SannaX kino mkII; Litt nytt - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 36 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 710
    Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I og med at det ikke er helt rett frem å rippe BR med tanke på undertekster osv som funker i alle avspillere, har jeg iallefall bestemt meg for å bruke de fysiske platene foreløpig. Det er heller ikke så mange ganger jeg finner frem samme filmen i løpet av et år.

På musikk derimot, blir alt rippet til .flac og avspilt med Squeezebox fra en NAS. Synes dette er både enkelt og brukervennlig, men alt krever jo litt tilvenning.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Gratulerer med nye høyttalere! Disse ble jo svært så bejublet i sin tid og er nok svært habile selv om "hypen" har hoppet videre til nye produkter.

Hva om jeg og Jan kom innom når støvet faller til ro igjen i lytterommet og spiller det opp igjen, med Jan Garbarek Groups Paper Nut fra Dresden in Concert?
    Takk for det Gwandarion!
    Ja,det er interessant at "hypen" legger seg kun måneder etter at høytaleren er kommet på markedet!? Da jager man plutselig noe nytt, som skal være så uendelig mye råere og bedre Har fått lyttet til Pioneer/TAD noen timer nå, og må si at lydbildet er "stort"...nesten for stort til tider, iallefall i forhold til hva jeg er vant med, men dog ikke negativt ment. Det er også helt spesiellt hvor høyt jeg kan spille uten at noe er slitsomt, og høytaleren gir seg ikke. Jeg merker at Ht'ene fortjener god elektronikk for å løse ut potensiale sitt og vurderer flere merker for å teste.
    Jeg er ikke redd for å komme med konstruktiv kritikk til eget annlegg heller, for det er jo optimalisering vi vil ha. Det virker å være litt mye energi i øvre bass (usikker) på noen innspillinger. Enten er dette romavhengig eller elektronikk, men jeg opplever forskjeller på en Transistor og rørforsterker (i favør "bedre" med rør). Det skal sies at det jeg pr nå har av elektronikk ikke yter HT rettferdighet.
    Dette ble en lang avhandling....
    Dere er hjertelig velkommen, så fort støvet har lagt seg selvfølgelig :-D
    Trenger alltids hjelp til å optimalisere og få andre ører inn.
    Var det noen grunn til spesielt Jan Garbarek?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier noe... Jeg har jo noen og femti kilo med forsterkere jeg må pakke ned snart, så kanskje de skal haike med på turen? Hva sier huseieren?
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Tjah, det var vel ingen dum idé?
    Attpåtil kan jeg jo drasse med meg 16kg av Roar Malmins produkter, i samme slengen.
    Men det bør vel helst skje før adresseforandringen er et faktum?
    Førstkommende søndag er i så måte ledig, for min del. ;-)
    Fyttirakker'n, det hadde vært fett! Snakker du plinius da Gwandarion? Tenker du i overimorgen Jan? Det kan bli vel tøfft for planleggingen, men hvis du tenker neste søndag, så kan det godt hende det kan bli en realitet...
    Hva skal vi bruke som kilde da? Har jo en "tanks" av en gammel Marantz CD70 med digitalutgang og en SB som ikke er koblet opp, men dere gutta har kanskje noen gode ideer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er sikker på at kona kunne satt opp NAS og Sonos Ok, kanskje med litt hjelp da, haha. Ang. demo er jeg stort sett hjemme på kveldstid og i helgene, vi kan jo forsøke å avtale en kveld til uka eller neste uke på pm?

Ellers ser jeg snakk om shootout på søndag førstkommende? I og med at jeg holder på å flytte boksene fra ett rack til ett annet er det muligheter for å lure med et par sorte bokser med grønn logo... Når starter vi?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    I og med at det ikke er helt rett frem å rippe BR med tanke på undertekster osv som funker i alle avspillere, har jeg iallefall bestemt meg for å bruke de fysiske platene foreløpig. Det er heller ikke så mange ganger jeg finner frem samme filmen i løpet av et år.

På musikk derimot, blir alt rippet til .flac og avspilt med Squeezebox fra en NAS. Synes dette er både enkelt og brukervennlig, men alt krever jo litt tilvenning.
    Heller nok litt til denne løsningen foreløpig jeg også, til noen skriver: "Nå er streaming like enkelt som å putte filmen i BD-spilleren". Musikk er jo en annen sak. Har jo bla fått føle på SB-classic hos Scrooge, og det var sabla greit det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorzy
    Jeg er sikker på at kona kunne satt opp NAS og Sonos Ok, kanskje med litt hjelp da, haha. Ang. demo er jeg stort sett hjemme på kveldstid og i helgene, vi kan jo forsøke å avtale en kveld til uka eller neste uke på pm?

Ellers ser jeg snakk om shootout på søndag førstkommende? I og med at jeg holder på å flytte boksene fra ett rack til ett annet er det muligheter for å lure med et par sorte bokser med grønn logo... Når starter vi?
    Jøjjemeg gutter! Nå er det snakk om å bli overrumplet Malmin, Naim og Plinius...noen flere? Vi må jo sette av en hel dag til dette! Og jeg må defintivt frem med målebånd og akustikkremedier før en evt "gathering"....

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste søndag er vel litt mer realistisk ja.
    Kan jo godt forstå at forslaget kanskje kom litt brått på?
    Hva "kilde" angår, så kan jeg sikkert drasse med meg en HD10 også, i samme slengen.
    Jeg er relativt sikker på at den tar rotta på selv en Marantz-tanks. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Jøjjemeg gutter! Nå er det snakk om å bli overrumplet Malmin, Naim og Plinius...noen flere? Vi må jo sette av en hel dag til dette! Og jeg må defintivt frem med målebånd og akustikkremedier før en evt "gathering"....
    Haha, du har jo hele lørdagen på deg 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva "kilde" angår, så kan jeg sikkert drasse med meg en HD10 også, i samme slengen.
    Hehe..den "tanksen" er ikke noe å skryte av annet enn vekt og at drivverket kanskje er greit. Når det gjelder DAC, så har vel Marantzen begynnt å korrodere...derfor jeg nevnte digitalutgang. Så du har HD10 enda ja...det er veldig spennende! Jeg skal høre med madamen om jeg får innvilget neste søndag...tror ikke det skal være noe trøbbel.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det bør vel holde?
    Målebånd-resultatet vil uansett bli kontrollert med en nyinnkjøpt Laser avstandsmåler. Så pass på!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere er hjertelig velkommen, så fort støvet har lagt seg selvfølgelig :-D
    Trenger alltids hjelp til å optimalisere og få andre ører inn.
    Var det noen grunn til spesielt Jan Garbarek?
    Paper Nut får Jan til å smile, meg til å lukke øynene og anlegget til å sjonglere med sju dverger innsmurt med vaselin mens det går på slak line iført piggtrådtanga og gamle kontaktlinser... Om man kjenner låta så er den et godt evelueringsverktøy på samme tid som den er svært fornøyelig å høre på.

Fyttirakker'n, det hadde vært fett! Snakker du plinius da Gwandarion? Tenker du i overimorgen Jan? Det kan bli vel tøfft for planleggingen, men hvis du tenker neste søndag, så kan det godt hende det kan bli en realitet...
    Hva skal vi bruke som kilde da? Har jo en "tanks" av en gammel Marantz CD70 med digitalutgang og en SB som ikke er koblet opp, men dere gutta har kanskje noen gode ideer?
    Dette er mobilt og kan medbringes førstkommende eller neste søndag.

SannaX kino mkII; Litt nytt-2f4573b820417cc60ebc1991461cfcc2-jpg

Jøjjemeg gutter! Nå er det snakk om å bli overrumplet Malmin, Naim og Plinius...noen flere? Vi må jo sette av en hel dag til dette!
    Er det ikke sånn det skal være? :-D

Og jeg må defintivt frem med målebånd og akustikkremedier før en evt "gathering"....
    Før, under & etter. En dag/kveld blir fort kort om man skal innom flere forsterkerkombinasjoner i tillegg til alt det hyggelige som hører med. Jeg hadde synes det var veldig hyggelig å få muligheten til å hilse på.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe..den "tanksen" er ikke noe å skryte av annet enn vekt og at drivverket kanskje er greit. Når det gjelder DAC, så har vel Marantzen begynnt å korrodere...derfor jeg nevnte digitalutgang. Så du har HD10 enda ja...det er veldig spennende! Jeg skal høre med madamen om jeg får innvilget neste søndag...tror ikke det skal være noe trøbbel.
    Å jada!
    Jeg ser absolutt ingen grunn til at den skal detroniseres?
    Foreløpig har jeg ikke funnet noensomhelst grunn til det..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det bør vel holde?
    Målebånd-resultatet vil uansett bli kontrollert med en nyinnkjøpt Laser avstandsmåler. Så pass på!
    Se det ja, Reodor har med laser-måleren :-? Neste søndag blir vanskelig for min del, men ikke la det stoppe dere :-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se det ja, Reodor har med laser-måleren :-? Neste søndag blir vanskelig for min del, men ikke la det stoppe dere :-)
    Neste søndag er hellig! Basta Finale! :twisted:

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei SannaX!

Det slo meg at jeg faktisk aldri har lest i tråden din, så jeg tok meg tid til å lese de 6-7 siste sidene, bare for å ha oppdatert meg selv på hva som skjer hos deg.

Spennende at du har kjøpt S-3EX, det er noen veldig gode høyttalere. Kjenner meg veldig godt igjen i det som blir skrevet her, etter min opplevelse av disse hos kakehode her på forumet. Det spilte rett og slett rått brutalt sammen med Hegel H4SE

Som du kanskje også vet hadde jeg jo S-1EX en stund, men fikk de ikke til. I ettertid angrer jeg på at jeg ikke gikk for S-3EX heller. Teit som jeg var tenkte jeg med meg selv " hvorfor ikke kline til med S-1EX, når jeg først har råd " , vel det var ikke så lurt. Jeg tror S-3EX hadde blitt mye bedre hos meg, men nå våger jeg ikke å ta sjansen. Uansett så håper jeg du blir super fornøyd, og får en fin tid fremover!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis det er så enkelt at kona klarer det, er det jo en no-brainer :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den hadde vært moro å teste. Har jo tenkt på denne i kombinasjon med en Hegel forsterker.

Og det bør vel holde?
    Hehe...her er det millimeterpresisjon skjønner jeg Du har vel faktisk kjøpt en lasermåler?

Paper Nut får Jan til å smile, meg til å lukke øynene og anlegget til å sjonglere med sju dverger innsmurt med vaselin mens det går på slak line iført piggtrådtanga og gamle kontaktlinser... Om man kjenner låta så er den et godt evelueringsverktøy på samme tid som den er svært fornøyelig å høre på.

Dette er mobilt og kan medbringes førstkommende eller neste søndag.

SannaX kino mkII; Litt nytt-2f4573b820417cc60ebc1991461cfcc2-jpg

Er det ikke sånn det skal være? :-D

Før, under & etter. En dag/kveld blir fort kort om man skal innom flere forsterkerkombinasjoner i tillegg til alt det hyggelige som hører med. Jeg hadde synes det var veldig hyggelig å få muligheten til å hilse på.
    Hehe, det var jaggu en drivende forklaring på en låt
    Det vil være meg en glede å ta imot dere på litt hygge og Hifi :-D

Neste søndag er hellig! Basta Finale! :twisted:
    Har snakket med madamen og det er klarsignal på å kjøre et treff her. Det er egentlig det samme om det blir lørdag eller søndag. Hvordan er det med lørdag, så kanskje vi får huket Sorzy med hans Naim oppsett også?
    Madamen ville også gjerne vite når vi evt satt i gang på dagen, og om vi tenkte å holde på utover kvelden, eller om vi møtes tidligere på dagen og avslutter på ettermiddag/kveldinga?
    Ikke noe problem for henne enten den ene eller andre veien, bare opp til oss å bestemme, så hun får planlagt litt i forhold til ungene etc.
    Sorzy: kan du lørdag? Kan evt dere andre da, eller skal vi holde oss til søndag?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hei SannaX!

Det slo meg at jeg faktisk aldri har lest i tråden din, så jeg tok meg tid til å lese de 6-7 siste sidene, bare for å ha oppdatert meg selv på hva som skjer hos deg.

Spennende at du har kjøpt S-3EX, det er noen veldig gode høyttalere. Kjenner meg veldig godt igjen i det som blir skrevet her, etter min opplevelse av disse hos kakehode her på forumet. Det spilte rett og slett rått brutalt sammen med Hegel H4SE

Som du kanskje også vet hadde jeg jo S-1EX en stund, men fikk de ikke til. I ettertid angrer jeg på at jeg ikke gikk for S-3EX heller. Teit som jeg var tenkte jeg med meg selv " hvorfor ikke kline til med S-1EX, når jeg først har råd " , vel det var ikke så lurt. Jeg tror S-3EX hadde blitt mye bedre hos meg, men nå våger jeg ikke å ta sjansen. Uansett så håper jeg du blir super fornøyd, og får en fin tid fremover!
    Hei KentOve! Hyggelig at du stikker innom tråden min Den har jo plutselig våknet litt nå i det siste, etter at jeg valgte å avslutte DIY prosjektene og heller bruke tid på musik og film, dvs kjøpe "ferdige" ting.
    Forrige eier av mine hadde også testet Hegel H4SE på Pioneer/TAD og sa det var helt vilt
    Fulgte prosessen din med S-1EX og skjønte du var ganske fortvilet. Har jo hørt den selv bla hos Mor10, og han fikk den heller ikke helt til. Det er nok ikke tvil om at denne både trenger "riktig" rom og matchende elektronikk for å blomstre. S-3EX er nok lettere enn sin storebror, og det var faktisk også en av grunnene til at jeg ikke engang vurderte storebror. Den ville også blitt for stor for mitt nåværende rom, og en del dyrere. Tror nok også du hadde hatt mer igjen for å gå for lillebror, men av og til blir det litt sånn "mye vil ha mer"..ikke alltid lett å holde igjen
    Gleder meg til fortsettelsen her. Det blir en spennende tid med forsterkerjakt og tuning/tweaking av både annlegg og rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den hadde vært moro å teste. Har jo tenkt på denne i kombinasjon med en Hegel forsterker.

Hehe...her er det millimeterpresisjon skjønner jeg Du har vel faktisk kjøpt en lasermåler?

Hehe, det var jaggu en drivende forklaring på en låt
    Det vil være meg en glede å ta imot dere på litt hygge og Hifi :-D

Har snakket med madamen og det er klarsignal på å kjøre et treff her. Det er egentlig det samme om det blir lørdag eller søndag. Hvordan er det med lørdag, så kanskje vi får huket Sorzy med hans Naim oppsett også?
    Madamen ville også gjerne vite når vi evt satt i gang på dagen, og om vi tenkte å holde på utover kvelden, eller om vi møtes tidligere på dagen og avslutter på ettermiddag/kveldinga?
    Ikke noe problem for henne enten den ene eller andre veien, bare opp til oss å bestemme, så hun får planlagt litt i forhold til ungene etc.
    Sorzy: kan du lørdag? Kan evt dere andre da, eller skal vi holde oss til søndag?
    Lørdag er delvis ok for min del og uansett langt bedre enn søndag. Jeg har en avtale på lørdag men vet ikke når dette blir, skal prøve å få avklart dette asap og gi beskjed.

Side 19 av 36 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •