Rør, horn, musikk og vinyl i nord - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 38 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 741
    Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Koblet fra signalkablene til suben her om dagen for å rydde litt i kabel rot bak racket, og nå når jeg skulle koble dem til igjen kommer det en høy during fra suben. har også prøvd å koble kablene rett i effekttrinnet med samme resultat.
    Lurer egentlig på hva dette kan være. Ingen ting alt med resten av utsyret for jeg har prøvd med andre kabler uten noe problem. Litt merkelig at sånt kan skje uten videre. Har skrudd av dekslene på kablene og sett inni, men ingen loddinger som har gått opp.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FET spiller ... tenkt litt på den selv... men enda ikke kommet til noe endelig avgjørelse... Spiller den forresten CDR?!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    FET spiller ... tenkt litt på den selv... men enda ikke kommet til noe endelig avgjørelse... Spiller den forresten CDR?!
    Har ikke prøvd cd-r enda, men den spiller cd-rw, så regner med den spiller av cd-r også.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...
    Ville gjetta på loddinger på kablene ja....

Prøvd litt feilsøking?

Newcomer POSEN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er interessert i noen lytteinntrykk av Canton ct-1000. Har nemlig et par av disse gamle traverne for hånden og lurer på om det er noe å satse på?

Får jo en del ros på nettet men er jo tross alt ca. 30 år gamle :-?

Håper du får tatt en liten test vs 685 når stativene er klare

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av POSEN
    Er interessert i noen lytteinntrykk av Canton ct-1000. Har nemlig et par av disse gamle traverne for hånden og lurer på om det er noe å satse på?

Får jo en del ros på nettet men er jo tross alt ca. 30 år gamle :-?

Håper du får tatt en liten test vs 685 når stativene er klare
    Stativene er ferdige for en stund siden, men har ikke fått tatt en grundig test av dem. Men det jeg har lagt merke til er ihvertfall at de har en varmere klangkarakter enn B&W'ene. Itillegg har de en helt annen bassgjengivelse enn det man får ut av B&W'ene, noe som egentlig burde være en selvfølge med tanke på elementstørrelsen. Skulle gjerne hatt en kraftigere forsterker å testet disse med siden de har en nominell impedans på 4ohm og tolv tommers basselementer. Ikke akkurat en 2x35watt rørforsterkers drøm. Etter utallige forsøk med flytting og vinkling av høyttalerne klarer jeg ikke å få stereoperspektivet til å sitte ordentlig. Når jeg testet med Three Wishes fra Roger Waters fikk jeg ikke stemmen til hu dama i begynnelsen til å sitte der den skulle. Hørte liksom at den kom fra venstrehøyttaleren, og ikke langt fra siden. Får jeg ikke dette bedre til blir de mest sannsynlig solgt. Er inne på tanken å kjøpe meg noe fra Klipsch etter sommeren, noe som vil gi meg noe av dynamikken jeg savner fra B&W'ene.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva Klipsch du ser på da?

Synergy, reference eller heritage?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo tidligere snakket litt om Heresy III.
    Men hadde jo vært lurt å fått hørt på dem en gang eller to før jeg begir meg ut på noe kjøp. Noe jeg savner med B&W er jo som nevnt dynamikk, noe Klipsch skal være meget gode på etter hva jeg har lest meg til. Itillegg skal jo disse ha en meget stram og definert bassgjengivelse med grei punch i midbassen, som ruller av ganske tidlig, noe som ikke gjør noe siden jeg har sub. Disse skal jo også passe greit med Dynaco'en min effektmessig siden de har en følsomhet på 99dB.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kjøpe Skrotnissens La Scala, da :twisted: De skal visst være syke!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bør han ha et j****g godt tilbud, siden disse ny koster 45000kr mere en Heresy III.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Stativene er ferdige for en stund siden, men har ikke fått tatt en grundig test av dem. Men det jeg har lagt merke til er ihvertfall at de har en varmere klangkarakter enn B&W'ene. Itillegg har de en helt annen bassgjengivelse enn det man får ut av B&W'ene, noe som egentlig burde være en selvfølge med tanke på elementstørrelsen. Skulle gjerne hatt en kraftigere forsterker å testet disse med siden de har en nominell impedans på 4ohm og tolv tommers basselementer. Ikke akkurat en 2x35watt rørforsterkers drøm. Etter utallige forsøk med flytting og vinkling av høyttalerne klarer jeg ikke å få stereoperspektivet til å sitte ordentlig. Når jeg testet med Three Wishes fra Roger Waters fikk jeg ikke stemmen til hu dama i begynnelsen til å sitte der den skulle. Hørte liksom at den kom fra venstrehøyttaleren, og ikke langt fra siden. Får jeg ikke dette bedre til blir de mest sannsynlig solgt. Er inne på tanken å kjøpe meg noe fra Klipsch etter sommeren, noe som vil gi meg noe av dynamikken jeg savner fra B&W'ene.
    De er jo ikke mye omtalt her i Norge, men av det jeg har lest av anmeldelser fra andre land, har jeg skjønt at disse krever en fraftig forsterker for å spille optimalt.

Rart det med stereoperspektivet Kanskje de matcher rommet dårlig? Eventuelt forsterkermatch...

Det finnes jo også flere versjoner av dem. Ser du har utgaven der mellomtoneelementet og diskanten er stilt ved siden av hverandre, mens det paret jeg eventuelt kjøper har elementene på rekke i høyden. Vet ikke om det er stor forskjell på disse to versjonene?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bør han ha et j****g godt tilbud, siden disse ny koster 45000kr mere en Heresy III.
    La Scalaene mine forsvant på torsdagen

Jeg har aldri hørt Heresy III, men jeg kan iallefall skriver under på at la scala er en fantastisk underholdene høytaler. Desverre er det alt annet enn lett å få takk i ett par La Scala 1 idag, og 2er'n koster jo en liten formue...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av POSEN
    De er jo ikke mye omtalt her i Norge, men av det jeg har lest av anmeldelser fra andre land, har jeg skjønt at disse krever en fraftig forsterker for å spille optimalt.
    Kan godt stemme det du!
    Får den ikke de kreftene den trenger til å "rive løs" elementene så kan det bli en skikkelig selsom opplevelse.
    Er det ikke synergi mellom forsterker og høyttaler (eller noen annen komponent) så får man aldri ut maks av anlegget.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært litt snakk i at vi kanskje skal en tur til Oslo et par dader før sommerferien, så da kan man vel kanskje få hørt på et par høyttalere. Har aldri hørt Klipsch før så jeg aner ikke hva jeg har i vente annet en særdeles flott dynamikk og høy morrofaktor.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt om og men i tenkteboksen har jeg kommet frem til at jeg skal utsette kjøp av høyttalere ei stund. Trenger sårt en TV.
    Men har ikke fulgt så mye med på hva som er det beste og nyeste på TV-fronten for tiden. Men tror jeg setter budsjettgrensa på rundt 8.000-10.000kr. Kravene mine er at den skal være minimum 40 tommer, ha godt sortnivå, gjerne en USB/Firewire/eSata inngang hvis det er mulig i denne prisklassen og minimum to HDMI innganger (gjerne en VGA inngang også, men ikke et must). Design er ikke så alt for viktig for min del. Bruksområdet blir stort sett TV-titting, film og live-konserter. Har en del filmer og konserter på DVD, så den bør ikke være så alt for dårlig på SD materiale, men må vel skaffe meg en BD-spiller,PS3 og HD-tuner etterhvert slik at TV'en må være god på HD-materiale også (noe de fleste sikkert er).
    Hvis noen i nærområdet skulle ha en god TV (F.eks noe fra Pioneer) de ønsker å kvitte seg med i løpet av sommeren, så er det bare å ta kontakt.
    Skal ikke henge på vegg, men stå på racket hvis det skulle ha noen betydning. Det er ett fett om det er LCD eller plasma, bare det utfyller kravene mine.

Fylte 17 år i dag så har jo fått inn litt penger fra diverse slektninger slik at TV-drømmen begynner å nærme seg en realitet.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fylte 17 år i dag så har jo fått inn litt penger fra diverse slektninger slik at TV-drømmen begynner å nærme seg en realitet.
    Gratulerer med dagen :-D

Jeg fikk Canton CT1000 i hus i dag. De er i en stygg hvitfarge, så må pusses ned og beises. De hadde desverre bare 1 orginal diskant, så jeg lurer på hvor du bestilte elementet til dine og ca. hva dette koster?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker... Mine har også bare en original diskant. Når jeg skulle fikse elementet kontakta jeg den norkse importøren av Canton, Njål Hansson, som fiksa det slik at jeg sende elementet til Canton i Tyskland som sende det oppover i en av forsendingene til Njål slik at det ble billigere for meg. Tror jeg bare betalte 10€ for reperasjon + det det kosta for frakt opp og ned.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja, jeg hadde fått det for meg at du hadde kjøpt et nytt element. Ettersom du også har en uorginal diskant regner jeg med at du ikke vet om det går an å få tak i lignende/like elementer nå til dags?

Det er en slags Vifa diskant som sitter i mine, men jeg vet ikke om denne er tilpasset delefilteret eller om det bare er en slags midlertidig løsning.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale en samsung LE40A656 som koster rett over sju tusen for tiden:
    Samsung LE40A656 - TV - Finn beste pris hos Prisguide.no

Fire hdmi inn, vga inn, usb inn, optisk lyd ut, full HD, pent design.

Dersom du vil sprenge budsjettet litt koster samme modell i 46" elleve tusen.

Samsung LE46A656 - TV - Finn beste pris hos Prisguide.no

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dagen!

Side 25 av 38 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •