Rør, horn, musikk og vinyl i nord - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 38 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 741
    Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    onkyo 805/75 tror jeg vil være et supert valg. Vist du venter litt til de kommer nye recievere burde du klare og få en av dem billig, kan ikke tenke meg det er noen revolusjon med de nye recieverene
    Det var det jeg og tenkte. Nå er jo de nye HD formatene implementert i dagens receivere så jeg tror ikke det kommer noe ekstremt på neste generasjon.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Lydhuset kjent for å være trege? Noen som har bestilt derifra før?
    Jeg sendte bestillinga mi 19 juni og fikk ordrebekreftelsen samme dag. I bestillinga spurte jeg om jeg kunne betale med MasterCard. Nå, den 24 juni har jeg enda ikke fått svar på det spørsmålet. Dermed må jeg tydeligvis vente lenge før jeg får den nettkabelen. Itillegg blir den sendt med posten, som ikke er kjent for å være noen leopard med leveringene sine. Håper den går som brevpost:-D
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg kommet hjem fra et lite opphold på en uke i Tyrkia.
    Må sitere noe en kar fra Bodø sa; Tyrkia er et bra feriested hadde det ikke vært for tyrkerne. Veldig pågående når man skal kike på noe i sjappene deres.

Supra nettfilteret er kommet, skal se om jeg får lagt ut bilder i morgen.
    Fikk svar fra Lydhuset om at nettsiden deres bare var en prøve nettside og at jeg måtte bestille Furutech-pluggene fra en annen butikk mens jeg kunne bestille løs kabel eller kabel med pyntestrømpe fra dem. Så da må jeg vel bestille kabel til 125kr/m derifra og plugger hos PM Audio.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Supra nettfilter

Da har jeg fått tatt bilder av Supra'en.
    Virker som en veldig solid aluminiumsboks.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg ser du har Omega som stereobenk. Kunne du være så snill å måle den innvendige størrelsen på hyllene for meg? Jeg har en over snittet stor effektforsterker (se min hifi) og lurer på hvorvidt det er mulig å få plass til den om jeg skulle finn på å kjøpe benken.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Hei,

Jeg ser du har Omega som stereobenk. Kunne du være så snill å måle den innvendige størrelsen på hyllene for meg? Jeg har en over snittet stor effektforsterker (se min hifi) og lurer på hvorvidt det er mulig å få plass til den om jeg skulle finn på å kjøpe benken.
    Hyllene er på 53x57xca39cm(bxdxh). Inni hyllene kan du montere flere hyller (totalt tre). Tror dette racket er skal tåle bra tunge laster. Devilej har ihvertfall brukbart tungt utstyr i sitt rack.

devilej's HiFi

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen tips til en receiver eller har en som skal selges til en ikke så alt for dyr penge? Hvordan er f.eks Yamaha på musikk i forhold til Onkyo i prisklassen rundt 10000kr?

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Ingen som har noen tips til en receiver eller har en som skal selges til en ikke så alt for dyr penge? Hvordan er f.eks Yamaha på musikk i forhold til Onkyo i prisklassen rundt 10000kr?
    Tror du må sende Skrotnisse en pm. Han har hatt Yamaha 1800, Onkyo og Harman AVR 255 før han gikk tilbake til 1800..

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag sandfylte jeg stativene fra ca 8kg til ca 14kg. Har ikke fått hørt om lyden ble bedre, men de står ihvertfall stødigere. Med høyttalere oppå blir de tilsammen ca 21kg/stk.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det unna med oppgraderinger ser jeg!

Hvordan går det med sub-prosjektet? Noe fremgang?

Når det gjelder receiver så kan jeg anbefale deg Yamaha rx-v1800, er vel litt upartisk nå siden jeg har den, og ihvertfall ikke har hørt Onkyo'en. Men til film er ihvertfall Yamahaen helt rå! Holdt på å skremme vettet av fruen og hennes søster her om dagen da vi så den amerikanske versjonen av "The eye", og det i 2ch med kun -20 i volum!!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Her går det unna med oppgraderinger ser jeg!

Hvordan går det med sub-prosjektet? Noe fremgang?

Når det gjelder receiver så kan jeg anbefale deg Yamaha rx-v1800, er vel litt upartisk nå siden jeg har den, og ihvertfall ikke har hørt Onkyo'en. Men til film er ihvertfall Yamahaen helt rå! Holdt på å skremme vettet av fruen og hennes søster her om dagen da vi så den amerikanske versjonen av "The eye", og det i 2ch med kun -20 i volum!!
    Ang. subprosjektet så har jeg fått kjøpt inn MDF-plater. Var på Finnsnes lørdagen og skulle kjøpe sonorør, men det var f*** meg ingen som hadde slike i 40cm diameter. Skal prøve å ringe opp til Målselv og Tromsø og se om de har inne noe slikt. Men i morgen drar jeg nordover en tur til Mehamn og blir der ei uke så det blir ikke noe subbygging før etter det. Forhåpentligvis ligger det et par Furutech-plugger og en nettkabel i posten og venter på meg når jeg kommer hjem.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg begynt å falle mer og mer mot å kjøpe meg Yamaha 1800 istedenfor Onkyo'en. Siden Yamaha'en skal være helt rå på film tenkte jeg at det blir like greit å kjøpe en slik for så å supplere med tokanalsutstyr med prosessorinngang senere. Da får man jo det beste fra begge verdener.
    Sikkert noen som skal selge en slik nå som det snart er høst og det kommer nye receivere på markedet.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden Yamaha'en skal være helt rå på film tenkte jeg at det blir like greit å kjøpe en slik for så å supplere med tokanalsutstyr med prosessorinngang senere. Da får man jo det beste fra begge verdener.
    Godt tenkt min venn! akkurat samme som jeg har tenkt, eneste forskjellen er at jeg tar kinodelen først!

Neste oppgraderingen min blir Klipsch RC-64, "the mother of all centers"!

Og det i nær fremtid...(!)

Etter det blir vel neste episode noe slik: Vincent_vega's stuekino: "twin towers" under planlegging, naboene flykter! :lol:

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er Furutech-kabelen ferdig. Kommer med et bilde eller to senere i dag.
    Må bare si at den var noe inni gampen stiv den kabelen:-D

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kjøpte du den? Link? Hvordan er det med forsikring hvis det skulle bli brann, og de finner ut du lagt kabelen selv?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelen kjøpte jeg hos Lydhuset mens pluggene ble kjøpt hos PM Audio.
    Det med brannforsikring har jeg ikke peiling på så vi får vel bare vente og se

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde vi virkelig få oppklaring på :P

Men hvordan skal de kunne se forskjell på kabler som vi har lagd selv og produkter som blir solgt av eltek/pmaudio osv??

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Det burde vi virkelig få oppklaring på :P

Men hvordan skal de kunne se forskjell på kabler som vi har lagd selv og produkter som blir solgt av eltek/pmaudio osv??
    Nei det er ikke godt å si. Men mener dere da at det er helt ulovlig å bruke selvlagde kabler? Hvorfor selges det da plugger og kabler nesten over alt helt lovlig? Til og med matbutikker selger slikt.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var furutech kabelen ferdig. Kommer med er par bilder nå, legger også ved et par bilder fra ferien jeg hadde i Finnmark.

Dagens Macgyver:
    Jeg skulle prøve å bytte kablene som var mellom DAC'en og forforsterkeren med de som var mellom suben og effektforsterkeren. Da hørte jeg en ganske så høy summing i høyttalerne. Problemet ble enda værre når jeg tok på effektforsterkeren eller kablene med hånden min. Da begynte maskineriet i hodet mitt å jobbe og jeg fant ut at det var skjerming som var det hemmelige svaret på mitt problem:-D Av med pluggene og på med en skjerm fra en antennekabel og på med pluggene igjen. Så var summingen vekk som en sviske

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er ikke godt å si. Men mener dere da at det er helt ulovlig å bruke selvlagde kabler? Hvorfor selges det da plugger og kabler nesten over alt helt lovlig? Til og med matbutikker selger slikt.
    Kanskje ikke ulovlig, men har en følelse av at noe tukling med det elektriske er "nono" når man ikke er elektriker. Men det er bare en følelse. Skal ikke ha noe å si hvis man kobler riktig, hvis det blir feilkobling fungerer ikke enheten, så enkelt er vel det.

Kanskje noen av elektrikerne her inne kunne svart på spørsmålet, vet Ruxxy har peiling, men har vel "ferie" fra AVF. :-D

EDIT: ble en tøff kabel det der :P

Har en veldig lang slik kabel, som jeg nå vurderer å dele i to, kjøpe nye støpsler og øke antallet "superkabler"

Side 12 av 38 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •