet, kunne du jo vurdere en løsning med en plate av tre eller stein på føtter som forsterkeren igjen kan stå på?
    Fikk omtrent det samme svaret på Sentralen, så da rekner jeg med det skal gå fint. Jeg trodde egentlig ikke det skulle by på noen problemer da, men alltid greit å forhøre seg

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer at 27 grader overflatetemperatur er det parkettprodusentene anbefaler. Dersom blokkene står på flere timer om dagen vil jeg ikke anbefale å sette dem direkte på gulvet. Noen få timer er ok.
    Du kan jo evt prøve deg litt frem. Blir det for varmt blir det små sprekker mellom stavene på gulvet.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Det stemmer at 27 grader overflatetemperatur er det parkettprodusentene anbefaler. Dersom blokkene står på flere timer om dagen vil jeg ikke anbefale å sette dem direkte på gulvet. Noen få timer er ok.
    Du kan jo evt prøve deg litt frem. Blir det for varmt blir det små sprekker mellom stavene på gulvet.
    Takk for informasjonen!

Tror ikke forsterkeren kommer til å stå på døgnet rundt, det kan fort bli veldig dyrt. 8) Det får holde med at jeg skrur den på en stund før jeg skal bruke den, å noen timer utover med aktiv musikk lytting.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det et problem så kjøp en granitthelle å legg under. Praktisk og pent.
    Hvilket effekttrinn er det snakk om? Hvis det er et AB trinn er det vel en fordel å ha det på hele tiden. Bruker jo opptil et døgn for å bli skikkelig gjennomvarmt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Blir det et problem så kjøp en granitthelle å legg under. Praktisk og pent.
    Hvilket effekttrinn er det snakk om? Hvis det er et AB trinn er det vel en fordel å ha det på hele tiden. Bruker jo opptil et døgn for å bli skikkelig gjennomvarmt
    Det er snakk om en Pass Labs X350.5 som jeg har vurdert en stund.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg over lengre tid har gått å siklet på en Pass Labs X350.5 effektforsterker, å jeg kanskje kommer til å handle en i nærmeste fremtid ser jeg nå på muligheten for å finne ett monorack som kan passe denne.

Den er skrekkelig svær, så jeg vet ikke om det finnes ett rack som rommer denne, uten å betale veldig mange tusen. Den veier jo også 75kg. Jeg har som dere ser tenkt på å plassere den rett på gulvet, men aller helst vil jeg ha ett skikkelig monorack å ha den på, med ett ala Solid Tech Radius Solo 3 rack på siden:

Jeg ønsker at rackene skal komme fra samme produsent og fra samme serie, og da tror jeg ikke at monoracket til Solid Tech holder til Passen.

Målene på X350.5 er: 19 “ W x 11.25” H x 22” D.

Jeg skal som nevnt også ha ett rack på siden av monoracket som bygger komponentene i høyden, å det må minst ha to hyller, å maks tre.

Noen brukbare forslag? Uten at jeg trenger å voldta Visa kortet

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så det er sagt: I det siste har jeg begynt å få skikkelig sansen for Solid Tech sine rack, etter at jeg har studert dem, så noe i nærheten der hadde gjort seg.

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo sette en Atacama Equinox på gulvet med et passende rack fra samme serie ved siden av.

Resonans Lyd & Bilde
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Kan jo sette en Atacama Equinox på gulvet med et passende rack fra samme serie ved siden av.

Resonans Lyd & Bilde
    Det er en mulighet, men jeg liker ikke disse rackene så godt. Hyllene de leverer er heller ikke store nok til Passen.

Solid Tech racket er egentlig helt perfekt, men det er for lite. Frister å sende en mail til Solid Tech, å spørre om de tar en spesial-bestilling

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg fulgt med i timene her. Men hvilke høyttalere ble det på deg?

350.5 endelig også ja. heftig

A.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Nå har ikke jeg fulgt med i timene her. Men hvilke høyttalere ble det på deg?

350.5 endelig også ja. heftig

A.
    Jeg bruker ennå mine gamle Audiovector M3.

X350.5 er enda ikke helt bestemt, men går det som jeg vil kan jeg ha en slik stående hos meg om kort tid.

Som jeg skrev for en stund tilbake i tråden så jeg for meg to veier å gå. Den ene var fullaktive Adam Beta/Gamma med cd og pre, den andre var forsterkeri fra Pass Labs med passende høyttalere som passer min smak.

Som jeg også nevnte vet jeg at mange mener det er helt feil vei å gå å velge ut sin elektronikk først, før man har funnet "sin" høyttaler. Men, nå har jeg gått å drømt om Pass Labs i flere år, så da velger jeg faktisk å ro i land skikkelig elektronikk først. Så får jeg bare ta tiden til hjelp å se om det kan være mulighet for å få teste noe ut her hjemme, selvom det ikke er så store utvalget i hifi sjapper her på Karmøy/Haugesund.

Audiofil har jo Respons, Audiofoni har jo Xavian, Martin Logan å ART, Budal Radio har jo merker som Sonus Faber, KEF å Klipsch, mens Soundgarden har JBL, Dynaudio og System Audio.

Innerst inne så vet jeg kanskje at flere av disse merkene ikke helt passer meg, eller ikke helt vil matche Pass Labs så bra, men kanskje kan det være lurt å dra litt av hvert i hus for å få en oppfatning av lyden hjemme hos meg, sånn at det kan bli lettere å finne min neste høyttaler.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Respons er vel et sikkerstikk i Ayon og Pass kombinasjon vil jeg tro selv om utseende ikke faller helt i smak hos meg. Men noe som kanskje ville overraske er Vienna Acoustik på din elektronik kombo

Min erfaring med Ayon og Pass kombo er en fremtredende mellomtone, og en stram bass som passet Usher 8871. Det beste med komboen var den litt runde diskanten som ikke ble slitsom. Alt i alt en kombo som har noe nerver, men ikke noe hysteri, uten nerver ville det vel vært kjedelig også! Detaljert og luftig noe som Ayon gjorde siste finishen på.
    Nå legger du deg et par hakk over min daværende elektronik så noe direkte sammenligning er det ikke! Spennende blir dette uansett. 8)

A.

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Errm,

Er jeg helt på jordet eller..??
    Hvor er anlegget ditt? :???:

Greit jeg er dum, men det må være grenser...
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Respons er vel et sikkerstikk i Ayon og Pass kombinasjon vil jeg tro selv om utseende ikke faller helt i smak hos meg. Men noe som kanskje ville overraske er Vienna Acoustik på din elektronik kombo

Min erfaring med Ayon og Pass kombo er en fremtredende mellomtone, og en stram bass som passet Usher 8871. Det beste med komboen var den litt runde diskanten som ikke ble slitsom. Alt i alt en kombo som har noe nerver, men ikke noe hysteri, uten nerver ville det vel vært kjedelig også! Detaljert og luftig noe som Ayon gjorde siste finishen på.
    Nå legger du deg et par hakk over min daværende elektronik så noe direkte sammenligning er det ikke! Spennende blir dette uansett. 8)

A.
    Respons er ingen dum kombo med Pass nei, og jeg tror det skal fungere godt med Ayon også.

Vienna Acoustic kan jo være en mulighet. Tar jeg ikke helt feil, fører Budal Radio dette merket også. Det er mye snadder der ute, å jeg vil ha noe som ikke alle har. Morsomt å skille seg litt ut også.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Della
    Errm,

Er jeg helt på jordet eller..??
    Hvor er anlegget ditt? :???:

Greit jeg er dum, men det må være grenser...
    Hva tenkte du på?

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hva tenkte du på?
    Ja..det var vel mest som blandet begrepet "min tråd" og "min hifi"
    Da har jeg vist at jeg er dum

Ville bare se hva du har av ting og tang på anleggsfronten, er ikke du "en av oss" (Ayon folk..) ?
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Della
    Ja..det var vel mest som blandet begrepet "min tråd" og "min hifi"
    Da har jeg vist at jeg er dum

Ville bare se hva du har av ting og tang på anleggsfronten, er ikke du "en av oss" (Ayon folk..) ?
    Haha, fort gjort å tulle litt

Jepp, det stemmer. Har Ayon jeg også!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...den andre var forsterkeri fra Pass Labs med passende høyttalere som passer min smak.

... Soundgarden har JBL

Innerst inne så vet jeg kanskje at flere av disse merkene ikke helt passer meg, eller ikke helt vil matche Pass Labs så bra, men kanskje kan det være lurt å dra litt av hvert i hus for å få en oppfatning av lyden hjemme hos meg, sånn at det kan bli lettere å finne min neste høyttaler.
    Vil det si at array1400 er en mulighet igjen?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Vil det si at array1400 er en mulighet igjen?
    Jeg har ikke tenkt direkte på Array 1400, men jeg håper på å få teste mest mulig av høyttalere hjemme sålangt det lar seg gjøre, derfor holder jeg alle muligheter åpne.

Hva tenkte du på?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke tenkt direkte på Array 1400, men jeg håper på å få teste mest mulig av høyttalere hjemme sålangt det lar seg gjøre, derfor holder jeg alle muligheter åpne.

Hva tenkte du på?
    I og med at du nevnte JBL vil vel array1400 være det mest sannsynelige valget å teste ut på x350.5? Jeg har litt vanskelig for å tro at du går nedover på stigen Eller så er vel neste steg på JBL-stigen Everest så...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Side 127 av 153 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 123 124 125 126 127 128 129 130 131 137 147 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •