KentOve`s Stue Stereo - Side 118

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 118 av 153 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 138 148 ... SisteSiste
Viser resultater 2,341 til 2,360 av 3052
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei folkens!

Jeg tror jeg begynner å komme i mål, mtp ny bærbar pc. Jeg hadde jo bestemt meg for HP, men siden både tester å medlemmer her på forumet skryter av Asus gjør det meg ingenting å prøve det - siden jeg ikke har hørt noe nevnverdig negativt om den produsenten.

Jeg har funnet frem til to kandidater, som for meg ser veldig like ut utenom skjermstørrelsen. Stemmer ikke det??!

Komplett.no - ASUS X64VG 16" WXGA

Komplett.no - ASUS X70IC 17.3" WXGA HD+ LED

Ca en tusing over budsjettet, men jeg tror jeg har funnet frem til en god maskin, mtp pris og ytelse

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den største har vel Led-skjerm, noe jeg har god erfaring med.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

Tenkte bare å skrive noen kjappe ord her på selveste Julaften.

Det siste året har både vært spennende å hektisk. Kjøp av leilighet, og salg av hele anlegget. Har ikke vært så aktiv her de siste måndene, men det skyldes vel mye jobb og trening.

Er kalt inn til 12 månders tjeneste i Luftforsvare på Madla 12. Januar 2010, men går "all in" for at det blir ett kort bekjentskap

Går det som jeg da ønsker, krysser jeg fingrene for at jeg får på plass ett nytt rimelig greit anlegg innen 2010 en gang

Forresten, så gikk jeg for en Asus datamaskin. Jeg har brukt den i en ukestid å kan ikke gjøre annet enn å skryte. Veldig fornøyd så langt, og jeg håper den leverer i lang tid fremover.

Komplett.no - ASUS X70IC 17.3" WXGA HD+ LED

Med, det vil jeg ønske alle AVforums medlemmer en god jul, og ett kjempe flott nyttår! :-D :-D

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God jul til deg også.

Good luck in the Army

Blir spennende å se hva du kommer med av utstyr i 2010

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

God Jul ja .

Lykke til med dimitering

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Jeg sitter her å ser på Kimber kabler, nærmere bestemt modellen "Hero". Jeg tenkte litt på å bestille meg to par 1m xlr. Men lurer på en liten ting. Hvorfor er det så mange forskjellige varianter av rca utgaven, men kun en utgave av xlr ??

Dette gjelder jevnt over hele linja, i kabel modellene til Kimber. Hvertfall signalkablene.

En annen ting jeg lurte på, er prisene. Jeg skal ta et eksempel: Hos Tonart koster 1m Hero xlr 2190kr, mens hos Resonans koster 1m Hero xlr 1990kr. Okei, ganske den samme prisen.. Men se her da: Hos Tonart koster 1m Silverstreak xlr 6590kr, mens hos Resonans koster 1m Silverstreak xlr 4090kr.

Varierer prisene virkelig så mye ?!!!?!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen ??

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Ingen ??
    Nei når det gjelder prisforskjeld på kabler har jeg ikke mye å komme med, men de er jo ikke kjeder så om de da ikke er veldig flinke på å holde seg oppdaterte på andres priser kan vel slikt forekomme.

Hva skal du forresten med XLR kabler, trodde ikke du hadde noe utstyr nå?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Nei når det gjelder prisforskjeld på kabler har jeg ikke mye å komme med, men de er jo ikke kjeder så om de da ikke er veldig flinke på å holde seg oppdaterte på andres priser kan vel slikt forekomme.

Hva skal du forresten med XLR kabler, trodde ikke du hadde noe utstyr nå?
    Okei. Du har vel kanskje en del rett i det du sier der. Jeg får ta noen telefoner, eller sende noen mailer neste uke.

Alltid greit med noen signalkabler liggende, fine å se på

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid greit med noen signalkabler liggende, fine å se på
    Mange opplever at kabler i disse prisklassen byr på forskjeller og det kan nok være en god ide å teste ut kablene på utstyret før du kjøper de.

Hvis du googler litt så finner du flere artikler om "nordost vs kimber" hvor det opplyses greit om de lydmessige forskjellene. I og med at du har hatt god erfaring med Nordost kan det nok være en grei ting å sjekke ut artiklene før du kjøper kabler "som er fine å se på".

Noen planer om når du skal avsløre hva som skal inn, eller hva som allerede har kommet inn?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Mange opplever at kabler i disse prisklassen byr på forskjeller og det kan nok være en god ide å teste ut kablene på utstyret før du kjøper de.

Hvis du googler litt så finner du flere artikler om "nordost vs kimber" hvor det opplyses greit om de lydmessige forskjellene. I og med at du har hatt god erfaring med Nordost kan det nok være en grei ting å sjekke ut artiklene før du kjøper kabler "som er fine å se på".
    Hei der, lenge siden!

Om du ikke forsto dette med "fine å se på", så var det selvsagt en spøk. Jeg har prøvd Nordost, å var veldig fornøyd med disse. Denne gangen har jeg bestemt meg for å kjøp noen billigere kabler, ikke billigst men sånn "midt på tre" i min verden. Valget har derfor denne gangen falt på Kimber Hero. Det blir vanskelig å sammenligne Nordost Heimdall vs Kimber Hero, siden de skal brukes i to forskjellige systemer.

Grunnen til at Kimber Hero er valgt, er nettopp pga at jeg har googlet litt, å lest mye bra om denne kabelen. Har lenge vært fristet på å prøve Kimber, å da ser jeg for meg at Hero kan være en grei plass å begynne. Hero har også vunnet flere priser, og både her å på Sentralen får den mye skryt.

Black Magic, AudioQuest og Xindak var også aktuelle kandidater, men siden jeg har siklet på å prøve Kimber en stund, ble disse denne gangen valgt bort.

Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Noen planer om når du skal avsløre hva som skal inn, eller hva som allerede har kommet inn?
    Det skjer tidligt i slutten av neste uke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Kjipt å se at alt forvinner, men jeg tipper den godeste trådeier har saltet ned pengene for solgt utstyr i tillegg til at han har spart en stund nå :twisted: Her blir det nok action igjen
    Dette ble skrevet 24 oktober. Du har holdt deg lenge synes jeg

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Dette ble skrevet 24 oktober. Du har holdt deg lenge synes jeg
    Den som venter på noe godt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Jeg sitter her å ser på Kimber kabler, nærmere bestemt modellen "Hero". Jeg tenkte litt på å bestille meg to par 1m xlr. Men lurer på en liten ting. Hvorfor er det så mange forskjellige varianter av rca utgaven, men kun en utgave av xlr ??

Dette gjelder jevnt over hele linja, i kabel modellene til Kimber. Hvertfall signalkablene.

En annen ting jeg lurte på, er prisene. Jeg skal ta et eksempel: Hos Tonart koster 1m Hero xlr 2190kr, mens hos Resonans koster 1m Hero xlr 1990kr. Okei, ganske den samme prisen.. Men se her da: Hos Tonart koster 1m Silverstreak xlr 6590kr, mens hos Resonans koster 1m Silverstreak xlr 4090kr.

Varierer prisene virkelig så mye ?!!!?!
    Jeg mener 2190 er den nye veiledende prisen mens 1990,- er den gamle veiledende prisen. Ofte er det endel treighet i varer som er lagt ut på webshop da de må oppdateres manuelt, og spesielt om det er en vare det går lite av. Da oppdages jo ikke den nye prisen før man skal bestille fra leverandør.
    De varierende prisene på RCA-versjonen er p.g.a av de forskjellige kontaktene. Kimber sine standard, WBT midline, highline, Nextgen etc.
    XLR versjonen bruker de meget meget gode kontaktene fra Switchcraft. Selv de dyreste kablene bruker de samme kontaktene, bortsett fra at gummien på kontaktene er byttet ut med tre, men det har kun betydning kosmetisk sett.

Hero er forøvrig en kabel som trenger 3 dagers innspillingstid før den begynner å løsne. Og blir da en ganske ok kabel uten skarpe kanter, men mangler litt åpenhet og generelt og definisjon i bassen som er forbeholdt de dyrere kablene fra Kimber. Litt kjedelig kanskje , men et meget godt valg for mange.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    Jeg mener 2190 er den nye veiledende prisen mens 1990,- er den gamle veiledende prisen. Ofte er det endel treighet i varer som er lagt ut på webshop da de må oppdateres manuelt, og spesielt om det er en vare det går lite av. Da oppdages jo ikke den nye prisen før man skal bestille fra leverandør.
    De varierende prisene på RCA-versjonen er p.g.a av de forskjellige kontaktene. Kimber sine standard, WBT midline, highline, Nextgen etc.
    XLR versjonen bruker de meget meget gode kontaktene fra Switchcraft. Selv de dyreste kablene bruker de samme kontaktene, bortsett fra at gummien på kontaktene er byttet ut med tre, men det har kun betydning kosmetisk sett.

Hero er forøvrig en kabel som trenger 3 dagers innspillingstid før den begynner å løsne. Og blir da en ganske ok kabel uten skarpe kanter, men mangler litt åpenhet og generelt og definisjon i bassen som er forbeholdt de dyrere kablene fra Kimber. Litt kjedelig kanskje , men et meget godt valg for mange.

Takk for oppklaringen. Det var vel noe sånn jeg også kom frem til med meg selv, etter å ha lest litt på Kimber sine sider. Men, jeg liker å dobbelsjekke.

I ett tilfelle hvor jeg må kjøre ubalansert fra cd til pre, men kan videre bruke balansert fra pre til power, hvordan hadde du/dere da gjort det ? Kjørt ubalansert hele veien (cd->pre->power) ? Eller ubalansert fra cd til pre, for så videre å bruke balansert fra pre til power ?

Litt usikker på om dette har noe betydning i det hele tatt, eller om det er akkurat det samme hvordan jeg gjør det. Det er jo ikke snakk om lange strekk, 1m signalkabler uansett om det blir xlr eller rca.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Du har vel kanskje en del rett i det du sier der. Jeg får ta noen telefoner, eller sende noen mailer neste uke.
    Ja du må nesten gjøre det for ikke å skuffe alle oss som leser tråden din hehe, uansett blir det spennende å følge med på hva som kommer inn her fremmover:-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Ja du må nesten gjøre det for ikke å skuffe alle oss som leser tråden din hehe, uansett blir det spennende å følge med på hva som kommer inn her fremmover:-D
    Jeg oppdaterer dere så fort ting går min vei

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej Kent-Ove,

hur var det nu. Har du sålt allt Hegel-utstyr? Jag går i tankarna
    på ett försteg...

Här blev det en Velodyne DD-15 som senaste uppgradering. Nu
    blir det lungt ett tag (mc-köp) men ett försteg behöver jag förr
    eller senare.

Ha det bra/Karla

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    Hej Kent-Ove,

hur var det nu. Har du sålt allt Hegel-utstyr? Jag går i tankarna
    på ett försteg...

Här blev det en Velodyne DD-15 som senaste uppgradering. Nu
    blir det lungt ett tag (mc-köp) men ett försteg behöver jag förr
    eller senare.

Ha det bra/Karla
    Hei Karla

Alt Hegel utstyret er solgt ja. Det er flere månder siden. Men, jeg har brukt det helt til igår. Pakket faktisk ned CDP4A og P4A for en time siden. Pappa og jeg ble enige om en grei pris på hele System 4, men siden han ikke har hatt bruk for det helt enda, har jeg fått låne det.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Karla

Alt Hegel utstyret er solgt ja. Det er flere månder siden. Men, jeg har brukt det helt til igår. Pakket faktisk ned CDP4A og P4A for en time siden. Pappa og jeg ble enige om en grei pris på hele System 4, men siden han ikke har hatt bruk for det helt enda, har jeg fått låne det.
    Solgt det til fardin?

Side 118 av 153 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 138 148 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •