Carlos_007 's lille kinobygging!!!Masse innkjøp, Epson TW2000 i hus ;-) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 119
    Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Dette er skikkelig fett oppsett syns jeg . De JBL'ene dine har jeg også snusa litt på :P. Syns slik løsning du har er råtøfft!

Får tro du finner en eller 2 gromsubber som passer til de da . Følger spent med. Var vel en Focal sub på bruktforumet her til 6000kr for litt siden?
    Hei og takk for det! Jeg tror kansje det skulle rive godt med 2 JBL ES250P (12") som spiller mot hverandre bak sofan ;-)

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kastet ut påskebesøket mitt på søndag, så mandag er deal det. Tirsdag reiser jeg jo en uke der du har vært og da blir det ikke mye subb'ing på meg.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Har kastet ut påskebesøket mitt på søndag, så mandag er deal det. Tirsdag reiser jeg jo en uke der du har vært og da blir det ikke mye subb'ing på meg.
    Ja sant det gjør du jo , kan je kansje ha den noen dager? ;-) Ja da sier vi det, kommer nærmere tilbake om tidspunkt !! :-) Jeg må vel komme å hente deg og sub'en !? :-)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja da var påsken over for denne gang! Har blitt gjort fint lite i disse dager mens vi har hatt besøk, har bare trukket meg tilbake i det aller helligste og kost meg med en film til dagen ;-) Nå kommer kokken i kveld så skal vi teste XTZ 12" hans og se om det beveger litt mer luft enn proson 10" som står i kinoen midlertidig!! ;-) Greit å høre andre sine meninger og tips om forbedringer! Håper han kan ta med kamera så vi får tatt noen fine bilder av kinoen og lagt de ut på hjemmekino profilen!!? :-)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel har jo fått gjort litt småting da, har laget et lystett gardin/luke av det gamle lerretet (ikea tupelur) da dette var lystett materiale! Klippet til 5 cm større en selve vinduet og så klippet jeg i hjørnene 2,5 cm bettet og laget en rammekant på 2,5cm rundt hele (lerretet). På denne kanten monterte jeg selvklebede borrelås og tilvarende rett på innsiden av vinduskarmen! Det hvite lerretet sprayet jeg med lim og limte på svart velour og klippet til :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt på etterskudd med gratulasjonene siden det er noen dager siden jeg var innom. Det er blitt en snazen hule du har fått deg og det er blitt et veldig bra filmrom, både designmessig og teknisk.:-D

Bildet fra Epsonen var uten tvil det beste LCD bildet jeg har sett, og jeg må hjem og sjekke opp settinger på mitt etter å ha sett detaljer hos deg. Et spørsmål er jo hvor mye det er å hente ut av skikkelig kalibrering på din, men det er det et par eksperter på i Stavanger-regionen som kan svare på.

Lydmessig så viser det seg at er det helt kurrant å bruke tre centerer i front, og dine leverer lett mye trøkk i heftige scener. XTZ'en fikk jo strevet litt og aldri har jeg hørt at den har bunnet så voldsomt før . Du får riste litt selv og se om den "duger". Bak sofaen så mister du jo noe bassrespons i sweetspot, og det er nok pga at sofaen fungerer som en stor bassfelle. Jeg ville nok prøvd sub'en i noen posisjoner til: I front (selvsagt) og i tillegg prøvd med å fått hevet sub'en over sofaen (fremdeles bak) slik at elementet fikk spille mot litt friluft i rommet. Gjerne snu den slik at elementet spiller med langsiden i rommet og sjekk det mot hvordan den er når den spiller rettet med kortsiden av rommet.

Skulle gjerne kjørt noen runder med QSound-filer for å ha sjekket "bredden" i lydbildet, men det får vi ta en annen kveld (tiden går raskt når man leker seg).

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo selv takk for hyggelig besøk og takk for at du tok deg tid til å ta de flotte bildene :-) Det er ikke enkelt å ta fine bilder i et såpass lite og mørkt rom (kino) !!! Ja må si meg enig at det er utrolige detaljere bilder denne PJ klarer å vise, må vel si meg stor fornøyd med Epsonen :-) Litt kalibrering etter hvert når lampa har fått noen timer på seg vil nok hjelpe enda mer!! Ser frem til du også kommer i gang med kinoen din !! Ser for meg at sluttresultatet blir veldig bra på "loftet" ;-)
    Det er som du sier, tiden går alt for fort når man skal teste og leke seg med film og musikk!! :-)
    Skal prøve litt mer med sub'en din og se om jeg får mer ut av den...:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En JL A F112 hadde jo passet fint inn her, ikke så stor heller... Resonans hadde i alle fall en demo modell som det sikkert går an å spørre om å få på hjemlån....

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    En JL A F112 hadde jo passet fint inn her, ikke så stor heller... Resonans hadde i alle fall en demo modell som det sikkert går an å spørre om å få på hjemlån....
    Fine de men kansje i dyreste laget :-) Men som hjemlån for å teste hadde ikke vært så dumt,får se !!! :-) Har ikke lyst til å ha sub'er fremme ser du, for å få så rent bilde som mulig får jeg finne på noe lurt bak ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carlos_007
    Fine de men kansje i dyreste laget :-) Men som hjemlån for å teste hadde ikke vært så dumt,får se !!! :-) Har ikke lyst til å ha sub'er fremme ser du, for å få så rent bilde som mulig får jeg finne på noe lurt bak ;-)
    Den er fin se på så den bør ikke skjemme for mye...
    Den funker sikker bra bak også...

Men noen liggende tuber kan kanskje fungere bak også?

Det finns jo endel som "sparker" mer enn den XTZ ene selv om det er bra subber det også.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel da har jeg bestillt meg ny romperister som skal monteres i sofaen i kjelleren ;-) "Clark Synthesis Tactile Sound Transducer TST239" !!! Har jo en oppe i stua så jeg vet hva jeg får :-) Den hjelper godt på bassen, de fysiske vibrasjonene øker på en måte "lyden" i suben flere hakk!! Så du tror du har en eller flere større subber :-) Merker bare nå når jeg sitter og skriver på laptopen i sofan og tv'n står på med poker i bakgrunnen!!?? Bare de hiver ut chips på bordet så dunker det meg i rumpa/ryggen ;-) og i hjørne 4,5m unna står det jo bare en liten 10" proson (den andre er jo nede i kjeller med xtz'n), og ikke har jeg høyt volum på heller !!! :-) Det kommer også godt til nytte når den lille blir født og jeg kansje ikke kan ha sub'en på fullt heller!! :-( ;-)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA JA da var det bestillt en JBL ES250P (12") til kinoen i kjelleren ;-) Så den skal være i hus før helgen !!! Når kokken kommer hjem og vil ha tilbake xtz sin så er det greit å hå ny sub klar!! "Clark Synthesis rumperisteren kommer vel også i denne uka, men her trenger jeg en sub forsterker til å drive den (nesten så jeg river ut forsterkeren i den ene proson suben min for å bruke til formålet!!??) :-) Ellers så har jeg jo en eldre Panasonic reciver 6x100W, kansje jeg kan bruke den!!?? Spørs om den takler 4ohm ??

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da var rumperisteren montert ;-) "Full contact sound" kan apsolutt annbefales !! :-)
    Nå venter jeg bare på JBL ES250p (12" sub'en) som skal komme i morgen :-) Så får vi tune og kalibrer litt i helgen !! ;-)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig telefon fra HIFI-center, JBL ES250 sub ankommet ;-) Da blir det en fin helg igjen !! ;-)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var den i hus ;-) Så nå kan kokken få tilbake xtz som jeg har lånt ! Kanskje jeg prøver å sette opp begge sub'ene for å teste hvordan det spiller med 2 stk i kinoen først!!?? :-) Men jeg skulle hatt en Radio Shack for å få best mulig resultat av kalibreringen !!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NÅ (!) er utstyrslisten nokså komplett og med JBL i rund baut så må du vurdere å rename tråden din til "Calos_007's JBL-bule". Regner med at sub'en er god match, men det er alltid spennende med integrering.

Fikk du beskjed om å spille inn sub'en med X antall timer?

Når jeg kvitt sovesyken så tar jeg gjerne imot XTZ'en igjen. Med psykemelding frem til og med onsdag, så har jeg plutselig mange timer til se film på .

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de syke har det "godt" (med tanke på film titting :-) ) !! Jeg kan sikket komme ut med den i dag!!??
    Og ja føler bassen integrerte seg godt med resten av JBL'ene ;-) Fant foresten ut at det ikke var liv i 6" elementet på den venstre surrond høytaleren :-( Så jeg måtte skru den ned fra veggen og åpne dekslet for tilkoblings klemmene, og der hadde den + (rød lednig) hoppet av gitt!! Så ett svakt klemm på hylsa så den fikk bedre feste og så var det bare og skyve den på igjen !! Og da ble det litt mer riktig lyd bak i der :-) Så etter ny rom koreksjon og litt manuel stilling, kjørerr jeg nå alle høytalerene på 80Hz(THX) samt sub'en !! Så nå syns jeg lyden ble veldig bra og når jeg hadde fått stillt inn som jeg vill og slo på rumperisteren, var jeg i himmelen ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare film titting for tiden.... :-)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Er det bare film titting for tiden.... :-)
    Ja det blir litt film ja ;-) Så akkurat Open Range og når skyte senen kom på slutten samt torneværet i begynnelsen satt jeg bare om smilte for meg selv !! ;-) Gratulere med besøk av Akto, gleder meg til neste nummer av Hjemmekino :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carlos_007
    Ja det blir litt film ja ;-) Så akkurat Open Range og når skyte senen kom på slutten samt torneværet i begynnelsen satt jeg bare om smilte for meg selv !! ;-) Gratulere med besøk av Akto, gleder meg til neste nummer av Hjemmekino :-)
    Høres bra ut, det er nok ikke lenge til han er hos deg heller, kinoen ser flott ut. Jeg tar gjerne en tur en gang :-)

Open Range er en klassiker, har du prøvd Rattatouille hagle damen hun tykker noe inni hampen hun også :-D

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •