Krillers WAF Stue. Headfi og Mac :-) - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 59 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 1161
    Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Hva syntes hun om designet på Dynaudioene? Med Contour kan du skru fast høyttaleren i selve stativet, så da blir det ikke lengre stativhøttaler
    Jeg blir dårlig av å tenke på de - syns de er veldig flotte! 8)

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Gifteringen er vel den eneste av disse utgiftene du ikke får omgjort....? :-)
    Sant nok. he he.

Sitter å ser på bilder av stua mi i den sylferske utgaven av Hjemmekino som ramlet ned i postkassa for en time siden.:grin:

Hmmm. syntes fruen for litt for mye skryt her.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Jeg blir dårlig av å tenke på de - syns de er veldig flotte! 8)
    Derfor jeg skal ha enten 1.4 eller C1! 8)

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Sitter å ser på bilder av stua mi i den sylferske utgaven av Hjemmekino som ramlet ned i postkassa for en time siden.:grin:
    Det var jo en fin "hjemme hos" det - Gratulerer!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Det var jo en fin "hjemme hos" det - Gratulerer!

Takk for det:-D
    Morsom lesning for oss i familien ihvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter eg fekk anbefalt H200 av deg har eg endeleg fått hørt den på rf82 Har aldri hørt rf82 spille bedre:-D Så nå lurer eg på å bestille meg H200 Veit att du liker Klipch best på film, men eg synes det var fantastisk på musikk også. Stålkontroll på elementene, veldig djup bass, bra dynamikk og veldig detaljert synes eg. Var litt redd for att det skulle bli hardt i toppen på rf82 siden Hegel har ganske nøytral lydsignatur, men tvert i mot så var det behagelig og deteljert i toppen. Så eg vart positivt overaska Dette er min mening og kansje andre mener noe annet, men alle kann ikke ha samme smak Tusen takk for tipset i alle fall! Siden eg mest sannsynlig kommer til å bestille H200'n Lurer eg på om du fann årsaken til summingen på ht inngangen på H200'n din Kriller?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Etter eg fekk anbefalt H200 av deg har eg endeleg fått hørt den på rf82 Har aldri hørt rf82 spille bedre:-D Så nå lurer eg på å bestille meg H200 Veit att du liker Klipch best på film, men eg synes det var fantastisk på musikk også. Stålkontroll på elementene, veldig djup bass, bra dynamikk og veldig detaljert synes eg. Var litt redd for att det skulle bli hardt i toppen på rf82 siden Hegel har ganske nøytral lydsignatur, men tvert i mot så var det behagelig og deteljert i toppen. Så eg vart positivt overaska Dette er min mening og kansje andre mener noe annet, men alle kann ikke ha samme smak Tusen takk for tipset i alle fall! Siden eg mest sannsynlig kommer til å bestille H200'n Lurer eg på om du fann årsaken til summingen på ht inngangen på H200'n din Kriller?

Flott. Du kommer nok til å bli fornøyd med Hegelen.
    Har ikke hatt tid til å sjekke ut grunnen til "summingen" enda, men den var ikke der for et par uker siden, så et eller annen har sjedd.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ringt til Narvesen og fått bekreftet att dei har fått inn siste nummer av Hjemmekino:smile: Det kom i går sa dei så eg rekner med det er der reportasjen fra din hjemmekino står i. Skal kjøpe det litt senere i dag og er veldig spent på reportasjen siden du har H200 og Klipch. Kommer med tilbakemelding litt senere i kveld:smile:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et par bilder fra oppsettet til Kolschtat som bruker Kef Reference 201/2 med orginale stands i oppsettet sitt. Jeg synes disse er usedvanlig lekre :-D

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte ht. dette her Einar, men de blir nok for dyre for meg i denne omgang.

Var nede på Soundgarden i dag, og der er det som dere sikkert vet ryddesalg. Vurderer Dynaudio Contour S3.4, men de hadde den ikke inne.
    Kunne bestille opp fra en annen butikk, men da må jeg kjøpe den.

Noen her som har hørt disse med en Hegel H200?

De skal levere både på film og musikk. Spiller lite rock, men mest 80 talls musikk av de fleste sjangere.

Ettersom de har et meget godt tilbud på dem, er spørsmålet om en kan gamble på å bestille dem uten å høre først.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin reportasje det ja Likte det eg såg. Smart løsning med parkettveggen som også gjorde seg godt på den store hvite veggen Lurer på å kjøpe meg en blu-ray spiller etter nyttår. Så det var flaks att det var stortest av så mange spillere i dette bladet:-D Vurderer Panasonic DMP bd35, Sony BDP s350 eller Samsung bd P2500. Har ikke HDMI inngang på reciveren min så eg må ha optisk eller coax ut fra spilleren. Må lese litt mer om spillerne før eg kan bestemme meg, men eg har god tid Står sikkert en del om blu-ray spillerne her på forumet også. Til slutt vill eg bare si att du har skutt gullfuglen med kona di som lar deg gjøre det du vill med hjemmekinoen (viss vi ser bort fra att du må ha mindre gulvstående enn rf83 Men det kann hende ho gjør deg en tjeneste. RF83 er veldig store og nå har du sjansen til å oppgradere lyden med mindre gulvstående som du kansje liker bedre

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en natt fylt av drømmer om valg av nye ht, har jeg brukt noen timer i dag for å lokalisere skurringen på frontene.
    etter å ha byttet til andre fronter, strømkabler, antenneledning tror jeg at jeg har funnet årsaken.
    Rca kablene mellom dvd spiller og H200 skaper støyen.
    Har prøvd med andre kabler og den samme lyden er der.
    Nå er jo dvd spilleren koblet med hdmi til reciver, men når jeg spiller musikk bruker jeg kun H-200.
    Er det komponentinngangene som det er feil med, eller er det noe i menyen på dvd spilleren som må justeres?

Setter veldig stor pris på noen tips/ erfaringer her.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke være støy på utgangen til dvdspilleren?

Sett noen RMI(strålings) blokkere man kan plugge i rca utgangene for å hindre forstyrrelser, kanskje det kan hjelpe dersom du har flere utganger på spilleren.??

Ellers er det noen uskjermede strømkabler som er i nærheten av signalkablene??

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke være støy på utgangen til dvdspilleren?

Sett noen RMI(strålings) blokkere man kan plugge i rca utgangene for å hindre forstyrrelser, kanskje det kan hjelpe dersom du har flere utganger på spilleren.??

Ellers er det noen uskjermede strømkabler som er i nærheten av signalkablene??

Tror vi er inne på noe her.
    Har ikke vært bort RMI blokker før. Har du en link på det?

Her er linken på strømkablene. The Classic PowerKord™ : What Hi-Fi said this is destined to beco...

Disse kjøpte jeg for noen uker siden. Byttet dem tidligere i dag med de orginale men samme skurringen er der da.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MUSICDIRECT - AUDIOQUEST - NOISE-STOPPER CAPS (10 Pk)

Du har ikke prøvd å bytte til en annen inngang på H200? Bare for å være sikker på at det ikke er H200 som gjør det.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MUSICDIRECT - AUDIOQUEST - NOISE-STOPPER CAPS (10 Pk)

Du har ikke prøvd å bytte til en annen inngang på H200? Bare for å være sikker på at det ikke er H200 som gjør det.

Jo, har prøvd på en annen inngang uten hell.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Etter en natt fylt av drømmer om valg av nye ht, har jeg brukt noen timer i dag for å lokalisere skurringen på frontene.
    etter å ha byttet til andre fronter, strømkabler, antenneledning tror jeg at jeg har funnet årsaken.
    Rca kablene mellom dvd spiller og H200 skaper støyen.
    Har prøvd med andre kabler og den samme lyden er der.
    Nå er jo dvd spilleren koblet med hdmi til reciver, men når jeg spiller musikk bruker jeg kun H-200.
    Er det komponentinngangene som det er feil med, eller er det noe i menyen på dvd spilleren som må justeres?

Setter veldig stor pris på noen tips/ erfaringer her.
    Siden du har den samme støyen selv om du bytter rca kabel stemmer det nokk sikkert att det kann vere støy fra utgangen på dvd spilleren, men eg har ett lite tips til. Dette er bare ett skudd i blinde, men kann årsaken vere att det skapes støy p.g.a: Når du har koblet hdmi kabelen fra dvd spilleren inn på reciver og reciveren er koblet inn på home theater inngangen på H200 og du har koblet dvd spilleren inn på rca inngangen på H200 når du spiller musikk. Selv om du bruker rca inngangen når du spiller musikk på H200 kan kansje støy smittes over fra home theater inngangen på H200 siden den også er tilkoblet, men ikke i bruk? Du kann prøve å ta bort hdmi kabelen fra dvd spilleren og høre om støyen blir borte da. Det er i alle fall verdt ett forsøk

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt dårlig til å forklare, men håper du forstod forslaget

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Litt dårlig til å forklare, men håper du forstod forslaget

Forklaringen var bra den, Asfalt.
    Det hjalp faktisk. Når jeg tok ut hdmi kablen, så forsvant skurringen.
    Takker for det tipset:-D

Det som er merkelig er at disse kablene har vært koblet til tidligere uten støy.
    Prøvde med en annen HDMI kablel, og støyen kom tilbake, så da er det vel ikke kabelen det er noe feil med.

Løsning kan da være å kjøpe inn disse Noisestopperne, eller er det andre som har noen forslag.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Der har vi løsningen

Fra spøk til alvor, kan jo være at det ikke er mulig å fjerne støyen grunnet sluttet ring ( H200-DVD-Reciever).
    Send Bent Holter en mail, kanskje han kan svare på det?

bent.holter@hegel.com

Side 12 av 59 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •