Krillers WAF Stue. Headfi og Mac :-) - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 59 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 1161
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Nå ser det ut som reciveren og dvd spilleren blir solgt.

Har 2 alternativer som jeg vurderer

Pioneer BDP LX71 Bluray 7500,-
    Pioneer VSX LX50 Reciver 10.000,-

vs.

Yamaha 3900 reciver 13000,-
    Denon 2500 7500,-

På siste alt. kan SONY BDP-S550 Blu-ray velges.
    Kunne muligens gå opp et hakk på Pioneer reciver, men det står litt på kroner.

Ønsker råd snarest, da handler dette i løpet av et par dager.
    Hva med å gå ned et hakk på BD og opp på receiver? Til 60/70/71?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Skal du bytte ut hele anlegget eller? Må si det har skjedd litt i det siste

Hvordan ble det med dac da, slo du det fra deg? Og Dynaudio center? Du snakket vel også om en SVS subwoofer? :twisted:

Ellers får vel både Pio og Yamaha receiverne veldig mye skryt, både i mediene og på diverse forumer. Det blir morsomt å se hva du faller for. Jeg vurderer også å kjøpe inn en Sony BDP-S550 om dagen, bare så jeg har en klar til jeg flytter.

Det blir en ny dac i nærmeste fremtid. Har reservert en Cambridge Dacmagic på klubben, og har noen veldig gode bruktalternativer til 5-6000,-

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hva med å gå ned et hakk på BD og opp på receiver? Til 60/70/71?

Det kan hende jeg gjør det. Kommer til å bruke kvelden til å lese på nettet og sjekke ut litt priser.

Har vel mest lyst på Yamaha reciver, men de kan jo ikke lage bluray spillere enda......
    Pioneer har jo også fått mye skryt, og jeg satt opp komboen som vant i lyd og bilde.

Er du fornøyd med ditt oppsett?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv er jeg storfornøyd med komboen Denon/Yamaha. Har fortsatt ikke bestemt meg om 3800 ryker til fordel til Z7 som jeg har en god deal på
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir en ny dac i nærmeste fremtid. Har reservert en Cambridge Dacmagic på klubben, og har noen veldig gode bruktalternativer til 5-6000,-
    Skal hente ut en DacMagic fra posthuset i morgen. Du kunne sikkert få prøvd den sammen de andre dere planlegger og få testet.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Selv er jeg storfornøyd med komboen Denon/Yamaha
    Kunne ikke si meg mer enig her Einar

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan hende jeg gjør det. Kommer til å bruke kvelden til å lese på nettet og sjekke ut litt priser.

Har vel mest lyst på Yamaha reciver, men de kan jo ikke lage bluray spillere enda......
    Pioneer har jo også fått mye skryt, og jeg satt opp komboen som vant i lyd og bilde.

Er du fornøyd med ditt oppsett?
    Veldig fornøyd med Pio-komponentene. Null HDMI-tull, og bra lyd. Jeg har ikke brukt den til annet enn 2.1 med H200 enda, så forsterkerne i den har jo aldri blitt brukt da.. Menyen ser ut som den er fra 1985, men det funker. Har ikke vært borti mer logisk tankegang og brukervennlighet enn på en H/K AVR7000 jeg hadde, men den hadde andre lyter. Yamahaen jeg hadde sist var også tungvinn i forhold (til H/K). Det er kanskje enda slik som før: Japan - Pålitelighet. USA - software ;-)

Bonus er jo (imo) klassens beste design, med Yamaha rett bak og resten et stykke under. Det er også et argument for å gå opp fra 50. Skjulte knapper.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Skal hente ut en DacMagic fra posthuset i morgen. Du kunne sikkert få prøvd den sammen de andre dere planlegger og få testet.

Hei. Tror det var deg jeg hilste på på lørdag hos Atle.

Dacmagic kommer inn igjen i febr. så jeg tror jeg går for den i 1. omgang, så tester vi litt mot noen andre så får vi se.
    Blir spennende å høre hva du syntes om den.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fornøyd med Pio-komponentene. Null HDMI-tull, og bra lyd. Jeg har ikke brukt den til annet enn 2.1 med H200 enda, så forsterkerne i den har jo aldri blitt brukt da.. Menyen ser ut som den er fra 1985, men det funker. Har ikke vært borti mer logisk tankegang og brukervennlighet enn på en H/K AVR7000 jeg hadde, men den hadde andre lyter. Yamahaen jeg hadde sist var også tungvinn i forhold (til H/K). Det er kanskje enda slik som før: Japan - Pålitelighet. USA - software ;-)

Bonus er jo (imo) klassens beste design, med Yamaha rett bak og resten et stykke under. Det er også et argument for å gå opp fra 50. Skjulte knapper.

Nå har jeg ikke hørt Pioneer reciverne før, men de scorer høyt på tester og de er lekre. En annen fordel er like komponenter i hylla som er gode:-D

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv er jeg storfornøyd med komboen Denon/Yamaha. Har fortsatt ikke bestemt meg om 3800 ryker til fordel til Z7 som jeg har en god deal på
    Hva er grunnen for at 2500 ikke scorer høyere, når den har et rent driverk som koster 7500,- ?
    I utgangspunktet så er jo det alt jeg trenger, men er prisen rett?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Tror det var deg jeg hilste på på lørdag hos Atle.
    Det er nok meg. Var egentlig litt dårlig på å få med meg hvem som var hvem...

Dacmagic kommer inn igjen i febr. så jeg tror jeg går for den i 1. omgang, så tester vi litt mot noen andre så får vi se.
    Blir spennende å høre hva du syntes om den.
    Tenker bare litt høyt over hva jeg hadde gjort i din situsasjon - tenker på samlet bunke penger som skal brukes:

Det størst "budsjettet" du har satt opp er på ca kr 20 000. Hopper du over å kjøpe deg en dac så lenge - har du enda ca kr 2 500. Da er du veldig nært prisen av en Yamaha Z7 som etter sigende skal være bedre på bla musikk. Ser den ligger til rundt kr 25 000, men når enkelte har pruta ned en 3900 med et par tusen ligger du nok ganske nært kr 22 500. Jeg har ikke opplevd den selv, bare hørt lovord om den og ville vært veldig høyt på ønskelista mi skulle jeg lagt den summen i en reciver.

Satte opp et system til rundt kr 10 000 her en dag - med en Pioneer 818 reciver. Det du har er jo i en helt annen klasse, men intrykket over hva selv en så billig Pioneer reciver og hvor kjapt + bra resultatet var rett ut fra romkorreksjon overrasket meg veldig! Pioneer ble i det øyeblikket et meget spennende produkt for min del. Selv denne billige spilte veldig engasjerende og prosserte lyden på en spennende/levende måte. Er veldig fornøyd med min Onkyo 875, men den mangler en del muligheter i forhold til justering etter romkorreksjonen er gjort (bla sub som). Lurer veldig på en Pioneer LX71 om dagen (eventuelt Yamaha 3900). Er så veldig frista, noe kona ikke er :-?

Blu-ray spiller? Kjøp en Sony BDP350 til litt over kr 2 000. Det holder for en stund. Til feks Yamaha kommer med noe mer spennende enn hva de tilbyr i dag? Bryter ikke budsjettet med så mye da.....

Lykke til med handlingen!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha Z7

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hvorfor selge en slik knallspiller?
    Spiller?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller?
    Nå tenkte jeg på noe helt annet, min feil..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det er nok meg. Var egentlig litt dårlig på å få med meg hvem som var hvem...

Tenker bare litt høyt over hva jeg hadde gjort i din situsasjon - tenker på samlet bunke penger som skal brukes:

Det størst "budsjettet" du har satt opp er på ca kr 20 000. Hopper du over å kjøpe deg en dac så lenge - har du enda ca kr 2 500. Da er du veldig nært prisen av en Yamaha Z7 som etter sigende skal være bedre på bla musikk. Ser den ligger til rundt kr 25 000, men når enkelte har pruta ned en 3900 med et par tusen ligger du nok ganske nært kr 22 500. Jeg har ikke opplevd den selv, bare hørt lovord om den og ville vært veldig høyt på ønskelista mi skulle jeg lagt den summen i en reciver.

Satte opp et system til rundt kr 10 000 her en dag - med en Pioneer 818 reciver. Det du har er jo i en helt annen klasse, men intrykket over hva selv en så billig Pioneer reciver og hvor kjapt + bra resultatet var rett ut fra romkorreksjon overrasket meg veldig! Pioneer ble i det øyeblikket et meget spennende produkt for min del. Selv denne billige spilte veldig engasjerende og prosserte lyden på en spennende/levende måte. Er veldig fornøyd med min Onkyo 875, men den mangler en del muligheter i forhold til justering etter romkorreksjonen er gjort (bla sub som). Lurer veldig på en Pioneer LX71 om dagen (eventuelt Yamaha 3900). Er så veldig frista, noe kona ikke er :-?

Blu-ray spiller? Kjøp en Sony BDP350 til litt over kr 2 000. Det holder for en stund. Til feks Yamaha kommer med noe mer spennende enn hva de tilbyr i dag? Bryter ikke budsjettet med så mye da.....

Lykke til med handlingen!

Grunnen til kjøp av dac er at jeg holder på å rippe hele cd samlingen til pc`n.
    Kan ta ut en dacmagic til gammel pris, så her er det ingen risiko om den skal selges. Nå ønsker jeg mulighet for å avspille cd, og leser at denon 2500 kun har hdmi ut. Altså, ingen muligheter for å koble den mot dac
    Kan sjekke hvordan det blir å koble PS3 til dac, og bruke den som cd drivverk.
    Da blir det muligens en Sony 550 (venter litt med dette valget)

Har nå bestemt meg for Yamaha, da precence er noe jeg vil teste.
    z7 vs. 3900 Tja........?????? Det står på penga.
    Er den vært 7-8 lapper imellom?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til kjøp av dac er at jeg holder på å rippe hele cd samlingen til pc`n.
    Kan ta ut en dacmagic til gammel pris, så her er det ingen risiko om den skal selges. Nå ønsker jeg mulighet for å avspille cd, og leser at denon 2500 kun har hdmi ut. Altså, ingen muligheter for å koble den mot dac
    Kan sjekke hvordan det blir å koble PS3 til dac, og bruke den som cd drivverk.
    Da blir det muligens en Sony 550 (venter litt med dette valget)
    Du for den til gammel pris du også? Da er det jo et sikkert kjøp uansett. Tenkte jeg skulle prøve ut Sony 350'en jeg har som drivverk. Tviler vel på at jeg kommer til å bruke det spesielt mye. Svigerfar skulle hjelpe meg med en liten pc som jeg skal bruke som filserver og kjøre Sqeezebox Duet opp i mot den. Driver selv og legger inn all musikken (i Flac) på pc'en om dagen - tidkrevende jobb....

Er enig med deg i at det er litt bittert at ikke Denon 2500 har en liten digital utgang... Hadde vært supert med en slik. Manglen på feks en toslink utgang gjorde at den utgikk som valg en gang i sin tid. PS3 bråker vel for mye?

Har nå bestemt meg for Yamaha, da precence er noe jeg vil teste.
    z7 vs. 3900 Tja........?????? Det står på penga.
    Er den vært 7-8 lapper imellom?
    Kan du ikke sende en mail til han vi var på kurs med i helga. Den burde vel stå i testbenken snart? Han vet sikkert en del mer. Skader ikke å spørre?

Edit: Er helt enig i at Prescence frister veldig..... Ser også at den skal testes i neste nr av Hjemmekino.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt mail til Atle, så får vi se om han har tid til å svare.

Sitter faktisk nå å vurdere om dersom jeg går for Z7, så har jeg mulighet for teste litt og kansje selge Hegel H200.
    Skummel tanke, men dersom z7 har en god pre, så holder kansje reciveren nok krefter til frontene mine.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så holder kansje reciveren nok krefter til frontene mine.
    aiaiaia, liker ikke tanken :neutral:

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    aiaiaia, liker ikke tanken :neutral:
    Egentlig ikke jeg heller, men med en 1 åring i hus er det begrenset hvor høyt vi skal spille så spørsmålet er hvordan lyden blir med kun reciveren.

kan i såfall kjøpe en effektforsterker senere når penga kommer inn igjen.

Må tenke litt på dette, og selvfølgelig teste litt før jeg evt. selger Hegelen.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du tenker, og tester grundig før du eventuelt slipper Hegelen løs på brukten. Så flotte fronter som du har nå, syns jeg fortjener en egen dedikert stereo forsterker

Side 20 av 59 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •