KentOve`s Stue Stereo - Side 124

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 124 av 153 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 120 121 122 123 124 125 126 127 128 134 144 ... SisteSiste
Viser resultater 2,461 til 2,480 av 3052
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Swans F1.1F må jeg si er veldig fristende. De har jeg sett på flere ganger, og jeg har vel også nevnt de titt og ofte både her i tråden og andre steder på forumet. Skulle ønske jeg fikk høre disse en gang. Prisen er heller ikke avskrekkende som du sier. De ligger vel på 65k veil å for meg virker det fair for disse "beistene". At Skrotnisse også har gått til innkjøp av disse, er jo stilig. Vi deler nok noe av samme lyd filosofi, så det er jo greit at han tråkker opp veiene for meg
    Hermegås

Spøk til side.

Det du skriver om Array1400 føler jeg meg ganske sikker på at du ikke skal skylde på høytalera for. Horna på arrayene krever at man viser litt ekstra hensyn med tanke på plassering og valg av forsterkere. Det du skriver om diskanten var mye av det samme jeg opplevde når jeg hørte de på en hegel rigg en gang. Men med mcintosh pre og effekt var diskanten fløyelsmyk.

Når det gjelder swans før du også vise litt ekstra hensyn. Jeg har hørt disse høytalerne i noen oppsett nå og det har vært alt mellom "pokkers døvt" og "i love it". Således er det to ting du bør veldig obs på:

1: Hold deg unna ustyr som dyrker et nøytralt lydideal.

2: Ha nok av krefter.

F1.1F er ikke like rocka som arrayene, ergo vil de ikke gi deg den samme livefølelsen på møkkete rocke-opptak, men til gjengjeld smeller de til med en helt syk musikkglede man kan ved å generalisere litt beskrive som "ett sinnsykt kjapt attack i 11 tommerne som også går dyyyypt når det trengs mens diskanten er silkemyk og mellomtonene er så livlig varm at det er en sann fryd".

Etter å ha testet Ayon settet på arrayene vet jeg kanskje ikke om jeg helt vil anbefalle ayon på Swans siden det blitt flatt og nøytralt for min del.

Det blir uansett veldig spennende å se hva du ender opp med.

devilej: Når det gjelder 2.5F, ble jeg ikke direkte imponert i Horten. Det spilte bra, men ikke noe mere enn det. For all del, nå brukte jeg ikke like lang tid i dette rommet som flere av de andre rommene, så noe endelig konklusjon kan jeg nok ikke ta.
    Jeg var innom rommet deres ved flere anledninger og fikk hørte både normal musikk, velkjent musikk og pling plong. Sjelden har jeg blitt så skuffet og skylden legger jeg elegant på en kombinasjon av rommet og forsterkera. Med tanke på 15tommerne i bunn og det overveldene antallet diskant- og mellomtone- elementer SKAL disse høytalerne låte bedre enn hva de gjorde der. De spilte for eksempel Planet DaDa som er ei skikkelig "trøkk-låt" og det låt gjennomført tamt og kjedelig.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Ayons rørforsterkere nøytrale? Jeg trodde rør og nøytralitet var strake motsetninger.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    De du hadde bilde av med løse basser er vel ikke 2.5, men 2.3.
    Poenget er vel mye det samme...
    My bad. Googlet 2.5 og dette bilde kom opp. Poenget var uansett bare størrelsen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Er Ayons rørforsterkere nøytrale? Jeg trodde rør og nøytralitet var strake motsetninger.
    Blir jo litt det samme som at man har transistor baserte forsterkere som låter varmt ala en del EC produkter det. Om jeg skulle kjøpe rør så ville det jo være fordi jeg ønsker det de fleste forbinder med rør lyd, men som demoen jeg fikk hos Kriller kanskje tydet på var hvertfall ikke hans Ayon forsterker så rør aktig i lyden, tross for at det definnitivt var rør der.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble det Die musikk?

A.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. virker ut som at KentOve virkelig er på rangelen. Vi har vel her på forumet altid påpekt at elektronikken hans kan være feil for han, men det skulle han "aldri" bytte ut... så har det vel vært innom litt avvert... Spent på hva som skjer nå ja :S.

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej SkrotNisse och KentOve
    Mina Arrayer har nu fyllt 2 år. Jag håller med dig i detta:

"Det du skriver om Array1400 føler jeg meg ganske sikker på at du ikke skal skylde på høytalera for. Horna på arrayene krever at man viser litt ekstra hensyn med tanke på plassering og valg av forsterkere. Det du skriver om diskanten var mye av det samme jeg opplevde når jeg hørte de på en hegel rigg en gang. Men med mcintosh pre og effekt var diskanten fløyelsmyk."

Med följande tillägg:

Jag har aldrig upplevt Arrayaárna som jobbiga i diskanten. I tillägg
    till matchning av elektronik och kablar kan man inte ställa in
    dom rakt upp och ner i i ett rum utan dämpning = normal möblering +
    tjock stor matta mm... Om jag kom ihåg bilden av hur dina högtalare
    stod i gutte-rummet (?) så skulle du inte fått nån högtalare i världen
    att låta som dom ska i diskantområdet.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror vi må ta oss noen turer på lyttebesøk frem over Kent Ove .

Det er vel eneste måten å finne ut av dilemaet ditt .

Jeg har eit par virkeligen spennende invitasjoner i Stvg som fort kan gi litt mer smak :twisted:

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Etter å ha eid Delta så kan jeg vel si at du kan forvente mer av dem også enn det du fikk høre i horten! Har selv hørt Array en del ganger både 1400, 1000 og 800, og selvom jeg hadde en opplevelse så var jo det på et veldig lite utvalg med spor på en rammstein plate og ikke akkuratt en høytaler jeg forbinder med en god alrounder.
    Swans F1.1 må jeg jo få skryte av, eiergleden var stor, men hadde faktisk forventet ennå mer delvis grunnet den massive størrelsen. Nå vet jeg at den ikke er med i vurderingen, men Alpha er den eneste Tensor høytaleren over Delta jeg har hørt, og selvom jeg har tilgode å høre det endelige resultatet hos HåkonN så var det en opplevelse både hos han og hos mrFidelity.
    Synn du ikke holder til nermere KentOve så hadde du vert velkommen til å høre litt på lillebror HM3 hos meg.
    Invitert er du forrøvrig uansett, så om du er i området får du gi beskjed om du er intressert.

Du spør jo blant annet etter dynamikk, og det sørger hvertfall Art diskant og mellomtone for til de grader
    Som jeg sa til deg så syns jeg Delta låt bra, men at de helt sikkert kunne låte veldig mye bedre i bedre omgivelser. Uansett så ble jeg posetivt overrasket. Jeg bare tenker Delta med en råere bunn, som f,eks Gamma eller Beta. Det hadde nok blitt veldig bra til slutt. Og om Jørn Rune hadde satt de opp for meg, å justert litt her å trikset litt der, så skal du se alt slutt resultatet kunne blitt fantastisk. Vi får se, aktive ADAM høyttalere er høyaktuelt.

Jeg skal en tur til Oslo i April å en i Mai. Men det blir sånn bånngass turer. Det er kun konserter som står på tapetet så jeg får nok ikke tid til noe hjemmebesøk.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Tror uansett det er lettere å leve med litt mindre dynamikk akkurat i mellomtonen, enn lyttetretthet pga mye diskant.
    Helt enig!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Hermegås

Spøk til side.

Det du skriver om Array1400 føler jeg meg ganske sikker på at du ikke skal skylde på høytalera for. Horna på arrayene krever at man viser litt ekstra hensyn med tanke på plassering og valg av forsterkere. Det du skriver om diskanten var mye av det samme jeg opplevde når jeg hørte de på en hegel rigg en gang. Men med mcintosh pre og effekt var diskanten fløyelsmyk.
    Jeg har hørt de på flere McIntosh kombinasjoner, og fremdeles blir det "for mye" for meg. Jeg innrømmer lett at det ble veldig mye bedre, men jeg syns fortsatt ikke at jeg kan senke skuldrene å slappe av helt. En fløyelsmyk diskant fra Array 1400 har jeg tilgode å høre

Det skal også være sagt at etter at jeg fikk satt opp Arrayene i det rommet jeg bruker nå, roet diskanten seg betraktelig å den var ikke så pågående. Flere som har vært innom har spurt hvorfor jeg mener at den er pågående, det er jo sånn det skal låte mener de. Jaok, da er det kanskje det, jeg syns det blir for hissig.

Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Når det gjelder swans før du også vise litt ekstra hensyn. Jeg har hørt disse høytalerne i noen oppsett nå og det har vært alt mellom "pokkers døvt" og "i love it". Således er det to ting du bør veldig obs på:

1: Hold deg unna ustyr som dyrker et nøytralt lydideal.

2: Ha nok av krefter.

F1.1F er ikke like rocka som arrayene, ergo vil de ikke gi deg den samme livefølelsen på møkkete rocke-opptak, men til gjengjeld smeller de til med en helt syk musikkglede man kan ved å generalisere litt beskrive som "ett sinnsykt kjapt attack i 11 tommerne som også går dyyyypt når det trengs mens diskanten er silkemyk og mellomtonene er så livlig varm at det er en sann fryd".

Etter å ha testet Ayon settet på arrayene vet jeg kanskje ikke om jeg helt vil anbefalle ayon på Swans siden det blitt flatt og nøytralt for min del.

Det blir uansett veldig spennende å se hva du ender opp med.
    Jeg liker beskrivelsen din av F1.1F og jeg tror jeg kunne kommet ganske langt mot mål, med denne høyttaleren. Jeg har jo hørt 2.5F, F2.2F å ett par mindre modeller, å her snakker vi rolig å behagelig diskant. Uansett, så må jo alt testes. Jeg får nok ikke testet disse beistene hjemme hos meg selv, det tror jeg kan bli veldig vanskelig, men jeg burde vel kanskje ha ett greit grunnlag for å ha hørt F2.2F osv.

Du sier jeg må ha nok av krefter, å dette tar jeg egentlig ganske med ro. "Nok av krefter" har jeg erfart er veldig relativt. Det er nok en stor fordel å sitte på en greit kapabel forsterker på disse beistene (å det vil jeg selvfølgelig gjøre også), men som kanskje noen mener tror jeg ikke det ett must å bruke 500w-1000w for å få god lyd ut av denne høyttaleren. Jeg hadde en prat med Roger fra Soundwave på siste års Horten messe, og han mente at min gamle Hegel kunne passe som hånd i hanske med Swans F1.1F. Det vil ikke jeg uttale meg om, men som både han å andre har sagt så er jo disse Swansene laidback å der bør brukes elektronikk som kanskje gir dem litt ekstra sprut??

Jeg vet du bruker McIntosh med stort hell, å McIntosh er jo kjent for å ha ett varmt lydbilde. Blir kanskje ikke det for mye av det gode da? Nå bare spør jeg, trekker ingen konklusjoner her. Jeg bare tenker litt tilbake jeg: Du levde godt med Array 1400 & Parasound JC1 å nå lever du godt med F1.1F og MC501. Det presenteres ganske ulik lydsignatur fra disse to systemene. HOLST bruker vel også McIntosh når jeg tenker meg om.

Har du en formening om hva annen elektronikk som kunne fått F1.1F til å spille opp til dans ?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Rør er vel likt som transistor, det varierer utrolig mye.

Uansett, så syns jeg at kombinasjonen Audiovector M3, Ayon CD-2, Ayon Polaris 2 å Hegel H4SE skaper en lyd som heller veldig over på det varme.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Ble det Die musikk?

A.
    HVA ?!!!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hmm.. virker ut som at KentOve virkelig er på rangelen. Vi har vel her på forumet altid påpekt at elektronikken hans kan være feil for han, men det skulle han "aldri" bytte ut... så har det vel vært innom litt avvert... Spent på hva som skjer nå ja :S.
    ... Så har det vel vært innom litt av hvert? Ehm, det har jo faktisk ikke det, men OK. Det høres ut som jeg ikke har gjort annet enn å byttet utstyr. Ett par Pioneer som var ett kjempe bomkjøp å ett par Array 1400 som sto i nesten ett år. Jaja, det har jo vært innom litt av hvert da

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Jeg tror vi må ta oss noen turer på lyttebesøk frem over Kent Ove .

Det er vel eneste måten å finne ut av dilemaet ditt .

Jeg har eit par virkeligen spennende invitasjoner i Stvg som fort kan gi litt mer smak :twisted:
    Du vet jeg er med på det aller meste

Irriterende at Norwegian ikke har klippekort på turer til Oslo, det blir en god del flyturer til Oslo i år

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet jeg det Kent Ove?
    Om så kjør på!

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Ble det Die musikk?

A.
    HVA ?!!!

Han mener vel Vienna Acoustics "Die Music"

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HVA ?!!!

Vienna Acoustic Die music. En skrive feil der.. Går fort i svingene.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er Vienna Acoustic slike slammin' speakers som KentOve trenger, da?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Vet jeg det Kent Ove?
    Om så kjør på!
    Mulig jeg er litt korttenkt nå, men hva tenker du på ? 8-)

Side 124 av 153 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 120 121 122 123 124 125 126 127 128 134 144 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •