SannaX kino mkII; Litt nytt - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 36 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 710
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har veldig stor tro på dette og venter spent på fortsettelsen!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Takk for det, tols1 Det blir byggelogg av dette etterhvert. Har tatt noen bilder med iPhonen av tomta...skal se om jeg får lagt de ut når jeg kommer hjem i morgen.
    Bring 'em on! Alltid artig med tomtebilder.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Gratulerer med nytt hus og en glimrende plan! Kino i tilbygg kan jo ikke slå feil! Man slipper unna veldig mye av den uønskede lydpredningen til huset ved å gjøre det på den måten. Den disponible lengden du får er nesten lik det jeg har. Innvendig bredde hos meg ble litt over 4,60m etter gipsing, og du bør ikke ha det særlig smalere hvis du skal ha 4 stoler i bredden.

Det blir kjempemoro å følge med på dette, lykke til! :-D
    Takk for det Ja, tilbygg gir definitivt en del fordeler med tanke på lyd. Godt tips det med bredde kontra antall stoler. Har ikke tenkt på det. Må sjekke opp bredden på de jeg har vurdert.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Har veldig stor tro på dette og venter spent på fortsettelsen!
    Takk for det Jeg er vel egentlig like spent jeg. Går alt gjennom i kommunen vil en drøm gå i oppfyllelse!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Bring 'em on! Alltid artig med tomtebilder.
    De kommer Blir kun noen iPhone bilder foreløpig. Er midt mellom kameraer akkurat nå, og skal tilbake til speilrefleks, så da blir det flere og bedre bilder.
    Forresten noen som har erfaring med Canon EOS 550D kontra 600D?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det nytt kamera. Kjøpte et Canon EOS 550D med standardlinse. Skal til USA om tre uker, så det spørs om det ikke blir en linse eller to til

SannaX kino mkII; Litt nytt-canon-eos-550d-png

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg lovet, så kommer det her noen bilder av det nye bruket og hvor kinoen er tenkt plassert.

Disse er tatt med iPhone og ikke det nye kameraet. Skulle jeg forøvrig tatt bilder i dag, måtte jeg gravd meg frem. Sørlandet er jo rene snøhølet i forhold til østlandet akkurat nå :roll:

SannaX kino mkII; Litt nytt-img0305-jpg

SannaX kino mkII; Litt nytt-img0306-jpg

SannaX kino mkII; Litt nytt-img0307-jpg

SannaX kino mkII; Litt nytt-img0308-jpg

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se det ja!
    De har greie priser på optikk "over there", så det er neppe noe å nøle etter?
    Samtidig bør du også vurdere et batterigrep, så slipper du å gå tom for strøm når du minst ønsker det.
    En god blitz er heller ikke å forakte, spesielt om du har tanker om å fotografere i kombinasjon med en tele!
    Anbefales!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Se det ja!
    De har greie priser på optikk "over there", så det er neppe noe å nøle etter?
    Samtidig bør du også vurdere et batterigrep, så slipper du å gå tom for strøm når du minst ønsker det.
    En god blitz er heller ikke å forakte, spesielt om du har tanker om å fotografere i kombinasjon med en tele!
    Anbefales!
    Ja, det blir litt elektronikk i bagen hjem inbiller jeg meg Det kan jo fort bli mye man "trenger" når man kjøper kamera. Sist hadde jeg både 70-300mm og 10-20mm. Angrer på at jeg solgte den pakken, så nå må det handles litt igjen. Er dog ikke sikker på hva jeg skal gå for enda. Trenger noen gode tips på det etterhvert. Tror ikke jeg orker en 70-300mm igjen..den ble i største laget og relativt lite brukt. En blitz står nok høyere på lista.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, du kommer jo relativt langt med en 18 -250mm fra Tamron også?
    Jeg bruker den myyye, nå jeg først drar frem kameraet.
    Og den er jaggumeg ikke så mye større / tyngre enn 10-20mm "meglerlinsa" fra Sigma! Begge i kombo med D450.
    Sjekk!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du forresten et bilde fra årsfesten vår, tatt med 250millmeter'n og en ok blitz:

SannaX kino mkII; Litt nytt-img_2214-jpg

"Gammelgrisen" snøfter litt når han ser slikt.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, du kommer jo relativt langt med en 18 -250mm fra Tamron også?
    Jeg bruker den myyye, nå jeg først drar frem kameraet.
    Og den er jaggumeg ikke så mye større / tyngre enn 10-20mm "meglerlinsa" fra Sigma! Begge i kombo med D450.
    Sjekk!
    18-270 til Tamron har vel generelt fått bedre kritikk, den har jo faktisk fått godkjent av en del som vanligvis hater superzoom linser. Dog er denne ganske stor og tung, ble overrasket selv over hvor mye større den var enn den gamle Sigma 18-200.

Sammen med 50 mm 1,8 så trenger ikke jeg noe mer selv om en ekstrem vidvinkel hadde vært kjekk til kinobilder

PS
    med batterigrep (must synes jeg) og en 430 EX blits har en en riktig stor og god fotoklump

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du forresten et bilde fra årsfesten vår, tatt med 250millmeter'n og en ok blitz:

"Gammelgrisen" snøfter litt når han ser slikt.
    Hmmm...må si jeg begynnte å lure på hva slags fester du holder, Jan

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    18-270 til Tamron har vel generelt fått bedre kritikk, den har jo faktisk fått godkjent av en del som vanligvis hater superzoom linser. Dog er denne ganske stor og tung, ble overrasket selv over hvor mye større den var enn den gamle Sigma 18-200.

Sammen med 50 mm 1,8 så trenger ikke jeg noe mer selv om en ekstrem vidvinkel hadde vært kjekk til kinobilder

PS
    med batterigrep (must synes jeg) og en 430 EX blits har en en riktig stor og god fotoklump
    Mye gode tips her, Counter! Har lurt litt på en fast optikk. Kan du si noe om hva fordelene er med en 50mm fastlinse? Har du et bilde du kunne slengt ut med den linsa?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Mye gode tips her, Counter! Har lurt litt på en fast optikk. Kan du si noe om hva fordelene er med en 50mm fastlinse? Har du et bilde du kunne slengt ut med den linsa?
    Sitter på jobb nå så har ikke tilgang til noen bilder.

Generelt er jo 50 mm et røverkjøp til prisen (noen hundrelapper) den er jo ganske så skarp og har jo høy lysfølsomhet. Meget god til portretter og lignende. Krever jo en god del siden du selv må finne egnet avstand, men mye av dette kan rettes opp etterpå i bildebehandlingen med utsnitt.
    Har sett en del bilder som sammenligner 50 mm 1,8 og 1,4(denne koster nesten 5K) jeg synes det er vanskelig å forsvare den lille forskjellen mellom disse to.
    Jeg har zoomlinsa på fast og bytter først til 50 mm når jeg har konkrete portretter jeg skal ta. Har litt noia for å få støv i kamera så liker ikke å bytte linse uten å ha full kontroll. En annen "ulempe" er jo at 1,8 er plastick fantastic og kjennes ikke ut som noen kvalitetslinse, selv om den er det.

Nå må det sies at jeg ikke er noen god eller kompetent fotograf, men har hørt på råd fra de som er gode og der er rådet om 50 mm 1,8 ganske enstemmig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Sitter på jobb nå så har ikke tilgang til noen bilder.

Generelt er jo 50 mm et røverkjøp til prisen (noen hundrelapper) den er jo ganske så skarp og har jo høy lysfølsomhet. Meget god til portretter og lignende. Krever jo en god del siden du selv må finne egnet avstand, men mye av dette kan rettes opp etterpå i bildebehandlingen med utsnitt.
    Har sett en del bilder som sammenligner 50 mm 1,8 og 1,4(denne koster nesten 5K) jeg synes det er vanskelig å forsvare den lille forskjellen mellom disse to.
    Jeg har zoomlinsa på fast og bytter først til 50 mm når jeg har konkrete portretter jeg skal ta. Har litt noia for å få støv i kamera så liker ikke å bytte linse uten å ha full kontroll. En annen "ulempe" er jo at 1,8 er plastick fantastic og kjennes ikke ut som noen kvalitetslinse, selv om den er det.

Nå må det sies at jeg ikke er noen god eller kompetent fotograf, men har hørt på råd fra de som er gode og der er rådet om 50 mm 1,8 ganske enstemmig.
    Takk for gode tips, Counter! Noe å tenke på dette. Er usikker på behovet for øyeblikket. Blir tatt mest bilder av ungene i farta. Selvfølgelig "portretter" i forhold til bursdager etc. Bra tips angående 1.8 vs 1.4. Tror helt ærlig ikke jeg har behov for noen 1.4, iallefall ikke hvis 1.8 er såpass nær.
    Ser kanskje for meg at behovet er nærmere en 18-250mm. Hva finnes av "vidvinkel" uten å måtte kjøpe en 10-20mm? Eide en 10-20mm tidligere, og digget den...kona hatet den

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at det er forskjell på 18-250 og 18-270, les noen omtaler 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gjøre det

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, ikke lenge til søknad om tilbygg blir sendt inn til kommunen, men trenger hjelp til en utregning. Tangens/sinus/cosinus har jeg ikke dillet med siden videregående, så håper noen har det friskt i minne
    Skal regne ut høyden fra topp på vegg og opp til møne. Bredden på kinoen blir 5 meter og takvinkel er tenkt å være fra 18-22 grader. Noen raske hoder?
    Tror formelen blir som følger: 5000/2 = 2500. 2500*tan(22)=??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper dette hjelper

Side 25 av 36 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •