Krillers WAF Stue. Headfi og Mac :-) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 59 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 1161
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=kakehode]Nettopp. Denne Parasounden er sikkert fin den, men det er grenser for hvor mye magi en såpass rimelig pre kan trylle fram, så har du råd, finnes alltid bedre. F.eks Primare PRE30 og Arcam C31 eller enda bedre PS Audio PCA-2 om du er heldig og kommer over en på bruktmarkedet./QUOTE]

Vel vel. Blir alltid litt forbauset når pris knyttes opp til lydkvalitet på den måten. Har hatt pre hjemme til 25 000 som er laget til effekttrinnet, og sammenlignet med en pre jeg har til låns nå til 2000 er det ikke mye forskjell, om enn noe i det hele tatt. Har ikke fått testet de opp mot hverandre justert for nivå, noe som er et must når to produkter skal sammenlignes!!! Utrolig hvordan forskjellene på linjeelektronikk forsvinner når produktene får kliss like vilkår for å levere lyden...

Edit: det er ingen av de surround receiverene jeg har testet (Arcam AVR350, Onkyo 875 og Pioneer 1800) som leverer nøytral lyd brukt som pre. En må nok over på stereo pre.

Får inn Parasound 2100 i dag eller i morgen. Kan legge inn inntrykkene hvis trådstarter er interessert. Matching er fremdeles det viktigste (da også elektrisk) for lydkvaliteten, men det må ikke koste mye penger (sistnevnte kan det jo være jeg må ta tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    missforstår jeg deg nå?...

eller mente du det ikke er forskjell på hvilken PRE du har...?

om du mente det må det være noe alvorlig galt et eller annet sted på vegen... Har selv hatt cambridge sin pre en stund. rimelig (og forsåvidt veldig bra for pengene) men det var jo en himmelforskjell når jeg byttet den ut med en NAD Silverline S-100. (brukte en NAD 218 som effekt på den tiden).

Det ble og videre en veldig _veldig_ stor forbedring når dette ble byttet ut med HEGEL H200. Men det førte desverre/heldigvis med seg at jeg måtte oppgradere litt lydkildene. Den er litt avslørende.

men jeg håper jeg missforsto deg...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var uklar.

Det er forskjell, men hvis den er fornuftig konstruert med tanke på inn/utgangs impedans osv, er forskjellene på pre som er konstruert for å gi nøytral lyd svært liten. Mange blir på den andre siden konstruert for å farge lyden...

Å lage en pre som er nøytral burde ikke koste mye, og med litt leting og testing skal det være mulig å finne en rimelig og god match.

Ellers er det et faktum, hvis en legger ABX blindtest etter nivåjustert elektronikk til grunn, at det er forsvinnende liten forskjell på dagens fornuftig konstruerte (som gjelder det meste) linjeelektronikk. Bare det å stille inn nivået slik at begge preène du har hjemme spiller like høyt når du svitsjer, vil i svært mange tilfeller være nok til at forskjellene forsvinner.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg er enig dersom det hadde blitt laget nøytrale forforsterkere. problemet jeg har truffet på er at de i de rimeligere klasser slett ikke er nøytrale. de farger lyden veldig.

Men jeg har ikke hørt alt som finnes der ute så det er garantert noen godbiter og

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å komprimere det jeg egentlig ønsket å formidle. Når en har et par komponenter hjemme til test, og er interessert i hvilken som er best, så vær nøye med å nivåjustere før du setter i gang, helst helt til under 0.5 db forskjell. Dette klarer du ikke med ørene!!!

Grunnen er at selv et svakt høyere nivå på den ene svært ofte vil gi inntrykk av bedre lyd, og jeg regner med at folk er interessert i å gi komponentene like vilkår for å levere godlyden?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Ivaols]
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Nettopp. Denne Parasounden er sikkert fin den, men det er grenser for hvor mye magi en såpass rimelig pre kan trylle fram, så har du råd, finnes alltid bedre. F.eks Primare PRE30 og Arcam C31 eller enda bedre PS Audio PCA-2 om du er heldig og kommer over en på bruktmarkedet./QUOTE]

Vel vel. Blir alltid litt forbauset når pris knyttes opp til lydkvalitet på den måten. Har hatt pre hjemme til 25 000 som er laget til effekttrinnet, og sammenlignet med en pre jeg har til låns nå til 2000 er det ikke mye forskjell, om enn noe i det hele tatt. Har ikke fått testet de opp mot hverandre justert for nivå, noe som er et must når to produkter skal sammenlignes!!! Utrolig hvordan forskjellene på linjeelektronikk forsvinner når produktene får kliss like vilkår for å levere lyden...

Edit: det er ingen av de surround receiverene jeg har testet (Arcam AVR350, Onkyo 875 og Pioneer 1800) som leverer nøytral lyd brukt som pre. En må nok over på stereo pre.

Får inn Parasound 2100 i dag eller i morgen. Kan legge inn inntrykkene hvis trådstarter er interessert. Matching er fremdeles det viktigste (da også elektrisk) for lydkvaliteten, men det må ikke koste mye penger (sistnevnte kan det jo være jeg må ta tilbake.

Hei ja. Vil gjerne høre hva du mener om 2100. Nå har jo vi litt forskjellinge ht................

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå Rogue Stereo 90 på prøve, og stua ble 100m2 større

Til helgen kommer det en Hegel H200, og evt. siste valg blir en parasound a21

Er det noen fler en bør ta med i vurderingen, så kom med det nå!!!!!!!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da skal det testes

Nå er Parasound og Hegel hentet inn, pakket ut og fruen står og vurderer hvem som er penest.

Valget falt på Hegel. (egentlig var ingen fine )

I kveld blir det tur ut på byen, og i morgen blir det testing.
    Kommer et par kompiser på øl i morgen kveld.............

Har nå har Rogue Stereo90 i hus i en uke, og det skal bli vanskelig å danke ut den.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av de fremstår som sånn veldig mye lekrere enn den andre i mine øyne, men hegel ser liksom litt mer sinna ut

Det skal bli relativt spennende å lese hva du synes; jeg forsto det slik på kommentaren din at stereo90 ialelfall blei endel bedre ettterhvert?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Ingen av de fremstår som sånn veldig mye lekrere enn den andre i mine øyne, men hegel ser liksom litt mer sinna ut

Det skal bli relativt spennende å lese hva du synes; jeg forsto det slik på kommentaren din at stereo90 ialelfall blei endel bedre ettterhvert?

Jepp. Den var helt ny i forrige uke og den trengte innspilling. Er sikkert ikke ferdig enda. Den har fremhevet seg spesielt på bassen, og gitt musikken er varm og rund formidling av musikken.

Med kun reciveren så merket jeg ikke bassen i det hele tatt.

Newcomer pondusQ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Eltek hadde ikke flere A21 inne, slik at jeg kun kunne låne 2250. Ville ha begge to. Har lest at lydsignaturen er ganske lik på de begge.

Fint om du kommenterer på den andre tråden som jeg linket til på forrige innlegg så blir det enklere å holde oversikt for meg.:-D
    Da svarer jeg her nå ops:

Har også lest at disse har lik lydsignatur som du sier, men A21 har vel noe mer krefter, uten at jeg har hørt 2250.
    Vurderte selv 2250 da jeg skulle ha effekt trinn ,men kom over en brukt A21 så jeg slo til på den og har ikke angret.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge er vel oppgitt til å yte 2x250w i 8ohm, mens i brokobling yter vel a21 750w kontra 600w på 2250. Har selv snakket med flere som har testet begge, og samtlige har påpekt at a21 låter noe uhordelig mye bedre enn 2250. I og med at jeg ikke har hørt begge selv kan jeg ikke si noe for egen regning, men ting er vel sikkert; om det ikke var lydmessig forskjeller er det vel lite trolig at Parasound hadde fortsatt å produsere a21, hvem betaler 10ekstra for bare utseendet liksom
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pondusQ
    Da svarer jeg her nå ops:

Har også lest at disse har lik lydsignatur som du sier, men A21 har vel noe mer krefter, uten at jeg har hørt 2250.
    Vurderte selv 2250 da jeg skulle ha effekt trinn ,men kom over en brukt A21 så jeg slo til på den og har ikke angret.

Ser at brukte A21 gårfor rundt 15k. Det er nesten ikke brukte 2250 her inne, så om Parasound er den jeg liker best blir det en brukt A21, selv om jeg tror 2250 er krefter nok til mine Rf63

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvordan låter 2250'en på RF-63? Det lurer jeg på...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nc2250 på RF82 er ihvertfall en match made in heaven!
    Regner med det gjelder på 63 og selv om den er mer strømkrevende, parasounden leverer, leverer og leverer enda litt mer!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan man jo "bare" kjøpe en til?

Det står bakpå NC 2250 at den trekker 1000w, da bør det jo (nesten?) være krefter nok... :roll:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har store problemer med og forstå at denne ikke skal holde til 63, men om den ikke gjør det, kjøp en til, evnt en 2175 og biamp!

Jeg gir meg lenge før volumknotten gjør det, og da snakker vi ikke forvrenging og ulyder, ren og skjær musikalsk glede på et volum som ikke er av den nabovennlige sorten!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Jeg har store problemer med og forstå at denne ikke skal holde til 63, men om den ikke gjør det, kjøp en til, evnt en 2175 og biamp!

Jeg gir meg lenge før volumknotten gjør det, og da snakker vi ikke forvrenging og ulyder, ren og skjær musikalsk glede på et volum som ikke er av den nabovennlige sorten!
    Jeg sier bare "hvis" den ikke er kraftig nok, noe jeg forsåvidt tror den er!

Og så er jeg av den heldige sorten som har nærmeste nabo ca 15 steinkast unna så det kan bli litt høyt til tider...men jeg er forsiktig med "gullene" mine, vil at de skal vare lenge!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da her vi testet litt i helgen, og det frste jeg må si er at alle 3 forsterker matcher Klipsch veldig bra.
    Ettersom A21 ikke var inne hos Eltek lånte jeg en 2250. den falt nok litt igjennom i forhold til de 2 andre så det ble dem vi konsentrerte oss om.

Egentlig trodde jeg det skulle være større forskjell på rør og transistor men vi syntes de var ganske like.
    Stereo 90 hadde endel tyngere bass, og var ikke så klar og dynamisk som Hegel.
    På film var hegel klart best. Mye mer smell og krefter der det skulle være det. Roguen ble liksom litt treg.
    På musikk var Roguen bedre, og spesielt musikk med trykk på bassen var bra.

Må tenke litt mer på hva jeg skal velge, men det heller mot Hegel H200.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du vil angre på H200, det er en kjempe forsterker