KentOve`s Stue Stereo - Side 123

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 123 av 153 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 119 120 121 122 123 124 125 126 127 133 143 ... SisteSiste
Viser resultater 2,441 til 2,460 av 3052
    Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tenker at Klipsch og JBL får denne lyden nettopp ved hjelp av lettdrevene elementer og horn. Jeg tror kanskje noe fra Tannoy kan ha noen av egenskapene, og ellers har du Usher D2

Edit: Med nærmere ettertanke har vel ikke Tannoy det samme trykket som JBL eller Klipsch, tror jeg

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Det var en diskusjon i en annen tråd om hvilken høyttaler som var best av JBL LS80 og Klipsch RF63/RF83. Syns det ene spørsmålet der var litt intressant, så jeg drar mitt spørsmål videre her i tråden. Her er hva som ble skrevet:

.. og jeg svarer:

Hmm, dette er ett intressant spørsmål syns jeg. Ett spørsmål som mange ganger har streifet meg selv. Jeg lurer egentlig litt på det samme som Mr Klipsch gjør her.

Jeg har hørt utallige kombinasjoner med JBL og Klipsch høyttalere. Noen ganger elendig, andre ganger bedre, andre veldig bra igjen. Men felles for de aller fleste gangen vil jeg si er at diskanten kanskje er litt for fremtredende for min del. Dette kan nok tunes i alle retninger med matching av elektronikk, akustikken osv. Det skal jo også sies at høyttalere som JBL og Klipsch generelt trenger flere hundre timer med innspilling før de "sitter". Men, atter en gang, det blir uansett for mye for min del.

Jeg satt selv over 10mnd med JBL Array 1400 og jeg elsket mellomtonen og spesielt bassen i disse. Det var helt rått, og det er så vanedannede som det bare går ann. Likt med billigere JBL også, samme greia der, du har den samme rå midbassen som nesten slår deg i filler, før mellomtonen følger opp med en herlig sprut, men så kommer diskanten da og "ødelegger" det hele.

Jeg kan også nevne Klipsch i samme slengen. Tror jeg har hørt samtlige høyttalere i RF serien, La Scala og Palladium og sitter litt med samme oppfatning av lyden der, selvom det selvsagt er forskjeller i hvordan JBL å Klipsch presenterer lyden.

Nå er kanskje ikke det jeg sier her "rett" for flere her inne, men alt er selvfølgelig relativt å dette er bare mine meninger. Tror bare ikke jeg er en horn elsker.

Uansett, spørsmålet mitt er da som følger: Finnes det en høyttalere som innehar den samme råheten, dynamikken og trøkket i bunn som Klipsch og JBL leverer, men på samme tid har en snill og silkemyk diskant? Det trenger ikke å være i samme prisleie, da jeg ikke har satt noen minste/max sum.

Får jeg noen gang ett svar her, som ender med at jeg finner denne høyttaleren jeg hører for meg selv i ørene mine - blir jeg svært glad
    Det første som slår meg her er kanskje ADAM Tensor Beta og muligens Gamma. Sistnevnte har jeg ikke hørt så kan ikke si så mye om det, blir bare ukvalifisert gjetning

Eller så skulle du kanskje ha lånt øre et et av Zu Audios største kreasjoner.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Jeg tenker at Klipsch og JBL får denne lyden nettopp ved hjelp av lettdrevene elementer og horn. Jeg tror kanskje noe fra Tannoy kan ha noen av egenskapene, og ellers har du Usher D2

Edit: Med nærmere ettertanke har vel ikke Tannoy det samme trykket som JBL eller Klipsch, tror jeg
    Tannoy kan trykke veldig bra, ingenting å si på det. Problemet er bare at jeg ikke klarer lyden av Tannoy, selvom jeg har hørt det spille veldig bra flere ganger. Når det gjelder Usher D2 kommer jo horn inni bildet igjen, og om det jeg hører stemmer, så er disse gått ut av produksjon.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Det første som slår meg her er kanskje ADAM Tensor Beta og muligens Gamma. Sistnevnte har jeg ikke hørt så kan ikke si så mye om det, blir bare ukvalifisert gjetning

Eller så skulle du kanskje ha lånt øre et et av Zu Audios største kreasjoner.
    Som nevnt litt tilbake her i tråden, står Beta, eventuelt Gamma høyt oppe på lista etter en overbevisende demo av Delta i Horten.

Nå har jeg verken hørt Beta eller Gamma, men rekner med du har hørt Beta hos Atle. Mener du at Beta rocker like mye som ett par Array 1400? Eventuelt andre store høyttalere fra JBL & Klipsch.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ta en titt på Montana EPX
    .::High End::.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du ikke har noen begreper om maks pris, foreslår jeg Midgard Gaia

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bassegutt
    Du får ta en titt på Montana EPX
    .::High End::.
    Dagen før jeg bestilte mine tidligere JBL Array 1400, var jeg så ufattelig nærme å bestille akkurat EPX. Jeg har fortsatt ikke glemt dem 8)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Siden du ikke har noen begreper om maks pris, foreslår jeg Midgard Gaia
    Hvorfor ikke?

Neida, det finnes jo grenser på hva jeg har råd til å punge ut. Og akkurat nå tror jeg ikke kontoen tåler en hifi handel på 650-700k

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva du trenger her er vel innlysende.

Swans 2.5F

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle akkuratt til å si:

Er jo en annen profilert kar på forumet som har gått fra nettopp Array 1400 til disse med stort hell. Også andre med samme type preferanser som deg har endt opp med disse... De er jo ikke så dyre som mye annet som blir foreslått heller, men krever jo sitt på effektsiden.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig selges det et par Usher 8571 på Karmøy. Ligger på torget
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Swans F1.1F må jeg si er veldig fristende. De har jeg sett på flere ganger, og jeg har vel også nevnt de titt og ofte både her i tråden og andre steder på forumet. Skulle ønske jeg fikk høre disse en gang. Prisen er heller ikke avskrekkende som du sier. De ligger vel på 65k veil å for meg virker det fair for disse "beistene". At Skrotnisse også har gått til innkjøp av disse, er jo stilig. Vi deler nok noe av samme lyd filosofi, så det er jo greit at han tråkker opp veiene for meg

devilej: Når det gjelder 2.5F, ble jeg ikke direkte imponert i Horten. Det spilte bra, men ikke noe mere enn det. For all del, nå brukte jeg ikke like lang tid i dette rommet som flere av de andre rommene, så noe endelig konklusjon kan jeg nok ikke ta.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Forøvrig selges det et par Usher 8571 på Karmøy. Ligger på torget
    Takk for tipset, men jeg har vel fått konkludert med at Usher ikke er helt veien for meg å gå.

Jeg kjenner faktisk han som selger disse. Jobber på samme plass som meg

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2.5F var egentlig ment som en spøk. De er ikke spesielt leilighetsvennlige

Jeg fikk heller ikke noe serlig inntrykk av dem i horten hvor de spilte pling plong musikk. Tenkte jeg skulle søke audiens hos Flageborg når han får de hjem

Takk for tipset, men jeg har vel fått konkludert med at Usher ikke er helt veien for meg å gå.
    Jeg kjenner faktisk han som selger disse. Jobber på samme plass som meg
    Liten verden
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt litt tilbake her i tråden, står Beta, eventuelt Gamma høyt oppe på lista etter en overbevisende demo av Delta i Horten.

Nå har jeg verken hørt Beta eller Gamma, men rekner med du har hørt Beta hos Atle. Mener du at Beta rocker like mye som ett par Array 1400? Eventuelt andre store høyttalere fra JBL & Klipsch.
    Etter å ha eid Delta så kan jeg vel si at du kan forvente mer av dem også enn det du fikk høre i horten! Har selv hørt Array en del ganger både 1400, 1000 og 800, og selvom jeg hadde en opplevelse så var jo det på et veldig lite utvalg med spor på en rammstein plate og ikke akkuratt en høytaler jeg forbinder med en god alrounder.
    Swans F1.1 må jeg jo få skryte av, eiergleden var stor, men hadde faktisk forventet ennå mer delvis grunnet den massive størrelsen. Nå vet jeg at den ikke er med i vurderingen, men Alpha er den eneste Tensor høytaleren over Delta jeg har hørt, og selvom jeg har tilgode å høre det endelige resultatet hos HåkonN så var det en opplevelse både hos han og hos mrFidelity.
    Synn du ikke holder til nermere KentOve så hadde du vert velkommen til å høre litt på lillebror HM3 hos meg.
    Invitert er du forrøvrig uansett, så om du er i området får du gi beskjed om du er intressert.

Du spør jo blant annet etter dynamikk, og det sørger hvertfall Art diskant og mellomtone for til de grader

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2.5F var egentlig ment som en spøk. De er ikke spesielt leilighetsvennlige
    De du hadde bilde av med løse basser er vel ikke 2.5, men 2.3.
    Poenget er vel mye det samme...

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva du trenger her er vel innlysende.

Swans 2.5F
    For ordens skyld viser bildet 2.3F (med separate subwoofere). De ligner veldig på 2.5F forfra, men ikke fra siden, da 2.5F har innebygde og siderettede woofere.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv aldri hørt F1.1 men for meg ser det ut som en ganske ordinær mellomtone så tror den vil mangle noe av dynamikken Array har der, men det er nok en høyttaler som er mer behagelig å lytte til over tid. Tror uansett det er lettere å leve med litt mindre dynamikk akkurat i mellomtonen, enn lyttetretthet pga mye diskant.

Skal du ha hele pakken tror jeg Adam Tensor Beta er veien å gå. Men uansett så blir akustikken (eventuelt romkoreksjon) viktig for å få den perfekte lyden uansett hvor god høyttaleren er...

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta det all out med JBL Everest D66000 kanskje
    Selvom jeg ikke har vert heldig med de demoene jeg har fått på dem så må de jo kunne låte langt råere enn array8-)
    Men på en annen side så er jo Alpha billigere med effekt og da hadde ikke jeg vert i tvil :grin:

F1.1 har en ganske ordinær mellomtone og diskant ja, og selvom du har rett i dette tilfellet FredrikC så kan det jo være ganske store forskjelder selv på det som ser ordinært ut.

På Beta så har man jo også noen muligheter for å korrigere på selve høytaleren, som jeg har sett tidligere kan det være et meget bra hjelpemiddel.

Side 123 av 153 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 119 120 121 122 123 124 125 126 127 133 143 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •