KentOve`s Stue Stereo - Side 116

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 116 av 153 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 126 136 146 ... SisteSiste
Viser resultater 2,301 til 2,320 av 3052
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den er jo svær? AMD CPU, vet ikke hvor bra den serien er...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hva tror data-folket om denne?

Komplett.no - HP Pavilion dv7-2129 17,3" WXGA
    Er det der jeg mener med ræl, det der er plastmaskinene ifra HP!! Casis er veldig plastikk... "bedriftsmodellene" dems er mye mer "maskin"! Enda spesifikasjonene kan være noe dårligere . MEn for all del, tilfredsstiller de fleste sikkert. For meg teller skjerm, touchpad og tastatur "mest"!!

AMD lager dog gode CPU'er til laptop også!!

Lenovo er forresten gamle IBM .

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Er det der jeg mener med ræl, det der er plastmaskinene ifra HP!! Casis er veldig plastikk... "bedriftsmodellene" dems er mye mer "maskin"! Enda spesifikasjonene kan være noe dårligere . MEn for all del, tilfredsstiller de fleste sikkert. For meg teller skjerm, touchpad og tastatur "mest"!!

AMD lager dog gode CPU'er til laptop også!!

Lenovo er forresten gamle IBM .
    Ræl = plastikk altså? Jeg ser den, men jeg skal ikke bruke dataen som kølle, så det går vel fint?

Plastikken overlever jeg, men spesifikasjonsmessig er den god? Mtp, prosessor, ram, harddisk å andre viktige ting? Eller?

Hvilken hadde du valgt da?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at du har lest denne artiklen hvor HP kommer dårligst ut av samtlige på holdbarhet med 25% feilrate i løpet av tre år?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg regner med at du har lest denne artiklen hvor HP kommer dårligst ut av samtlige på holdbarhet med 25% feilrate i løpet av tre år?
    Jepp, leste den tidligere.

Men, forstår det ikke..

Ifølge både Elkjøp, Lefdal å Expert (ja, jeg har vært i kontakt med samtlige) sier de at HP uten tvil leverer de beste bærbare maskinene. HP har de mest fornøyde kundene, og det blir levert inn få HP maskiner i forhold til andre merker. Det er også erfaringene jeg har gjort meg

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men, forstår det ikke..

Ifølge både Elkjøp, Lefdal å Expert (ja, jeg har vært i kontakt med samtlige) sier de at HP uten tvil leverer de beste bærbare maskinene. HP har de mest fornøyde kundene, og det blir levert inn få HP maskiner i forhold til andre merker. Det er også erfaringene jeg har gjort meg
    Og når begynte vi å stole på selgerne hos elkjøp og lefdal?

Jeg har selv hatt en rekke bærbare pc'er opp igjennom årenes gang, og mang et merke har blitt kjøpt, brukt og kastet. Min forrige bærbare var en hp til rundt 8k. Selgerne sa akkurat det samme. Dog var jeg fult klar over at det burde bli tatt med en klype salt. Men jeg trengte en labtop og siden hp så langt var utestet var det jo en grei sak.

Hvorfor disse får så mye skryt er over min fatteevne! En ting er plastikkfølelsen, en annen ting er viftene som gjør en altfor dårlig jobb. Ifølge selgeren på elkjøp var vifta helt normal og den varmeutviklinga som ble under pc1 var ikke mer enn normalt. Vel, jeg har sovnet med flere labtop'er på fanget og dette var første gang jeg fikk ol-ringene som svimerke på låret

Maskinvaremessig var den imidlertid helt grei uten å utmerke seg i hverken positiv eller negativ retning.

Etter å ha irritert meg grønn av både plastikkfølelsen, varmeutviklinga og ikke minst det evige oppdateringmaset fra microsoft ga jeg den til modern og kjøpte meg en mac...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns Asus sine virker veldig bra for tiden. Spesielt godt tastatur på dem. Samt virker mer tupperware kvalitet enn hardplasten ellers :P. Men HP er jo bra da, har en snikekr med en slik rakker, fungert greit den! Men musepadden syns ejg er "ekkel". .

Komplett.no - ASUS X64VG 16" WXGA

Noe billigre, da syns jeg Lenovo G550 er solide. Dama har den til under 4k på PS.no , virker veldig lovende den.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Og når begynte vi å stole på selgerne hos elkjøp og lefdal?
    Jeg har ingen grunn til å ikke stole på mine venner

Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Jeg har selv hatt en rekke bærbare pc'er opp igjennom årenes gang, og mang et merke har blitt kjøpt, brukt og kastet. Min forrige bærbare var en hp til rundt 8k. Selgerne sa akkurat det samme. Dog var jeg fult klar over at det burde bli tatt med en klype salt. Men jeg trengte en labtop og siden hp så langt var utestet var det jo en grei sak.

Hvorfor disse får så mye skryt er over min fatteevne! En ting er plastikkfølelsen, en annen ting er viftene som gjør en altfor dårlig jobb. Ifølge selgeren på elkjøp var vifta helt normal og den varmeutviklinga som ble under pc1 var ikke mer enn normalt. Vel, jeg har sovnet med flere labtop'er på fanget og dette var første gang jeg fikk ol-ringene som svimerke på låret

Maskinvaremessig var den imidlertid helt grei uten å utmerke seg i hverken positiv eller negativ retning.

Etter å ha irritert meg grønn av både plastikkfølelsen, varmeutviklinga og ikke minst det evige oppdateringmaset fra microsoft ga jeg den til modern og kjøpte meg en mac...
    Hehe, jeg skjønner deg jeg. Dette blir faktisk min første bærbare datamaskin. Jeg holder meg stort sett til stasjonære, da det har opplevd det samme som deg, med mine foreldres å brors bærbare. Det er bare tull, tull å enda mere tull. Men, nå er jeg faktisk nødt til å ha meg en bærbar. Er mye på farten for tida, å da er det greit å ha dataen med på turen 8) Er jo litt avhengig da

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Syns Asus sine virker veldig bra for tiden. Spesielt godt tastatur på dem. Samt virker mer tupperware kvalitet enn hardplasten ellers :P. Men HP er jo bra da, har en snikekr med en slik rakker, fungert greit den! Men musepadden syns ejg er "ekkel". .

Komplett.no - ASUS X64VG 16" WXGA

Noe billigre, da syns jeg Lenovo G550 er solide. Dama har den til under 4k på PS.no , virker veldig lovende den.
    Den Asusen ser ikke dum ut. Rikelig med plass, plenti ram å en veldig god prosessor. Den kunne faktsik vært veldig aktuell. Har du prøvd den selv?

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenovo har jeg absolutt ingen synspunkter på, har såvidt hørt om merke.

De lager gode maskiner altså?
    De het IBM Lenovo for ikke lenge siden og lagde det mange tenker på som IBM maskiner. Stinkpad osv. Jeg har forøvrig en Thinkpad T61P. Tror samarbeidet med IBM er over nå og de produserer og selger maskiner under sitt eget navn.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med en som er i bransjen, han sa: Velg Asus eller Lenovo for kvalitet og lite hekkan.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 2 Hp lappiser selv, og 4-5 i familie/venner som har hatt, og alle som en har hatt kjempeproblemer med de, det er plastræl fra ende til annen.

Derimot vi som har hatt "merket vi ikke snakker om" har til gode og ha noe som helst tull!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempe at så bidrar med erfaringer å tips. Det liker jeg! Satt flere timer i går kveld å leste for å bli klokere på hvilken datamaskin jeg skal gå for. Lurer litt på om jeg skal gi Asus sjansen, men usikker på hvilken modell. Heldigvis skal jeg ikke handle helt enda

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men, forstår det ikke..

Jeg var på Expert i går, og der sa selgeren: Billig HP 5000-6000 kroner fikk han mange inn igjen av til rep. Acer og Asus i samme prisklasse nesten ingen...

Så spørsmålet er hvor mye man skal stole på selgere...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ambings
    Jeg var på Expert i går, og der sa selgeren: Billig HP 5000-6000 kroner fikk han mange inn igjen av til rep. Acer og Asus i samme prisklasse nesten ingen...

Så spørsmålet er hvor mye man skal stole på selgere...
    Varierer nok litt, fra butikk til butikk.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Varierer nok litt, fra butikk til butikk.
    Mye mulig men tallene er vist ikke så bra for HP når det gjelder feil.

"SquareTrade så også på hvordan de ulike PC-produsentene gjorde det i løpet av treårsperioden. Her viser statistikken at ASUS gjør best, med en feilrate på 15,6 prosent. Verst ser det ut for HP-maskinene, hvor mer enn en fjerdedel av de bærbare datamaskinene fikk maskinvarefeil i løpet av de første tre årene av levetiden.

Apple plasserer midt i feltet med en feilrate på 17,4 prosent, like etter Sony og foran Lenovo."

Sakset fra : Hver tredje bærbare går i stykker

Hele artikkelen: http://www.squaretrade.com/htm/pdf/S...ility_1109.pdf

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Mye mulig men tallene er vist ikke så bra for HP når det gjelder feil.

"SquareTrade så også på hvordan de ulike PC-produsentene gjorde det i løpet av treårsperioden. Her viser statistikken at ASUS gjør best, med en feilrate på 15,6 prosent. Verst ser det ut for HP-maskinene, hvor mer enn en fjerdedel av de bærbare datamaskinene fikk maskinvarefeil i løpet av de første tre årene av levetiden.

Apple plasserer midt i feltet med en feilrate på 17,4 prosent, like etter Sony og foran Lenovo."

Sakset fra : Hver tredje bærbare går i stykker

Hele artikkelen: http://www.squaretrade.com/htm/pdf/S...ility_1109.pdf
    Jepp, leste den for noen dager siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hver tredje bærbare holder bare i tre år - VG Nett om Data og nett

mulig dette er den samme andre har lagt ut, men hp kom ikke godt ut her

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oksågikkikkedet
    Hver tredje bærbare holder bare i tre år - VG Nett om Data og nett

mulig dette er den samme andre har lagt ut, men hp kom ikke godt ut her
    Det er den samme som har blitt lagt til her i tråden 3-4 ganger før ja

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oksågikkikkedet
    men hp kom ikke godt ut her
    Da blir det spennende å se hvor lenge min HP bærbare holder, har hatt den i ca. 2år. Har begynt å komme lyder fra viften :-|

Side 116 av 153 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 126 136 146 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •