Krillers WAF Stue. Headfi og Mac :-) - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 59 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 1161
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Det jeg kan samenligne med er 3808 og Z7. Z7 er mye bedre på musikk, men på film synes jeg ikke det var særlig forskjell. Men det er en viss prisforskjell på disse to da.
    Dette synes jeg er rart. Det var særs stor forskjell mellom 4308 og 3900 da vi gruppetestet disse, blant andre, mot hverandre. At dette også gjelder Z7 kan jeg skrive under på, da 3900 og Z7 er svært like på film. Man trenger ikke være indoktrinert før å høre det

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Om det er meg du spør, så har jeg kjøpt Z7 i dag:-D
    ¨
    Har du dannet deg noe bilde av hvordan Z7 stiller seg i forhold til 3900 ved lytting til musikk via analog ingangene?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    ¨
    Har du dannet deg noe bilde av hvordan Z7 stiller seg i forhold til 3900 ved lytting til musikk via analog ingangene?
    Hei.
    rakk ikke å få noen inntrykk av 3900, da jeg kun hadde den i et par dager for jeg byttet den.
    Guttungen har feber 2. uken på rad nå, så det blir ikke så mye tid til dette her.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Dette synes jeg er rart. Det var særs stor forskjell mellom 4308 og 3900 da vi gruppetestet disse, blant andre, mot hverandre. At dette også gjelder Z7 kan jeg skrive under på, da 3900 og Z7 er svært like på film. Man trenger ikke være indoktrinert før å høre det
    Hva var det som skilte disse på film da? Har ikke testet med denne presence funksjonen. Mulig det er det som gjør utslaget.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg skal utbrodere i Krillers tråd var mitt personlige intrykk veldig kort fortalt at Denon var mindre engasjerende, frisk og dynamisk i forhold til Yamaha. Litt slapp i forhold, rett og slett. Jeg syntes også at Denons bassgjengivelse var den slappeste i testen... Dette trenger selvfølgelig ikke bety at Denon er bedre eller dårligere for en, men forskjell er det definitivt.

Presence ble ikke benyttet.

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Uten at jeg skal utbrodere i Krillers tråd var mitt personlige intrykk veldig kort fortalt at Denon var mindre engasjerende, frisk og dynamisk i forhold til Yamaha. Litt slapp i forhold, rett og slett. Jeg syntes også at Denons bassgjengivelse var den slappeste i testen... Dette trenger selvfølgelig ikke bety at Denon er bedre eller dårligere for en, men forskjell er det definitivt.

Presence ble ikke benyttet.
    Dette er også min oppfatning og tydeligvis fler som mener det. Lite engasjerende i forhold til Yamaha er rett uttrykk

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å kjøpe en Bluray spiller denne uka.
    Det står mellom Pioneer bdp 51d og Sony s-550

Hvem skal jeg velge?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Tenkte å kjøpe en Bluray spiller denne uka.
    Det står mellom Pioneer bdp 51d og Sony s-550

Hvem skal jeg velge?
    Jeg ville gått for en Sony BDP-S350, med mindre du har behov for lys i fjernkontrollen og noe mer justerings verktøy for bildet som er i S550. Med tiden kommer sikkert Yamaha med en bedre og mer oppdatert spiller som passer mot din nye, flotte Z7.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en s-550 på meg. Kunne gått for 350, men kjekt å ha noen flere innstillingsmuligheter i.o.m at jeg tipper denne havner på loftstuen etterhvert.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du funnet ut hvordan i h...ete du setter denne til bitstreem. Jeg satte opp en 350 forrige uke, men fant ikke ut av det i farten :-?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Har du funnet ut hvordan i h...ete du setter denne til bitstreem. Jeg satte opp en 350 forrige uke, men fant ikke ut av det i farten :-?
    fant dette i farten:
    You are supposed to set the BD Audio Setting to "Direct" when you want it to pass the track through bitstream to have it decoded at the receiver.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er der det ligger. Hadde vært mye lettere om de hadde skrevet PCM og Bitstreem istedenfor Direct og Mixed.
    Hadde litt dårlig tid, så jeg rakk ikke å lese manualen når jeg satte den opp. Får stikke innom og fikse dette.
    Takker :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for at du tok imot oss fra østfoldgjengen igår. For min egen del holdt det på å skjære seg totalt da jeg ble stående fast i Bergen en dag lengre enn jeg håpet på, men jeg rakk innom en time eller 2 før jeg måtte hjem til fruen. Jobbreising har en tendens til å komme i veien hver gang man skal være med på noe, og denne gangen var jeg t.o.m. initsiativtager til denne testingen. Blir da ekstra ille at jeg ikke kunne delta som planlagt :-?
    Ettersom jeg ikke kom før i 21 tiden var Eksu, HifiPlumber, nb1 og Kriller selv godt igang med testingen. Stemningen var høy, og HifiPlumber fikk som vanlig gjenomgå (i aller høyeste grad ufortjent) for furukloss høyttalerene som han sverger til (Patos Lyric 502 mkIII) 8)
    Testingen som skulle gjenomføres var en sammenligning av div DACer mot den innebygde i Yamaha Z7. Dessverre var Skrotnisse syk så hans Lite Audio DAC60 mod. var ikke med for å bryne seg mot Camebridge og Xindak DAC 05. Jeg fikk ikke blitt lenge nok til å gjøre meg opp noen skikkelig mening om de forskjellige produktene, men det interessante denne kvelden var likevel å høre hvor stor betydning matchingen mellom komponenter har. Det som spiller fantastisk et sted kan være en katastrofe et annet uavhengig av pris.

Takk igjen for at jeg fikk komme innom selv om det ble et kort besøk i den utrolig gjemmomførte stuen din :-D

Einar
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så var det min tur til å takke så mye for gjestfriheten og ikke minst motet til å åpne dørene for en relativt halvgal gjeng fra Østfold!

Stemningen var som Devilej nevnte upåklagelig og undertegnede måtte som vanlig tåle både spotting og ufine bemerkninger fra de andre deltagerne,men som godt er så er jeg velsignet med ett relativt robust par med skuldre,og er istand til å takle mobbingen

Den nevnte testen av Dac'er ble kortet ned med 1 kandidat og tilbake sto vi med Xindac DAC-5 og Cambridge Audio DacMagic.
    For å gjøre en lang historie kort så gruset Xindac'en konkurenten på alle områder i mine ører.Den innebygde Dac'en i Z7 overbeviste heller ikke og kom etter min mening på en 2.plass.

Den andre uhøytidlige testen var Rogue Stereo90 mot Hegel H200.Her var det gjevnere og hvem som er best avgjøres i stor grad av personlig smak.
    Etter min mening så låt Stereo90 endel bedre i mellomtone og diskantområdet og tegnet ett litt bredere og dypere lydbilde enn H200.Instrumentplassering var også bedre og bassen strak seg en god del dypere.
    H200 var imidlertid mye tightere i bassen og punchet bedre og til Dynaudio'ene var den nok en bedre match enn Stereo90.

Takk igjen for gjestfriheten Kriller,også får jeg håpe du fikk noe ut av testingen.

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HEI!
    Vil takke på samme måte som de andre: for at du åpnet din stue for oss(spesielt for en metal lytter som meg.........he he Pain er vel ikke noe du kommer til å kjøpe) Men nå er det møte pikt hos oss neste gang! Biff og Doxa blir GØY!!!!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting jeg vil si er at de Dynaudio ht er faktisk helt utrolig bra. De har litt å jobbe med når det gjelder utsysvalg,men det er jo det du jobber med8)
    Men det de gjorde riktig gjorde de helt fantastisk! Det bor helt enorme potensiale i de!!!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke helt uten et snev av nervøsitet jeg krabbet (nesten bokstavelig talt) til sengs torsdag kveld. Kroppstemperaturen var langt høyrere enn hva den skal være og skrotten føltes som om den hadde gått 12 runder med en rabies-smittet krysning mellom Muhammen Ali og Mike "The ØreBiter" Tyson. Når klokken ringte fredags morgen skreik nærmest hodet JAAAAAA. Denne demoen har stått på ønskelista i lengre tid nå men når skrotten nektet å ta imot ordre fra topplokket var det fint lite å gjøre.

Det var iallefall bra dere fikk utnyttet kvelden, både til det sosiale og lydmessige ved slike happenings. Det er noe så der jxxelig surt at jeg ikke fikk testet ut Lite Dac 60m opp mot Xindak og Cambridge, men jeg får bare krysse fingrerene i håp om at det byr seg flere anledninger.

Bilder er foresten også ønsket

Sitat Opprinnelig postet av nb1
    HEI!
    Vil takke på samme måte som de andre: for at du åpnet din stue for oss(spesielt for en metal lytter som meg.........he he Pain er vel ikke noe du kommer til å kjøpe) Men nå er det møte pikt hos oss neste gang! Biff og Doxa blir GØY!!!!
    Pain??? Vi snakker nå altså Peter" My gun is pumping - you're down on your knees
    A closer step to death
    I think I'm coming, are you ready to recieve
    I spray you full with my killer disease"
    Tägtgren? Dette er jo kongeartig musikk av ypperste klasse. For nå sugde det ikke enda mer at jeg måtte ligga hjemme se
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pain, Mnemic og Avenged sevenfold... Jeg tror vi har noe å snakke om...

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får også jeg takke for at jeg fikk komme. Det er alltid moro treffe flere med denne interessen.
    Det HiFi Plumber skriver om testingen vår, oppsummerer vel ganske så mye av det samme som jeg kom fram til.
    Så jeg takker for gjestfriheten, også det blir spennende å se hva du kommer fram til når det gjelder valg av forsterker og eventuelt dac.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å blande meg inn, men kunne gjerne tenkt meg å høre litt om deres testing av Dac. Som passiv deltaker (det var min DacMagic som ble brukt) kunne jeg tenke meg å høre litt mer om den. Hvordan utartet det seg?

Side 24 av 59 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •