SannaX kino mkII; Litt nytt - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 36 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 710
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til tross for en ny liten sneip så er det blitt litt tid til ombygging av frontvegg i bunkersen. Lerretet kom i veien for å få åpnet vinduet, samt at det ikke gjør noe å få skjult de to beistene av noen subber. Akustisk lerret er også på plass, så senter blir endelig flyttet til "midt i bildet". Etterhvert vil det da kun bli frontene som synes i front. Nye DIY fronter er på vei, men det krever litt tålmod. Alt jeg kan si er at det blir horn.

Litt rot blir det avslike planer
    SannaX kino mkII; Litt nytt-img4015-jpg

Litt demontering av tidligere rammer og lerret
    SannaX kino mkII; Litt nytt-img4017-jpg

Akustisk vegg trekkes 59 cm ut i rommet. Har da 10 cm slingring til subbene.
    SannaX kino mkII; Litt nytt-img4019-jpg

Begynner å ta form
    SannaX kino mkII; Litt nytt-img4052-jpg

SannaX kino mkII; Litt nytt-img4053-jpg

Nesten ferdig med rammeverk
    SannaX kino mkII; Litt nytt-img4056-jpg

Kurvingen på lerret blir enda mer tydelig med en ramme av 48x98mm
    SannaX kino mkII; Litt nytt-img4057-jpg

Planen er nå å kle alt av stendere med sort filt. Deretter lage rammer som passer inn foran subbene, samt lage en "dør-ramme" på venstre side for tilgang til vindu bak vegg.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW! Dette må da vel være de første bildene av ditt snart etablerte "nirvana"??
    Kan i alle fall ikke huske å ha sett noe liknende tidligere, i tråden din?
    Dette ser jo riktig så spennende ut!

Btw: Er det "sneipen" som holder deg våken, på denne tiden av døgnet? Har fortsatt mine "nattevåk" friskt i minnet, selv om det nå er omtrent 32 år siden min tilsvarende "økt".
    Vår førstefødte hadde nemlig kolikk de tre første månedene, typisk nok mellom tolv og tre om natten.:evil:
    Men aldri så galt, så er det jo godt for noe!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner etterhvert å nærme seg noe, men tar ikke de "endelige" bildene før hornhøytalerene er på plass...det tar litt tid enda, men horn er bestillt fra Australia
    Har lagt ut noen tidligere bilder, men det er mulig de havnet i DIY tråden min?
    Vel, sneipen er seig på maten, og mor klarer ikke å holde tritt med'n, så litt flaske må til på visse tider av døgnet. Da er far klar Sannheten er vel at jeg også var nede for å jobbe på frontveggen...må jo benytte sjansen..han er selvsagt allerede med ned i kjelleren og er blitt introdusert for rørforsterker, åpen baffel og JBL subber...skal tidlig krøkes vet du
    Kolikk for oss er ikke noe problem..jobber som osteopat, så det er fikset på et par tre ganger, men får jo inn en del foreldre som har litt mer poser under øya enn vanlig...de er temmelig takknemlige når ungen plutselig sover Skjønner godt at det var slitsomt!
    Til tross for at det er stas å få en ny verdensborger inn, så må både mor og jeg innrømme at vi gleder oss til den værste spedbarnsperioden er over og man kan fungere litt bedre igjen...ikke minst få tilbake kveldene litt mer...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker Godt Nytt År til alle AVforumere :-D

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, det samme!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder på å montere et akustisk lerret fra Dreamscreen. Det skal være et grått lerret. For meg ser det ut til at den ene siden er hvit (her kan det være at nyansen er grå) og den andre siden er "over gjennomsnittet" grå. Ble plutselig usikker på hvilken side som skal brukes? Noen som har erfaring med dette?

Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok bra med ny frontvegg og lerret tenker jeg Hvordan filt har du tenkt til å bruke?
    Har selv V4 dreamscreen, og den grå siden skal ikke være noe særlig å bruke enda pga "feil" på duken. Den hvite siden er mye bedre på det området. Dreamscreen skal komme med et nytt lerret som fikser problemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Score
    Blir nok bra med ny frontvegg og lerret tenker jeg Hvordan filt har du tenkt til å bruke?
    Har selv V4 dreamscreen, og den grå siden skal ikke være noe særlig å bruke enda pga "feil" på duken. Den hvite siden er mye bedre på det området. Dreamscreen skal komme med et nytt lerret som fikser problemet.
    Det begynner å likne noe, legger ut bilder så fort jeg er ferdig
    Har brukt filt fra biltema, den sluker etter mitt syn så og si alt lys. Veldig grei å jobbe med også, lett å strekke og få strammet uten at den ryker.
    Hmmm..hva slags feil er det snakk om her egentlig..vet du? Er det en duk man kan bruke begge veier? Den grå siden virker "litt for grå" etter hva jeg kan se. Blir vel å montere den hvite siden.
    Forresten synd at du hadde solgt Beymaene dine Score...har sett et par til, men han holder til i Danmark, og med evt moms så er litt av poenget med prisen borte.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags projektor skal du bruke til lerretet?

Har en JVC-350 og da benytter jeg den grå siden. Fungerer fint hos meg, men som sagt tidligere i tråden, så kommer det en oppgradering senere på duken.

Blir stilig med den nye veggen:-D
    Er ikke filt ganske brannfarlig? Bruker selv bare Deco- eller Scenemolton som er brannhemmende. Bare et lite hint!

Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Det begynner å likne noe, legger ut bilder så fort jeg er ferdig
    Har brukt filt fra biltema, den sluker etter mitt syn så og si alt lys. Veldig grei å jobbe med også, lett å strekke og få strammet uten at den ryker.
    Hmmm..hva slags feil er det snakk om her egentlig..vet du? Er det en duk man kan bruke begge veier? Den grå siden virker "litt for grå" etter hva jeg kan se. Blir vel å montere den hvite siden.
    Forresten synd at du hadde solgt Beymaene dine Score...har sett et par til, men han holder til i Danmark, og med evt moms så er litt av poenget med prisen borte.

Ok, det blir bra
    Den feilen tror jeg andre enn meg skal gå inn på, men det er vel vevingen som syntes enda bedre der enn på den hvite siden.
    Ja det var synd det, slike beymaer anbefaler jeg på det sterkeste. Blir liten vits fra Danmark da ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice. Det blir straks mere ryddig, da mann får stuet vekke dine "små" subber.
    Litt info da du får prøvd ditt nye lerret hadde vært gromt. Sitter å vurderer utskifting selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Hva slags projektor skal du bruke til lerretet?

Har en JVC-350 og da benytter jeg den grå siden. Fungerer fint hos meg, men som sagt tidligere i tråden, så kommer det en oppgradering senere på duken.

Blir stilig med den nye veggen:-D
    Er ikke filt ganske brannfarlig? Bruker selv bare Deco- eller Scenemolton som er brannhemmende. Bare et lite hint!
    Hmmm..du har et poeng Morten, men det er ingenting av "brennbare saker" som skal i nærheten av denne veggen. Mye bøker og annet snadder som brenner like fort tenker jeg meg. Det blir midlertidig til jeg bygger mye større kino 8)
    Bruker Benq W5000 som Pj.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Score
    Ok, det blir bra
    Den feilen tror jeg andre enn meg skal gå inn på, men det er vel vevingen som syntes enda bedre der enn på den hvite siden.
    Ja det var synd det, slike beymaer anbefaler jeg på det sterkeste. Blir liten vits fra Danmark da ja.
    Jeg kan ikke skjønne annet enn at det kun er den "hvite" siden som skal benyttes, så jeg gjør det. Får vente til det dukker opp noen flere her hjemme på berget.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Nice. Det blir straks mere ryddig, da mann får stuet vekke dine "små" subber.
    Litt info da du får prøvd ditt nye lerret hadde vært gromt. Sitter å vurderer utskifting selv.
    Ja, det blir skikkelig stilig om jeg skal si det selv MYE ryddigere. Subbene er virkelig små ja..hehe Madamen hørtes fornøyd ut også
    Skal melde når lerretet er på plass og har testet litt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til min forferdelse ser jeg at det er en brun liten flekk på duken. Ser ut som et rustdrypp eller lignende!!! Ikke f...om det er meg, alt i monteringssonen er ryddet bort og forsiktigheten er på topp..helsikes irriterende! Mail er sendt AVShop.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville prøvd begge sider om jeg var deg.
    Vet ikke helt med BenQ, men dersom den er veldig lyssterk, så kan det være moro å få fram enda flere detlajer i mørke scener.
    Mener Gorm sverger til kun grå lerretsduk nå for tiden, men det kan være for hans projektorer.

Litt dumt med den flekken, men det er vel ikke så lenge før det dukker opp V2 av duken og da får du vel en ny?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Jeg ville prøvd begge sider om jeg var deg.
    Vet ikke helt med BenQ, men dersom den er veldig lyssterk, så kan det være moro å få fram enda flere detlajer i mørke scener.
    Mener Gorm sverger til kun grå lerretsduk nå for tiden, men det kan være for hans projektorer.

Litt dumt med den flekken, men det er vel ikke så lenge før det dukker opp V2 av duken og da får du vel en ny?
    Virker nesten mørkegrå den ene siden.
    Usikker faktisk på om den er veldig lyssterk, men det er generellt god på sortnivå (utfra klasse og konkurenter). Har brukt grå duk til nå og savner ikke mye, men det kan være jeg ikke er SÅ kresen heller.
    Kudos til AVShop btw som allerede har svart meg på mail og mener det er skjedd på fabrikken. Får nok ny ja, bare håper det ikke tar altfor lang tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at du har fått svar allerede!
    Har selv god erfaring med grå duk på benq.
    Har lest et sted at DLP prosjektorer er best på grått lerret. Den er en stund siden jeg leste dette, så nyere "forskning" kan vell sikkert ha endrett seg.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Flott at du har fått svar allerede!
    Har selv god erfaring med grå duk på benq.
    Har lest et sted at DLP prosjektorer er best på grått lerret. Den er en stund siden jeg leste dette, så nyere "forskning" kan vell sikkert ha endrett seg.:-D
    Ja, det var grå duk jeg kom frem til da jeg kjøpte den også..har fungert ypperlig til nå. Er blitt enig med AVShop om å prøve litt zalo på det, om ikke det fungerer får jeg nok nytt. Ser ikke helt lovende ut, men skal la det stå litt for å se om det kan klare å trekke ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVshop har opptrått meget servicevennlig i denne saken. Zalo funket selvfølgelig ikke, så det var bare å reise inn og bytte til et nytt

Har brukt hele kvelden i dag for å montere...steike jeg er sår på fingrene etter å ha dratt det ut på ramma! Det har vel også gått med sikkert over 1000 stifter for å få det skikkelig.
    Begynner å nærme seg noe der nede nå. Neste stepp er å flytte PJ og lage en "stand" til senteren slik at den kommer opp bak lerretet.
    Gjett om det blir film til helga

Side 11 av 36 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •