SannaX kino mkII; Litt nytt - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 36 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 710
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Har lurt litt på hva det er som gir gjennomgang...mulig for tettpakket isolasjon?
    Blir det lave nok frekvenser, så trenger ikke lyden noen "unnskyldning" for å trenge gjennom det meste. Sånn er det bare! Det er ikke sånn at jeg lurer på om det vil skje hos meg - jeg VET det :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme opplevelse hjeme hos meg også. Før PC Ultra kom i hus var lydisoleringen helt topp. Etterpå høres, eller kanskje mer presist føles, det som om noe rister på hele huset. Tror ikke det er mye man kan gjøre for å begrense vandring av de aller laveste frekvensene. Men det er jo ganske moro da :-)

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir vanvittig bra!!!! :-D Gleder meg til flere bilder av ferdig prosjekt.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempebra! Dette har du jaggu meg all grunn til og være stolt av!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EON
    Hadde samme opplevelse hjeme hos meg også. Før PC Ultra kom i hus var lydisoleringen helt topp. Etterpå høres, eller kanskje mer presist føles, det som om noe rister på hele huset. Tror ikke det er mye man kan gjøre for å begrense vandring av de aller laveste frekvensene. Men det er jo ganske moro da :-)
    Hehe..ganske riktig sånn det er her også..det merkes mer enn det høres!
    Ingentvil om at det uansett er moro

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Blir det lave nok frekvenser, så trenger ikke lyden noen "unnskyldning" for å trenge gjennom det meste. Sånn er det bare! Det er ikke sånn at jeg lurer på om det vil skje hos meg - jeg VET det :-)
    Ja, det som blir spennende er hvor mye Ernaene dine får grunnvollen til å riste? Det blir helt sikkert levelig uansett. Du kommer til å bli så fornøyd når du har koblet opp alt (til tross for at det fortsatt er litt tid til...) at du bare vil være et stort smil
    Litt OT, men fant ut at en kompis av deg, OleA er kollega med kona...verden er liten :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Kjempebra! Dette har du jaggu meg all grunn til og være stolt av!
    Takk! Er litt stolt, på tross av at det ikke er ferdig. Nyter en liten whisky med Diana Krall as we speak. Mandag er vel "lillelørdag"..eller hvordan var det

Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Dette blir vanvittig bra!!!! :-D Gleder meg til flere bilder av ferdig prosjekt.
    Takk! Begynner å bli fornøyd. Må få opp lerret, Molton, dempeplater etc., så skal jeg få tatt skikkelige bilder og lagt de ut på minHjemmekino. Blir selvfølgelig bilder underveis også Veldig moro er det iallefall

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det som blir spennende er hvor mye Ernaene dine får grunnvollen til å riste? Det blir helt sikkert levelig uansett. Du kommer til å bli så fornøyd når du har koblet opp alt (til tross for at det fortsatt er litt tid til...) at du bare vil være et stort smil
    Ja, de burde i alle fall i utgangspunktet være kapable til å stelle istand "ugang"...

Litt OT, men fant ut at en kompis av deg, OleA er kollega med kona...verden er liten :-D
    Hehe - ja, jeg visste det. Og vet at FruX også er litt lei... ;-)
    (ops! det visste kanskje ikke DU?)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hehe - ja, jeg visste det. Og vet at FruX også er litt lei... ;-)
    (ops! det visste kanskje ikke DU?)
    Hehe..ingen fare..det er kommet tydelig til utrykk her til tider. Det skal sies at jeg har FULL forståelse for det. Hun har vært sykt tålmodig med en mann som til tider kan bli ganske fanatisk og ensrettet! Nå er det så og si oppe og går, og da har jeg selv roet ned både AVF og kino. Det merkes Vi diskuterte det faktisk i stad og hun lurte på hvordan din W taklet det...jeg kom vel frem til at de er ganske like der
    Det som er moro er at vi er og danser med vesla i kinoen hver kveld...det kommer til sin rett til slutt

Var forresten inne og tittet på HTF sidene...jøss, litt av et opplegg dere kjører..herlig!!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe..ingen fare..det er kommet tydelig til utrykk her til tider. Det skal sies at jeg har FULL forståelse for det. Hun har vært sykt tålmodig med en mann som til tider kan bli ganske fanatisk og ensrettet! Nå er det så og si oppe og går, og da har jeg selv roet ned både AVF og kino. Det merkes Vi diskuterte det faktisk i stad og hun lurte på hvordan din W taklet det...jeg kom vel frem til at de er ganske like der
    Jepp, de er vel ,når alt kommer til alt, egentlig veldig tålmodige...

Var forresten inne og tittet på HTF sidene...jøss, litt av et opplegg dere kjører..herlig!!
    Hehe. Vel som med alt annet jeg er involvert i er det veldig mye bråk og kanskje ikke så enormt mye ull... Men MORSOMT er det ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg superfornøyd!
    Etter en del knot til tross for grei fremgangsmåte på AVSforum har jeg nå klart å gjøre LG BH200 spilleren min helt multi. Den er nå sonefri på BD og DVD (HD DVD er en selvfølge). Det var ikke en enkel oppgave å få MAC'en til å skjønne alt dette, men nå er det altså i orden...gleder meg til å kjøre Disney sone 2 for vesla i morgen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på å gå for ekstern DAC (Cambridge) samt SB Duet etterhvert. Spørsmålet er egentlig hvor mye bedre feks Cambridge DAC'en er enn den som sitter i Onkyoen (875). Scrooge testet en DAC for ca et år siden og fant vel ut etter en del testing at den ikke var noe bedre enn Onkyoen. Skjønner kanskje at det bare rett og slett må testes ut, men skulle vært interessant hvis noen hadde synspunkter?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er dette kjøpt på Electroworld messa. Blir bra og endelig få opp 2.35:1 og kurvet lerret på 113"

SannaX kino mkII; Litt nytt-thumb-jpg

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med lerret :-D

Hvilken løsning er det du bruker for 2.35;1? Mener å huske at du solgte linse til Stricky.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! Mulig det er en 5000 linse på trappene etterhvert, men kjører nok en enkel manuell zoom nå i starten. Må se ann hvordan det fungerer med lerretet først...

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med lerret! 8) linse på powerbuy? Skal ha jeg også men uskikker på hvor jeg skal kjøpe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Phatbull Ja, har meldt min interesse i powerbuy tråden. Håper vi kan klare å bli nok til å presse pris!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ligger det et par Mirage V2 og venter på avhenting senere i dag :-D
    Ventet med OMD5 som er toppmodellen, både pga pris og frekvensrespons. Denne skiller ikke mer enn 10Hz og er nesten dobbel pris. Begge går under delingen på 80Hz uansett så det er verdt å prøve lillebroren bakerst først.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hengt opp Dreamscreen Pro curve V3 113". Det er utrolig kult med buet lerret og jeg kan ikke si jeg ser noen spesielt store geometriske feil i bildet. Det som slo meg var at PJ nå trenger kalibrering. ALt ble jo veldig mye klarere.
    Sitter til tross for at jeg er fornøyd faktisk og lurer på om jeg kunne hatt et nummer større?? Ser at det kunne gått med et tre-meter bredt! Hvordan klarte jeg å måle dette feil?

Hvis noen kunne tenke seg et 113" 2.37:1 lerret så kan det hende jeg går opp en størrelse. Lerretet er montert opp i dag og kjøpt på Electroworld messa, så det er nytt.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett om du skal beholde lerretet eller bytte så er det nærmest PÅKREVET med bilder.
    Buet er en optimal løsning som gjør seg utrolig godt. Hva er pilehøyde (antall cm lerretet buer) på ditt lerret?

Uansett gratulerer med nyanskaffelsene :-D

Side 6 av 36 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •