SannaX kino mkII; Litt nytt - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 36 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 710
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, når man først er inne på tanken, er det vanskelig å ombestemme seg. Jeg tror ikke du blir skuffet

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si du har en temmelig heftig handleliste foran deg. :twisted: Blir spennende å se hvordan tårnene blir å integrere med Hawthornene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hehe..utrolig kult bilde! Når jeg tenker meg om...du er jo forlengst med i klubben RuneW

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Se der ja, når man først er inne på tanken, er det vanskelig å ombestemme seg. Jeg tror ikke du blir skuffet
    Jeg vet...det har jo gnagd litt i et par måneder allerede Siden jeg ikke har hatt alt oppe å gå har nok det bremset litt på farten! Tror nok heller ikke jeg kommer til å bli skuffet nei..gleder meg som unge på lørdagskvelden

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Må si du har en temmelig heftig handleliste foran deg. :twisted: Blir spennende å se hvordan tårnene blir å integrere med Hawthornene.
    Ja, den handlelista er ikke akkurat som å ta med en lapp på Prix en onsdag
    Det tårnet jeg allerede har har integrert seg utmerket med Hawthornene uten at noen form for kalibrering er gjort. Har tro på at det vil låte meget bra når alle plasseringer og kalibreringer er i boks!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg noen gang skal slå meg på trenden med å lage "to tårn", blir dem grønne - i sympati med landemerket her hjemme:

SannaX kino mkII; Litt nytt-bjl-20silo-jpg

(Selvsagt skrevet i spøkefullt humør og ikke for å fornærme noen :-D )

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, selvsagt, du har jo en fra før. Har visst ikke fulgt helt med (leser ikke alltid siggen til folk...ops: )

Hadde du troppet opp på Prix med den lista, så ville du antagelig måtte gå hjem tomhendt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hvis jeg noen gang skal slå meg på trenden med å lage "to tårn", blir dem grønne - i sympati med landemerket her hjemme:

SannaX kino mkII; Litt nytt-bjl-20silo-jpg

(Selvsagt skrevet i spøkefullt humør og ikke for å fornærme noen :-D )
    Tror jaggu jeg har kjørt forbi de to tårnene der Matt grønn skulle vel gjøre seg i en kino det??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ja, selvsagt, du har jo en fra før. Har visst ikke fulgt helt med (leser ikke alltid siggen til folk...ops: )

Hadde du troppet opp på Prix med den lista, så ville du antagelig måtte gå hjem tomhendt.
    Er jo også en del annet som skal inn i løpet av høsten nå, så en billig høst blir det ikke! Likevel verdt hver krone når kulda setter inn og man kan trekke ned i kinoen og nyte film og musikk

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at det drøyer litt med oppdateringer i kinoen om dagen er bygging av høytalere. Venter på støttestagene til bafflene mine og det tar uforholdsmessig lang tid. Har satt kniven på strupen til firmaet som skal lage de og har gitt de ultimatum til i morgen. Når frontene og senteren er ferdig vil det være lettere å se hvordan alt annet skal bli, både med tanke på plassering av HT'ere og størrelse på lerret og dempingstiltak. Da vil det også etterhvert bli lettere å legge ut en hjemmekinoprofil med bilder.
    Alt jeg ønsker nå er å få rommet opp og gå slik at kalibrering kan starte.

Neste komponent inn i rommet er som nevnt før en PC Ultra til. Skal bli spennende å få kalibrert alt dette. Har hatt noen bra og noen mindre bra oppsett gjennom tiden, men aldri hatt 2 slike suber og hanskes med. Det sykeste av alt er at jeg ikke engeng har fått inn Ultra nr.2, og heller ikke har kalibrert nr.1 før jeg har begynnt å tenke på en tredje kassesub nr.3 bak i rommet Vet det finnes hjelp for spillegale...finnes det hjelp for AV-gale??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildeorgie i byggetråden!

Legger ut en liten teaser her. Er du interessert så sjekk innom byggetråden for flere bilder

SannaX kino mkII; Litt nytt-img_2728-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Hortenmessa og hentet en ny PC13 Ultra. Fyrte begge opp dagen etter...litt fase og gain...kjør på...
    Lydisoleringa er god, den er sågar meget god ift høyere frekvenser, dvs mellomtone og diskant område.
    Hvem vant av lydisolering og 2 stk Ultraer?? Vel, det gikk som det måtte gå...Ultraene vant på tomgang :shock:
    Enten har jeg gjort noen totale konstruksjonsbommerter eller så er Ultraene bare rett og slett for rå for et skarve gammelt rekkehus, uansett lydisolering eller ikke...håper andre her på forumet er mer heldige....;-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et kjent problem... ikke bare spiller de høyt... men de har egenskaper til og sette ting i bevegelse... spessielt løse ting som dvd skap, bord og tingene på bordet... vegger...

Prøv med Pulse demoen...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kommet noe lenger nå rommet. I dag er det handlet Chief oppheng til BenQ W5000 + Dreamscreen HDMI kabel.

Harman/Kardon: Har prøvd Pulse Scenen...herregud! Ingenting, og jeg mener ingenting kan stoppe vandringen av bassen fra to Ultra PC13 i et 24 kvm stort rom. Jeg gikk opp for å sjekke 1 etage. Hele gulvet vibrerte..det var sykt...en kompis av meg som var innom på demo mente han aldri hadde hørt i nærheten av noe sånt i et hjem. Han hadde ikke hørt like presis/rå bass siden bilstereo dagene. Han satt bare og lo

Her kommer et bilde, om enn litt mørkt av hvordan det ser ut nå...

SannaX kino mkII; Litt nytt-img_2789-jpg

SannaX kino mkII; Litt nytt-img_2789-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er PJ montert i tak og testet. Endelig bilde på veggen, dog ikke på lerret enda, men nå er det ikke lenge til! Det var rett og slett en dritbra følelse å se litt film på over 100" igjen..ingenting som slår det

Må skryte av Chief opphenget. Veldig solid, lett å montere og har mange innstillingsmuligheter...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Var på Hortenmessa og hentet en ny PC13 Ultra. Fyrte begge opp dagen etter...litt fase og gain...kjør på...
    Lydisoleringa er god, den er sågar meget god ift høyere frekvenser, dvs mellomtone og diskant område.
    Hvem vant av lydisolering og 2 stk Ultraer?? Vel, det gikk som det måtte gå...Ultraene vant på tomgang :shock:
    Enten har jeg gjort noen totale konstruksjonsbommerter eller så er Ultraene bare rett og slett for rå for et skarve gammelt rekkehus, uansett lydisolering eller ikke...håper andre her på forumet er mer heldige....;-)
    Jepp. Bassen er som alltid problemet når det gjelder lydisolering. Jeg kommer helt sikkert til å oppleve noe av det samme...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg skrev "håper andre er mer heldige" tenkte jeg faktisk på deg RuneW Nå vet jeg at du har vært enda mer nøysommelig enn meg hva anngår konstruksjon så jeg håper det holder, men må si jeg ble litt overrasket over responsen i mitt eget rom! Dypbassen er nok uansett ikke lett å temme.
    Det skal sies at jeg kjørte systemet ganske hardt, så på litt lavere volum funker det faktisk fint

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - ante det var meg du mente, ja.

Skulle ønske jeg kunne si: "Luck is not a factor", men det er nok litt tilfeldigheter som avgjør uansett. Litt synd for deg da, for du har jo lagt en del jobb i lydisolasjonsbiten du også? Kan det likevel ha vært denne trappekonstruksjonen som har spilt deg et puss? Men det er klart - hvis GULVET ristet i etsjen over, så hjelper en perfekt "trappeisolasjon" lite...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja etter all den hoppingen som ble utført nede hos deg kunne jeg ikke annet enn å tenke på dere :-D

Ja, gulvet duvet nesten! Det skal sies at jeg aldri ville spillt like høyt under film. Det er klart jeg legger lista når Pulse scenen blir lagt i spilleren og volumet skrues opp lang over lyttenivå...

Har lurt litt på hva det er som gir gjennomgang...mulig for tettpakket isolasjon? Har egentlig bestemt meg for ikke å bruke energi på det, idet jeg ikke får forandret noe på det uansett. Tror ikke det er trappa, den ser faktisk ut til å takle lydgjennomgang meget så bra!
    Greit at høyere frekvenser iallefall blir dempet sånn at det går ann å lytte til musik eller se en film på høvelig høyt volum uten å forstyrre omverden

Håper for all del at det funker hos deg når du blir ferdig, all den tid du har lagt ned i det!!

Side 5 av 36 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •