Krillers WAF Stue. Headfi og Mac :-) - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 59 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 1161
    Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gorg

Der har vi løsningen

Fra spøk til alvor, kan jo være at det ikke er mulig å fjerne støyen grunnet sluttet ring ( H200-DVD-Reciever).
    Send Bent Holter en mail, kanskje han kan svare på det?

bent.holter@hegel.com
    Skal spørre han.

Hvordan bruker du din Hegel?
    Skulle vært morsomt å vite om flere har samme problem?

Legger ut et spørsmål i Hegel tråden også.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har koblet til alt av digitale kilder til AVR255 som er koblet til HT inngangen på H200, og analoge kilder gjennom Transporter via balansert til H200.

Skulle gjerne testet ut om jeg fikk samme problemet hvis jeg gjorde som deg, men har ingen komponenter jeg kan koble både rca og hdmi..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Forklaringen var bra den, Asfalt.
    Det hjalp faktisk. Når jeg tok ut hdmi kablen, så forsvant skurringen.
    Takker for det tipset:-D

Det som er merkelig er at disse kablene har vært koblet til tidligere uten støy.
    Prøvde med en annen HDMI kablel, og støyen kom tilbake, så da er det vel ikke kabelen det er noe feil med.

Løsning kan da være å kjøpe inn disse Noisestopperne, eller er det andre som har noen forslag.

Bare hyggelig å hjelpe Eg har aldri prøvd disse noisestopperne, men kansje skurringen forsvinner viss du ikke har reciveren stående på når du hører på musikk på H200 også. Det er også verdt ett forsøk, men du vil vel likevel få skurring når du skall se på film eller tv med reciveren så da er det vel ikke noen god løsning. Så det beste hadde kansje vært å bruke en cd spiller på H200 når du hører på musikk og dvd spilleren koblet til reciveren med hdmi kabel, men det er også denn dyreste løsningen. I tilfelle du går for en løsning med cd spiller til musikk tror eg støyproblemet forsvinner. Viss det er støyproblem da også må du skru av reciver eller andre lydkilder som står på når du hører musikk. Viss noisestopperne ikke er så dyre er det vel også verdt ett forsøk (Har ikke peiling på hvor mye disse koster). Har du mulighet for å låne noisestoppere og cd spiller av noen eller en hifibutikk kann du prøve det ut og finne ut hva som er beste løsningen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ops. Ser du har fått gode tips allerede. Det er bare eg som bruker så lang tid på å skrive

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Der har vi løsningen

Fra spøk til alvor, kan jo være at det ikke er mulig å fjerne støyen grunnet sluttet ring ( H200-DVD-Reciever).
    Send Bent Holter en mail, kanskje han kan svare på det?

bent.holter@hegel.com

Så enkelt kann det skrives Eg har mye å lære ser eg

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt Bent en mail så får vi se hva han svarer.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Så enkelt kann det skrives Eg har mye å lære ser eg
    Viktigste er å hjelpe til når man kan.

Regner med vi blir å se mye til deg senere, du har jo vært ganske aktiv siden du meldte deg inn i forumet! 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viktigste er å hjelpe til når man kan.

Regner med vi blir å se mye til deg senere, du har jo vært ganske aktiv siden du meldte deg inn i forumet! 8)
    Ja eg trives i dette selskap, så eg er nokk innom hver dag:-D Synes det er en fin hobby og det er ganske lærerikt å dele erfaringer med andre som har samme interesse. Det er også fint å få tips og hjelp når en trenger det

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er nye høytallere bestilt, og de kommer til fredag.:grin:

Skal bli spennende å høre hva Dynaudio Contour S3.4 er gode for.

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er nye høytallere bestilt, og de kommer til fredag.:grin:

Skal bli spennende å høre hva Dynaudio Contour S3.4 er gode for.
    Gratulerer med noen kjempe gode gode høytalere, har hørt de en rekke ganger, har litt mer i bunnen en mine 1.4, men synes personlig at det er diskanten og mellomtonen som er den gode siden hos contour serien, igjen gratulerer med noen kjempegode høytalere:grin:

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høyttalere!

Når avventer du ankomst?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høyttalere!

Når avventer du ankomst?

Må vente til freddan

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!

Og så litt hår i suppen: skal du bytte ut resten av høyttalerne til Dynaudio?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Christian

Skal bli morsomt å høre hvordan du liker Dynaudioene, nå som du er så vant med Klipsch all the way

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir 4 stk. hvite Focal Dome bakht. i hvertfall. De kommer i Februar.

Må se hvordan senteren min matcher Dynaudio før jeg bestemmer meg.

Vedr. sub er det ikke umulig at det blir en svs, som plasseres bak i hjørne av stuen.

Nå har jeg ikke for vane å bytte ht. så mye, men det er litt ille at noen dager etter at Hjemmekino gir ut bladet med respotasje hos meg så har jeg byttet ht. 2 ganger. Akto var hos meg for 4 uker siden.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vedr. sub er det ikke umulig at det blir en svs, som plasseres bak i hjørne av stuen.

Nå har jeg ikke for vane å bytte ht. så mye, men det er litt ille at noen dager etter at Hjemmekino gir ut bladet med respotasje hos meg så har jeg byttet ht. 2 ganger. Akto var hos meg for 4 uker siden.

Gratulerer:-D

Har ikke hørt desse høgtalerne, men det blir spennende å høre din mening.

Håper du blir like fornøyd med høgtalerne som eg med H200 Takker for tipset.
    Sitter og gliser fra øre til øre nå mens eg hører gjennom gamle og nye cder som har fått nytt liv Det første eg tenkte når eg hørte H200'n på høgtalerne mine var: Denne skall aldri byttes ut! ( men slik tenker man vel ofte når en oppgraderer ) For min del var forskjellen enorm siden det beste eg har hatt av forsterker før var en Rotel 1070 på Rotel suround reciver som var god i forhold til pris. Men å høre på musikk med cd spiller koblet på en ekstern forsterker i denne kvaliteten så skulle det bare mangle att det ikke var STOR forskjell. Har aldri hørt høgtalerne gå dypere og med så stålkontroll på bassen. Har heller aldri hørt rf82 spille så detaljert og behagelig selv på høyt volum. Har ikke vert over 70 på volum enda. Da er det VELDIG høyt i stua mi, men den er heller ikke så stor da. Men eg legger merke til att det er like god lyd på lavt til moderat volum når det gjelder dyp bass, presis bass og detaljer. Noe som kansje er vel så viktig og kansje ikke er like bra på "billigere forsterkere" "som eg har vert vand til. Kansje litt klisje å si att eg hører lyder eg aldri har hørt før. Eg hører det MYE tydligere og eg hører faktisk lyder som eg før ikke har lagt merke til, men som no er så detaljert og tydlig att eg hører hva det er. På vokalen for eksempel kann eg høre "smattelyder" mellom enkelte ord og høre når dei trekker pusten mellom setningene i teksten med en detaljrikdom eg aldri har hørt på rf82 før. Ord som starter med t i engelsk som for eksempel through hører eg den lille luften som treffer mikrofonen i starten av ordet også med en detalj som gjengir vokalen så gjennomsiktig som eg føler eg kann få ut av disse høgtalerne. Alle instrumenter kommer så detaljert og tydlig frem att eg lett kann skille dem fra hverandre og få med meg alt som spilles. Kann nesten føle att bandet står framfor meg i stua og spiller Uff dette var mye skryting. Håper dere kann tilgi meg, men det er fint å dele mine gleder med dere Kansje vanskeleg å forstå det eg prøver å beskrive, men sånn er det når en blir for ivrig og er SÅ fornøyd Enda en gang tusen takk for tipset:-D Gleder meg på dine vegner også. Det er spennende og moro å oppgradere:-D Livet smiler til oss med lyd som lidenskap:-D

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin fint, Asfalt. Når kjøpte du den?
    Det er en kjempegod forsterker. Jeg kommer til å beholde min en stund fremover.
    Hva slags cd spiller bruker du til den?

Vurderer en dedikert cd spiller selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin fint, Asfalt. Når kjøpte du den?
    Det er en kjempegod forsterker. Jeg kommer til å beholde min en stund fremover.
    Hva slags cd spiller bruker du til den?

Vurderer en dedikert cd spiller selv.
    Fikk den i dag og er VELDIG fornøyd

Eg bruker bare en Onkyo DX-7333 cd spiller. Den kostet bare 2500,- når eg kjøpte den for ca 2-3 år siden. Men etter det eg har hørt av musikk i dag synes eg den gjør en god jobb sammen med H200 og rf82 høgtalerne i min stue. Men eg har heller ikke prøvd noen annen cd spiller på H200 siden eg fekk den i dagtidlig Kann tenke meg å prøve en cd spiller med balanserte utganger en gang i fremtiden siden eg aldri har hatt forsterker til det før no. Men en cd spiller med balansert utgang rekner eg med ikke er så billig. Veit heller ikke hvor stor forskjell det vil utgøre å bruke balansert i forhold til ubalansert. Mener eg såg i en test der det stod att det var å foretrekke balansert fremfor RCA cd inngangen. Tror det stod i en av testene det er linket til om H200 på Soundgarden sine sider. Anbefaler i alle fall att du investerer i en god cd spiller som er en god match til H200 og de nye høgtalerne dine:-D H200'n fortjener nokk en dyrere og bedre cd spiller enn den eg har:wink: Så å gå litt opp i pris og kansje også vurdere en med balanserte utganger er sikkert ikke så dumt:-)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det skal du ike ta deg så nær av. Hos meg står ingenting igjen av det som var med i Hjemme Hos reportasjen i januar :wink:

Gratulerer med flott høyttalerkjøp forresten:grin:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det skal du ike ta deg så nær av. Hos meg står ingenting igjen av det som var med i Hjemme Hos reportasjen i januar :wink:

Gratulerer med flott høyttalerkjøp forresten:grin:

Som skrevet, så bytter ikke seg så ofte til motsetning av .......:wink:

Takk for det. Tror dette er et godt steg på veien til en fullgod musikkht som også leverer på film. Tror fruen blir fornøyd også.

Side 13 av 59 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •