Carlos_007 's lille kinobygging!!!Masse innkjøp, Epson TW2000 i hus ;-)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 119
    Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Carlos_007 's lille kinobygging!!!Masse innkjøp, Epson TW2000 i hus ;-)

Da ser det ut som det kan bli en liten kino i kjelleren også ;-) Det er liksom kjelleren igjen som ikke er gjort helt ferdig i det nye huset, og som en gulerot for å få ting gjort er det vel ingen ting som slår en dedikert hjemmekino!!! ( Da tenker jeg det skal bli fart på sakene):-D

På grunn av varmekabel fordeling i gulvet samt lysfordelingen i taket må rommet bli på den størelsen som vist på tegning under.
    (altså 2,50x4.10m og takhøyde 2,33m)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sofaen eller høytalerene som er tegnet inn er bare eksempler, har ikke kjøp inn noe utstyr enda. Men jeg har to Proson fronthøytalere med 2x8" + diskant elementer jeg lurte på om jeg kunne bruke som bakhøytalere i et event. 7:1 oppsett?!
    Og jeg har også bestemt meg for størelsen på lerretet ( 106" ) alså ca. 230cm bredt rammelerret med rammen på 5-8cm rundt blir det ikke mye plass til høytalere på siden!

Så her er det bare å komme med innspill til alt i fra farge på veggerog tak samp høytalere og plassering av disse.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt flere bilder ...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og enda flere....

I dette hullet inn til boden tenkte jeg å ha ett reck med alr AV utdtyr, og da kansje et sotet glass dør forran!! Kan bli veldig stilig;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jo en fin kosekrok det der. Det med racket inni boden var smart, slipper å bruke verdifull gulvplass og så blir det ryddig. Skal du begynne å bygge nå straks eller er det diverse annet som må være ferdig først?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Blir jo en fin kosekrok det der. Det med racket inni boden var smart, slipper å bruke verdifull gulvplass og så blir det ryddig. Skal du begynne å bygge nå straks eller er det diverse annet som må være ferdig først?
    Ja håpet å få begynt snart. Nå står det mye rot og kasser og ting der nede som må ryddes, kastes og omplaseres. Så blir det å gjøreferdig gulvene og bygge de innvendige veggene dører maling tapelsering etc.
    Men liker å ha plasering og tekniske ider ganske klart før jeg går i gang med veggene og røranlegget samt kabling osv. :-)
    Lurte også på om noen hadde noen ideer til front høytalere med tanke på at lerretet nesten går fra vegg til vegg???

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i akkurat samme situasjon selv. Har et rom som skal bli kino, men det er fylt med diverse saker som egentlig kan kastes men som det kanskje er kjekt å ha. I dag skal jeg imidlertid ut å kjøpe materialer til hyller samt esker til å lagre ting i. Så det er en løsning i sikte.

Lykke til videre.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Er i akkurat samme situasjon selv. Har et rom som skal bli kino, men det er fylt med diverse saker som egentlig kan kastes men som det kanskje er kjekt å ha. I dag skal jeg imidlertid ut å kjøpe materialer til hyller samt esker til å lagre ting i. Så det er en løsning i sikte.

Lykke til videre.
    Ja det er akkurat det å få kommet i gang, det står en sofa og et bord ++ som jeg må få solgt først. Men så fort jeg får ut de store tingene og fått ryddet ut så tror jeg selve byggeprosessen vil gå ganske raskt:-)

Lykke tll med ditt prosjekt også...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er inne på høytaler tråden og spør om råd ang. høytalere. Flere bra forslag Kansje jeg må gå for et Smx lerret så jeg kan ha høytalerene bak.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller kansje bare noe sån!!?? 2 stk. 12" 2 stk JBL L820 som front delt på 80 Hz og en center PSB Image C60 og 2 stk JBL L820 til sidene bak!! ??
    Bare vinkle de litt opp fremme.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mja, jeg ville kjørt center og sidehøyttalere i samme serie hvis mulig. Kjenner ikke PSB vs JBL sin lydsignatur, men skal en absolutt ha flate høytalere i front (i den prisklassen) så ville jeg sett på 3x JBL LC2 (til ca 4 store hver).
    JBL Studio LC2 | Senter | Høyttalere | Hi-Fi Center Kjeden

Som jeg har snakket om før så har jo Tor tre centere under lerret på sin (s)Tor-TV.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Mja, jeg ville kjørt center og sidehøyttalere i samme serie hvis mulig. Kjenner ikke PSB vs JBL sin lydsignatur, men skal en absolutt ha flate høytalere i front (i den prisklassen) så ville jeg sett på 3x JBL LC2 (til ca 4 store hver).
    JBL Studio LC2 | Senter | Høyttalere | Hi-Fi Center Kjeden

Som jeg har snakket om før så har jo Tor tre centere under lerret på sin (s)Tor-TV.
    Ja du er inne på noe der :-) Hvordan er det med subwoofer kan de f.eks bare være plasert bak i en kino eller må man minst ha en fremme?? Føler jeg har hørt noe om at "Bass" de lave frekvensene ikke er serlig rettnings avhengig!!?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA ja nå er den gamle sofaen solgt og har fått lagt ferdig gulvet på kryploftet så jeg kan få ryddet og stablet vekk rotet som står i kjelleren (der kinoen kommer)!!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg har funnet ut hvilke høytalere jeg vil gå for!!?? Tenker det blir 3 stk. JBL LC2 høytalere fremme under 106" rammelerretet, bare viklet litt opp mot lyttepos. Og 4 stk. JBL L820 høytalere side/bak! Prøver først med 1 stk sub enten JBL sin 12" , SVS 12" eller XTZ 12" bak sofaen (Holder ikke dette prøver vi 2). Itillegg blir det en rumperister i sofaen for den litt mer fysiske efekten:-)

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når rommet er klart så kan du låne XTZ'en min for å teste om den duger.

Er du fremdeles i modus for "flate" høytalere så kan du vurdere subwooferen Infinity Cascade Model 15 som også er flat...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehey...
    Ser flott ut dette gitt

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Når rommet er klart så kan du låne XTZ'en min for å teste om den duger.

Er du fremdeles i modus for "flate" høytalere så kan du vurdere subwooferen Infinity Cascade Model 15 som også er flat...

Ja det hadde vært kjekt! tenkte jeg skulle ha suben bak for å få et så rent og ryddig "bilde" som mulig. Skal i testrommet på hifi senteret i morgen å få hørt på JBL ene! Men det var et oppsett med LC2 til center og L820 som front samt L810 bak! Altså et litt mindre oppsett men jeg får nå hørt om det er noe trykk i de ( da blir det jo bedre med mitt oppsett) ;-) Jeg måtte komme igjenn i morgen for han måtte kalibrere reciveren (pioneer LX60) med JBL oppsettet mens det ikke var folk i butikken!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget mellom recivere kommer nok til å stå mellom Yamaha rx-v1800 eller kansje jeg bare skulle gå for onkyo TX-sr605 har alle de viktigste spesifikasjonene, HD lyd formatene og hdmi 1,3 samt den er billig og kommer godt ut på testene i hjemmekino og lyd og bilde!! Kunne nok selvfølgelig ha godt for en i toppklassen 17000,- ++ men tror ikke trenger det på grunn av størrelsen på rommet og høytalerene...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carlos_007
    Valget mellom recivere kommer nok til å stå mellom Yamaha rx-v1800 eller kansje jeg bare skulle gå for onkyo TX-sr605 har alle de viktigste spesifikasjonene, HD lyd formatene og hdmi 1,3 samt den er billig og kommer godt ut på testene i hjemmekino og lyd og bilde!! Kunne nok selvfølgelig ha godt for en i toppklassen 17000,- ++ men tror ikke trenger det på grunn av størrelsen på rommet og høytalerene...
    Og så var det projektor da!!! Der skal jeg selvfølgelig vente så lenge som mulig med tanke på prisras mens jeg byger kinoen!! Men i dag så står det mellom Epson emp-tw2000 (fortsatt litt dyr) eller sanyo PLV-Z2000 som jeg tror hadde gjort seg ypperlig i den lille "svarte" kinoen min;-) Vil jo få 100% lyskontroll og mørke bortimot svarte tak og vegger!!
    Men så var det jo en mitsubishi hc4900??? blir ikke lett dette...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noe sån som dette!!

noen bilder av sån jeg ser det for meg nå...

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •