SannaX kino mkII; Litt nytt - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 36 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 710
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Av og til lurer jeg på om jeg syns planlegging og drømming er det morsomste.. Driver jo å skal bygge om kjellerstuen selv i disse dager, og gleder meg stort til å begynne å bygge opp igjen. Å rive er dønn kjedelig.

Så du har fått kontakt med Ingvar? I det siste? Har kontakta han pr PM både her og diyaudio, men ikke noe svar. Lurte på simulering av TQWT med pd.186 nemlig.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Av og til lurer jeg på om jeg syns planlegging og drømming er det morsomste.. Driver jo å skal bygge om kjellerstuen selv i disse dager, og gleder meg stort til å begynne å bygge opp igjen. Å rive er dønn kjedelig.

Så du har fått kontakt med Ingvar? I det siste? Har kontakta han pr PM både her og diyaudio, men ikke noe svar. Lurte på simulering av TQWT med pd.186 nemlig.
    Hehe, ja du sier noe. Drømming er iallefall moro Ser du styrer med en limtredrager..skal bli spennende å se hvordan det blir etterhvert. Er ikke så lett å få tak i han. Det er en stund siden jeg fikk skisset den kassa og har hatt kontakt med han. Vurderer å få tak i han igjen for å evt simulere 4 stk 18" i TQWT. De er litt breie de jeg har nå. Problemet er vel at 4 sånne kommer til å rive nabolaget her...
    Jeg mener jeg har mailen hans et sted..skal lete etter den og sende deg den på PM hvis jeg finner den.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to 18" element, og planen har alltid vært å utvide til fire. TQWT dukket opp som alternativ da jeg leste Jim Gore på avforums.co.za skrive varmt om disse. Har jo lest mye, og sett mange TQWT, men ikke tenkt på det som alternativ for meg før nå i det siste.

TQWT Subwoofer Design

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg har to 18" element, og planen har alltid vært å utvide til fire. TQWT dukket opp som alternativ da jeg leste Jim Gore på avforums.co.za skrive varmt om disse. Har jo lest mye, og sett mange TQWT, men ikke tenkt på det som alternativ for meg før nå i det siste.

TQWT Subwoofer Design
    Det der så rått ut! Er jo de elementene jeg har også...hmmmm

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre er det slik at janteloven eksisterer også i Sør-Afrika, så Jim Gore tar seg en lengre pause fra det forumet slik jeg har forstått det. Så ikke sitt å vent på at den tråden skal fullføres. Jim Gore (heter egentlig Ian) har også bygget inConcert Miles, men bygget den om til 3-veis med Beyma 10MI100.

My latest and largest HE speaker build

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tapet!

Trenger hjelp! Kinoen er i siste fase og det er jo helt håpløst å finne tapet. Noen som har peil?
    Skal ha noe abstrakt...helst i en mørkegrønn, blandet med svart. Kanskje noe 3D.
    Et eksempel:

SannaX kino mkII; Litt nytt-tapet-png

Hadde jeg fått tak i denne i mørkegrønn, hadde det vært bankers.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget stilig denne. Faktisk aldri sett noe lignende.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden det har vært oppdateringer her. Følte at det er viktigere enn noensinne å bidra litt for aktiviteten her på forumet, så her kommer noen bilder av videre bygging.

Her legges det en luftsluse på 5 cm under platået for å ikke stenge inne varmen fra kablene i gulvet. Det er også lagt asfaltplater under stendere for å hindre vibrasjonslyder.
    SannaX kino mkII; Litt nytt-plata5-jpg
    SannaX kino mkII; Litt nytt-plata4-jpg

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra jobba Chris. Hvor langt er du kommet ellers? Funnet tapet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildene er ikke i sanntid, så har vi avdekket det med en gang Trekker rammer om dagen, og det er bælkjedelig, nesten like kjedelig som sparkling og maling
    Er faktisk ikke mange kveldene unna ferdig kino, men tenkte jeg skulle dra ut "kavalkaden" litt i tid, så vi får jevn aktivitet her.
    Tapet ja, det ble ikke den over her...umulig å få tak i annet enn i ferdig trykk, og det ble litt komplisert. Fargevalget er spenstig, men har aldri lagt skjul på at jeg ikke vil ha en batcave

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av SannaX Vis post
    Trenger hjelp! Kinoen er i siste fase og det er jo helt håpløst å finne tapet. Noen som har peil?
    Skal ha noe abstrakt...helst i en mørkegrønn, blandet med svart. Kanskje noe 3D.
    Mulig litt sent ute. men dersom du laster ned bildet du viser som wallpaper i høy oppløsning fra http://www.hdwalls.info/wallpaper/abstract-black-18/ og kontakter et firma som lager personlige tapeter, eksempelvis http://www.mrperswall.no/personlig-tapet så får du det akkurat som du vil.

Da blir kinoen GARANTERT helt unik!

Mvh,
    Morten

EDIT: ser at du skriver "Det BLE ikke den over her", så da er innkjøpet tydeligvis gjort.....

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker i samme baner egentlig. Ikke alltid jeg har så mye å fortelle om, men prøver å holde hjulene i gang her inne. Like kjedelig som sparkling...? Neppe. hehehehe

Gleder meg til å se det ferdige resultatet.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det JBL-ene som skal få hovedrollen, eller har du andre planer?

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen Vis post
    Ikke alltid jeg har så mye å fortelle om, men prøver å holde hjulene i gang her inne.Gleder meg til å se det ferdige resultatet.
    +1

Tenker i samme bane, å holde hjulene i gang,- til tross for mine begrensede kunnskaper.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var lenge siden vi hørte noe fra den kanten, Chris! Har hatt mistanker om at du har jobbet jevnt og trutt hele tiden, egentlig. Satser på å stikke bortover til deg en kveld når kinoen blir ferdig. Og du har jo forresten en stående invitasjon hos meg også.
    Fiffig løsning på gulvet for å slippe varmen ut. Mener jeg har sett en liknende løsning et annet sted...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MorJohan Vis post
    Mulig litt sent ute. men dersom du laster ned bildet du viser som wallpaper i høy oppløsning fra http://www.hdwalls.info/wallpaper/abstract-black-18/ og kontakter et firma som lager personlige tapeter, eksempelvis http://www.mrperswall.no/personlig-tapet så får du det akkurat som du vil.

Da blir kinoen GARANTERT helt unik!

Mvh,
    Morten

EDIT: ser at du skriver "Det BLE ikke den over her", så da er innkjøpet tydeligvis gjort.....
    Jepp, den er kjøpt inn. Ble ganske anderledes enn den over, men det får duge. Tror det kan bli greit uansett

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker i samme baner egentlig. Ikke alltid jeg har så mye å fortelle om, men prøver å holde hjulene i gang her inne. Like kjedelig som sparkling...? Neppe. hehehehe

Gleder meg til å se det ferdige resultatet.
    Ja, får bidra til å få forumet opp å gå så godt man kan i disse tider. Kan trygt si jeg gleder meg også
    Jepp, blir JBL'ene som blir prioritert i første omgang. Skal legge det meste av byggeplaner på hylla foreløpig. Vurderer noen nye kasser til bassene etterhvert, men der skal jeg ha en til å gjøre grovjobben for meg. Er allerede en plan, men skjer ikke i vinter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Ja, det var lenge siden vi hørte noe fra den kanten, Chris! Har hatt mistanker om at du har jobbet jevnt og trutt hele tiden, egentlig. Satser på å stikke bortover til deg en kveld når kinoen blir ferdig. Og du har jo forresten en stående invitasjon hos meg også.
    Fiffig løsning på gulvet for å slippe varmen ut. Mener jeg har sett en liknende løsning et annet sted...
    Ja, det var lenge siden, Arve Pokker, jeg skulle jo vært en tur hos deg igjen i sommer, men her koker det meste bort om dagen. Må få landet kinoen nå og legge verktøyet på hylla for en stund, så kona kan få litt mer hjelp inne etterhvert. Det fortjener hun nå.
    Mistanken bekreftes, men har skrudd ned tempoet en del i familiens fellestid, og da går jo dagene, når man sniker inn en time her og der. Er ikke mye igjen egentlig, men det føler jeg at jeg har sagt den siste måneden
    Hmmm, den platåløsningen ja...mon tro om ikke det befinner seg en original versjon litt lenger vestover herfra..hehe Fikk tilogmed kappet til sperregitter hos blikkenslager, som selvfølgelig er like dine. Gode løsninger!
    Du er selvfølgelig hjertelig velkommen når det står oppe og går!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker i samme baner egentlig. Ikke alltid jeg har så mye å fortelle om, men prøver å holde hjulene i gang her inne.
    Big wheel keep on turning! Jeg ville bare si at det er hyggelig å se at det skjer noe hos Chris og at Frode og Arve følger med på det. Nesten som i gamledager detta.

Ola

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig at du stikker innom, Ola! Lenge siden! Ja, du sier noe. Savner litt de gamle gode tidene, men vi får bare holde på jevnt og trutt, så blir det bra Fikk du forresten solgt leiligheten?

Side 35 av 36 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •