Carlos_007 's lille kinobygging!!!Masse innkjøp, Epson TW2000 i hus ;-) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 119
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flott kino dette blir, gled deg!

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carlos_007
    Jippi!!! :-)
    Med tanke på at jeg ikke lenger kjører "lastebil" :cry:, så må du kanskje komme og hente SUB'en selv. Gjetter på at jeg sliter med å få den inn i Golf'n, særlig når 4motion gjør at det blir mindre plass bak...

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk montert alle kabelkanalene og trukket alle høytalerkablene bak samt sub signal kabler , romperisterkabel og VGA kabel til PJ (i tilfelle) ++ ;-)
    Litt forandring i bestilling av reciver, alt for lang leveringtid på Yamaha'en så da fikk jeg en Onkyo 805 i stedet !!! Det skal nok gå bra det også ;-)
    I kveld er det svangerskaps kurs igjen og "lang flate baller 2" på kino etterpå så det blir ikke noe jobbing med "kinoen" i dag :-( !!! ;-)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ant at jeg skal ned å hente 4 stk JBL L820 som har ankommet hifi center samt kjøpe meg en 10m supra HDMI kabel ;-)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ting kommer seg!! Da var Onkyo 805'en på vei i posten :-) Den må bare komme før helligdagene!!) Og så har jeg fått kjøpt herligheten Epson EMP TW2000 i dag ;-) Jippi!!! Så nå må jeg bare få ferdig rommet !!! :-) Nå er det bare sub som mangler..... !!!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utstyrslista begynner virkelig å bli spennende. Det skal bli gøy å oppleve det når det er "ferdig" oppstilt i system.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi vil jo snart ha noen lytte og kikke intrykk... Når er du ferdig satt opp?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Vi vil jo snart ha noen lytte og kikke intrykk... Når er du ferdig satt opp?
    Ja vi må vel få til noe etter hvert :-) Det hadde vært kjekt å få andre sine inntrykk også! :-) Kunne selvfølgelig også veldig godt tenkt meg å få sett/hørt den nydelige kinoen din også en gang!!? Håper å bli så å si ferdig i løpe av påsken!! Er litt å gjøre utenfor kinorommet også!! Og vi venter vårt første barn snart (termin 10 April) , så det er litt andre ting som må på plass også ;-)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men har jo fått gjort litt idag også :-) Ryddet helt ut av kinoen og støvsugd så det er klart til å legge teppe i morgen! Limt opp sort høytalerteppe på hele front veggen der lerretet kommer samt fått montert opp 2 stk bakhøytalere og trukket alle kabler i kanalene!!! Så i morgen blir det å få hengt opp resten av høytalerene , klippe til og legge teppe samt montere ramme lerretet og få montert det!! ;-)+++

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men har jo fått gjort litt idag også :-) Ryddet helt ut av kinoen og støvsugd så det er klart til å legge teppe i morgen! Limt opp sort høytalerteppe på hele front veggen der lerretet kommer samt fått montert opp 2 stk bakhøytalere og trukket alle kabler i kanalene!!! Så i morgen blir det å få hengt opp resten av høytalerene , klippe til og legge teppe samt montere ramme lerretet og få montert det!! ;-)+++

GO, GO , GO!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vi må vel få til noe etter hvert :-) Det hadde vært kjekt å få andre sine inntrykk også! :-) Kunne selvfølgelig også veldig godt tenkt meg å få sett/hørt den nydelige kinoen din også en gang!!?
    Dette må vi jo kunne få til begge veier, alltid interesant å se og høre andres oppsett!!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt fremgang i dag også ;-) I morgen får vi kjøre med litt boss (masse papp) og skrot etter byggingen! Må også få handlet dør til kinoen og sofaen som skal inn... :-)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si dette er en god påske !! For hvem er det som har fått lyd og bilde i kinoen sin??!! ;-) Onkyo 805'en kom i går så da var det bare å koble opp :-)
    Nå er kinoen nesten ferdig (95%) mangler bare 12" sub (rumperister) og småting !!
    Døra er montert, sofaen er på plass, all listing er ferdig og kanalene er malt svarte! Har bare lånt en av proson 10" sub fra stua for å få litt bass :-) I dag skal jeg ut å kjøpe noe svart filt /teppe som jeg skal trekke over den nye profilerte hvite døra :-) Og tilsvarende gardin for å få vinduet 100% lystett! :-)
    Men ut i fra det lille jeg fikk testet i natt så er jeg kjempe fornøyd med et enormt lydbilde (mangler bare skikkelig bass/sub) og Epson infrir med knall bilde!!! ;-) Må selvfølgelig kalibreres etter hvert men mektig bra rett ut av eske! Tror ikke det blir kino i byen på oss på en stund!! :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende tempo på deg. Hva skal du satse du på som sub?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Det går imponerende raskt, men du har jo en deadline å holde.

Kjørt kalibrering av Onkyoen eller er den også bare "out of the box"?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Grattis! Det går imponerende raskt, men du har jo en deadline å holde.

Kjørt kalibrering av Onkyoen eller er den også bare "out of the box"?
    Ja er ganske fornøyd med tempoet selv om jeg får si det ;-) Deadline ja, nå er det bare 3 uker til den lill jenta kommer !!! Kjøpte vogn i dag så nå er det meste på plass , vogn, barnesete og seng :-)
    Ja har kjørt litt auto kalibrering på 3 lytte possisjoner (en kan ha 8 men det skulle holde med 3 i treseteren)!! :-) Har hørt litt på Flagborgs test cd i dag og litt musikk (må jo få kjørt inn disse JBL'ene) i dag mens jeg jobber!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt du vet hvor du skal tilbringe pappa-permen..:razz:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er skikkelig fett oppsett syns jeg . De JBL'ene dine har jeg også snusa litt på :P. Syns slik løsning du har er råtøfft!

Får tro du finner en eller 2 gromsubber som passer til de da . Følger spent med. Var vel en Focal sub på bruktforumet her til 6000kr for litt siden?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Imponerende tempo på deg. Hva skal du satse du på som sub?
    Ikke helt sikker men jeg tror jeg holder meg til JBL serien ! JBL ES250P (12") Fikk jo veldig bra resultat i testen i siste hjemmekino bladet!! Eller JBL L8400 (12") 600W, i studio serien koster nesten det dobble og går enda dypere!! Så får se etter påsken, hadde de hatt inne på hifi centeret så hadde en av de allerede stått i kinoen !! :-) Men de klarte ikke å skaffe de før helligdagene så da avventet jeg kjøpet!!
    Håpet å kansje få testet med kokken sin XTZ 12" men i morgen kommer svigers og lillesøster til fruen og skal være til søndag tror jeg!!! I morgem blir det helt gale da familien på min side også kommer siden jeg tilfeldigvis fyller år da :-)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Det er godt du vet hvor du skal tilbringe pappa-permen..:razz:
    Ja ikke sant ;-)

hvis svigers reiser på søndag og det ikke er en liten en i magen som vil ut før tiden så kunne vi kansje prøve suben på mandag hvis du har tid og ikke skal noen plass da!?

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •