SannaX kino mkII; Litt nytt - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 36 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 710
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Supert! Fikk svar på Hifisentralen også...der var svaret 3,21m på 18 grader og 3,41m på 22 grader. På det du har regnet ut ser det ut til at 18 grader gir en totalhøyde på ganske nøyaktig 3 meter? Lettere forvirret, men ser jo ut til at tegningen din er riktig...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på HFS at det er regnet ut ifra en bredde på 2,5m, halvparten av 5.

Verdiene stemmer, mønet er jo selvfølg 2.5m inn i rommet. Jeg misforstod, jeg trodde mønet var i enden av rommets bredde.

Mvh Simen

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg laget en rask CAD skisse for deg. Skissen inneholder mål for "ett tak" og med "vanlig tak". Skulle du ha vanlig skråtak?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, der har vi begge variantene

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, Ak! Det er vanlig skråtak jeg skal ha ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får vi håpe kommunen bifaller planene mine. Skulle ikke bli noe problem da vi er godt innenfor utnyttelsesgraden samt at alle naboer har samtykket.
    Slenger med et par bilder for de som måtte være interessert.

SannaX kino mkII; Litt nytt-nord-png
    SannaX kino mkII; Litt nytt-vest-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig ser det positivt ut med tanke på tilbygg. Kommunen har vært raske og ryddige med tilbakemeldinger, og kun noen formaliteter gjenstår før de behandler den endelig. Får krysse fingrene.

Jeg hadde i utgangspunktet tegnet opp plantegningen slik dere ser på bildet, men utnyttelsesgraden er brukt opp, så jeg må redusere med 4m2. Vegger vil trolig bli bygget i 25cm eller 35cm tykkelse. Jeg vil faktisk tjene 2m2 på å bygge i 25cm kontra 35cm. Det vil si at innvendig areal vil bli 25,25m2 istedenfor 23,1m2.
    Satser jeg på å beholde lengden på 6,5meter vil bredden bli 4m.
    Blir lengden kuttet til 6m vil bredden bli 4,2m. Hva tror dere om saken, sett fra et akustisk perspektiv og romnoder etc.?

Jeg kan lekte ut for å få på plass til elektrisk, men fordi all elektronikk skal stå i bakrommet merket "RACK" trenger jeg strengt tatt ikke legge opp allverdens med stikk i selve rommet. Kan selvfølgelig lekte ut nede og plassere stikk der, samtidig som det legges opp til akustikkrammer over dette i resten av rommet.

SannaX kino mkII; Litt nytt-plantegning1-png

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser meget lovende ut dette!! Godt å høre at saksgangen har gått kjapt og glatt. Skal bli gøy å følge prosjektet framover.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, BEF! Vi har ganske likt utgangspunkt ser jeg på målene våre, uten at kinoen min vil nærme seg din på noen måte

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Takk for det, BEF! Vi har ganske likt utgangspunkt ser jeg på målene våre, uten at kinoen min vil nærme seg din på noen måte
    Du er heldig som har litt mere bredde på rommet ditt. Det gjør at du vil få en enklere jobb til god lyd enn hva jeg har hatt.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser ut til å bli meget lovende.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Du er heldig som har litt mere bredde på rommet ditt. Det gjør at du vil få en enklere jobb til god lyd enn hva jeg har hatt.
    Det kan jo hende det slår positivt ut, er litt redd for å ta særlig mye av bredden, men får se hvordan de siste tegningene blir.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Dette ser ut til å bli meget lovende.

Geir Arne
    Takk for det, Geir Arne Gleder meg ikke akkurat lite til dette. Lenge siden mkI ble skrinlagt, så nå blir det godt med litt skikkelige opplevelser igjen!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig!!! Søknad er godkjent av kommunen og har allerede begynnt å planere ut for støping av såle. Målet er at film skal snurres før jul i år, og det burde gå Kjenner en ekstrem lettelse nå.

Rommet kommer til å bli 6,7m x 4,05m. Det vil bli gjort akustiske tiltak i rommet.
    Jeg har lenge vært på Diy vogna, og planene har vært alt fra store horn ala Avantgarde Trio replica til InConcert Miles. Det har ikke vært lett å prøve å sy sammen noe som både kan tilfredstille på musikk og film. Miles har vel vært nærmest, men den må bygges den også.

Her kommer vi inn på kjernen av valget som er gjort. Mitt problem er at jeg ikke alltid ser begrensningen, mens andre i husstanden absolutt ser den. Det lar seg ikke alltid forene, og når jeg nok en gang begynnte å se på hva som måtte bygges (kino, fronter, subber, horn, delefilter, bakhøytalere, forsterkere), så begynnte jeg å innse at jeg ikke kom til å se de nyeste filmene før i 2015 sånn ca.
    Jeg kommer vel alltid til å være Diy, men kanskje heller ha et sideprosjekt når det er tid til det, og ungene er blitt større, kunne være smart.
    Derfor har jeg avtalt kjøp av fronter og senter fra et merke jeg vet tilfredstiller mine krav til både musikk og film. De spiller sømløst, er homogene, meget dynamiske og er samtidig meget pene å se på, så det skal bli spennende.
    Kona synes selvfølgelig det var en knakendes god ide, i og med at hun digger lyden i de og utseende.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne vært Klipsch, men det rimer ikke helt med meget pene å se på og sømløst er kanskje å ta hardt i.

Hmmm? Pioneer S3-ex igjen? :P

Jeg tror du gjør det fornuftige her. Jeg har også i planleggingsstadium vanskelig med å innse mine egne begrensninger (tid, snekker skills og penger)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med godkjent søknad, da er det bare resten igjen

Når det gjelder høyttaler valget er det aldri noe enkelt. Du er hjertelig velkommen innom meg på en demo for å høre Miles og om de kan være noe for deg.

Gleder meg til å følge den videre prosessen hos deg!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Kunne vært Klipsch, men det rimer ikke helt med meget pene å se på og sømløst er kanskje å ta hardt i.

Hmmm? Pioneer S3-ex igjen? :P

Jeg tror du gjør det fornuftige her. Jeg har også i planleggingsstadium vanskelig med å innse mine egne begrensninger (tid, snekker skills og penger)
    Spot on, Fredrik
    Hadde mest lyst på helt mørke, men de gjør seg ikke bort i denne fargen heller, og prisen var veldig bra for settet.

SannaX kino mkII; Litt nytt-pioneer-s3-ex-png

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Gratulerer med godkjent søknad, da er det bare resten igjen

Når det gjelder høyttaler valget er det aldri noe enkelt. Du er hjertelig velkommen innom meg på en demo for å høre Miles og om de kan være noe for deg.

Gleder meg til å følge den videre prosessen hos deg!
    Takk for det! Som du sier, så er det bare resten igjen, og det er jo et stykke frem
    Høytalere er ikke lett. Jeg har vært innom de fleste løsninger de siste månedene, og det er mange veier som er fristende. Det avgjørende her nå er vel tiden det ville tatt meg å konstruere alt sammen, og der må jeg være realistisk.
    Jeg vil uansett ved et senere tidspunkt prøve å få hørt Miles, og skulle jeg være i nærheten, så sier jeg fra god tid i forveien.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med søknad i boks, Sannax. Blir artig å følge prosjektet ditt fremover. Høres ut som du har litt seriøse planer, så dette blir nok temmelig bra

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Gratulerer med søknad i boks, Sannax. Blir artig å følge prosjektet ditt fremover. Høres ut som du har litt seriøse planer, så dette blir nok temmelig bra
    Takk for det! Spennende tider nå...en liten drøm som går i oppfyllelse dette

Meningen er at det skal bli ganske grei standard over dette. Rommet skal ikke bli noen batcave, men det legges litt vekt likevel på lysrefleksjoner og spesielt akustikk. I og med at det både skal brukes til musikk og film, skal det bli interessant å se hvor jeg ender akustikk messig. Et rom kun for musikk kan bli for dempet for film og motsatt, så her gjelder det å finne et kompromiss.

Side 26 av 36 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •