KentOve`s Stue Stereo - Side 115

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 115 av 153 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 125 135 145 ... SisteSiste
Viser resultater 2,281 til 2,300 av 3052
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    CPUen er nokså sirup og bare enkjernet, har jeg hørt.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å nevne det, men Acer er ikke aktuelt. Enkelt å greit, ser ingen grunn til å utdype det noe mer. Jeg ser for meg at det må bli en HP maskin.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvalitetsmessig er HP og Lenovo i en høy klasse, men de har også noe rimeligere "ræl".

ps.no - LENOVO Thinkpad R500 C2DP8700 2.53Ghz 15.4" WSXGA HD3470-128MB 2GB 320GB DVD Multi FPR BT CAM VB
    Er et veldig bra alternativ, om du vil ha noe som er SOLID skrudd sammen. Ikke den råeste spesifikasjonsmessig, men en reisekamerat som tåler en støyt.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke bare å kline til med en MAC med en gang da?

MacBook PRO eller noe annet digg fra Apple

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Glemte å nevne det, men Acer er ikke aktuelt. Enkelt å greit, ser ingen grunn til å utdype det noe mer. Jeg ser for meg at det må bli en HP maskin.
    Hoi hoi, noen som har hatt dårlige erfaringer med Acer her eller??
    Har nok ingen profersjonell erfaring med pc, men du burde nok se etter en intel prosessor med to kjerner helst opp på 7300 eller over fra intel, SSD er vel ikke lenger helt uvanlig og et godt alternativ om du ikke skal ha veldig mye lagringsplass, hvis du kunne tenke deg noe mer så er det billig å få med 500gb i de fleste tilfeller.
    Å holde seg unna integrert grafikkort kan være greit selvom det neppe er veldig avgjørende i ditt tilfelle.

Til bruken du nevner trengs godt baterikapasitet, det er jo derfor det er lett å huske på Acer timline som har 8 timer bateri! som er kanskje det beste i prisklassen.

Dersom design ikke er avgjørende ville jeg kanskje sett på IBM selv, har brukt det en del og de jeg har vert borti er maskiner som varer.
    Ellers ville jeg selv sett på ASUS og på tross av at jeg ikke har noen gode erfaringer med kundeservicen dems så har Dell laptoppen min vert i drift i snart fire år.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Kvalitetsmessig er HP og Lenovo i en høy klasse, men de har også noe rimeligere "ræl".

ps.no - LENOVO Thinkpad R500 C2DP8700 2.53Ghz 15.4" WSXGA HD3470-128MB 2GB 320GB DVD Multi FPR BT CAM VB
    Er et veldig bra alternativ, om du vil ha noe som er SOLID skrudd sammen. Ikke den råeste spesifikasjonsmessig, men en reisekamerat som tåler en støyt.
    Hm, "rimligere ræl".. Hva mener du da? Jeg hadde sett for meg en HP maskin til max 5-6k. Som nevnt er jo bare dette en data som skal brukes til enkle operasjoner som krever minimalt med "power". Batteri er jo en viktig ting, men i de aller fleste tilfeller vil jeg ha kontaken rett i strøm uttaket fra veggen, så det skal gå fint.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Er det ikke bare å kline til med en MAC med en gang da?

MacBook PRO eller noe annet digg fra Apple
    Jeg skal ikke ha MAC i denne omgang.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Hoi hoi, noen som har hatt dårlige erfaringer med Acer her eller??
    Har nok ingen profersjonell erfaring med pc, men du burde nok se etter en intel prosessor med to kjerner helst opp på 7300 eller over fra intel, SSD er vel ikke lenger helt uvanlig og et godt alternativ om du ikke skal ha veldig mye lagringsplass, hvis du kunne tenke deg noe mer så er det billig å få med 500gb i de fleste tilfeller.
    Å holde seg unna integrert grafikkort kan være greit selvom det neppe er veldig avgjørende i ditt tilfelle.

Til bruken du nevner trengs godt baterikapasitet, det er jo derfor det er lett å huske på Acer timline som har 8 timer bateri! som er kanskje det beste i prisklassen.

Dersom design ikke er avgjørende ville jeg kanskje sett på IBM selv, har brukt det en del og de jeg har vert borti er maskiner som varer.
    Ellers ville jeg selv sett på ASUS og på tross av at jeg ikke har noen gode erfaringer med kundeservicen dems så har Dell laptoppen min vert i drift i snart fire år.
    Hei AjSelj

Takk for råd å tips! Jeg tar dem med meg videre i søken etter en bærbar data i budsjett klassen

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer litt anpå bruken din, men ser du ikke skal bruke til no særlig gaming eller video\bilde behandling.

Utifra det ville jeg valgt en Lenovo T serie, disse bruker jeg selv på jobben og de er ekstremt godt bygget med bla. magnesium ramme. Eneste minuset på disse er desig og en noe dårlig skjerm.

Hjemme har jeg en HP i PV serien og en Acer aspire. HP´en er uten tvil den varmeste og har hatt endel problemer med plastkvaliteten. Acern er uten tvil den beste av de, jeg bruker den hardt uten at den utvikler varme i det heletatt.
    Nå skal de også sier at Acern er utstyrt med siste i7 serie fra intel....

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å gjøre det enklere for både meg å dere:

- Jeg vil ha en HP maskin
    - Så god som mulig til 5-6k
    - Den skal være god på de tingene jeg har nevnt
    - Design har ikke alverdens å si, jeg syns de aller fleste maskiner i dag ser OK ut

HJELP ?!!?!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vet hva du vil ha og hva det skal koste...
    Hvorfor bruker du ikke bare prisguide.no og søker etter aktuelle kandidater?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å gjøre det enklere for både meg å dere:

- Jeg vil ha en HP maskin
    - Så god som mulig til 5-6k
    - Den skal være god på de tingene jeg har nevnt
    - Design har ikke alverdens å si, jeg syns de aller fleste maskiner i dag ser OK ut

HJELP ?!!?!
    Så å si alle butikker har de samme prisene på de like utgavene. Hvis grensa di er 5-6k og det må være en HP så er det jo relativt enkelt. sjekk opp ett par nettbutikker, se hvilke hp maskiner de har i denne prisklassen og voila.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gwandarion & Skrotnisse:

Jo ja, den er grei. Men de store produsente som f,eks HP har så mange forskjellige serier å alternativer i de forskjellige prisklassene. Det er som regel små ting som skiller de dårligste fra de beste i prisklassene, derfor hadde det vært greit å få hjelp til å finne den beste HP maskinen til prisen jeg er villig til å betale.

Det er ikke for å være lat eller vanskelig, jeg vil bare få mest mulig for pengene - sånn som alle andre.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg henger meg på anbefalingen til G|zo. Hvis du har andre behov enn å kun sitte hele døgnet å spille er Lenovo et meget bra valg. Jeg har hatt andre merker før som HP, Dell m.fl men Lenovo laptopen har vist seg å være et solid arbeidsjern. Den støyer lite, har behagelig tastatur og har vært dønn stabil siden dag en. Oppgraderte med litt RAM og la inn Windows7 på den i sommer og jeg tror jammen den holder ennå en god stund. Jeg er ferdig med andre merker når det gjelder PC baserte laptoper. Min neste blir nok en Lenovo.

*klappe Lenovo* Så flink atte.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må jo si at jeg er godt fornøyd med min nyinnkjøpte "billig"-lenovo: G550. Fåes for under 4000 med kjapp CPU, 3 GB ram og 250 GB harddisk.

Negative punkter er litt unøyaktig touchpad og ikke verdens "høyeste" høyttalere, ikke kortleser innebygge eller bluetooth: ellers er jeg imponert over hva de tilbyr for pengene. Byggekvaliteten er meget god, LED-skjermen likeså.

ps.no - LENOVO 3000 G550 Intel C2D T4200 15.6" HD LED 3GB 250GB DVDRW CAM VHP

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg må jo si at jeg er godt fornøyd med min nyinnkjøpte "billig"-lenovo: G550. Fåes for under 4000 med kjapp CPU, 3 GB ram og 250 GB harddisk.

Negative punkter er litt unøyaktig touchpad og ikke verdens "høyeste" høyttalere, ikke kortleser innebygge eller bluetooth: ellers er jeg imponert over hva de tilbyr for pengene. Byggekvaliteten er meget god, LED-skjermen likeså.

ps.no - LENOVO 3000 G550 Intel C2D T4200 15.6" HD LED 3GB 250GB DVDRW CAM VHP

Sitter med samme PC, men jeg fikk intrykk av at Kent ville ha noe bedre enn det. Men med "rimelig ræl" pekte jeg mer mot HP . Lenovo er ofte bra kvalitet over det hele.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenovo har jeg absolutt ingen synspunkter på, har såvidt hørt om merke.

De lager gode maskiner altså?

Jeg sitter å ser litt her på Komplett nå. Jeg blir litt forvirret. Hva er det som drar prisen på en bærbar data mest opp og ned? Er det prosessoren? Jeg kan f,eks se en Lenovo (siden vi snakker om det nå) til rundt 4k med 3gb ram, en annen til 6-7k med 2gb ram så kommer en tredje til ett par tusen med 4gb ram? Litt forvirrende kanskje? Vet jo det er forskjell på ram, men hva bør jeg se etter?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CPU trekker opp som regel, inntil videre er ram rimelig. Modeller med 2 GB er ofte litt eldre modeller da 3 og 4 GB er mer vanlig nå, 4 GB er vel mest optimalt rent teknisk.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror data-folket om denne?

Komplett.no - HP Pavilion dv7-2129 17,3" WXGA

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror data-folket om denne?

Komplett.no - HP Pavilion dv7-2129 17,3" WXGA
    de har dv7-3100 på elprice til samme pris... vet ikke forskjell men nummeret er høyere

Side 115 av 153 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 125 135 145 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •