SannaX kino mkII; Litt nytt - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 36 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 710
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det klarer jeg å vente på Hører fra deg...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg mest sannsynlig hente en Onkyo 875 i kveld. En på forumet som skulle selge sin så da slo jeg til.
    Skal bli spennende å høre denne...gleder meg som en liten unge

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Da skal jeg mest sannsynlig hente en Onkyo 875 i kveld. En på forumet som skulle selge sin så da slo jeg til.
    Skal bli spennende å høre denne...gleder meg som en liten unge
    Jeg forstår deg veldig godt ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan tenke meg du også gleder deg til å få opp litt utstyr RuneW

Tenker å teste Onkyo med og uten Sunfire for å se hvor stor forskjell det egentlig er etterhvert, men først skal Onkyoen bare kobles opp for å høre hva alle "raver" om ift musikk-prestanda. Forventer at den slår knockout på den gamle Marantz'en som er koblet opp nå
    Ser også ut som det kanskje er midler til en PC Ultra til etterhvert...hmmm...fristende...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Onkyo TX-SR875 hentet og koblet opp med Sunfire Cinema Grand.
    Reine julekvelden her nå

Ikke hørt nok til å danne meg et godt nok inntrykk, men det virket som Sunfire'n har tilført mer fylde i lydbildet og mer ro. Har ikke fått testet spesielt høyt, men den virker å holde stålkontroll

Nå står det 50 kg med pre og effekt foran meg her og spiller nydelig.
    Blir mer og mer forundret over disse OB høytalerene fra Hawthorne også.
    Ikke står de i baffel, men spiller stort.
    Ikke er de innspillt, men låter bra.
    Ikke har jeg gjort noe slags oppmåling eller innstilling, men like fordømt virker det som jeg sitter i sweetspot....

Kan jo bare bli bedre dette

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med tidlig jul i år da!

Morsomt å høre at noen endelig nærmer seg mål!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet for moroskyld opp en Zappulse 2.3 jeg har stående.
    Dette er en DIY effekt på 2x200W.

Det første som slo meg var at det var antydning til litt sus i HTene. Det forsvant likevel fort. Den spilte overraskende bra. Umiddelbart virket det som lyden var mer fremtredende enn på Sunfire'n og muligens litt mer definert. Skal dette gå ann da tenkte jeg? Sjekket Sunfire'en og kablene stod i "Current" utgangen og ikke "Voltage". Dette skal visstnok utgjøre en forskjell på lyden idet "Current" utgangen passer bedre til bla elektrostater.
    Det var en merkbar forskjell også. Koblet tilbake til "Voltage" og der satt det bedre igjen.
    Spørsmålet er bare: Er en Zappulse 2.3 til 6000 kr like bra som en Sunfire Cinema Grand til 40000 kr? Det skal vel strengt tatt ikke være mulig...

Hva var det forskjellene gikk i? Var Zappulsen faktisk mer definert eller var den bare mer fremtredende og litt mer "bråkete", mens Sunfire'n var roligere. Det slo meg faktisk at Sunfire'n hadde en veldig ro og samtidig kontroll.

Her må det testes mye mer med mer materiale av forskjellig musikk skjønner jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Akustisk demping...

Etter å ha spillt en del musikk i rommet merker jeg at det er en liten ekkofølelse her inne.
    Høytalerene tegner et stort lydbilde, men det er noe grums i rommet jeg må få bukt med.
    Hvordan skal jeg vite hva type demping jeg trenger og hvor det skal plasseres? Kan ikke bare kjøpe inn helt vilt heller.

Har lest noen linker og vært inne på noen sider og lest...

Vurderer noe fra "foam-serien" til acoustic tuning i Trondheim. De er ikke gærne på pris. Ser ganske bra ut også synes jeg.
    Spørsmålet er om det er like bra med saker fra Rockwool eller Glava?

Noen med erfaring ift dette? Både med tanke på plassering og hva jeg trenger?

Mor10, Gary7, AndreWerdenskrieg etc.?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha spillt en del musikk i rommet merker jeg at det er en liten ekkofølelse her inne.
    Høytalerene tegner et stort lydbilde, men det er noe grums i rommet jeg må få bukt med.
    Hvordan skal jeg vite hva type demping jeg trenger og hvor det skal plasseres? Kan ikke bare kjøpe inn helt vilt heller.

Noen med erfaring ift dette? Både med tanke på plassering og hva jeg trenger?
    Jeg er ikke noen ekspert på dette (heller), men når det gjelder plassering, så gjelder det vel å gjøre akustiske tiltak på alle flater hvor du ser et speilbilde av en eller annen høyttaler hvis du plasserer et speil på flaten. Dette gjelder selvsagt fra sweet spot. Det letteste er vel å få en kompis til å gå rundt med et relativt stort speil (for lettere å få vinkelen riktig) og merke av alle plassene ser du kan se en høyttaler i speilet fra sweet spot.

De viktigste stedene er vel sideveggene, gulvet foran og taket foran frontrekka. Men også bak frontrekka og på bakveggen er det vel aktuelt å gjøre akustiske grep.

Men dette er bare ting jeg har lest om. Har aldri prøvd det selv...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg er ikke noen ekspert på dette (heller), men når det gjelder plassering, så gjelder det vel å gjøre akustiske tiltak på alle flater hvor du ser et speilbilde av en eller annen høyttaler hvis du plasserer et speil på flaten. Dette gjelder selvsagt fra sweet spot. Det letteste er vel å få en kompis til å gå rundt med et relativt stort speil (for lettere å få vinkelen riktig) og merke av alle plassene ser du kan se en høyttaler i speilet fra sweet spot.

De viktigste stedene er vel sideveggene, gulvet foran og taket foran frontrekka. Men også bak frontrekka og på bakveggen er det vel aktuelt å gjøre akustiske grep.

Men dette er bare ting jeg har lest om. Har aldri prøvd det selv...
    Har tenkt til å dempe både bakvegg, frontvegg og sideveggene ved høytalerene. Saken er bare med hva slags paneler? De kommer i en del forskjellige varianter avhengig av frekvens de skal dempe i.
    Hvor mye feks av sideveggen bør dempes...skjønner at dette kanskje er håpløst å gi et fornuftig svar på?

Vet at "basstraps" er en del mer omfattende enn for mellomtone og diskant. Det er de to sistnevnte jeg tror jeg må konsentrere meg om i første omgang.

Er det ikke bygging så er det demping...:twisted: Men det er vel en del av denne til tider meget tidkrevende hobbyen...akk så moro og til tider nerdete

Gode tips RuneW! Har ikke du gjester forresten...

Newcomer gary7 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akustiske tiltak ja. Akk, der har mange timer forsvunnet fra mitt liv allerede....og fler blir det nok.

Det er vanskelig å gi spesifikke råd til et rom man aldri har vært i, ei heller lyttet i. Men nå det gjelder ekko, fant vi ut at hos meg forsvant dette når jeg dempet veggen på siden ved sweetspot. Kun en standard Rockwool plate på 60x120.
    Ikke sikkert det hjelper hos deg, men det er alltid greit å teste.

Kan stille mitt lytterom til rådighet hvis du ønker å se hvordan demping er løst hos meg. Kanskje du får noen idéer..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gary7
    Akustiske tiltak ja. Akk, der har mange timer forsvunnet fra mitt liv allerede....og fler blir det nok.

Det er vanskelig å gi spesifikke råd til et rom man aldri har vært i, ei heller lyttet i. Men nå det gjelder ekko, fant vi ut at hos meg forsvant dette når jeg dempet veggen på siden ved sweetspot. Kun en standard Rockwool plate på 60x120.
    Ikke sikkert det hjelper hos deg, men det er alltid greit å teste.

Kan stille mitt lytterom til rådighet hvis du ønker å se hvordan demping er løst hos meg. Kanskje du får noen idéer..
    Hehe...ja vet du har brukt litt tid på dette
    Må nok handle inn noen plater for å teste. Vurderer også noe fra Acuostic tuning, men vet ikke hva jeg skal gå for her. Blir litt dumt å bare handle på måfå.
    Hva slags dempematter var det du hadde skaffet deg når vi møttes hos Mor10 sist...du hadde dem i bilen?
    Snakket ikke vi også om scenemolton og å gå sammen for å kjøpe litt...har du handlet?
    Kommer veldig gjerne en tur for å lytte litt en dag...skulle vært moro å hørt de nye Maggiene dine

Er det forresten noen som har en direktelink til Rockwool eller Glavas akustikkplater og pris på disse?

Newcomer gary7 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...ja vet du har brukt litt tid på dette
    Må nok handle inn noen plater for å teste. Vurderer også noe fra Acuostic tuning, men vet ikke hva jeg skal gå for her. Blir litt dumt å bare handle på måfå.
    Hva slags dempematter var det du hadde skaffet deg når vi møttes hos Mor10 sist...du hadde dem i bilen?
    Snakket ikke vi også om scenemolton og å gå sammen for å kjøpe litt...har du handlet?
    Kommer veldig gjerne en tur for å lytte litt en dag...skulle vært moro å hørt de nye Maggiene dine

Er det forresten noen som har en direktelink til Rockwool eller Glavas akustikkplater og pris på disse?
    De dempeplatene jeg hadde i bilen hadde jeg lånt av Mor10. Beholdt 2 av de.
    De jeg nå bruker er følgende:
    -Roockwool akustikkplater x 6 Rockwool - Akustikkplate- Produktinformasjon :: Produktguide :: A/S Rockwool
    -Acoustic Tuning x 2 Acoustic Tuning
    -Ecophon Wall Panel C. (jeg har noen plater til overs. Disse er utrolig strøkne) Ecophon Ecophon Akustike Himlinger - Wall Panelâ„¢ C
    Priser har jeg desverre ikke oversikt over...

Når det gjelder scenemolton er jeg gjerne med på samkjøp.
    Send en PM så finner vi ut når det passer med en lyttesesjon. Vent med innkjøp til etter at du har vært hos meg. Da har du i hvertfall et bedre utgangspunkt for å vite hva du ønsker å gå for, med tanke på at jeg har tre forskjellige typer plater.
    Når du får se Ecophon platene tipper jeg du får litt fot....:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gary7
    De dempeplatene jeg hadde i bilen hadde jeg lånt av Mor10. Beholdt 2 av de.
    De jeg nå bruker er følgende:
    -Roockwool akustikkplater x 6 Rockwool - Akustikkplate- Produktinformasjon :: Produktguide :: A/S Rockwool
    -Acoustic Tuning x 2 Acoustic Tuning
    -Ecophon Wall Panel C. (jeg har noen plater til overs. Disse er utrolig strøkne) Ecophon Ecophon Akustike Himlinger - Wall Panelâ„¢ C
    Priser har jeg desverre ikke oversikt over...

Når det gjelder scenemolton er jeg gjerne med på samkjøp.
    Send en PM så finner vi ut når det passer med en lyttesesjon. Vent med innkjøp til etter at du har vært hos meg. Da har du i hvertfall et bedre utgangspunkt for å vite hva du ønsker å gå for, med tanke på at jeg har tre forskjellige typer plater.
    Når du får se Ecophon platene tipper jeg du får litt fot....:-D
    Jeg skal prøve å få satt av tid til lyttesession! Sender deg PM...

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det her da?

Har det fine været ødelagt alt for deg også

Har du fått testet panelene og fått opp baffel til høyttalerne?

Er litt spent på hvordan det låter hos deg....

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte en pakke med 5cm Rockwool. Tror pakken kostet ca 3-400,- men siden dette ikke var lagervare ble det 700 inkl. frakt... :???: Jeg merket stor forskjell etter å ha kledd hele front veggen. Platene er nokså stive, så jeg stablet de over hverandre og stiftet de fast ved å skyte 5cm spiker fra spikerpistol gjennom de.

Fortsatt sliter jeg med akkustikken, bakveggen er udempet..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gått litt tregt her de siste dagene mtp akustikk. Kjøper plater til uka regner jeg med.
    Regner også med at demping av frontvegg og bakvegg vil hjelpe en del.

Hva skjedde med lydbildet Phatbull?

Har forøvrig fått inn en 3 seters recliner sofa som jeg er veldig fornøyd med. Fant den på Fretex og fikk prutet den til 5000 kr..Ny var den også!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det gått litt tregt i det siste..ikke rart mtp ferie og godvær :

Vurderer nå sterkt å bestille en LG BH200. Denne sender jo via bitstream i tillegg til å spille av DVD, Blu-Ray og HD-DVD, samt at den er sonefri og kan oppgraderes.
    Noen som har noe negativt/positivt å si om denne spilleren??

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe negativt/positivt å si om denne spilleren??
    En negativ ting (i mine øyne) om du bestiller via eBay som flere andre her inne har gjort er jo at du må ha egen 110V transformator til den...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke det er noe stort problem tatt i betraktning alt det denne spilleren tydeligvis gjør
    En omformer koster vel rundt 2 hundre på Clas.

Er det noe denne spilleren ikke gjør??

Side 3 av 36 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •