Krillers WAF Stue. Headfi og Mac :-) - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 59 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 1161
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ble presentasjonsangsten for stor Plumber ??

Etter å ha hatt noen oppsett gjennom årene er jeg litt uenig med Skrotnisse. En god ht for tungrock og store trommer med dybde trenge membranareal. Høyttalere som f.eks mine tidligere Triangle Stratos Volante 260 var ikke i nærheten av å kunne levere morro på denne typen musikk. Swans og JBL er derimot veldig godt egnet til dette. Helheten i oppsettet er selvfølgelig avgjørende, men fysiske lover spiller som oftest en avgjørende rolle når rocka trykk står på menyen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej

Etter å ha hatt noen oppsett gjennom årene er jeg litt uenig med Skrotnisse. En god ht for tungrock og store trommer med dybde trenge membranareal. Høyttalere som f.eks mine tidligere Triangle Stratos Volante 260 var ikke i nærheten av å kunne levere morro på denne typen musikk. Swans og JBL er derimot veldig godt egnet til dette. Helheten i oppsettet er selvfølgelig avgjørende, men fysiske lover spiller som oftest en avgjørende lrolle når rocka trykk står på menyen
    Er forsåvidt enig i dette (jeg har på langt nær den erfaringen med forskjellige oppsett), men hver gang jeg har spurt om oppsett til metal, tenker folk som regel kommersiell hardrock av den enkle typen. Hvis man spiller mye ekstremmusikk og progmetall, krever det hurtighet like mye som trykk. Og da er min erfaring at det hele blir mer komplisert og krever kompromisser.

Med Array er jeg ikke i tvil om at de klarer begge deler, men de er dyre og de ser forferdelige ut;-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Swans Diva 6.2 er overaskende bra på tung musikk bare de får krefter nok. Siden disse opptakene ofte er av noe tvilsom kvalitet er ikke en for hard diskant å foretrekke. Heller ringradiator enn Be element
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida,jeg skulle gjerne vært med i morgen og hadde nesten hele cd'n klar.Jeg kommer sterkere tilbake ved neste anledning,men føler jeg må kaste inn håndkleet denne gangen og heller bruke tid sammen med familien.
    Håper noen av dere skriver noen ord om treffet og ikke minst legger ut resultatet av konkurransen....(jeg heier på deg devilej,for du har etter min mening meget god musikksmak 8-) )

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg få takke for en veldig hyggelig dag i dag.
    Alle hadde med seg hver sin cd med favoritter og vi skulle gi terningkast på musikkvalg samt kvaliteten på innspillingen.
    Det tok vel godt over en time med skravling før vi kom i gang, og senansen varte vel i ca et par timer.
    Ettersom det ble endel skravling etterpå også glemte jeg å telle over stemmene, men de er på papir og jeg ser med en gang at jeg ikke ble i nærheten av å vinne.
    Papirene ligger nå i søpla og ginflaska er halveis tom.

Skål.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Isåfall vel fortjent for de gode vaflene
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Demo hos Kriller

Jeg vil takke for en hyggelig treff hos Kriller i dag8)

Her er noen bilder:
    Krillers WAF Stue.  Headfi og Mac :-)-gjengen-jpg
    Krillers WAF Stue.  Headfi og Mac :-)-front-jpg
    Krillers WAF Stue.  Headfi og Mac :-)-kriller-jpg
    Krillers WAF Stue.  Headfi og Mac :-)-ayon-jpg

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Isåfall vel fortjent for de gode vaflene
    Hehe ja var gode vafler og mye god lyd hos Kriller i dag, synn du ikke var så fornøyd med terningkastene da.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får legge ut sangene alikevel:-D

NB1
    Josh Groban
    Sade
    Sigvart Dagsland
    Sting
    Tears For Fears

Devilej
    Sarah K -Stars
    Thomas Dybdahl - One day you`ll dance for me, New York City
    Josefine Cornholm - True Colors
    Seal - Love`s Divine
    Sarah Mclahlan - Angel

Skrotnisse
    Lene Marlin - A place nearby
    mark knofler - ragpickers dream
    Infected Mushrooms -
    Wasp - Trail of tears
    Tool -The Pot

AjSelj
    Diana Krall - A Case of you
    Minor Majority - Dancing in the backyard
    Ambra - Track 10
    Chris Jones - Long After you're Gone
    Massive Attack - Man next door

Kriller
    Jonas Fjeld -Texas Jensen
    Yello - Junior B
    Loreena McKennit -The gates of Istanbul
    Kraftwerk - Elektro Kardiogram
    Safri Duo-Samb -Adagio

Fint om dere sender inn manglende titler så skal jeg telle opp i mellomtiden

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Får legge ut sangene alikevel:-D

NB1
    Josh Groban
    Sade
    Sigvart Dagland
    Sting
    Tears For Fears
    Er det mulig;-)

Når det gjelder Tool, vil jeg tro det er The Pot.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mark knofler - ragpickers dream. det er den som mangler på oversiketen over mine spor.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Er det mulig;-)

Når det gjelder Tool, vil jeg tro det er The Pot.
    Jeg hørte de 5 andre sporene på cd'n til NB1 i går og stakkars ørene til gutta boys om han spillte de i dag

Men hvem vant da kriller???

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg telt opp. Legger det opp litt stykkevis.
    Vi brukte terningskast 1 - 6

NB1
    best- Josh groban 38 poeng
    dårligst - Sade 24 poeng

Kriller
    best - Yello 33 poeng
    dårligst - Safri duo 23 poeng

Skrotnisse
    best - Lene Marlin 35 poeng
    dårligst Wasp 27 poeng

Devilej -
    best Thomas Dybdahl 41 poeng
    dårligst - Seal 32 poeng

Ajselj
    best - Chris Jones 37 poeng
    dårligst - Massive Attac 26 poeng

Dvs:
    Beste låt- Thomas Dybdahl
    Dårligst - Safri Duo

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste låt ble:
    Thomas Dybdahl 41p
    Josh Groban 38p
    Sarah Mclachlan 37p
    Chris Jones 37p
    Lene Marlin 35p

Dårligst ble:
    Safri Duo 23p
    Sade 24p
    Massive Attac 26p
    Tears For Fears 26p
    Loreena Mckennit 26p

Det var stor spredning bland stemmene på de ulike låtene, så det er helt klart at å sitte i sweetspot var avgjørende, samt at dere var litt strenge mot meg i.o.m at jeg startet

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diana Krall - A Case of you
    Minor Majority - Dancing in the backyard
    Ambra - Track 10
    Chris Jones - Long After you're Gone
    Massive Attack - Man next door

Vet desverre ikke titelen på spor ti på Ambra plata, men kanskje noen andre her vet det.

Regnet med at Massive Attack sporet lå litt tynt ann, mp3 kvalitet :-| og et litt spesiellt spor, men kunne jo ikke bare safe heller .

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    mark knofler - ragpickers dream. det er den som mangler på oversiketen over mine spor.

Husker du tittelen på Infected låta?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er treig her nå, men hva er det egentlig som kåres?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er treig her nå, men hva er det egentlig som kåres?
    Den som hadde med seg den beste plata.:-D

Og det ble:
    devilej 177p
    Skrotnisse 158p
    Ajselj 155p
    Kriller 140p
    NB1 135p

Heder og ære til devilej, og en flaske Gordons Gin overrekkes på neste treff.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det bare å gratulere DevilEJ med en velfortjent seier

Jeg har i lengre tid fulgt med på Kriller sin tråd og ved forrige demo måtte jeg desverre melde frafall grunnet en agressiv influensa. Men når muligheten nå bøy seg igjen var det bare å takke ja med et stort smil om munnen. Dette var tross alt komponenter jeg aldri hadde hørt før, og noe mindre spennende ble det ikke av at verten hadde lagt opp til en aldri så liten konkurranse hvor hver deltaker skulle ta med seg - og presentere - fem låter man mot normalt hørte på. I denne konkurransen ville det bli gitt poeng både låtvalg og lydkvalitet, ved andre ord alle mulige muligheter til en verbal fight og ikke minst dekredittering av vinneren (ingen bortsett fra "meg" er den verdige vinneren, hehehe).

Jeg var i forkant blitt rikelig advart mot at dette anlegget var byd opp på helt andre parametere enn mitt og at min musikksmak muligens ville være litt maltplassert. En liten trøst fant jeg i at også NB1 - et annerkjent metall-hode på avforum (=et kompliment) - skulle delta.

Etter en times tid med hyggelig prat mellom Kriller, Devilej, NB1 AJSELJ og undertegnede var det på tide å kicke i gang konkurransen ved at Kriller presenterte fem låter han ofte hører på, og som i tillegg representerte hvilken filosofi anlegget var bygd opp på.

Neste ut var NB1 og hvor jeg selv forventet rikelig mengder med headbanging-fremkallende hardmetal, men vår kjære metallelskende venn hadde - av årsaker uforståelig for meg - valgt ut fem spor som ikke eide et snev av metall.

På tross av forskjellige plasseringer som varierte fra sweet-spot til "helt udugelig ute på sida" begynte man å få ett visst inntrykk av anlegget og det er ingen overdrivelse å si at jeg begynte å bli mer og mer skeptisk til mine egne spor.

Når Devilej slang plata si i spilleren hersket det ingen tvil om hvor flaska kom til å ende opp hen. Med et varierende utvalg av forholdsvis enkle - men forbasket godt innspillte - låter var dette noen meget hyggelige minutter.

Uheldigvis var det min tur etter disse flotte minuttene. Skepsisen gikk hovedsakelig på at dette anlegget låt litt mer "voksent" enn mitt eget hvor alt handler om gøyfaktor.
    Lene Marlin - A Place Nearby er ei forførende rolig låt med et enormt attack i både bass og mellomtone mens vokalen er slikemyk og uhyre kraftig til tider. Det første som slo meg var at dette låt langt mer dannet og forsiktig enn hva jeg var vant til og det litt ekstreme stinget og kontrollen jeg var vant til ble så å si borte. Slettes ikke dårlig, men veldig forskjellig.
    Nest spor ut var Mark Knofler med A Ragpickers Dream og her snakker vi røslig vokal og gitarklunking på høyt nivå. I forhold til hva jeg er vant til låt også dette mistenkelig dannet - og til dels spinkelt. Knofler latet til å ha krympet adamseplet sitt ett hakk..
    Hvor det så langt låt godt men uvant begynte mine problemer når spor 3 skulle kjøres igjennom. Infected Mushroom (husker'nte låttittelen) er dynamikk, dynamikk og mer dynamikk. Det smeller til i hjerterota, lysten på å ta frem de hvite klæra fra en svunnen tid og dra på hyperstate skal komme krypende. Men Kriller er nok ikke den selvsagte hyperstateren og det er ei heller anlegget hans.
    Snufs! En av mine absolutte favorittinnspillinger er W.A.S.P - Trail of Tears. Ikke fordi den teknisk sett er en pur referanse, men fordi den er så inni gampestumpen rå i sin fremtoning. Når Blackie Lawless pøser på med all sårheten og råskapen som finnes i stemmen hans føles dette ofte som en voldtekt av en stakkars lytter. Men på en annen side er det også en meget vanskelig låt; er ikke anlegget satt sammen med en liten tanke på metall låter det som regel helt rævva og her måtte jeg faktisk skru av halvveis.
    Siste spor ut var Tool - The Plot og dette er en av de tøffeste låtene jeg vet om. Både med tanke på den utrolige feite gitaren og det sinnsyke trommespillet. Det er ikke musikk som foretrekker et dannet anlegg, og dannet er så absoutt en beskrivelse jeg vil bruke om Kriller sitt anlegg.

Jeg håper alle har lest ned hit, og ikke minst leser neste avsnitt før de dømmer meg.

Etter slike demotreff blir det endel snakking på forumet og som regel er det utelukkende det positive som trekkes frem. Således fremstår jeg kanskje som en grinebiter av rang nå. Men faktum er at anlegget til Kriller både imponerte og skuffet meg. På musikk som kledde anlegget, eller sagt på en annen måte: musikk som eieren selv heller litt mer mot låt dette meget akseptabelt. Men det er heller ingen hemmelighet her på avforum at jeg og Kriller har vidt forskjellige prioriteringer hva lyd angår. Således kom det ikke som ei bombe at musikken jeg tok med låt noe så der skuffende i forhold til hjemme. Denne situasjonen ville nok ha blitt snudd på hodet om Kriller tok seg en tur hjem til meg.

Til slutt vil jeg takke alle fremmøtte for en hyggelig dag med interresante samtaler, både god og ikke fult så god musikk, og ikke minst verten sine fantastiske vafler
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Side 38 av 59 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •