Heisann AVforums medlemmer. I desember fant jeg ut at jeg skulle bruke pengene jeg har spart til bil på ny hjemmekino, som jeg gjerne vil vise her til dere for forbedringer og tips.

Vi kan begynne med datakroken min.
ImageShack - Hosting :: 03022008046od7.jpg

Her har jeg en 19" Samsung SyncMaster 940N og en PC jeg kjøpte for et år siden med følgende spesifikasjoner:

Intel Core2Duo E6600 @ 2.4GHz
3 x 320 GB Samsung S-ATA
1 x 300 GB Samsung IDE
1 x 500 GB Samsung S-ATA
1 x 500 GB Maxtor Ekstern, USB
Sapphire 1950 Pro 256 MB RAM
2 x 1 GB Kingston PC6400 RAM
Apevia 550W PSU
Creative T2900 2.1 system

...når jeg tenker meg om, er sikkert ikke mine PC deler så interresante, så jeg hopper over på TV-delen:

ImageShack - Hosting :: 03022008047td6.jpg
ImageShack - Hosting :: 03022008048qw8.jpg

På første bilde kan du se mine to stoler som er nødvendig under en to timers lang film, sammen med noen øl og litt slikt jeg samler på som er på veggen. Har tenkt til å finne rammer til mine to plakater her også.

På andre bilde har vi følgende utstyrsliste:

Playstation 3 60 GB, tilkoplet TV med HDMI.
Pioneer VSX 417 forsterker.
Sony CDP XE220.
LG 42LF65 42".
Dantax MC 252.

Med forsterkeren har jeg koplet til lyd fra TV med en slik digital lydkabel, og CD spiller med vanlige kabler. Maskinen min er også tilkoplet med minijack til slik hvit og rød kabel. Noe som er veldig irriterende med dette er forresten at jeg kun får lyd på en høyttaler når jeg streamer lyd fra maskinen til forsterkeren. Tips? Har prøvd to forskjellige innganger.

Høyttalerne er jeg veldig fornøyd med, selvom jeg tror de er 10-15 år gamle. Får veldig bra bass i de, så lenge lyden er høy nok. Har tatt bassen på +6 på Pioneeren, men får bare bra bass når det er høyt. Med de elementene som er på disse høytallerne må jeg vel få nok så fyldig bass selv ved lavt volum?

Som du ser bak TVen min, har jeg "rasterbatet" et veldig stort bilde. Det ble ikke så bra som dere ser, så derfor har jeg nå skrevet ut to bilder, hver på 4x4
A4 ark, der jeg har planer om å ramme inn alle arkene, slik at det ikke blir så krøllete slik som det er nå. Det er ikke lett å lage så store bilder!

Ellers har jeg koplet til PCen med VGA kabel til TVen, det ser VELDIG stygt ut der det går en feit svart VGA kabel langs taket, men det får vel bare være slik det er.

Spill jeg har til nå kjøpt til min PS3 er som følge:
-Fikk med Motorstorm og dette fall of man spillet.
-F.E.A.R. Sykt skummelt når du er alene hjemme, på full guff med helt mørkt hus!!
-Juiced 2.

Hittil har jeg bare kjøpt en blu-ray film: Die Hard 4.

Har du noen innspill?

Mvh homosque.