Rør, horn, musikk og vinyl i nord - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 38 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 741
    Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Begynte å skru litt på min gamle Pioneer SA-740, intergrert stereoforsterker. Har tenkt å bruke den som hodetelefonforsterker. Skal montere nettbrønn, men hvordan skal jeg lage hull i forsterkerkabinnettet for å montere den?
    Er det andre saker som er lurt å gjøre for å få best mulig lyd av den uten at det koster flere biler og hus? F.eks dempe kabinettet på en eller annen måte eller kutte vekk noe fra signalkjeden i forsterkeren.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdatering angående Viablue kabler fra Elkjøp på Finnsnes, de er desverre nødt til å forholde seg til samme prisene som xtreme-cable.com!

Men på den andre siden så slipper man jo å betale frakt!

Samme leksa som med SVS, der er de også pålagt å holde samme prisnivå som lsound.no, men som sagt så slipper man å betale frakten selv... Kjekt med tanke på vekten til noen av SVS subbene! :roll:

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Liten oppdatering angående Viablue kabler fra Elkjøp på Finnsnes, de er desverre nødt til å forholde seg til samme prisene som xtreme-cable.com!

Men på den andre siden så slipper man jo å betale frakt!

Samme leksa som med SVS, der er de også pålagt å holde samme prisnivå som lsound.no, men som sagt så slipper man å betale frakten selv... Kjekt med tanke på vekten til noen av SVS subbene! :roll:
    Det var jo dumt at det ikke ble noen rabatter, men disse kablene er sikkert verd pengene uten rabatter også.

Men tilbake til pioneeren, jeg klarte å borre hullet større og fikk dermed montert inn en nettbrønn. Så er det noen andre tips til hva jeg kan gjøre for å få bedre lyd? Noen enkle måter for å koble ut unødvendige kretser eller slikt? Tips til hva jeg kan bruke som føtter under kabinettet? Bare pøs på med saker og ting folkens:-D
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå kommet opp med en løsning ang. høyttalerkabelkjøp som jeg tror er et klokt valg. Isteden for å kjøpe 14 meter Supra Rondo 4x2.5 og spader fra Viablue, kjøper jeg heller 7 meter Supra Rondo 4x4.0(samme som jeg hadde før) og kjøper noen billige spader fra Eltek. De innsparte pengene bruker jeg heller på bedre elektronikk. For det første er jeg bare 16år med lite penger, for det andre trenger jeg penger til cd-drivverk og for det tredje trenger ikke de småe høyttalerne mine 2x10mm" kabel.
    Med dette sparer jeg inn sånn omtrent en tusenlapp og på signalkablene tror jeg bare jeg skal kjøre kabler fra Better Cables over hele linja. Det er greie kabler til en billig penge.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Jeg har nå kommet opp med en løsning ang. høyttalerkabelkjøp som jeg tror er et klokt valg. Isteden for å kjøpe 14 meter Supra Rondo 4x2.5 og spader fra Viablue, kjøper jeg heller 7 meter Supra Rondo 4x4.0(samme som jeg hadde før) og kjøper noen billige spader fra Eltek. De innsparte pengene bruker jeg heller på bedre elektronikk. For det første er jeg bare 16år med lite penger, for det andre trenger jeg penger til cd-drivverk og for det tredje trenger ikke de småe høyttalerne mine 2x10mm" kabel.
    Med dette sparer jeg inn sånn omtrent en tusenlapp og på signalkablene tror jeg bare jeg skal kjøre kabler fra Better Cables over hele linja. Det er greie kabler til en billig penge.
    Fornuftig avgjørelse Bedre og putte penger i et godt drivverk vil jeg tro!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da er min kabelhandleliste slik til nå:

2x3,5 meter Supra Rondo 4x4.0 med spader i høyttalerenden og bananplugger i forsterkerenden.

1 meter Kimber KIMBER 4VS eller KIMBER 8PR som jumpere med bananplugger i endene.

2 par spader fra Eltek til 18 kroner paret.

12 stykk Argon 5451 bananplugger fra HFK til 30kr stykke.

2 meter Better Cables Silver Serpent II Analog hos LSound. Disse skal brukes mellom forforsterker og effektforsterker.

2x8 meter Better Cables Silver Serpent Sub, også hos LSound. Nå får jeg ikke brukt delefilterfunksjonen i subforsterkeren men tror ikke det skal bli så veldig stort problem.

Kommer til å bestille høyttalerkablene og pluggene i begynnelsen av neste uke. Så bestiller jeg signal- og subkabler og til slutt kommer pynten til kablene. Så blir det cd-drivverk.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er høyttalerne klare til å bli matet med nye høyttalere så snart det kommer penger i kassa.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er høyttalerne klare til å bli matet med nye høyttalere så snart det kommer penger i kassa.
    Jeg var ikke klar over at kannibalisme var et stort problem/tema innen hi-fi

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabler.

Da har jeg bestillt kabler. Ble vist DIY hele veien. Dikemark signalkabler, Supra høyttaler- og subkabler og jumpere fra Kimber.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    :lol:

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Hehe, skulle visst stå høyttalerKABLER der ja

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, skulle visst stå høyttalerKABLER der ja
    Er jo ikke bra når høyttalerne "spiser" høyttalerkabler heller! Blir jo dyrt i lengden? :lol:

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Er jo ikke bra når høyttalerne "spiser" høyttalerkabler heller! Blir jo dyrt i lengden? :lol:
    Hehe, men jeg gir dem kun en enkel middag, ikke noe seksretters med forretter og desserter og slikt

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, men jeg gir dem kun en enkel middag, ikke noe seksretters med forretter og desserter og slikt
    Lol! :lol:

Skal forresten flytte til sørreisa i månedsskiftet. Rettere sagt skøelva, i leiligheten under Ford-friken Karl Bjørnar aka "kalle" som du sikkert kjenner?

Aaaargh, leilighet igjen! :roll: Men stua virker som den har perfekt størrelse og form for hjemmekino med mine klipsch rf-63! :-D

Får bare håpe "kalle" er mye borte!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk i dag kablene fra Eltek. Har begynt å lodde pluggene på subkablene men har fått et lite problem. Loddetinnet vil ikke feste seg til pluggen, hva kan jeg gjøre?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forresten disse varene jeg har bestilt fra Eltek.
    Også har jeg itillegg bestilt PVC rør, krympeslange og kabel hos Elfa.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du husket kabelstrømpe?

Hvis ikke, så er denne ganske kul:

Kun 25,- per meter! Klikk på bildet for info...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt å bestille kabelstrømper fra CableOrganizer litt senere. Men er det ingen som har noen tips ang. loddingen?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det ingen som har noen tips ang. loddingen?
    Prøv å bruk litt sandpapir og puss der du skal lodde, da får du bort lakklaget som er på pluggen.

Hvor mange watt er loddebolten din på? jeg har en Weller WECP-20 på 50W som jeg synes kan være litt svak til kabellodding (høyttaler). Kraftige høyttalerkabler krever kraftige loddebolter.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått laget ferdig én av subkablene.
    Var forresten innom Musikkverket i dag og kom hjem med noen plater.

Side 9 av 38 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •