peram's kjellerkino - planlegging igang... Utstyrliste oppdatert 180909

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

peram's kjellerkino - planlegging igang... Utstyrliste oppdatert 180909

Hei folkens.

Nå begynner det å nærme seg for årets store prosjekt - bygging av kino i kjelleren min. Det har vært mye styr og ståk med klargjøring av kjeller for dette. Stikkord for forbredelsene har vært pigging,pigging,pigging og atter pigging. Det er fjernet ca 18 m3 med fjell fra kjelleren i løpet av høsten 07 og 22 desember ble endelig gulvet støpt. Av naturlige grunner har ting stått litt stille i det siste, men nå verker jeg etter å komme igang.

Når det gjelder kjelleren så er den nå blitt 524 lang, 332 bred og 233 høy etter alt arbeidet. Her er planen å bygge rom i rommet, men mer om det siden sammen med bilder og sketchup-tegninger.

Over til utstyr og spørsmål rundt det. Jeg vurderer å skaffe meg et par B&W matrix 802 S3 som nye fronthøytalere, og trenger litt innspill med tanke på valg av resten :

• Receiver - Vurderer Sony ES5300 eller Yamaha 1800/3800 - Har landet på 1800, men ikke handlet enda - rettelse ny feil følger. Det ble en 3900 gitt :-D
    • Senter høytalere som passer til Matrix'ene - Senter er handlet og ble B&W HTM61
    • Bakhøytalere som passer til Matrix'ene - - Er handlet og ble B&W Matrix 804
    • Precense Front høytalere - Er handlet og ble B&W DS3
    • ny sub - Har handlet Sunfire sub
    • lerret - Har bestemt meg for ramme, men det er også det Har handlet Adeo 92" ramme
    • Ny Pj - Blir JVC eller Sony men ikke enda...Har bestilt kalibert og oppdatert HD750 :-D

Så folkens - har dere innspill så kom med dem. Jeg trenger all hjelp jeg kan få.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    802 S3? Har ikke hørt om denne modellen, første jeg tenkte på var 820D, men den koster, tilfelle?

Høres rått ut! Kommer du med bilder under HELE prosessen kommer tråden garantert til å bli populær Gleder meg til å følge prosjektet ditt videre.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi skal følge med ja.....tips kommer helt sikkert underveis.........veldig glad i bilder...av HELE prosessen :-) Lykke til!! Dette skal bli spennende!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    802 S3? Har ikke hørt om denne modellen, første jeg tenkte på var 820D, men den koster, tilfelle?
    Hvis jeg har forstått tingene riktig så er matrix-serien til B&W en tidligere modell som ikke er i salg lenger. Har hørt disse spille og det lyder bra :-)

Høres rått ut! Kommer du med bilder under HELE prosessen kommer tråden garantert til å bli populær Gleder meg til å følge prosjektet ditt videre.
    Skal laste opp bilder så mye som mulig ja. Har dokumentert hele prosessen med pigging i kjeller og sitter og leker med sketchup om dagen for å lage plantegning.

Glemte å si i org posting at rommet også skal benyttes som øvingslokale med minst mulig støy for resten av familien.

peram

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt om 820D....

802 S3 ser sånn ut:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

At det skal være så vanskelig da ...

å bestemme seg for hva man skal kjøpe. Var en tur innom Eltek i dag for å se om de hadde noe tips om hva som passet sammen med Matrix'ene jeg vurderer. Etter mye snakk frem og tilbake kom vi vel frem til følgende :

• Hadde jeg ikke vurdert Matrix'ene ville de anbefalt 2.5S,2S og 2C som komplett sett.
    • Siden jeg vurderer Matrix'ene mente de at C22 ville passe best

For begge typene er det snakk om kit+kabinett. Jeg satte meg ned i DEMO-rommet og hørte på C22 som sto der, og jeg må si at jeg ble overasket over hvor mye bass de leverte størrelsen tatt i betrakning.

Så igjen ber en stakkars nybegynner om hjelp. Er det noen der ute med synspunkter som kan hjelpe meg å velge ?

peram

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det var både brukt Matrix HTM og et par Matrix 805 på enten:
    Hifisentralen
    audiophile.no
    FINN.no - Mulighetenes marked. Annonser for kjøp og salg av nytt og brukt, eller ledige stillinger.
    www.avforum.no (her ja:-))

Det er bare å bruke søkefunksjonen på hver enkelt side, og start med de to øverste sidene.
    (jeg er litt lat akkurat np, så orker ikke søke for deg)

Får du tak i matrix rund baut blir jeg nesten litt misunnelig på deg:-)

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg solgte Matrix HTM og et par Matrix 805 for et par mnd siden.

Synd du ikke var tidligere ute..:-(

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Så det var både brukt Matrix HTM og et par Matrix 805 på enten:
    Hifisentralen
    audiophile.no
    FINN.no - Mulighetenes marked. Annonser for kjøp og salg av nytt og brukt, eller ledige stillinger.
    www.avforum.no (her ja:-))

805'ene på hifisentralen var solgt men takk for tipsene.

peram

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius

Da var dagens handling gjennomført. 2 stk B&W matrix 802 S3 og 2 stk B&W matrix 804 innkjøpt

Almost there....

peram

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Omstrukturering/splitting av tråden

Hei.

Har brukt helgen til å tenke litt og har kommet frem til at jeg splitter denne tråden i to og flytter dokumentasjon av byggeprosessen til det sub-forumet der det "hører hjemme". Denne tråden vil da omhandle utstyret som skal inn i kinoen når den blir ferdig.

Som dere ser i den modifiserte første posten har jeg handlet litt og har nå rent B&W oppsett på høytalere, med unntak av sub. Etter hva jeg har skjønt er B&W Matrix en type høytaler som spiller bedre jo mer futt du kan fore de med. I den forbindelse trenger jeg litt råd ang hva jeg skal handle. Har fått et greit tilbud fra hifihuset på en Yamaha RX-V1800 ved innbytte av dagens receiver, men er usikker på om den leverer nok futt.

Noen som har noen betraktninger/erfaringer å dele ?

peram

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen ønsker å se hvordan byggeprosessen utarter seg , ta en titt her

Den vil bli oppdatert med det "byggtekniske" rundt kinoen. Når det gjelder receiver så har jeg landet på at det blir en yamaha RX-V1800 for kino-delen og så får vi se hva som skjer på hifi-fronten etter hvert.

Dette blir et morsomt år

peram

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •