Krillers WAF Stue. Headfi og Mac :-)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 59 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 1161
    Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Krillers WAF Stue. Headfi og Mac :-)

Hei. Vi er en storfamilie på 6 stykker og minstemann er 3 år gammel, så hobbyen min begrenser seg når det gjelder volum og mengde. Fruen i huset deler interesse for gode filmer på kveldstid så anlegget blir brukt flittig.
    Gjerne en 3-4 filmer i uka.

All musikk er nå rippet inn på pc`n som og står i stua. Har vel nesten 200gb i losslessformat.

Syntes det er gøy å prøve nye ting, så kom gjerne med tips og råd til forbedring.

Dagens oppsett:
    Klipsch Palladium P37
    Klipsch Rc 64
    Klipsch RT 10d
    4stk Focal Dome
    Marantz SR 7005
    Marantz Pearl Lite CD spiller
    Denon 2012 Bluray
    Epson TW 700 prosjektor

Kabler:
    Nordost Purple Flair Shotgun
    3 stk. Audioquest G-Snake rca kabler
    3 stk. Russ Andrews Classic PowerKords strømkabler

Dette begynte for 3 år siden:
    Front HT: Dali Concept 10 - Klipsch RF63 - Klipsch RF83 - Dynaudio Contour 3.4 - Audio Physic Scorpio 2- Klipsch RF 63
    Senter: Dali Concept senter - Klipsch RC64
    Sub: Dali Concept Sub - Klipsch RT-10d
    Bak: Dali Concept 6 - Klipsch RF62 - 4 stk. Focal Dome
    Reciver: Onkyo TX-602e - Denon 3808 - yamaha RX-V3900 - Denon 4310 - Maratz SR 7005
    Dvd Spiller Onkyo 402 - Denon 2910 - Denon 3930 - Yamaha S-1800
    Blu Ray PS3 - Sony 550 - Denon 2010- Denon 2012
    Intergrert forsterker : Hegel H200- Ayon triton
    Dac Xindak Dac-5 - Hegel HD10

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rør + Klipsch = Musikk!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF serien til Klipsch er i mine ører en smule for avslørende samtidig som den kan oppfattes som litt vel hard og lys i toppen ved bruk av feil kringustyr. Når har jeg ikke prøvd disse to forsterkerne på rf63, men har dog litt erfaring med de på andre høytalere.

Hegel H200 er en kraftkar av de sjeldne, men jeg synes denne norske boksen tenderer mot det analytiske i toppen. Bassen er dog helt konge! Den kan ofte oppfattes som svak, men faktum er at den er så utrolig stram og kontant at det blir dirkte uvant om man er vant til litt mer kvapsete bass.

Rogue Stereo 90? Vel, den hadde jeg hjemme og blei møkforelska fra første tone. Jeg har selv Array1400 hvor diskant\mellomtone sitter i en vertikal hornløsning. Hvordan denne forsterkeren maktet å tilføre varme, dybde, bredde, dynamikk og kjøtt på beina til musikken var helt fantastisk. Selv bruker jeg oberon 6.1 som effekt og det var det som var det eneste ankepunktet mitt mot stereo90, selv om jeg kunne spille mer enn høyt nok hadde den ikke nok krefter til å drive arrayene slik jeg er ute etter. MEN! Det hører også med til historien at jeg kunne spille langt høyere med stereo90 enn oberon fordi stereo90 låt så uhyggelig mye bedre enn oberon
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vel egentlig tenkt med Stereo 90, men har blitt fortalt at denon 3808 ikke har bra nok forforsterker. Så derfor vil Hegel være et bra valg på stereo og 3808 + effekt til musikk.

Skal jeg droppe Parasound og Rotel, å få lånt de 2 førstnevnte og testet dem?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm. hva om vi prøver å vri litt på det:

Det er greit at denon 3808, og egentlig nesten alle andre surremegrundt bokser har for dårlige forforsterkerdeler til å kjøre high end stereo, men det å si at 3808 er for dårlig til stereo90 ser jeg på som rein svada. Personlig TROR jeg at du ville ha opplevd en bedre match med denon\rogue\klipsch enn denon\hegel\klipsch.

Har du mulighet til å få lånt både stereo90 og hegel h200 er det jo helt perfekt, uansett hva andre sier til deg, så er det øra dine som bestemmer til slutt!

Lån gjerne med deg parasound og rotel også om du har muligheten. Har vel en følelse av at a23 kan bli noe svak. Rotel har jeg personlig aldri likt, men dette går på personlig preferanser og er så absolutt ingen absolutt sannhet. Derfor skal jeg holde meg for god til å si hverken det ene eller andre om rotel
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her kommer en uttaelse fra en forhandler:

Hard facts: Det er IKKE effekttrinnet som er problemet! Problemet
    ligger i den håpløse signalbehandlingen i surroundprosessoren, og om
    du velger å fortsette med denne som pre, er du ca like langt. Måten å
    gjøre dette på er som følger: Gå til anskaffelse av en integrert
    forsterker med throughput (theatre inngang, HTH… det er flere navn på
    dette), slik at ved filmavspilling er det effekttrinnet i den
    integrerte som driver frontene, mens ved rein musikkspilling er ikke
    receicver med i det hele tatt.
    Du kobler altså DVD-spilleren digitalt (HDMI eller lignende) til
    receiver som i dag, i tillegg kobler du stereo audio fra DVD til den
    nye integrerte forsterkeren. Det skal også kobles normale signalkabler
    fra pre out på receiveren (front L og R) til den nevnte HTH-inngangen.
    Skal du spille musikk behøver du ikke en gang slå på receiver, du har
    da et normalt to-kanals anlegg. Ved filmavspilling vil du altså la
    receiver pre drive effektdelen i den integrerte, som altså driver RF 63. Utfordringen består i å finne den forsterkeren; ikke alt for mange har
    denne løsningen, jeg skal jobbe litt med saken, og se om jeg kan finne
    en i prisleiet, som gjør jobben, og som er hånd i hanske med Klipsch…! I’ll be back!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo slenge på en pre med passtrough funksjon. Kommer bare litt anpå budsjettet ditt

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes han forhandleren kanskje er litt for hard i sin uttalelse egentlig. som jeg selv skreiv, så har ikke forforsterkerdelen i surruondrecieveren en kjangs i havet mot en dedikert stereopre, MEN den er ikke så håpløs som forhandleren din vil ha det til

Hvis du tenker litt mer langsiktig tror jeg faktisk det beste vil være å kjøpe et dedikert stereotrinn nå, og heller investere i en stereopre med theather througput senere.

Men uansett hva forhandleren din, og jeg, og andre sier, så er det dine ører som bestemmer; så prøv å få lånt med deg utstyr hjem og hør selv

Litt ot:
    men så han forhandleren mener at ved å koble til en stereo90 så vil du faktisk ikke oppnå noe bedre lyd overhodet takket være surroundrecieveren din. (latteren sitter litt laust nå)
    -------
    Mvh
    Rune

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller kjøp en pre med egen prosessorinngang

Hørt mye godt om 2100 til parasound til 6K.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Du kan jo slenge på en pre med passtrough funksjon. Kommer bare litt anpå budsjettet ditt
    Anbefalinger?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I en fornuftig prisklasse vil vel kanskje Parasound NC2100 være midt i blinken Parasound og Klipsch har jo alltid vært en vinner
    Skal du matche Rogue 90´n så kunne jo Rogue Perseus være no, men den koster 19000.- og vil gå opp noe i pris fremover, jeg solgte dog en slikt brukt nå for 13 000.-

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    I en fornuftig prisklasse vil vel kanskje Parasound NC2100 være midt i blinken Parasound og Klipsch har jo alltid vært en vinner
    Skal du matche Rogue 90´n så kunne jo Rogue Perseus være no, men den koster 19000.- og vil gå opp noe i pris fremover, jeg solgte dog en slikt brukt nå for 13 000.-
    Er nok ikke helt med nå, men vil NC2100 gi mer effekt?
    Vil ikke Hegel H200 være et bedre valg, selv om den er mye dyrere?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror han mente Parasound NC 2100...
    Snakk om en pre-amp til 6K med MM/MC, subfilter, prosessorinngang...
    http://www.mamut.net/controls/shop/s...id=242&gid=178

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt Stereo 90 selv, og joda, det går fint å bruke en gjengse surroundreciever som pre, men det er utrolig mye å hente på å pare Stereo 90 med en skikkelig pre. Da snakker jeg ganske enkelt som den absolutt beste kontoen din tillater, fordi potensialet i Stereo 90 er enormt og det slår ikke akkurat ut i full blomst om resten av oppsettet er på et visst nivå.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Nå har jeg hatt Stereo 90 selv, og joda, det går fint å bruke en gjengse surroundreciever som pre, men det er utrolig mye å hente på å pare Stereo 90 med en skikkelig pre. Da snakker jeg ganske enkelt som den absolutt beste kontoen din tillater, fordi potensialet i Stereo 90 er enormt og det slår ikke akkurat ut i full blomst om resten av oppsettet er på et visst nivå.

Tenker du da på en pre med surround?
    Har du en anbefaling på rundt 15-20k?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg tenker selvfølgelig på en ren stereopre. Å bruke en surroundreciever som pre for Stereo 90 blir litt perler for svin. Det vil som sagt fungere helt fint, men det bli+r veldig mye potensiale liggende igjen i Stereo 90 som du da ganske enkelt ikke vil få ut.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Nei, jeg tenker selvfølgelig på en ren stereopre. Å bruke en surroundreciever som pre for Stereo 90 blir litt perler for svin. Det vil som sagt fungere helt fint, men det bli+r veldig mye potensiale liggende igjen i Stereo 90 som du da ganske enkelt ikke vil få ut.

Ok, så du mener det beste vil bli:

3808 til surround
    Stereo pre med pass thru
    Stereo 90 til effekt.

Har du et forslag til stereo pre?
    Hegel h200, kan jo da være et enklere alt. selv om ikke lyden blir den samme.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H200 er nok det enkleste, men langt i fra det beste

Som nevnt tidligere en Parasound NC2100 en fantastisk pre til kun 6000.- upruta

Newcomer 3e1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel H200 er en integrert forsterker med HT for tilkobling reciver, det vil si at du har muligheten til å kjøre effekt til frontene når du snurrer film og i stereo så bruker du pre og effekt. Hegel H200 er veldig detaljert, den er dempet litt i toppen i forhold til de tidligere modellene.
    Det at den er detaljert drar du veldig god nytte av når du snurrer film.
    Om du skal teste denne så anbefaler jeg og sette den på over natta, stor forskjell på kald og varm.
    Merk at den er veldig ærlig og nøytral noe som mange ikkje liker og finner ofte mangler på tilkoblet utstyr.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Ok, så du mener det beste vil bli:

3808 til surround
    Stereo pre med pass thru
    Stereo 90 til effekt.

Har du et forslag til stereo pre?
    Hegel h200, kan jo da være et enklere alt. selv om ikke lyden blir den samme.
    Nettopp. Denne Parasounden er sikkert fin den, men det er grenser for hvor mye magi en såpass rimelig pre kan trylle fram, så har du råd, finnes alltid bedre. F.eks Primare PRE30 og Arcam C31 eller enda bedre PS Audio PCA-2 om du er heldig og kommer over en på bruktmarkedet.

H200 er også svært, svært god til prisen, men gir en helt annen lyd enn Stereo 90. Førstnevnte har enorm basskontroll, men Stereo 90 har mer oppløsning oppover og presenterer et enda større lydbilde. Men dette er selvsagt avhengig av forforsterkeren. Forforsterkerdelen i H200 er i praksis en P2A, og det er en grunn til at Hegel har bygget inn en såpass kostbar forforsterkerdel...

Uansett blir sammenligningen mellom Stereo 90 og H200 litt hummer og kanari, det er to vidt forskjellige forsterkere. Foretrekker du klangen fra Stereo 90 fremfor H200, så for all del, men skal du få potensialet ut av den blir det en langt mer kostbar løsning.

Side 1 av 59 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •