SannaX kino mkII; Litt nytt - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 36 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 710
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    SB Duet??
    Da antar jeg at du mener Logitech Duet, som kilde? Det ligger vel strengt tatt i "kortene".
    Jeg tør påstå at dette er et godt alternativ til f.eks Sonos? Men sistnevnte har unektelig et bedre brukergrensesnitt, og føles i så måte bedre.
    Hva lydmessig resultat angår, er jeg faktisk ikke like sikker....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    SB Duet??
    Da antar jeg at du mener Logitech Duet, som kilde? Det ligger vel strengt tatt i "kortene".
    Jeg tør påstå at dette er et godt alternativ til f.eks Sonos? Men sistnevnte har unektelig et bedre brukergrensesnitt, og føles i så måte bedre.
    Hva lydmessig resultat angår, er jeg faktisk ikke like sikker....
    Squeezebox (SB) duet fra Logitech som kilde ja Har sett litt på Sonos også, og det tiltaler meg det også. I og med at jeg har en SB liggende uåpnet, tenkte jeg å teste denne i første omgang. Har jo aldri satt opp noe sånt, så det kommer jeg sikkert til å trenge litt bistand til etterhvert! Kunne jeg valgt fritt uavhengig av pris kan det hende Sonos ville endt opp i heimen. Men, har akkurat hatt en ny Hifi-diskusjon med madamen, og hun irriterte seg over hvorfor jeg ikke kunne være spesifikk på hva jeg trengte av kroner fremover. fa..n, det er vanskelig å være så konkret, spesielt når hun plutselig er så interessert....
    Jeg trenger senter og forsterker...hvor mye spurte hun? Jeg vet ikke hva senteren koster her på berget, men forsterkeren koster mellom 10-20K, sa jeg. Hvorfor sier du ikke 20K med en gang da, sier hun.
    Hmm..tja, hvorfor ikke tenkte jeg?

Hva kunne jeg tenke meg å teste? (reminder to myself)
    Bryston
    Krell
    Hegel
    Micromega pre + ?effekt?
    Malmin Mosfet + ?pre?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye ervervelser. Disse høyttalerene har jeg vært på nippet til å kjøpe selv ved et par anledninger, men litt dårlige erfaringer med storebroren har stoppet meg så langt. Må ta en tur innom deg å høre på resultatet når alt er oppe å går
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med flotte høytalere, aldri hørt på disse før men dem ser skikkelig bra ut. Håper du kommer med noen ord til oss om selve lyden ved en senere anledning, moro å se at folk ikke går helt mainstream også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Gratulerer med nye ervervelser. Disse høyttalerene har jeg vært på nippet til å kjøpe selv ved et par anledninger, men litt dårlige erfaringer med storebroren har stoppet meg så langt. Må ta en tur innom deg å høre på resultatet når alt er oppe å går
    Takk så mye for det Jeg har også hørt storebror ved et par annledninger, bla hos Mor10, og han klarte aldri å få de helt til. De andre gangene var ugunstige lytteforhold. De er etter sigende en del mer kresne på det meste enn lillebror.

Det som har slått meg de siste dagene er hvor forbasket høyt jeg kan spille uten at det blir "dårlig", og det med en Music Angel (tør nesten ikke si det)!? Den kommer trolig ikke til å beholdes, men må få testet ut noe mer i umiddelbar fremtid.
    Koblet en Zappulse 2.3 (2x200w) via Onkyo 875 også. Selvom en del mener at Onkyo'en er bra på musikk, og det har jeg selv ment også, faller den gjennom på detaljer med disse høytalerene påkoblet. Om det er efffekt eller Onkyo som slører til vites ikke, men optimalt er det ikke. Selvom de kan matches med litt forskjellig elektronikk, er de nådeløse hvis forsterkeren eller "pre" viser svakhet virker det som.

Du er hjertelig velkommen når det er oppe og går

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Gratulerer så mye med flotte høytalere, aldri hørt på disse før men dem ser skikkelig bra ut. Håper du kommer med noen ord til oss om selve lyden ved en senere anledning, moro å se at folk ikke går helt mainstream også.
    Takk, takk De har en meget bra finish. Dine nye står nok heller ikke tilbake for akkurat det! Kommer til å teste litt forskjellig elektronikk på dette, og kommer til å komme med input og tilbakemeldinger her etterhvert, så følg med! De er nok ikke helt mainstream, men steike de låter bra, og det er det viktiste

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sveiver over gratulasjoner over nytt utstyr fra ditt nye "nabolag". Godt at du liker "ferdigproduserte" høyttalere også

Når det gjelder streaming; vel det tar vi en annen dag jeg ikke har tatt fullt så mange øl.....:twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sveiver over gratulasjoner over nytt utstyr fra ditt nye "nabolag". Godt at du liker "ferdigproduserte" høyttalere også

Når det gjelder streaming; vel det tar vi en annen dag jeg ikke har tatt fullt så mange øl.....:twisted:
    Takk for det Anfield! Hehe...har jo eid litt ferdigsaker før, men tok en krapp venstre for noen år siden pga nysgjerighet til DIY, men fant ut at jeg måtte ta en krapp venstre igjen nå for å få ro i sjela. Føler jeg er i "sonen" igjen nå med testing etterhvert av forskjellig utstyr etc. Dit er jeg kommet mye på grunn av en fabelaktig kone
    Det høres ut som du er i "sonen" også med litt øl og musikk Vet du er en svoren Sonos bruker, så ser frem til litt input fra den kanten. Jeg prøver å tenke "konevennlig" når jeg bygger opp på nytt igjen nå, og da er vel Sonos en absolutt verdig kandidat?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos er vel nesten definisjonen på konevennlig, og etter at jeg koblet opp dette i huset, og installerte Sonos-appen på konas iPhone, så har det ikke vært måte på fornøyde tilbakemeldinger fra kona. Om lydmessige forskjeller på Sonos og andre "streamere"? Vel, jeg kjører i hovedanlegget signalet digitalt ut fra ZP90 og inn i min Marantz SA-15s2 via dennes digitalinngang, og skal vel da per definisjon ha minst like god lyd som når jeg spiller plate fra samme spiller. Uten at jeg har vitenskapelige målinger å vise til så er det i hvert fall ingen ting som tyder på at lyden blir dårligere, gitt at du henter "kvalitetsmateriale" som FLAC eksempelvis fra dine disker.... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil ha demo på Sonos er det bare å komme bortom, har ZP90, ZP120, S5, original Sonos kontroller, iPhone app'en og iPad app'en Sonos er utrolig brukervennlig, eneste aberet slik jeg ser det er litt stiv pris. Et vennlig råd, kjøp forsterker før kona får teste Sonos så ikke budsjettet ditt plutselig blir vingeklippa 8-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sonos er vel nesten definisjonen på konevennlig, og etter at jeg koblet opp dette i huset, og installerte Sonos-appen på konas iPhone, så har det ikke vært måte på fornøyde tilbakemeldinger fra kona. Om lydmessige forskjeller på Sonos og andre "streamere"? Vel, jeg kjører i hovedanlegget signalet digitalt ut fra ZP90 og inn i min Marantz SA-15s2 via dennes digitalinngang, og skal vel da per definisjon ha minst like god lyd som når jeg spiller plate fra samme spiller. Uten at jeg har vitenskapelige målinger å vise til så er det i hvert fall ingen ting som tyder på at lyden blir dårligere, gitt at du henter "kvalitetsmateriale" som FLAC eksempelvis fra dine disker.... ;-)
    Er vel det jeg har trodd. Hørte Sonos på Hortenmessa på OB Lyngdorf oppsettet i 2008, og etter det har jeg vært nysgjerrig. Alt jeg har er FLAC og Waw.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorzy
    Hvis du vil ha demo på Sonos er det bare å komme bortom, har ZP90, ZP120, S5, original Sonos kontroller, iPhone app'en og iPad app'en Sonos er utrolig brukervennlig, eneste aberet slik jeg ser det er litt stiv pris. Et vennlig råd, kjøp forsterker før kona får teste Sonos så ikke budsjettet ditt plutselig blir vingeklippa 8-)
    Dæven, så mye godsaker 10 min unna Jeg kommer! Har du tid til uka eller uka etter? Hehe...ser det med forsterker først :twisted: Kona er jo helt i godlune om dagen, så her kan det fort bli både det ene og det andre, uten å måtte velge :-D
    Men, har tenkt på en ting etter Anfields innlegg. Sonos er jo til musikk. Hva gjør dere gutta til film? Bruker dere en streamer der også, eller kjører dere rett og slett BD fysisk inn i spilleren? Finnes det i det hele tatt en streamer som er brukervenlig og kan kjøre både musikk og film med mulighet for bra "skins" som er fremtidsrettet?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Er vel det jeg har trodd. Hørte Sonos på Hortenmessa på OB Lyngdorf oppsettet i 2008, og etter det har jeg vært nysgjerrig. Alt jeg har er FLAC og Waw.
    Ok at man hører på den.
    Men etter mine begreper er vel det visuelle / brukervennlige i denne sammenheng, mer viktig?
    Ettersom både SB Duet og Sonos opererer i det digitale domenet, så finner jeg grunn til å tvile på at man vil høre forskjell på disse alternativene?

Dermed vil jo estetikk / brukervennlighet være det som avgjør, i valget. ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør dere gutta til film? Bruker dere en streamer der også, eller kjører dere rett og slett BD fysisk inn i spilleren? Finnes det i det hele tatt en streamer som er brukervenlig og kan kjøre både musikk og film med mulighet for bra "skins" som er fremtidsrettet?
    Innbiller meg at streaming av film nok blir en smule mer komplisert?
    For egen del, sverger jeg til komboen BR-spiller og prosessor.
    Men det finnes garantert en mer avansert løsning på slikt!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok at man hører på den.
    Men etter mine begreper er vel det visuelle / brukervennlige i denne sammenheng, mer viktig?
    Ettersom både SB Duet og Sonos opererer i det digitale domenet, så finner jeg grunn til å tvile på at man vil høre forskjell på disse alternativene?

Dermed vil jo estetikk / brukervennlighet være det som avgjør, i valget. ;-)
    Er helt enig! Jeg formulerte meg litt dårlig. Han (mener det var Hifiklubbens rom) demonstrerte litt for oss mens vi satt der, og fortalte litt om Sonos som sytem med enkelhet, multiroom, utbygging etc. Jeg hørte jo strengt tatt ikke på Sonos Men uansett virker det som om det er noe enklere å sette opp Sonos kontra SB utfra enkelte tråder, men prisen er jo også et moment her.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høyttalere! Disse ble jo svært så bejublet i sin tid og er nok svært habile selv om "hypen" har hoppet videre til nye produkter.

Hva om jeg og Jan kom innom når støvet faller til ro igjen i lytterommet og spiller det opp igjen, med Jan Garbarek Groups Paper Nut fra Dresden in Concert?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbiller meg at streaming av film nok blir en smule mer komplisert?
    For egen del, sverger jeg til komboen BR-spiller og prosessor.
    Men det finnes garantert en mer avansert løsning på slikt!
    Må innrømme selv også at pr nå virker det lettere å legge skiva i skuffen, men det er garantert slik pga min tekniske innsikt i streaming av HD materiale. Konevennligheten er jo også en del større ved å bare stappe filmen inn og trykke på to knapper enn å måtte sette i gang NAS og PC...når jeg ikke er helt inne i dette selv, så er iallefall ikke Dillen det

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Hva om jeg og Jan kom innom når støvet faller til ro igjen i lytterommet og spiller det opp igjen, med Jan Garbarek Groups Paper Nut fra Dresden in Concert?
    Tjah, det var vel ingen dum idé?
    Attpåtil kan jeg jo drasse med meg 16kg av Roar Malmins produkter, i samme slengen.
    Men det bør vel helst skje før adresseforandringen er et faktum?
    Førstkommende søndag er i så måte ledig, for min del. ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme selv også at pr nå virker det lettere å legge skiva i skuffen, men det er garantert slik pga min tekniske innsikt i streaming av HD materiale. Konevennligheten er jo også en del større ved å bare stappe filmen inn og trykke på to knapper enn å måtte sette i gang NAS og PC...når jeg ikke er helt inne i dette selv, så er iallefall ikke Dillen det
    Der ser du!
    Det enkleste, er ikke sjelden det beste...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjah, det var vel ingen dum idé?
    Attpåtil kan jeg jo drasse med meg 16kg av Roar Malmins produkter, i samme slengen.
    Men det bør vel helst skje før adresseforandringen er et faktum?
    Førstkommende søndag er i så måte ledig, for min del. ;-)

Du sier noe... Jeg har jo noen og femti kilo med forsterkere jeg må pakke ned snart, så kanskje de skal haike med på turen? Hva sier huseieren?

Side 18 av 36 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •