Sound man`s beskjedene HiFi...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 62
    Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sound man`s beskjedene HiFi...

Har nå vært medlem av avforum.no en god stund, men aldri tatt meg helt tid til og lage en egen tråd om selve rommet og utstyret som jeg har i bruk... Jeg har lagt ut en profil på minhifi som kan beskues her: http://avforum.no/minhifi/show.php/Sound%20man
    Men, har nå etter lang tid funnet ut at det kan være smart og ha en egen "hjelpe" tråd her også.

Kan jo si litt info om meg selv først...

Jeg er en 17 år gammel gutt bosatt i Vestfold, men født og oppvokst i Bærum. Min HiFi interesse har egentlig alltid vært veldig stor hele tiden fordi mine foreldre er veldig musikalske av seg. Pluss at pappa som regel alltid har noe musikk skrudd på et eller annet sted i huset! Dermed har jeg hatt et sterkt bånd til god musikk helt siden jeg så vidt kunne gå Har selv prøvd meg på noen forskjellige instrumenter, men gitt opp etter en liten stund, fordi tiden ikke alltid strekker seg til.

Da jeg var 13-14 år gammel fikk jeg mitt første stereo anlegg. Det besto av noen eldre Coral SA-10 høyttalere som pappa bygde i sin ungdom. Samt en NAD 1155 forforsterker, en NAD 2240 PE effektforsterker og en Denon DX-703 CD-spiller. Dette var mitt aller første møte med min egen HiFi.
    Hadde dette utstyret faktisk i flere år før jeg fikk nok penger til og bytte ut nesten alt sammen i samme slengen. Da kjøpte jeg meg noen PSB stativ høyttalere sammen med noe Yamaha elektronikk. Byttet ut stativ høyttalerne med noen PSB Image 4T gulv stående høyttalere og slengte på med en PSB Subsonic 8 mener jeg den het. Så ble det bytte av høyttalere igjen. Var nok fylt 15 år da oppgraderingspøkelse kom for fullt! Det ble PSB Image T45 gulv stående høyttalere igjen, og etter dette husker jeg bare merker på de forskjellige produktene som jeg har hatt. For da skjedde det hyppige utskiftninger hele tiden... Men, det utstyret jeg har vært borti det siste året husker jeg godt hva har vært for noe, siden det stadig stiger i prisklassen

Jeg lager først og fremst denne tråden for og få nyttig hjelp når jeg behøver det Så derfor håper jeg dere her inne kan hjelpe meg når jeg er i nød...?

Legger ved noen bilder av det jeg har hatt. Skal se om jeg finner bilder fra de eldste stereo anleggene som jeg har hatt :???:

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter litt med å få lagt opp bildene... Er det noen som kunne være så snill og forklare meg det? Så skal jeg se og få lagt ut bilder i kronologisk rekkefølge

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk binders-knappen ved siden av smilefjeset på øverste redigeringslinje (under tittellinjen) når du har lastet opp vedleggene trykker du på knappen igjen og velger vedlegget da skal det formateres inn.

En ting til, dette er da ikke beskjedent? Jeg er imponert og gleder meg til å oppleve det hele snart.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Bruk binders-knappen ved siden av smilefjeset på øverste redigeringslinje (under tittellinjen) når du har lastet opp vedleggene trykker du på knappen igjen og velger vedlegget da skal det formateres inn.

En ting til, dette er da ikke beskjedent? Jeg er imponert og gleder meg til å oppleve det hele snart.
    Takker for det Gwandarion :-D

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her her bare et få tall av alle bildene som jeg har av de anleggene som jeg har hatt. De bildene med Von Schweikert VR-4jr er gjeldene

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn blir det med vedleggsbehandlingen:

Vedlegg 27260

Slik blir det om du benyttet bildeknappen på linjen under:

I dette tilfelle er du avhengig av å ha blidene tilgjengelige på nett, f.eks på albumet her på forumet. Link

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for det Gwandarion Da skal jeg se om jeg får lagt opp det en dag.

Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott anlegg, Sound_Man! Ikke værst for en 17-åring!
    På din alder rocka jeg til Metallica på konf-anlegget, men har heldigvis kommet på bedre tanker de senere årene

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av suprmann
    Flott anlegg, Sound_Man! Ikke værst for en 17-åring!
    På din alder rocka jeg til Metallica på konf-anlegget, men har heldigvis kommet på bedre tanker de senere årene
    Hehe. Ja, jeg har aldri likt noe særlig rock jeg... :neutral: Jeg har omtrent alltid vært stor fan av akustisk og klassisk musikk Mulig dette stammer fra foreldrene mine siden pappa spiller tverrfløyte, og mamma synger :???: Men, det går mye i jazz, blues, noe opera, vokal og mest av akustisk og klassisk musikk :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound man
    Hehe. Ja, jeg har aldri likt noe særlig rock jeg... :neutral: Jeg har omtrent alltid vært stor fan av akustisk og klassisk musikk Mulig dette stammer fra foreldrene mine siden pappa spiller tverrfløyte, og mamma synger :???: Men, det går mye i jazz, blues, noe opera, vokal og mest av akustisk og klassisk musikk :-D
    Da kommer en kopi av demo-skivene mine godt med

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kommer en kopi av demo-skivene mine godt med
    Hehe... Utifra hva du sier her, så kan jeg ikke skjønne noe annet enn at du har samme musikk smak som meg?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er alletende på mange vis jeg, men jeg ar en hang til de sjangrene du snakker om. Det blir spennende å utveksle litt musikk, det er det man sitter igjen med etter demoen som varer lenger enn oppgraderingstankene som hjemsøker en :evil:

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er alletende på mange vis jeg, men jeg ar en hang til de sjangrene du snakker om. Det blir spennende å utveksle litt musikk, det er det man sitter igjen med etter demoen som varer lenger enn oppgraderingstankene som hjemsøker en :evil:
    Ja, det er dette Bjørn, Atle og jeg har diskutert om hvordan vi skal gjøre det den 16.februar. Vi kom tilslutt fram til en enighet om at vi f.eks kunne lage noe som dere kunne få ta med dere hjem igjen Nå skal ikke jeg si så mye om hva som skal skje den 16.februar, i og med at dette er planlagt og være en tilrettelagt demo med alt forberedt! Sier jeg for mye om hvordan vi skal gjøre det, får jeg vel Bjørn og Atle på nakken i løpet av få sekunder :twisted:

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, brenne program og brenne cd-er er allerede klart... :razz: Men, det er vel noe man ikke skal snakke så høyt om? ops:

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser meget bra ut, Sound man. Gleder meg til å høre hvordan dette låter. Må jo si at jeg er litt svak for rør. ;-)

Tror dette treffet kommer til å bli en slager og en målestokk for de som skal ha demoer senere. :-D
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Von Schweikert??
    Wow Soundman, wow...
    Utrolig flott og ikke minst voksent anlegg du har der gitt!
    Men, blir det ikke lite effekt til de med den Ming'en?

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var du innkvartert, og oppstillingen unnagjort! :grin:

Bra du kommer inn på forum sidene, her er det menge tips og forslag å hente. 8)

A.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Von Schweikert??
    Wow Soundman, wow...
    Utrolig flott og ikke minst voksent anlegg du har der gitt!
    Men, blir det ikke lite effekt til de med den Ming'en?
    Nei, i og for seg ikke. Men, jeg driver hele tiden og lukter på rør monoblokker! Leter meg halvt til døde på diverse bruktmarkeder osv, for å se om jeg kommer over noe av interesse Håper det dukker opp noe morsomt etterhvert :twisted: For da ryker den integrerte forsterkeren ut, også prøver jeg rør monoblokker eller kanskje en litt rå effektforsterker. Foreløpig har jeg sett noe interessant, men jeg av venter litt til i tilfelle det dukker opp det som jeg egentlig er ute etter Takk for hyggelig kommentar rundt anlegget BGuarden...

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Da var du innkvartert, og oppstillingen unnagjort! :grin:

Bra du kommer inn på forum sidene, her er det menge tips og forslag å hente. 8)

A.
    Ja, jeg syntes det var på tide nå :-D Har allerede mottatt god hjelp fra andre medlemmer her. Så det er absolutt verdt det!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound man
    Nei, i og for seg ikke. Men, jeg driver hele tiden og lukter på rør monoblokker! Leter meg halvt til døde på diverse bruktmarkeder osv, for å se om jeg kommer over noe av interesse Håper det dukker opp noe morsomt etterhvert :twisted:
    I hvilket prisleie snakker vi da? Det er mye snacks å velge i.
    Hva savner du i dag og hva vil du ha mindre av?

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •