Rør, horn, musikk og vinyl i nord - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 38 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 741
    Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal prøve denne Artaen når jeg får lydkortet.

Noen som har litt nettverkspeiling. Har googla så det svir i henda, men finner ikke noen løsning.

Har en DLink DIR-655 router og et DLink DWL-G122 USB-trådløst nettverkskort, men klarer ikke å få forbindelse mellom nettverkskortet og routeren. Først fikk jeg opp følgende beskjed; "Finner ikke noe sertifikat for å logge deg på nettverket ......"
    Dette fikk jeg fjerna ved å disable "Wi-Fi Protected Setup". Etter dette får jeg enda ikke koblet meg til nettverket. Det står at det er "Begrenset eller ingen forbindelse".
    Har prøvd dette kortet på to andre maskiner også, begge XP. Skjer akkurat det samme. Har lest at det skal være noen kompatibilitetsproblemer med DLinks DIR-6XX routere, men de bør da støtte sine egne nettverkskort.

Hadde vært veldig kjekt med en hjelpende hånd... Eller et par hjelpende ord og setninger.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.kordan va den nye pcn din da?fått spillt på den osv.jober den rask'

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    hei.kordan va den nye pcn din da?fått spillt på den osv.jober den rask'
    God morgen.

Har ikke fått testa den ordentlig siden jeg ikke får den kobla til nettet, men har testa med COD2 singleplayer, som gikk veldig greit. Har ikke noen ordentlige grafikkspill å teste med, iom at jeg ikke har hatt noen ordentlig pc på ei stund.
    Uten nett får jeg heller ikke lastet ned forskjellige programvarer som VLC, FB2K, WinRAR o.l

Tror jeg skal kjøpe meg en 20m patchekabel som jeg strekker fra kjelleren til loftet. Så slipper jeg dette trådløsopplegget for godt.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha! Der fikk jeg tilgang til det trådløse nettverket. Lasta bare ned XP SP3 på den bærbare og sendte det over til den stasjonære PCen og installerte, så gikk det. Men tror allikevell jeg kjøper meg en kabel som jeg kan fjerne når ikke er i bruk. Ser vel ikke så pent ut med en kabel hengende ned igjennom trappene.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda ikke fått lydkortet. Butikken har purra flere ganger på leverandøren. Så hvis jeg er heldig får jeg det i slutten av neste uke.

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Har enda ikke fått lydkortet. Butikken har purra flere ganger på leverandøren. Så hvis jeg er heldig får jeg det i slutten av neste uke.
    eg krysser fingrene ege kjipt å måtte vente.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk høre at det var skjedd en feil i kommunikasjonen mellom butikk og leverandør slik at det ikke var kommet med i forsendingen. Men fikk anbefalt et annet lydkort som faktisk var mer interessant i følge spesifikasjonene enn M-Audio lydkortet.

Roland Edirol ua-4fx. Får det holdt av til mandagen slik at jeg får lest litt mere om det. Til frekvensmålingene så er vel det viktigste at det har phantompower og USB-inngang. Har itilleg analoge RCA-utganger slik at jeg kan koble det til forsterkeren min til PC-anlegget. Med M-audio kortet trengte jeg enten en jack->RCA-kabel eller en mini-jack->RCA-kabel. Lydkortet har itillegg optisk inngang slik at det kan brukes som DAC.

Tror jeg kommer til å gå for dette istedenfor M-Audio, eller hva sier dere?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått tatt første måling.
    Har kun målt frontene i første omgang. Rød kurve er uten plugger mens grønn kurve er med plugger.

Er forresten ei lampe mic'en er festa i...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått bestillt noen postere som skal rammes inn for å heve det estetiske nivået et hakk eller to.
    Totalt kom dette på 307,- noe som slett ikke er ille.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg å henta posterne i går og rammer ble kjøpt i dag, dog kun to rammer ettersom de ikke hadde flere inne. Overraska over hvor fort det gikk å sende de posterne ettersom de ble sendt fra USA.

Skal legge ut bilde når jeg får hengt dem opp.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere målinger på gang eller? :-D
    På neste måling så legg inn 1/3 oct smoothing, og bruk litt bedre oppløsning på plottet (på det over her er det 30dB mellom strekene), så får man et bedre inntrykk av hvor store diper og peaker er.

Gøyal peak (roomnode) du har mellom 40 og 50hz. :-D
    Er høyttalerne plassert i hjørne?

Ellers ser det ut til at du kanskje har litt lite output fra 60-120hz, før du får noen uroligheter den neste oktaven oppover. Der kan kanskje en justering av høyttaleren ifht til frontveggen hjelpe litt.

Bortsett fra en dip rundt 15khz (som er lite hørbar) ser jo resten rimelig greit ut, så godt som det lar seg gjøre å lese et plot uten smoothing da.

Har du lyst til å teste ut plasseringer av høyttalere og ikke minst mic/lytteposisjon anbefales fortsatt Arta på det varmeste. Da kan du kjøre helkontinuerlig målinger og se resultatet fortløpende mens du justerer.
    Da legger du inn ønske smoothing på forhånd, slik at du slipper å se alt grumset oppover i frekvens.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kar på 3 år som ligger å sover på rommet mitt for øyeblikket så jeg får ikke tatt noen målinger enda, men får se i kveld når de er dratt. Skal se om jeg får til å måle med Arta. Mtp. høyttalerplassering så står høyre høyttaler ca 1 meter fra bakvegg og ca 40-50 cm fra sidevegg. Venstre står ca 1 meter fra bakvegg og ca 2 meter fra sidevegg.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått hengt opp et par postere og det ble en mye bedre stemning i rommet. Har ikke fått tatt noen målinger ettersom besøket bestemte seg for å bli en dag til, men håper på å få det gjort fortest mulig... Har ikke så mye tid om dagene ettersom jeg ikke er hjemme fra skolen før nesten 16.30 om dagene.

Bilde ble faktisk ikke så aller verst

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å fikk kjøpt meg en slik en nå i helga:-D Funker fett!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å fikk kjøpt meg en slik en nå i helga:-D Funker fett!

Tøøøft!

Rommet ditt ser også strøkent ut, og burde for min del være ett eksempel til oppfølging ...meeeeeeen....

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått vite at det er DAC-brikken i DACen min som har vært problemet.
    Skal ta en telefon til Morten hos NAT i morgen og høre hva han har å si...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått vite at det er DAC-brikken i DACen min som har vært problemet.
    Skal ta en telefon til Morten hos NAT i morgen og høre hva han har å si...
    Noe nytt?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal få mail når ny DAC kommer inn. Håper på å få den tilbake før jul. Med dette så vil det bli en stund før neste oppgradering på CD fronten.
    I den siste tiden har tankene også vært mye innom vinylens verden.
    Virker litt interessant Har jo et par plater som fortjener noe bedre enn den billige Denon spilleren jeg har nå. Litt diverse fra Dire Straits, Santana, Queen og Pink Floyd for å nevne noe.

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den siste tiden har tankene også vært mye innom vinylens verden.
    Virker litt interessant Har jo et par plater som fortjener noe bedre enn den billige Denon spilleren jeg har nå. Litt diverse fra Dire Straits, Santana, Queen og Pink Floyd for å nevne noe.

Sier meg enig

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det mye bra på brukten opp til maks 5-6000kr? Skal ikke kjøpes med en gang, men slik at jeg har en liten oversikt over hva som er bra utstyr til innkjøpsdagen kommer.

Hva bør vektlegges mest? PU, drivverk, arm, RIAA?

Side 28 av 38 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •