Krillers WAF Stue. Headfi og Mac :-) - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 59 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 1161
    Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for gode tilbakemeldinger.
    det er vel plusser og minuser ved vidvinkelliner.

Vedr skurring i frontene mine:
    Jeg kjøpte en rca skilletrafo fra hifiklubben i dag, og det var løsningen på problemet mitt.:-D

Diverse kabler og kabeloverganger | Hi-Fi Klubben: XITEL Ground Loop Isolator

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør ingenting om du skriver noen ord om hvordan du har opplevd den første uka de med Contour 3.4 :-D

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer, men har hatt det så travelt i det siste at jeg rett å slett ikke har fått tid til finlytting.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter spent

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Takker for gode tilbakemeldinger.
    det er vel plusser og minuser ved vidvinkelliner.

Vedr skurring i frontene mine:
    Jeg kjøpte en rca skilletrafo fra hifiklubben i dag, og det var løsningen på problemet mitt.:-D

Diverse kabler og kabeloverganger | Hi-Fi Klubben: XITEL Ground Loop Isolator
    Blir vel ikke en permanent løsning?

Er jo neppe akkurat like bra kabel som går igjennom den enn den du har?
    Bruker du den imellom recieveren og hegeln eller mellom kilde og hegeln?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Blir vel ikke en permanent løsning?

Er jo neppe akkurat like bra kabel som går igjennom den enn den du har?
    Bruker du den imellom recieveren og hegeln eller mellom kilde og hegeln?

Den er koblet mellom dvd spiller og Hegelen.
    reciver er koblet med hdmi til dvd spiller.

Var veldig fornøyd med at skurringen forsvant, men har faktisk ikke lyttet etter om lyden ble dårligere med denne løsningen.

På sikt blir det enten en dedikert cd spiller eller en dac løsning, og da er jo problemet løst av seg selv.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vurdert nettverksspiller?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hadde en Duet som jeg solgte et par uker etter kjøp.
    Bruker itunes som jeg er veldig fornøyd med å likte ikke grensesnittet på Squeezecenter.
    Er åpen for forslag, men ikke så dyrt som Kent Ove er ute etter.
    Regner med at det blir sluppet endel nyheter 1. halvår:-D

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ved hjemmehos repotasje hos meg i nr. 12.2008 i Hjemmekino, for de som ikke har sett den.

Morsom lesning for oss ihverfall.:-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Er åpen for forslag, men ikke så dyrt som Kent Ove er ute etter.
    Hva med Linn Sneaky til 10k?

T+A Music Player til 20k?

Ser du skriver at du ikke er ute etter så dyrt som meg, men vet ikke hviken prisklasse du leter i? Linn Sneaky fikk vel toppkarakter i Hjemmekino, og 10k er vel heller ikke en så gærn pris.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hva med Linn Sneaky til 10k?

T+A Music Player til 20k?

Ser du skriver at du ikke er ute etter så dyrt som meg, men vet ikke hviken prisklasse du leter i? Linn Sneaky fikk vel toppkarakter i Hjemmekino, og 10k er vel heller ikke en så gærn pris.
    Linn kan være et godt alternativ. 10 k. er nok max i denne omgang.
    finnes det fjernkontroll til den?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sneaky DS kan styres med en ordinær fjernkontroll, står det skrevet i Hjemmekino sin test.

Litt lenger nede er det også nevnt at du kan styre Sneaky DS med iTouch, iPhone, PDA, Nokia N810 osv.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1 uke med nye høytallere.

Etter å ha kost med med Klispch RF 63 i nesten et år, var lysten til å prøve noe nytt stor. Klipsch leverer så det holder på film, og det er kraft og dynamikk i bøttevis.
    men................ det er noe som jeg har savnet.

På impuls ble storebroren Rf 83 kjøpt inn for en mnd. siden. Egentlig vet jeg ikke hvorfor i.o.m at jeg ikke har noe behov for å spille høyere enn den 63 klarer, men mer punsj i bassen er det jo:twisted: Når det gjelder musikk var vel dette et steg bakover ettersom jeg syntes at 63 er bedre på musikk enn 83.
    da min blivende kone kom hjem atter at 83 var på plass, sa hun at disse ikke ble gamle i vår stue.de er altfor store. Jævla kjerring tenkte jeg, men i rettferdighetens navn så er vel dette første gangen hun uttaler seg negativt om min hobby.

2 årganger med bladene Hjemmekino og Lyd og Bilde ble spredt otover stuebordet og bladd igjennom utover kvelden/natten.
    Etter at noen alternativer ble notert begynte vandingen rundt om i tigerstadens hifi butikker. det første jeg tenkte på var noen gode stativht og Dali Helikon 300 og B&W 805 ble lyttet til. Likte daliene klart best.
    På kvelden kom det et par andre tips på forumet her, men de lå nok for høyt i pris. Klok av skade hørte jeg med fruen før kjøp på hva hun syntes. Nei, vi kan ikke ha stativer ettersom minsten på 11mnd sikkert kommer til å velte dem. #"!!#// tenkte jeg, men hun har jo rett.
    Så var det ut igjen og Monitor Audio, Gallo, Focal med fler ble hørt på, men jeg ville være sikker på match til min Hegel H-200 som jeg har bestemt meg for å beholde en stund til. Da tok jeg turen innom Soundgarden hvor jeg hadde vært noen uker tidligere sammen med Kent Ove og hørt på Dynaudio Confidence C2. Dette var fronter etter min smak men ikke lommebok.
    Nå hadde jo Soundgarden salg på demomodeller og Countour serien var blandt de utvalgte. Denne har jo fått mye skryt men 1.4 var den eneste de hadde inne. Lyttet på dem og dette er saker, men jeg hadde med meg noen plater med krevende bass og her kom til til kort. De slet litt med kombinasjon av dynamikk og dypbass. Storebror 3.4 vil nok passe deg bedre sa dem, men den må i såfall bestilles inn fra Forus, og muligheten for lytting er ikke tilstede. de ville ikke sende dem over om jeg ikke kjøpte dem. det forstår jeg, og dro hjem til tenkeboksen. Finsish og størrelse fikk jeg heller ingen formening om utenom det som står i brosjyren. Etter en dårlig natts søvn bestemte jeg meg for å kjøpe dem, og ringte ned.

Etter 3 dg. på salgsmøte og kurs i passiv hus og lavenenergi boliger dro jeg tilbake til Soundgarden med hue fullt av nye byggeforskrifter og restene av bøtter med gin tonic. der sto de i STORE esker.
    Ikke noe er som å ringe på hos naboen, å si at du trenger bærehjelp

Etter litt strev og rituale i heimen (etter å ha vært borte) ble de pakket opp.
    Størrelsen er perfekt utbrøt fruen og finishen er lik RC 64 senteren min og RT 10d subben. Da kan de stå en stund til:-D

Høyden er ganske så lik RF 63, men de er noe smalere.

Ettersom vi er en familie på 6, og at det snart er jul har musikk blitt spilt i kor med støvsuger,vaskemaskin og ungebråk. Når ungene har lagt seg har kveldene bestått av sesong 1 og 2 med Prison Break. Selv om serien er spennende så er ikke lydsporet det beste jeg kan teste frontene på.

Men i går var det reltivt rolig i huset. Cindy Lauper-Body Acostic ble satt på og for de av dere som ikke har hørt denne så kan den anbefales ettersom skiva er veldig bra og det vekker noen minner i oss godt over 30. åpningssporet She Bob er knallbra, men etter 1 refreng ble opplevelsen brutt av en diskusjon om hva She Bob handler om. Regner med at dere vet men om ikke sett den på og lytt........ Blir vel ikke noe på meg i jula tenkte jeg å satt på Time After Time (duet med Sarah Mclachlan) og True Colors med håp om en hyggestund senere på natta.
    Over tll lytteopplevelsen:
    Dette er det jeg har savnet det siste året. Krystallklar og nøytral gjengivelse av musikken. Stort oppløst lydbilde som er perfekt til denne skiva som kun er kvinnevokal og en gitar.:-D
    Tears for Fears ble satt på for her er det mye detaljer og god dynamisk bass. Woman in chains og Bad man`s song ble spilt og gåsehuden dekket armene mine da jeg hørte hvor oppløste disse Dynaudione er. Bassen er mye strammere og raffinert enn på mine gamle Klipscher.
    Da fruen gikk å la seg vet jeg at jeg kun har et par sanger på meg om det skal bli noe så neste skive ble tatt frem.
    Klokka ble vel nesten 5 i natt før jeg gikk til sengs, men denne natten ble mye bedre enn sex. Det ble først litt mye kos med Kari Bremnes mens Roger Waters, Frankie Goes To Hollywood, Marillion og til slutt The dali cd`n.

ENDELIG HAR JEG FÅTT MED ET HIFI ANLEGG.

I dag fikk jeg en stund alene for å teste litt film. Var veldig usikker på dynamikken kom i nærheten av Klipsch og hvor høyt jeg kunne spille.
    Contur 3.4 har jo en følsomhet på 88db mot RF83 sine 100.
    tok frem Iron Man, Hulken og Spiderman på bluray. den elste sønnen min er 9 år, så dette er et must for far og sønn.

Joda, Dynaudio leverer så det holder på film også. men jeg må innrømme at Klipschene er hakket vassere.
    Det var jeg vel klar over men, dynamikken og dypbassen som bass/mellomtoneelementene som 3.4 har imponerer stort.

Alt i alt er jeg grisefornøyd med høytallerskiftet og anbefaler alle å lytte til Dynaudio neste gang de har mulighet.

God lyd og et riktig godt bilde til dere alle.

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattulerer med nye høytalere!!! Er stor fan av Dynaudio, både klangmessig og finish... Blir nok mange hyggestunder med god musikk kan jeg tenke meg

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig morsom lesing dette her!

Må si jeg kjenner igjen skildringene iforhold til når jeg fikk Focusene mine.

Har også fått lytte litt idag, men ikke så mye at jeg kan skrive så lang skildring, men skal nok få gjort det på nyåret. Anyway så er høres det lovende ut!

Gratulerer med HIFI anlegg!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knall Christian!

Flott skrevet, å kjempe greier at du er storfornøyd :-D

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej
    Grattis med fina høytalare, Tears for fears "seeds of love"
    er en referens på vinyl formatet her,du får gjerne høre hur det
    kan låta om du vill.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven Roger
    Hej
    Grattis med fina høytalare, Tears for fears "seeds of love"
    er en referens på vinyl formatet her,du får gjerne høre hur det
    kan låta om du vill.
    Hei. Har de fleste platene men kun på cd.
    Hadde vært veldig morro å få hørt dem på LP.

Bor du på Østlandet?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med kjempehøyttalere.
    Når en høyttaler blir såpass nøytral og gjennomkonstruert så går det ofte på bekostning av "fun-factor" som Klipsch har.
    Men, den vil vokse med mere krefter

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Gratulerer med kjempehøyttalere.
    Når en høyttaler blir såpass nøytral og gjennomkonstruert så går det ofte på bekostning av "fun-factor" som Klipsch har.
    Men, den vil vokse med mere krefter

Jepp, stemmer det. Men når det gjelder musikk så er dette i en helt annen verden.
    Nå leverer H-200 2x200w i 8 ohm, og ettersom dette er 4 ohm`s ht, bør vel dette være krefter i allmass.

Side 16 av 59 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •