Rør, horn, musikk og vinyl i nord - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 38 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 741
    Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, jeg bare lurte jeg. Tror det ikke skal være noe problem hvis en elektriker ser på det, eller gjør det for deg. Men det skal litt til å koble feil en stikk kontakt dahehe

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nok garantere deg at noen har greit å koble feil, det må ha skjedd :P

Sikkert noen som har koblet til jord på +/- og kan tenkes at det har tatt skade på produktet koblet til.. :P

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Ja, jeg bare lurte jeg. Tror det ikke skal være noe problem hvis en elektriker ser på det, eller gjør det for deg. Men det skal litt til å koble feil en stikk kontakt dahehe
    Ja det skal vel en del til for å klare det
    Her i kjelleren har jeg ikke jord så jeg får ikke testa hvordan det vil påvirke lyden men fornøyd er jeg ihvertfall. Ser jo litt rått ut med en tykk kobraslange liggende på gulvet og inn i veggen
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har laget meg en egen tråd på HFS for de som vil ta en titt der.
    Akapaz's vei til godlyden... Følg utviklingen
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg droppet planene om hjemmekinoreceiver for en liten stund iom at rommet mitt ikke er helt optimalt for hjemmekino og at økonomien min ikke strekker til. Dermed blir jeg i første omgang å bruke pengene mine på sonosuben og deretter blir det kjøpt inn et dedikert CD-drivverk med 2-kanals SACD avspilling. CD-spilleren blir vel mest sannsynlig kjøpt til høsten slik at jeg gir den et budsjett på ca 2000kr. Etter det har jeg lyst til pørve meg litt mer i vinylens verden.

Så bare kom med tips for hva jeg burde bruke som drivverk.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Hva med en brukt Marantz eller Cambridge?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør ikke drivverk ha en viss vekt of byggekvalitet? Tror Cambridge blir for spinkelt. Tenkte noe i 10kg+ klassen var det man skulle se etter. Noen litt eldre Sony/Pioneer/Teac-spillere.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10kg pluss kan vel kanskje bli litt dyrt?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan huske å ha sett litt eldre spillere til rundt 2-3000kr på brukten før med vekt på over 10kg. Hva vil f.eks en Denon 3910 koste nå for tiden? Har den noe drivverkstøy? Den er jo i samme serien som den spilleren jeg har nå.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge er da absolutt ikke spinkelt (sett bort fra de aller billigste modellene da). Driverket er som regel av plastikk og ikke metall slikt som noen av de eldre spillerne du nevner har, men ganske solide spør du meg. Du kan jo prøve å finne en brukt 740 eller noe lignende.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Cambridge er da absolutt ikke spinkelt (sett bort fra de aller billigste modellene da). Driverket er som regel av plastikk og ikke metall slikt som noen av de eldre spillerne du nevner har, men ganske solide spør du meg. Du kan jo prøve å finne en brukt 740 eller noe lignende.
    Den Cambridge'n der var ganske så interessant. 2 digitale innganger er jo en kjekk sak å ha slik at jeg kan koble flere produkter til DAC'en. Men den manglet jo selvfølgelig SACD-muligheter. Hvordan er det med SACD, trenger man en bra spiller for å få dette bra eller er ikke kvaliteten så viktig her?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke behov for SACD. Det er lite cder å få tak, og de koster en del mer. Cambrdige 740 er en kjempe spiller. Hvis ikke kan du jo prøve å få tak i en Cayin eller Jungson spiller.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alder er ikke en hindring når det gjelder drivverk..
    Det gamle (som jeg dessverre presterte å kortslutte da jeg skulle modifisere) var så bra at den fortsatt etter 10 år holder mål mot Onkyo dvd'n jeg har nå.
    Noe svartere bakgrunn og finkornet detaljering. Tror det hadde noe med den strømforsyninga den hadde...
    16000uf på ett drivverk skulle man tro er overkill, meeeeeen

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får man tak i spillere med slike enorme strømforsyninger til en ikke så alt for dyr penge da? Eller er det da man må finne frem DIY'ern i seg?

Ta forresten en titt innom Sonosubtråden min. Jeg har endelig begynt bygginga: DIY Sonosuber: Bygginga er i gang...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen kinesiske saker fra f.eks Xindak, Vincent, Shanglin eller liknende være gode kandidater?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du spør veldig vanskelig...
    Men, vil satse på en spiller med bra drivverk..
    Litt tyngde er også ett pluss.
    Kanskje en Sony el? Har jo rykte på seg for å være veldig bra
    Ellers har jeg lite erfaring med de kinesiske, men er veldig begeistra for shanling da

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Du spør veldig vanskelig...
    Men, vil satse på en spiller med bra drivverk..
    Litt tyngde er også ett pluss.
    Kanskje en Sony el? Har jo rykte på seg for å være veldig bra
    Ellers har jeg lite erfaring med de kinesiske, men er veldig begeistra for shanling da
    Så da er det kanskje hovedsaklig Sony jeg bør se etter. Da får jeg vel bare vente å se hva som kommer opp på brukten når tiden er inne for handlig. Akurat nå har jeg bare ca. 200kr på kontoen min.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD spiller - kjøp denne, solid, god lyd, stabil og pålitelig:
    Yamaha CD MP3 SPILLER CDX-497 TITAN kjøp billig sammenligne pris tilbud

Fåes også i sort farge mot litt tillegg

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Så da er det kanskje hovedsaklig Sony jeg bør se etter. Da får jeg vel bare vente å se hva som kommer opp på brukten når tiden er inne for handlig. Akurat nå har jeg bare ca. 200kr på kontoen min.
    Hehe

Xindaken låter litt udynamisk spør du meg. Tror jeg ville lytta til Shanling og Vincent. Eller en eldre Marantz kanskje?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg sittet å lest en del om rørforsterkerne til Music Angel og de virker veldig lovende. Hvordan tror dere KT-88-versjonen ville vært i forhold til min Vincent/Rotel-kombo? Den er jo en del billigere enn det jeg har fra før. Hvis jeg selger forsterkerne jeg har nå kan det jo hende jeg får råd til en CD-spiller litt fortere også. Har veldig lyst til å prøve Klipsch en gang senere. Etter hva jeg har lest skal denne forsterkeren passe veldig godt sammen med Klipsch.

Side 13 av 38 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •