Krillers WAF Stue. Headfi og Mac :-) - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 59 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 1161
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer med både nye høyttalere og reportasje :-D
    Vi ses på søndag
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det.
    Gleder meg til en rørende søndag.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bytte ut hele systemet i stua? :-D

Ser du har Hegelen på torget, som du vil bytte i en A21 eller Stereo 90..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke bestemt meg enda. Vi får se hva som dukker opp.
    Blir mer og mer lysten på rør.

Skal til devilej på søndag på demo, og tipper jeg er solgt etter det.:-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært spennende og prøvd en skikkelig heftig rør sak på mine kommende Arrayer. Men skulle jeg falt for horn og rør, blir det nok fort meget dyrt, viss jeg skal finne en rør forsterker som skal håndtere Arrayene på en overbevisende måte.

Fare for at kontoen din får litt og gå på etter Søndagen ja

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Er ny her på forumet
    Hvordan låter Klipch rf82 sammen med Hegel H200?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæggern å det skjer ting her om dagen!

For det første må jeg jo bare gratulere deg med en repotarsje i hjemmekino, for oss med denne hobbyen er jo dette nesten den ultimate beskrivelsen på at man har lykkes med oppsettet sitt. Så dette unner jeg deg fult ut og jeg gleder meg til å lese saken

Jeg skal ikke si at jeg er direkte overrasket over at du nå ønsker en a21 eller stereo90. Dette er to meget bra forsterkere, og spesielt rogue'n er helt fantastisk. Det skal bli spennende å se hva du ender opp med

KentOve: skal du ha en rørsak som virkelig klarer å drifte arrayene bør du som vi snakket om på pm få testet ut en rogue zeus. Selv m150 blir litt for svake. Du bør også få tak i to stk mc275 og brokoble de. Men etter de lydmessige ønskene du har fortalt om her på forummet bør du kanskje vurdere transistor i effektdelen og rør i preen. Hegel h4se, parasound jc1, pass labs x250.5, ec nemo\nada og en god rørpre på arrayene vil ta deg rimelig nærme himmelen. Det som derimot kan bli litt interresant å se her er hva rør vil gjøre med deg. Som jeg prøvde å nevne i tråden din er rør en merkelig sak. Det er få som forholder seg likegyldig, som oftest blir det elsk eller hat. Jeg husker når DevilEj lurte på om jeg ville låne stereo90'en hans, jeg tenkte umiddelbart at det sikkert ikke var noe poeng; for rør "er jo for noen skrullinger". men den lydgjengivelsen gikk meg rett i hjertet. Og du ser jo hvordan det gikk; ut med array og jc1, og inn med duo og mcintosh 275. Horn og rør er en egen opplevelse! Rør på array tar deg langt, men tro meg når jeg sier at rør på array fortsatt ikke er en fullverdig rør\horn løsning. Dette er ikke negativt ment
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Hei!
    Er ny her på forumet
    Hvordan låter Klipch rf82 sammen med Hegel H200?

Hei du, og velkommen på forumet.
    Har ikke hørt Rf82 på hegel, men Rf 63 og nå 83.
    Etter min smak er begge disse ht en meget god match, og vil tro at 82 fungerer meget bra også.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    KentOve: skal du ha en rørsak som virkelig klarer å drifte arrayene bør du som vi snakket om på pm få testet ut en rogue zeus. Selv m150 blir litt for svake. Du bør også få tak i to stk mc275 og brokoble de.
    OKEI! Det med Rogue Zeus, var enda litt hysj hysj, men jeg skal la vær å kappe av deg hode i denne omgang

En annen ting er at det nok sikkert ikke er verdens enkleste ting å få fatt på to stk Mc275? Hvertfall ikke på min øy...

Men etter de lydmessige ønskene du har fortalt om her på forummet bør du kanskje vurdere transistor i effektdelen og rør i preen. Hegel h4se, parasound jc1, pass labs x250.5, ec nemo\nada og en god rørpre på arrayene vil ta deg rimelig nærme himmelen. Det som derimot kan bli litt interresant å se her er hva rør vil gjøre med deg. Som jeg prøvde å nevne i tråden din er rør en merkelig sak. Det er få som forholder seg likegyldig, som oftest blir det elsk eller hat.
    Siden du allerede har fortalt litt om mine "planer" om testing. Gidder jeg ikke å holde noe tilbake.

Jeg skal ennå få inn hvertfall X250.5 til test, muligens også X350.5, men denne blir nok litt dyr nå. En annen plan som jeg kanskje anser som "realistisk" er 2 x H4SE. Har som nevnt i tråden min, vært i kontakt med Hegel om disse planene, og de er meget behjeplige

Jeg har faktisk også vurdert rør i pre delen, og transistor som effekt. Hvilke rør preer bør sjekkes ut, utenom McIntosh? Og en annen ting, hva med å bytte jobb? Rør i effekt delen, og transistor i pre delen, hva ville dette gjort?

Jeg husker når DevilEj lurte på om jeg ville låne stereo90'en hans, jeg tenkte umiddelbart at det sikkert ikke var noe poeng; for rør "er jo for noen skrullinger". men den lydgjengivelsen gikk meg rett i hjertet. Og du ser jo hvordan det gikk; ut med array og jc1, og inn med duo og mcintosh 275. Horn og rør er en egen opplevelse! Rør på array tar deg langt, men tro meg når jeg sier at rør på array fortsatt ikke er en fullverdig rør\horn løsning. Dette er ikke negativt ment
    For å være dønn ærlig med deg, er jeg veldig skeptisk til rør selv. Ikke for jeg ser på det som "jalla" eller noe i den dur. Men føler det virker så mye jobb, og avansert i forhold til en transistor basert forsterker. Grunnen til at jeg sier det er for at jeg tidligere i dag, leste en test av Rogue Zeus i ett gammelt Fidelity fra 2005, der Vadseth fortalte i testen at de hadde byttet rør i hytt og pine, og ditt og datt.. Da ble jeg litt skremt, på hvor mye du kan forandre en rør forsterker. Det andre som også "skremmer" meg litt, er at rørene må byttes realtivt ofte?!

Det kan selvfølgelig være at dette bare er mine tanker, men etter hva jeg har lest om rør rundt på nettet, virker dette straks mye mer "arbeid" for brukeren, enn en vanlig transistor.

Beklager at vi kupper tråden din, Kriller. Vi kan selvfølgelig fortsette dette i min tråd, viss ønskelig

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hei du, og velkommen på forumet.
    Har ikke hørt Rf82 på hegel, men Rf 63 og nå 83.
    Etter min smak er begge disse ht en meget god match, og vil tro at 82 fungerer meget bra også.

Takker for svar
    Tror kensje eg skal spare til H200. Har ikke hørt den, men den får mye skryt
    Det er jo glimrende att den kan brukes som effektforsterker i suround oppsett og brukes som integrert forsterker på musikk. Det er en løysning eg liker Fint å høre fra deg att den er en god match på rf63 og rf83. Da er det sikkert som du sier en god match til rf82 også, men eg vil prøve det ut når den tiden kommer

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ved et bilde av 83 vs. 63

I morgen er fruen og unger ute av hus i et par dager

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Det andre som også "skremmer" meg litt, er at rørene må byttes realtivt ofte?!
    Ett rør av god kvalitet er ikke skikkelig innspillt før det nærmer seg 2000t og holder greit en 10-12 tusen timer forutsatt at det ikke blir utsatt for noe ulumskheter.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Legger ved et bilde av 83 vs. 63

I morgen er fruen og unger ute av hus i et par dager
    Oj! Må si det er overraskende lite forskjell i størrelse mellom disse! Møbleringsmessig (WAF) kan det ikke være mye å hente på 63 nei.. (hvis ikke bildet ljuger mye). Har kun sett 83 live. Dybden var nok det jeg synes fremhevet seg som voldsomt.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oooy! Det visste jeg ikke. Det er flere her på forumet som har gitt uttrykk for at levetiden til rør er veldig lav.

Men 10-12 tusen timer kan man fint leve med. Da kan jo anlegget stå på ett år i strekk, enda har man flere tusen timer igjen av rørene

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok en utbredt misforståelse at rør har kort levetid.De fleste bytter bytter de ut før de i det hele tatt er innspillt

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting er bedre enn at du bekrefter dette, kanskje det kan være med på å kurere min frykt for å prøve rør :-D

Merkelig igrunn, jeg har lest så mye her på forumet om at rør må byttes ofte osv, å nå kommer du her å forteller at de fleste bytter før rørene er innspilt, jammen lærer man noe nytt hver dag.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neimen ikke lenge siden jeg lærte det selv.Snakket med Terje på audioaktøren i horten og han har jo holdt på med rør i noen år så da stemmer det nok.
    Har jo også lest at gode rør holder manfoldige tusen timer på diverse fora på nettet også så det er litt rart at de samme rørene har mye kortere levetid her inne

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med nye fronter :-D

Men nå er jeg spent, hvor stor forskjell er det på RF-63 og RF-83? Er det verd de ekstra høvdingene i oppgradering, eller betaler man bare mer for lite eller ingenting forskjell? 8)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har vi en fin sak.
    Integrert forsterker med prossesorinngang.:-D

Triton er Ayons største og kraftigste integrerte forsterker med pentode og triodedrift med KT88 (og KT90) effektrør og leverer solide 110 watt per kanal. Musikalsk finesse, solid dynamikk og en kraftfull ytelse kombinert med fleksibilitet og fornuftig pris.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Gratulere med nye fronter :-D

Men nå er jeg spent, hvor stor forskjell er det på RF-63 og RF-83? Er det verd de ekstra høvdingene i oppgradering, eller betaler man bare mer for lite eller ingenting forskjell? 8)

En kan spille høyere, og bassen blir mer fremtredende.
    På musikk syntes jeg 63 var bedre.

Side 9 av 59 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •