KentOve`s Stue Stereo - Side 122

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 122 av 153 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 118 119 120 121 122 123 124 125 126 132 142 152 ... SisteSiste
Viser resultater 2,421 til 2,440 av 3052
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Gratulerer med et kanonbra valg. Har hørt anlegget til Einar flere ganger, og syntes det var synd at han solgte det, men gopdt at noen andre profilerte her inne har kjøpt det:-D
    Blir spennende å høre hva slags ht du velger til Ayon.
    Takk for det!

Jeg hørte jo hele oppsettet hans på Horten messa i 2008, bare at da hadde han CD-1 som cd-spiller, og ikke CD-2. Det gav som du ser mersmak, å jeg klinte til. Ayon spilleren har jeg hørt på flere ganger hos Resonans i Stavanger.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Takk for det!

Jeg hørte jo hele oppsettet hans på Horten messa i 2008, bare at da hadde han CD-1 som cd-spiller, og ikke CD-2. Det gav som du ser mersmak, å jeg klinte til. Ayon spilleren har jeg hørt på flere ganger hos Resonans i Stavanger.
    Gratulerer så mye med Ayon
    Har ikke fått hørt så mye av det selv, men høres ut som flotte saker.
    Noen tanker omkring hvilke høytaler det skulle blitt dersom det ikke blir ADAM?
    Kan jo velge en delaktiv ADAM og bruke noen Pass Labs på den

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Gratulerer så mye med Ayon
    Har ikke fått hørt så mye av det selv, men høres ut som flotte saker.
    Noen tanker omkring hvilke høytaler det skulle blitt dersom det ikke blir ADAM?
    Kan jo velge en delaktiv ADAM og bruke noen Pass Labs på den
    Takk for det

Om det ikke blir ADAM får jeg bare ta tiden til hjelp for å finne min neste høyttaler. Om det blir Pass Labs effekt, og også da Pass Labs forforsterker har jeg nok ikke alverdens kroner igjen til hifi nytelser, så da er det nok stor fare for at det blir en midlertidig høyttaler til sånn rundt 20k.

Tankene dine rundt delaktive ADAM har for meg aldri vært ett tema. Skal jeg først gå for ADAM, må jeg jo gjøre det "skikkelig". Prisene fra delaktive til aktive, er på ingen måte avskrekkende.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det

Om det ikke blir ADAM får jeg bare ta tiden til hjelp for å finne min neste høyttaler. Om det blir Pass Labs effekt, og også da Pass Labs forforsterker har jeg nok ikke alverdens kroner igjen til hifi nytelser, så da er det nok stor fare for at det blir en midlertidig høyttaler til sånn rundt 20k.

Tankene dine rundt delaktive ADAM har for meg aldri vært ett tema. Skal jeg først gå for ADAM, må jeg jo gjøre det "skikkelig". Prisene fra delaktive til aktive, er på ingen måte avskrekkende.
    Det var nok ikke så mye mine tanker som et mulig alternativ for å kombinere ADAM med forsterkerene du ønsker deg .
    Uansett så er nok fullaktiv ADAM veien å gå om man velger noe derfra, om man ikke går for modellene som ikke kommer i aktiv utgave da naturligvis.

Kan vel si at jeg har fått mine HM3 til nye høyder nå med litt bedre dempet rom og litt mer jobbing med Z7, og jeg må jo innrømme at jeg ikke helt ser hvilke høytaler du skal kombinere med Pass Labs forsterkere for å få et bedre resultat enn aktive ADAM .
    Men det kommer jo litt ann på om veien er målet også da.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og jeg må jo innrømme at jeg ikke helt ser hvilke høytaler du skal kombinere med Pass Labs forsterkere for å få et bedre resultat enn aktive ADAM .

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er erfaringene til folk når det gjelder å kjøpe brukte kabler via nettet?

Kommer de stort sett frem i akseptabel tilstand?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel større sjanse for at kablene er hele enn når man kjøper elektronikk og høyttalere via nettet i allefall.. Selv har jeg ikke hatt noen dårlige erfaringer ved kabelkjøp over nett.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ble alt solgt og her kommer du tilbake som lyn fra klar himmel, dette er jo supre nyheter og flott noen fikk tatt over anlegget til Djevelen. Det er et anlegg som oser av luksus og ikke snakke om flott lyd, hørte på dette settet på Hortenmessen i 08 og det låt vanvittig bra. Moro å se du kommer tilbake til oss Luremusa, blir moro å følge deg videre i denne tråden.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Her ble alt solgt og her kommer du tilbake som lyn fra klar himmel, dette er jo supre nyheter og flott noen fikk tatt over anlegget til Djevelen. Det er et anlegg som oser av luksus og ikke snakke om flott lyd, hørte på dette settet på Hortenmessen i 08 og det låt vanvittig bra. Moro å se du kommer tilbake til oss Luremusa, blir moro å følge deg videre i denne tråden.
    Takk for det!

Om alt går som jeg ønsker, vil det skje litt av hvert utover i 2010, helst fra Juni og utover tenker jeg

Men, jeg har god tid, så jeg får bare ta litt og litt sånn at jeg ikke blakker meg helt. Litt kjekkere også da, å spare til noe du virkelig har lyst på, isteden for å bare bestille hele driten komplett med en gang. Sparer du over lengre tid til noe du vet du har lyst på, er gleden mye større når det endelig er i hus, spør du meg.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det!

Om alt går som jeg ønsker, vil det skje litt av hvert utover i 2010, helst fra Juni og utover tenker jeg

Men, jeg har god tid, så jeg får bare ta litt og litt sånn at jeg ikke blakker meg helt. Litt kjekkere også da, å spare til noe du virkelig har lyst på, isteden for å bare bestille hele driten komplett med en gang. Sparer du over lengre tid til noe du vet du har lyst på, er gleden mye større når det endelig er i hus, spør du meg.
    Du sier noe der, blir liksom litt mindre impuls kjøping om man må spare til noe og man blir jo også litt mindre truane til å ombestemme seg rett etter det har kommet inn døra også. Selv har jeg ikke helt klart å være tolmodig nok til slikt ennå, men det kommer vel. (håper jeg)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det!

Du har i hvertfall fått tak på elektronikk med lyd fra en helt annen verden, er litt koseligere å bygge opp over tid synes jeg. Når man plutselig kjøper alt så er det ikke no spes mer å glede seg til utenom man føler at man må ha no men vet ikke helt hva, har troen på comeback'et ditt nå mister og du er på god vei til lyd nirvana.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier noe der, blir liksom litt mindre impuls kjøping om man må spare til noe og man blir jo også litt mindre truane til å ombestemme seg rett etter det har kommet inn døra også. Selv har jeg ikke helt klart å være tolmodig nok til slikt ennå, men det kommer vel. (håper jeg)
    Håper jeg denne gang havner opp med ett system jeg kan nyte, og kun det. Jeg har merket etter at denne hobbyen "tok av" for fullt, så har jeg blitt mer å mer kresen. Det kan være både pluss og minus med det, men noen ganger blir det for gæli når du kun sitter å hører etter systemets feil/mangler.

Som nevnt på sist side ser jeg for meg enten aktive ADAM (enten Gamma eller Beta), eller ett system med Pass Labs forsterkere. Hvilke høyttalere som skal spille på lag med Pass Labs er enda ikke bestemt, men jeg er helt sikker på at dette skal bli bra tilslutt. Litt morsomt å prøve å feil også, viss du ikke taper for mye penger.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Du har i hvertfall fått tak på elektronikk med lyd fra en helt annen verden, er litt koseligere å bygge opp over tid synes jeg. Når man plutselig kjøper alt så er det ikke no spes mer å glede seg til utenom man føler at man må ha no men vet ikke helt hva, har troen på comeback'et ditt nå mister og du er på god vei til lyd nirvana.
    Dette skal nok bli bra, skal du se :-D

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du brukt CD2/Polaris nå, eller blir det stående til noe mer er i hus?
    Har du fortsatt noe av det gamle tilgjengelig, så kunne jo kanskje Ayon cd/pre + Hegel effekt testes...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Får du brukt CD2/Polaris nå, eller blir det stående til noe mer er i hus?
    Har du fortsatt noe av det gamle tilgjengelig, så kunne jo kanskje Ayon cd/pre + Hegel effekt testes...
    Jeg får ikke brukt det, akkurat .

Men, jeg har fått testet CD-2/Polaris sammen med Hegel trinnet jeg hadde og noen gamle Audiovector M3 høyttalere. CDP4A og P4A pakket jeg ned når Ayon kom i hus. Det som stopper meg nå, er signalkabler. Jeg må seriøst få ræva i gir å handlet inn noen signalkabler.

Så som sagt, jeg har ett midlertidig system med Audiovector, Ayon og Hegel. Mangler dog noen kabler, men det er rett rundt hjørnet. Resten av Hegel riggen er pakket ned, og stuet bort til Pappa tar over det. Jeg har fått godkjenning på å låne Hegel H4SE til utpå sommeren en gang, så jeg trenger ikke å stresse helt enda. Men, nok en gang, som nevnt før - hele Hegel riggen er solgt - og det for flere månder siden.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men, jeg har fått testet CD-2/Polaris sammen med Hegel trinnet jeg hadde og noen gamle Audiovector M3 høyttalere. CDP4A og P4A pakket jeg ned når Ayon kom i hus. Det som stopper meg nå, er signalkabler. Jeg må seriøst få ræva i gir å handlet inn noen signalkabler.
    Kabler kan du vel handle "på hjørnet" hvis det er for å teste om komponentene skal bli værende. Ingen grunn til å vente.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så som sagt, jeg har ett midlertidig system med Audiovector, Ayon og Hegel. Mangler dog noen kabler, men det er rett rundt hjørnet. Resten av Hegel riggen er pakket ned, og stuet bort til Pappa tar over det. Jeg har fått godkjenning på å låne Hegel H4SE til utpå sommeren en gang, så jeg trenger ikke å stresse helt enda. Men, nok en gang, som nevnt før - hele Hegel riggen er solgt - og det for flere månder siden.

Så ikke du på noen Kimber Hero kabler? Her er ihvertfall noen til salgs http://avforum.no/avtorget/showprodu...=58625&cat=all

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Kabler kan du vel handle "på hjørnet" hvis det er for å teste om komponentene skal bli værende. Ingen grunn til å vente.
    Helt sant. Er på saken

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Så ikke du på noen Kimber Hero kabler? Her er ihvertfall noen til salgs http://avforum.no/avtorget/showprodu...=58625&cat=all
    Trenger 1m kabler.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en diskusjon i en annen tråd om hvilken høyttaler som var best av JBL LS80 og Klipsch RF63/RF83. Syns det ene spørsmålet der var litt intressant, så jeg drar mitt spørsmål videre her i tråden. Her er hva som ble skrevet:

Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Er det noen andre høytalere som kan matche de omtalte her på dynamikk og trykk? som ligger i ca. samme prisleie?
    .. og jeg svarer:

Hmm, dette er ett intressant spørsmål syns jeg. Ett spørsmål som mange ganger har streifet meg selv. Jeg lurer egentlig litt på det samme som Mr Klipsch gjør her.

Jeg har hørt utallige kombinasjoner med JBL og Klipsch høyttalere. Noen ganger elendig, andre ganger bedre, andre veldig bra igjen. Men felles for de aller fleste gangen vil jeg si er at diskanten kanskje er litt for fremtredende for min del. Dette kan nok tunes i alle retninger med matching av elektronikk, akustikken osv. Det skal jo også sies at høyttalere som JBL og Klipsch generelt trenger flere hundre timer med innspilling før de "sitter". Men, atter en gang, det blir uansett for mye for min del.

Jeg satt selv over 10mnd med JBL Array 1400 og jeg elsket mellomtonen og spesielt bassen i disse. Det var helt rått, og det er så vanedannede som det bare går ann. Likt med billigere JBL også, samme greia der, du har den samme rå midbassen som nesten slår deg i filler, før mellomtonen følger opp med en herlig sprut, men så kommer diskanten da og "ødelegger" det hele.

Jeg kan også nevne Klipsch i samme slengen. Tror jeg har hørt samtlige høyttalere i RF serien, La Scala og Palladium og sitter litt med samme oppfatning av lyden der, selvom det selvsagt er forskjeller i hvordan JBL å Klipsch presenterer lyden.

Nå er kanskje ikke det jeg sier her "rett" for flere her inne, men alt er selvfølgelig relativt å dette er bare mine meninger. Tror bare ikke jeg er en horn elsker.

Uansett, spørsmålet mitt er da som følger: Finnes det en høyttalere som innehar den samme råheten, dynamikken og trøkket i bunn som Klipsch og JBL leverer, men på samme tid har en snill og silkemyk diskant? Det trenger ikke å være i samme prisleie, da jeg ikke har satt noen minste/max sum.

Får jeg noen gang ett svar her, som ender med at jeg finner denne høyttaleren jeg hører for meg selv i ørene mine - blir jeg svært glad

Side 122 av 153 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 118 119 120 121 122 123 124 125 126 132 142 152 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •