Krillers WAF Stue. Headfi og Mac :-) - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 59 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 1161
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei Kriller

Vet jo att du har hatt Klipsch RF63 og RF83 sammen med Hegel H200 og har ett par spørsmål til deg

Eg har Hegel H200 og RF82 og er veldig fornøyd med lyden, men oppgraderingssyken har dukket opp igjenn:wink: Lurer litt på å kjøpe meg RF63. Har ikke så stort rom som deg, men eg har hørt att RF63 ikke trenger større rom enn RF82 og RF82 fungerer fint i mitt rom. Kunne tenke meg en beskrivelse av deg hvordan du oppfattet lyden i RF63 sammen med Hegel H200 viss du husker hvordan det var da:wink: Utforming og størrelse på rom, møblering, demping og lydkilde har jo også mye å si selvfølgelig Mener å hugse att du likte RF63 bedre enn RF83 på musikk og for meg er lyd på musikk minst like viktig som filmlyd Men hugser eg rett viss du syntes det var litt lite bass med H200-RF63 kombinasjonen? Har jo hørt att det skall være like mye bass i RF63 som RF82, men att bassen i RF63 er litt tørrere noe som sikkert stemmer, men siden du hadde H200 oppkoblet med RF63 slik som det ser ut som eg ender opp med når eg får råd hadde det vært fint med en liten beskrivelse fra deg:-D

Har fått veldig god hjelp i tråden "Klipsc klubben" og har vel egentlig bestemt meg for att RF63 blir min neste høgtaler Men det hadde vært fint å høre din mening også:-D Passer ikke H200 til RF63 er det jo bare å selge den og kjøpe noe som passer bedre Men siden eg er veldig fornøyd med H200 på RF82 i mitt rom så rekner eg vel egentlig med att det skall gå greit. Men en vet jo aldri før en har fått høgtalerne på plass og hørt på de i en laaaaaaang periode siden RF63 trenger vel +-1000 timer innspiling

Setter veldig stor pris på om du kann ta deg tid til å beskrive lyden med RF63 sammen med H200'n slik du opplevde den komboen i ditt rom:-D

Edit: Har V1900 som eg bruker til film og tv og er glimrende fornøyd med lyden til film også:-) Liker den ht eller prosessor inngangen på H200 og ønsker helst ikke å bytte ut H200'n. Det er jo en glimrende forsterker etter min mening og den er en god kombo med RF82 i mitt rom iallefall:-) Du lurer sikkert på hvorfor eg ønsker å bytte til RF63 når eg er så veldig fornøyd med det eg har nå, men det er jo alltid gøy å oppgradere til noe bedre:-) Og byttesyken er vi jo alle kjend med;-)

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du.
    Nå har jeg ikke hørt RF 82 på hegel, men det skal være et stort løft opp til 63.
    Vil med en gang si at det ikke er mangel på bass i RF63 og Hegel. 63 leverer bass så det holder, men på 83 ble det for mye av det gode.
    Jeg syntes 63 var mer oppløst i mellomtonen og detaljer i lyden kommer lettere frem. Bassen er stram og god.
    Til min musikksmak er ihvertfall 63 det beste valget i Klipsch serien.

Nå dukker det stadig opp relativt nye 63 på børsen, og 63 går vel for rundt 12-13k så det er ikke noen risiko ved et evt. videresalg.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Gikk det smertefritt for deg å bestille AKG K701 fra CDON?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hei

Jeg kjøpte meg nettopp et par Sennheiser HD650 derfra, til 2.449. Det gikk ihvertfall meget smertefritt - og prisen er det ikke noe å si på!

Hvordan er DACen, Kriller?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Morn du

Det gikk helt smertefritt. Ser Soundgarden har senket sine priser også, så med dine kontakter så.........

Jeg gjorde en stor tabbe her om dagen.
    Solgte min x-can på impuls, og satset på at z7 skulle klare jiobben.
    bruker hodetelefonene så lite at jeg trodde dette skulle gå bra.
    Men når jeg satt på musikk her om kvelden, var lyden helt for j...... så nå må jeg kjøpe meg en ny en.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg kjøpte meg nettopp et par Sennheiser HD650 derfra, til 2.449. Det gikk ihvertfall meget smertefritt - og prisen er det ikke noe å si på!
    Det er faktisk nettopp Sennheiser HD650 jeg også lurer på. Har hørt litt rundt at noen har hatt litt problemer når de har bestilt dyrere ting fra CDON, som f.eks hodetelefoner.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det blitt noe hvite Focal Dôme på deg enda?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Morn du

Det gikk helt smertefritt. Ser Soundgarden har senket sine priser også, så med dine kontakter så.........
    Det er faktisk Sennheiser jeg lurer på, og de har ikke Soundgarden. Jeg lurer på å bytte ut AKG med de overnevnte Sennheiser klokkene.

Jeg gjorde en stor tabbe her om dagen.
    Solgte min x-can på impuls, og satset på at z7 skulle klare jiobben.
    bruker hodetelefonene så lite at jeg trodde dette skulle gå bra.
    Men når jeg satt på musikk her om kvelden, var lyden helt for j...... så nå må jeg kjøpe meg en ny en.
    Aaaii! Den er forferdelig kjip.

Blir det en ny X-CAN da?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk Sennheiser jeg lurer på, og de har ikke Soundgarden. Jeg lurer på å bytte ut AKG med de overnevnte Sennheiser klokkene.

Aaaii! Den er forferdelig kjip.

Blir det en ny X-CAN da?
    Blir nok en ny x-can ja, eller muligens en fra naim.
    Hvorfor bytte til Sennheiser?
    Har du hørt på denon?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan er DACen, Kriller?

veldig fornøyd med Xindak. Den spiller mye mer oppløst og gir et større lydbilde enn dacmagic og Z7 sin.
    Nå er den koblet opp med balanserte kabler, og har ikke hatt tid til å prøve rca/rør enda.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Har det blitt noe hvite Focal Dôme på deg enda?

Nope, har ringt til Hifihuset flere ganger og de tror ikke de kommer inn før i midten av Mars.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok en ny x-can ja, eller muligens en fra naim.
    Hvorfor bytte til Sennheiser?
    Har du hørt på denon?
    Grunnen til at jeg vil prøve ut Sennheiser er at jeg har hørt at disse skal være en god del fyldigere enn K701 i bunnen. Noe som kanskje fungere litt bedre på min type musikk. Oppgraderingssyken har vel også litt skylden.

Jeg har desverre ikke hørt Denon. Kanskje jeg burde?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg vil prøve ut Sennheiser er at jeg har hørt at disse skal være en god del fyldigere enn K701 i bunnen. Noe som kanskje fungere litt bedre på min type musikk. Oppgraderingssyken har vel også litt skylden.

Jeg har desverre ikke hørt Denon. Kanskje jeg burde?

Denon AH-D5000 grusa Sennheiser i test i det svenske hifi og musikk bladet.
    Men den er jo endel dyrere og det er en lukket konstruksjon.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottok mine HD650 i går, og driver dem med X-can V8. Er nok riktig å beskrive lyden som "fyldigere" enn min AKG K271mkii, men skal la dem stå til innspilling noen dager før jeg finlytter. De er forøvrig ekstremt behagelige å ha på mitt hode, selv om de klemmer en del nå i starten. De erstatter ikke AKGene, men supplerer dem. Er morsomt å variere stilen musikken blir gjengitt med uten at det koster like mye som høyttalerbytte :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du.
    Nå har jeg ikke hørt RF 82 på hegel, men det skal være et stort løft opp til 63.
    Vil med en gang si at det ikke er mangel på bass i RF63 og Hegel. 63 leverer bass så det holder, men på 83 ble det for mye av det gode.
    Jeg syntes 63 var mer oppløst i mellomtonen og detaljer i lyden kommer lettere frem. Bassen er stram og god.
    Til min musikksmak er ihvertfall 63 det beste valget i Klipsch serien.

Nå dukker det stadig opp relativt nye 63 på børsen, og 63 går vel for rundt 12-13k så det er ikke noen risiko ved et evt. videresalg.
    Det var dette eg ønsket å få bekreftet og det stemmer veldig bra med det eg har hørt før, men fint å høre det fra deg også siden du har hatt RF63 på H200'n Har jo egentlig bestemt meg for RF63 og er helt sikker på att dette er det rette valget for meg som er så glad i musikk Er glad i filmlyd også, men eg har jo hørt att RF63 gjør det bra på film også. Det blir jo en STOR oppgradering for meg som har RF82:-D Gleder meg til å oppgradere til RF63 Har noe å se frem til nå

Takker for svar og en god beskrivelse av RF63:-D Det stemmer som sagt med det eg har hørt av andre også. Føler meg helt sikker på att dette er den beste høgtaleren i RF serien for meg med tanke på størrelse på mitt rom og mine krav til lyd i ren stereo når eg hører på musikk:-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er meget skeptisk til kåring av "vinnere" - det er en subjektiv sak. Selv liker jeg både de åpne HD650 og de lukkede K271mkii.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottok mine HD650 i går, og driver dem med X-can V8. Er nok riktig å beskrive lyden som "fyldigere" enn min AKG K271mkii, men skal la dem stå til innspilling noen dager før jeg finlytter. De er forøvrig ekstremt behagelige å ha på mitt hode, selv om de klemmer en del nå i starten. De erstatter ikke AKGene, men supplerer dem. Er morsomt å variere stilen musikken blir gjengitt med uten at det koster like mye som høyttalerbytte :-)
    Kom gjerne med en liten rapport i tråden min når de har fått noen dager på baken.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Det var dette eg ønsket å få bekreftet og det stemmer veldig bra med det eg har hørt før, men fint å høre det fra deg også siden du har hatt RF63 på H200'n Har jo egentlig bestemt meg for RF63 og er helt sikker på att dette er det rette valget for meg som er så glad i musikk Er glad i filmlyd også, men eg har jo hørt att RF63 gjør det bra på film også. Det blir jo en STOR oppgradering for meg som har RF82:-D Gleder meg til å oppgradere til RF63 Har noe å se frem til nå

Takker for svar og en god beskrivelse av RF63:-D Det stemmer som sagt med det eg har hørt av andre også. Føler meg helt sikker på att dette er den beste høgtaleren i RF serien for meg med tanke på størrelse på mitt rom og mine krav til lyd i ren stereo når eg hører på musikk:-D

For å si det slik. Klispch er filmhøytallere som også leverer bra på musikk

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er meget skeptisk til kåring av "vinnere" - det er en subjektiv sak. Selv liker jeg både de åpne HD650 og de lukkede K271mkii.

det er klart. Alle har vi ulike preferanser og musikksmak, men de er nok vært å ta med i vurderingen.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med første øyesyn ser de hvertfall mye mer behagligere ut enn Sennheiser. Ser Denon koster 6k hos Klubben, og da blir mellomlegget fra AKGene litt mer enn jeg hadde tenkt meg i denne omgang.

Er Klubben ene forhandler av Denon i Norge? Eller finnes det kanskje andre sjapper som leverer Denon til en litt finere pris?

Side 26 av 59 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •