SannaX kino mkII; Litt nytt - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 36 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 710
    Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Uffda, denne hadde jeg gledet meg til. La bitene ligge en stund, kanskje lysten kommer tilbake :-D

Færdighøytalere ??? Pffføy

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du har komt såpass på veg, ikke gjør som mange andre DIYere og selg unna hele greiene pga de er lei. La det heller ligge og kanskje så dukker lysten opp igjen en vakker dag

Blir uansett spennende å se hva du ender opp med i stedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Med spredningskontroll som krav er det ikke mange å velge i.
    Den snappet du kjapt opp Snickers Tror vel strengt tatt ikke de er såå kontrollert på spredning. Det eneste lille er vel at diskantens spredning kontolleres noe av mellomtoneelementet. Bassene lever nok sitt eget lille liv.
    Det er nok ingen GAIA i så måte...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flexxo
    Oh noes! Dette var ikke gode nyheter. Den snikende følelsen av DIY-tretthet dukker opp i ny og ne. Da gjelder det å ha en ferdig høyttaler å lytte til mens andre prosjekter står på vent. Men jeg vet ikke om jeg kan støtte avgjørelsen om å legge DIY-planene på hylla for godt. Jeg har inntrykk av at DIY hifi er en livsvarig tilstand. Når et prosjekt er ferdig er det over på noe nytt. Det er jo litt av moroa, at man aldri kommer i mål. Det er en evig lære- og utforskningsprosess.

Det finnes vel ikke så mange ferdighøyttalere som tilfredsstiller kravene dine. Kan du ikke bare kjøpe deg et par Avantarde Duo da, siden du har brukt disse som inspirasjon? Evt. bare bygge deg et sett med TangenAV inConcert Miles. De er i alle fall veldig lettbygde, og planene ligger gratis ute på nett.
    Nei, ingen god nyhet, men et helt nødvendig tiltak på det tidspunktet jeg er i livet. Jeg har Hawthorne OB høytalerene som er i bruk, men mangler bassere til de, og dermed er de egentlig også ufullstendige.
    Det er ingen tvil om at det har vært en bra læringsprosess, og jeg kan ikke love at jeg i all fremtid skal holde meg unna DIY Vi går uansett inn i en fase med flytting, salg av rekkehus, ny oppussing, så da er det nok best å la det ligge for en tid fremover.
    Har tenkt på inMiles faktisk, men da er det på'n igjen med ny byggeperiode. Det hadde jo vært lettere å bygge, men fortsatt må jeg ut i garasjen, og petimeter som jeg er skal det være bra å se på også...da tar det lenger tid enn bare å smelle sammen noen kasser.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Uffda, denne hadde jeg gledet meg til. La bitene ligge en stund, kanskje lysten kommer tilbake :-D

Færdighøytalere ??? Pffføy
    Hehe...jeg vet, det har vært noen runder med å skulle drasse inn noe ferdig-greier med passive filtre
    Pga kommende flytting har jeg ikke mulighet til hverken å ta med meg eller oppbevare alt stæsjet, men det er jo det som er fint med DIY. Det er jo ikke noe problem å skaffe til veie ved en senere annledning!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Når du har komt såpass på veg, ikke gjør som mange andre DIYere og selg unna hele greiene pga de er lei. La det heller ligge og kanskje så dukker lysten opp igjen en vakker dag

Blir uansett spennende å se hva du ender opp med i stedet.
    Ref. svar til gubben. Lysten hadde nok vært der, men den går hånd i hånd med tiden man har. Når man føler at det ligger og kværner i bakhodet, men vet det er begrenset med tid, og aldri får gjort nok, da mister man litt lyst. Spesielt når man må velge mellom det å se en film/høre på musikk, eller gå i garasjen.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Med to unger og kone i hus er det vanskelig nok å få kabalen til å gå opp. Jeg følte at det alltid kvernet i bakhodet at jeg ”må en tur i garasjen” for å kappe noe eller pusse noe. For ikke å si alle de utallige timene jeg har sittet på forskjellige fora både innenlands og utenlands for å sjekke ut forskjellige løsninger.
    Nå var jeg rett og slett drittlei av å skulle ut i garasjen hver gang det var en liten time til overs. Den lille timen burde vel heller bli brukt til musikk og film både alene og sammen med familien i større grad enn nå.
    Jeg forstår VELDIG godt hva du snakker om. Du har min fulle medfølelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg forstår VELDIG godt hva du snakker om. Du har min fulle medfølelse.
    Takk for det Du er jo mildt sagt i samme båt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leit å høre at DIY-prosjektet legges på hylla, men lykke til med salg og flytting. Blir det i samme "område" eller? Vi rakk jo aldri å treffes selv om vi er nesten naboer, men nå som snekkerboden ikke sluker all tid blir det kanskje en mulighet? Spent på å se hva en kresen DIY-bygger ender opp med av høyttalere :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette var jo dårlige nyheter for oss DIY-lurkere. Det er alltid en glede å lese et nytt innlegg i en byggetråd for et ambisiøst prosjekt, for oss som aldri klarer å komme i gang med et skikkelig prosjekt på egen hånd.

Men jeg forstår deg godt, det blir artig å se hva du ender opp med.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorzy
    Leit å høre at DIY-prosjektet legges på hylla, men lykke til med salg og flytting. Blir det i samme "område" eller? Vi rakk jo aldri å treffes selv om vi er nesten naboer, men nå som snekkerboden ikke sluker all tid blir det kanskje en mulighet? Spent på å se hva en kresen DIY-bygger ender opp med av høyttalere :-D
    Hei sorzy! Det er nettopp det som er poenget Nå blir det tid til slike ting som besøk, og det har jeg savnet for å være ærlig! Det blir ikke flytting før neste sommer, men da blir det SØRLANDET og båtliv

Uff, ja, hva skal jeg fylle tomrommet etter når ikke DIY horn blir bygget? Det blir en vesentlig mer tradisjonell konstruksjon, men som jeg er overbevist om at jeg kan leve godt med. Det som også er moro, er at da kan jeg plutselig få mer tid til å teste litt forskjellig elektronikk igjen.
    Vi skal klare å møtes. Jeg vurderer en liten shootout mellom et par forsterkere, og da skal jeg gi deg beskjed. Da trenger jeg nemlig flere ører. Vet ikke helt når, men du får beskjed (Vi har jo et besøk utestående!)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ja, dette var jo dårlige nyheter for oss DIY-lurkere. Det er alltid en glede å lese et nytt innlegg i en byggetråd for et ambisiøst prosjekt, for oss som aldri klarer å komme i gang med et skikkelig prosjekt på egen hånd.

Men jeg forstår deg godt, det blir artig å se hva du ender opp med.
    Hehe...det er spot on,tols1
    Det at du aldri kommer i gang selv, kan jo være et tegn på at du gjør de riktige prioriteringene? Det er ingen tvil om at man bør tenke seg godt om før man går på et DIY prosjekt, spesiellt hvis man har kone og to små slik som jeg. Å ha andre høytalere i mellomtiden er fint det, men man må uansett ut i bod eller garasje for å mekke nye, og da stjeles tid fra film og musikk.

Uansett har jeg full forståelse for de som har tid og mulighet...hvis det ikke føles som stress er det moro!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...det er spot on,tols1
    Det at du aldri kommer i gang selv, kan jo være et tegn på at du gjør de riktige prioriteringene? Det er ingen tvil om at man bør tenke seg godt om før man går på et DIY prosjekt, spesiellt hvis man har kone og to små slik som jeg. Å ha andre høytalere i mellomtiden er fint det, men man må uansett ut i bod eller garasje for å mekke nye, og da stjeles tid fra film og musikk.

Uansett har jeg full forståelse for de som har tid og mulighet...hvis det ikke føles som stress er det moro!
    Hehe, ja du sier noe. kona tar ikke så mye tid, det er verre med barna. De skal jo kjøres hit&dit, gjøre lekser, møter og komiteer... Denne uka har jeg vært på noe barnerelatert hver bidige kveld.

Vel, vi får se, jeg har noen planer som jeg vurderer å sette ut i live, men ikke på langt nær så ambisiøst som dine.

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er aldri feil å prioritere familie foran høyttalerbygging. Og hvis byggelysten ikke er til stede er poenget borte. Da kan det være like fruktbart å selge unna litt utstyr, og heller starte med blanke ark igjen på et senere tidspunkt.

Det blir spennende å se hva du drar inn i stua framover

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den snappet du kjapt opp Snickers Tror vel strengt tatt ikke de er såå kontrollert på spredning. Det eneste lille er vel at diskantens spredning kontolleres noe av mellomtoneelementet. Bassene lever nok sitt eget lille liv.
    Det er nok ingen GAIA i så måte...
    Ja, jeg har teft for alt der spredningskontroll nevnes vet du

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hehe, ja du sier noe. kona tar ikke så mye tid, det er verre med barna. De skal jo kjøres hit&dit, gjøre lekser, møter og komiteer... Denne uka har jeg vært på noe barnerelatert hver bidige kveld.

Vel, vi får se, jeg har noen planer som jeg vurderer å sette ut i live, men ikke på langt nær så ambisiøst som dine.
    Nei, det er jo akkurat det som er viktig å begrense. Ambisjonene blir gjerne justert opp etterhvert som man leser seg opp på temaet. Situasjonen din er jo ikke helt ulik min, dog har du litt større barn høres det ut som. Kanskje av og til lurt å evaluere livssituasjonen før man starter Er du kommet noe nærmere hva du skal satse på? Noe fra Gravesen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flexxo
    Det er aldri feil å prioritere familie foran høyttalerbygging. Og hvis byggelysten ikke er til stede er poenget borte. Da kan det være like fruktbart å selge unna litt utstyr, og heller starte med blanke ark igjen på et senere tidspunkt.

Det blir spennende å se hva du drar inn i stua framover
    Det er det jeg fant ut var viktigst. Når tiden ikke strekker til, men man har lyst, så er det to faktorer som ikke går ihop. Problemet er at "kværninga" i bakhodet da fort går utover fokus på helheten.
    Jeg har faktisk følt en lettelse de siste dagene, selvom jeg var "nær" ved å fullføre. I DIY-setting er begrepet "nær" derimot meget relativt

Jeg kommer med mer info om hva som kommer inn. De kommer trolig mandag, men legger sikkert ut noen "teasere" før den tid. Det jeg kan si er at de er relativt konvensjonelle, men stammer fra en ganske kompromissløs slektning.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Ja, jeg har teft for alt der spredningskontroll nevnes vet du
    Hehe! Jeg tror du har en automatisert søkefunksjon med søkeord "spredningskontroll"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei sorzy! Det er nettopp det som er poenget Nå blir det tid til slike ting som besøk, og det har jeg savnet for å være ærlig! Det blir ikke flytting før neste sommer, men da blir det SØRLANDET og båtliv

Uff, ja, hva skal jeg fylle tomrommet etter når ikke DIY horn blir bygget? Det blir en vesentlig mer tradisjonell konstruksjon, men som jeg er overbevist om at jeg kan leve godt med. Det som også er moro, er at da kan jeg plutselig få mer tid til å teste litt forskjellig elektronikk igjen.
    Vi skal klare å møtes. Jeg vurderer en liten shootout mellom et par forsterkere, og da skal jeg gi deg beskjed. Da trenger jeg nemlig flere ører. Vet ikke helt når, men du får beskjed (Vi har jo et besøk utestående!)
    Sørlandet og båtliv... Herlig 8)

Bare gi meg beskjed så tar jeg med test-cd, lytter og peker på den boksen jeg ville ha kjøpt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorzy
    Sørlandet og båtliv... Herlig 8)

Bare gi meg beskjed så tar jeg med test-cd, lytter og peker på den boksen jeg ville ha kjøpt
    Ja, det er ikke det værste stedet på jord :-D
    Hmmm..kanskje NAIM kunne vært spennende å testet? :idea: :-D Får jo mye lovord!

Side 14 av 36 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •