Herminator's stuekino - endelig egen tråd, Optoma HD70 i hus :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Herminator's stuekino - endelig egen tråd, Optoma HD70 i hus :)

Jeg har alltid hatt litt interesse for lyd og bilde, og har da vært mest opptatt av bilde. Men pga av økonomi så har interesse stoppet seg ved at jeg bare har "kikket" på ting og tang. Etterhvert som jeg har blitt eldre og "voksen" så har jeg fått meg egen leilighet og dermed så har interessen og behovet for lyd og bilde blitt større.

Når jeg flyttet inn i leiligheten for litt over ett år siden så var tv og surround det første som gikk inn i leiligheten, noe som for meg var en selvfølge. Utstyret den gang bestod av:

Tv: Sharp 37" lcd jeg ikke husker navnet på
    Reciever: Cambridge 540R surround reciever
    Høyttalere: Dynavoice magic(F6) surround sett
    Dvd: xbox 360

Så registrerte jeg meg på avforum, mest pga av at jeg skulle ha ny dvd spiller. Etter mye lesing så kjøpte jeg meg en Oppo 981 dvd spiller. I tiden etter jeg registrerte meg på avforum har det blitt mye lesing og litt diskutering, og best av alt, jeg har lært en MASSE! Men har fortsatt en masse igjen å lære og erfare.

Nok om det, her er oppsettet mitt i dag(4/2-07), men ikke for så veldig lenge:

TV: Samsung 50Q96 plasma
    Reciever: Cambridge 540R
    DVD: Oppo 981
    Høyttalere: Dynavice magic surround sett
    Spill: Xbox 360

Etter å ha samsungen i vel en 3mnd eller noe så vil jeg ha noe nytt da jeg ikke har vært helt fornøyd. Jeg har fortsatt ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre videre, noe som er litt av grunnen til at jeg har startet denne tråden. Jeg skal nå i allefall ha ny tv og kanskje projektor.

Og ja, glemte nesten at jeg har bestilt meg toshiba ep10 HD-DVD spiller i dag

Ja, da var projektor i hus også, fått meg en Optoma HD70.

Mvh Herman

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Jeg har alltid hatt litt interesse for lyd og bilde, og har da vært mest opptatt av bilde. Men pga av økonomi så har interesse stoppet seg ved at jeg bare har "kikket" på ting og tang. Etterhvert som jeg har blitt eldre og "voksen" så har jeg fått meg egen leilighet og dermed så har interessen og behovet for lyd og bilde blitt større.

Når jeg flyttet inn i leiligheten for litt over ett år siden så var tv og surround det første som gikk inn i leiligheten, noe som for meg var en selvfølge. Utstyret den gang bestod av:

Tv: Sharp 37" lcd jeg ikke husker navnet på
    Reciever: Cambridge 540R surround reciever
    Høyttalere: Dynavoice magic(F6) surround sett
    Dvd: xbox 360

Så registrerte jeg meg på avforum, mest pga av at jeg skulle ha ny dvd spiller. Etter mye lesing så kjøpte jeg meg en Oppo 981 dvd spiller. I tiden etter jeg registrerte meg på avforum har det blitt mye lesing og litt diskutering, og best av alt, jeg har lært en MASSE! Men har fortsatt en masse igjen å lære og erfare.

Nok om det, her er oppsettet mitt i dag(4/2-07), men ikke for så veldig lenge:

TV: Samsung 50Q96 plasma
    Reciever: Cambridge 540R
    DVD: Oppo 981
    Høyttalere: Dynavice magic surround sett
    Spill: Xbox 360

Etter å ha samsungen i vel en 3mnd eller noe så vil jeg ha noe nytt da jeg ikke har vært helt fornøyd. Jeg har fortsatt ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre videre, noe som er litt av grunnen til at jeg har startet denne tråden. Jeg skal nå i allefall ha ny tv og kanskje projektor.

Og ja, glemte nesten at jeg har bestilt meg toshiba ep10 HD-DVD spiller i dag

Så kommer følgende problem, skal jeg gå for 50" tommer eller en 42" og projektor?

Jeg blir om få dager tvløs og kommer mest sannsynlig til å kjøpe meg en Panasonic PX70 42". Denne kommer jeg enten til å beholde også kjøpe meg projektor i tillegg, eller så kommer jeg til å selge denne om en mnd eller to da lg kommer med ny plasma serie som jeg evt skal ha i 50".

Projektorer jeg har vurdert er:

Epson TW700
    Benq PE8720 *brukt
    Optoma HD65
    Optoma HD73

Jeg har en lys leilighet(stue) som har hvite tak og vegger, har også stort vindu, men dette kan jeg trekke for. Med HD73 eller Benq 8720 så bør jeg vel ha ett hvitt lerret? og med tw700 eller hd65 så kan jeg bruke grått lerret? Det jeg lurer på da er hva som gir best bilde og sortnivå. Forstått det slik at det vil være best sortnivå på 8720 men da må jeg ha full lyskontroll, noe jeg ikke kommer til å få.

Hva ville du/dere gjort? om noen gidder å lese tråden i det hele tatt da hehe

Mvh Herman

Hei.

Jeg ville gått for Benq 8720. lettere å selge om ønskelig, og du finner de brukt for en ok penge + det er en god pj. Lerretet bør være grått for å få best kontrast. Hvite lerret blir brukt i helt bekk sorte rom, slik som referanse kinoen til hjemmekino.

42" + PJ må være det ultimate i denne sammenhengen.

Lykke til!!

A.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, noen som tar seg tid til å lese denne tråden også hehe, så flott da!

Så du mener 8720 har nok lys til å brukes med grått lerret? Vil jo gjerne at hvitt skal se ut som hvitt, men er vel enda viktigere at svart skal se ut som svart.

Takk for innspill

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Jøss, noen som tar seg tid til å lese denne tråden også hehe, så flott da!

Så du mener 8720 har nok lys til å brukes med grått lerret? Vil jo gjerne at hvitt skal se ut som hvitt, men er vel enda viktigere at svart skal se ut som svart.

Takk for innspill

Ikke bare det som kommer inn.. Fargene på hvit duk i dagslys blir noe blasse selv etter farge kalibrering, noe bedre med grå duk..

En mann du kan ta kontakt med er mr Gorm. Det han ikke kan svare på ang bildet, er det ingen som kan svare på!!..

Lykke til!!

A.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hjelp, har hatt gorm i bakhodet, har jo lest en del tester av han også så vet jo at han har greie på dette.

Vel, har også tenkt litt på benq w10000 når jeg først er i gang. Om jeg har forstått det rett så er benq 8720 noe av det best som har kommet av 720p? og benq w10000 er ett av de bedre kjøpene av 1080p?

Får se om jeg rekker en tur innom hfk i dag og se på optoma hd65, den er jo rimelig og ganske ny så om jeg vil oppgradere om ikke så lenge så går det nok ann å få litt igjen for den. Ang 8720 så er kanskje den jeg vurderte å kjøe solgt til en annen i løpet av kvelden uffuff *griner*

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Optoma HD70 i hus, men mangler lerret. Skal leke meg litt med den i kveld på den hvite veggen min og teste ut litt størrelser osv. Så vet jeg ikke om jeg skal integrere lerret med nytt tak eller om jeg bare skal henge det i taket slik det er nå.

i morra skal jeg hente EP10 på posten så da blir det litt hd-dvd også, men ser nå at ep30 går for 1690,- på nett med fem filmer, så kanskje benytte meg av angreretten og heller bestille den.

Noen som har erfaring med ep10 kontra ep30?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •