Atle Dreiers kino - IB gikk i dass - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 50 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 981
    Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Må se hvor mye jeg eventuelt kan få for MS4'ene mine, og se om det er en levedyktig drøm.
    Pingle MS4 flytter du bare bak da vet du:-) hehe...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mjah... Jo.. nei...

Tror det er nok luft i bevegelse der nede. Tror der er mer å hente på bildesiden, faktisk. Biamper 4308, selger M25 og kjøper BenQ W5000. Har to FullHD kilder og alt er klart for store bildemessige løft. Lydmessig tror jeg det holder med receiveren. Hvis ikke får jeg heller kjøre på med mer effekt.

Mandag: Bare komme innom når du vil. Vi fikk egentlig aldri spilt noe særlig musikk på greiene...

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe... Det var ikke så fryktelig seriøst ment. Det å ha et par MS4 i bakkant er etter min mening relativt overkill og ikke særlig optimalt heller:-)

FullHD blir bra:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Atle, du får jo bare prøve å biampe høyttalerne med Denon'en før du selger M25'en. Tror det blir litt forskjell.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det nytt tankespinn fra min side....

Vurderer nå å selge min NAD M25, faktisk. trenger penger og ny projektor mer enn en gazillion watt. Vil tro 4308 biampet takler MS4 greit, og full HD vil nok gi større gevinst totalt sett.

Så.. Noen interesserte?
    Jeg er interessert men jeg kan dessverre ikke handle på en stund. Må bli ferdig med rommet mitt først og betale alle regningene dette medfører. Men når jeg er ferdig leker jeg faktisk med tanken på å ha 2 stk Nad M25...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt B&W 804S på biampet 4308, og det fungerte meget bra. Tipper det skal låte greit, jeg. Skal prøve litt i kveld, tenker jeg.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger du M25 og sitter igjen med "kun" 4308 tror jeg du kommer til å angre noe jevlig, før eller siden. Tenk deg godt om

Har faktisk snust litt på den Benqen selv. Har ikke testa den, men håper å gjøre det snart. Blir i allefall ny projector i løpet av vinteren =)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også veldig skeptisk til å selge M25, men tror wow-faktoren blir større på bilde enn forskjellen 4308/M25, faktisk. I verste fall får jeg kjøpe en annen forsterker i neste omgang. Kjenner det lokker veldig med full-HD for tiden.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også veldig skeptisk til å selge M25, men tror wow-faktoren blir større på bilde enn forskjellen 4308/M25, faktisk. I verste fall får jeg kjøpe en annen forsterker i neste omgang. Kjenner det lokker veldig med full-HD for tiden.
    Hmm....Du går jo motsatt av meg

Jeg synes IKKE det låt særlig bra med Denon 4308 på mine høyttalere, riktignok har jeg ikke prøvd den bi-apmet, men når jeg fikk M25en koblet inn ble det noe HELT annet. For meg var det en skikkelig WOW-faktor med M25, og er det hver gang jeg spiller musikk eller ser film.

Har du prøvd å sammenligne?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører på 4308 nå. 803 er en MYE tyngr høyttaler å drive, så det er ikke så rart at det ikke ble helt optimalt. For min del tror jeg det skal gå greit. Deler jo på 80Hz også, og lar subbene ta den tunge jobben i bunn.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var M25 solgt. Hadde helt glemt hvor usannsynlig tung den er! 8)

Men da er den i alle fall pakket ned og klar for sending. Venter på pengene sp jeg kan bestille en W5000 og større lerret. Blir kjekt!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der var allerede nytt lerret på plass!

106" (220cm bredde), grått med 1.0 i gain. Det hjalp med litt størrelse, har flyttet sofaen noe bakover, så det passer akkurat nå. Ser at gammakurven må være bedre med grått lerret. Er utrolig hvor mye mer skyggedetaljer som hentes fram nå! Litt mørkere bilde totalt sett, men det gjør ingenting. Har total lyskontroll i rommet.

Venter bare på penger for forsterkeren nå, så blir det en tur til Ganddal for å hente en W5000.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tok ikkje langa tiå itte du henta an
    Legga ut ett nytt bilde då...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der e mildt sagt kaos der nere nå, har flytta om på alt. Forsterkerne bak, subbene fram bak lerretet osv....

Ska få tatt nogen bilder når den nye projektoren e på plass tenke eg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så var Sonos på plass. En enkel Zoneplayer 90 og en iPhone er alt som skal til. Utrolig enkelt å sette opp, det tok toppen 10 minutter fra jeg begynte å pakke opp til alt var klart. Installasjon av software og firmwareoppdateringer var automatisk og enkelt. Bare pass på å registrere en amerikansk adresse (postnummer) slik at Rhapsody fungerer. Plugg i strøm, nett og coax, trykk på to knapper, og iphone finner sonen. Så er du klar til å spille musikk!
    Ganske mye mer elegant enn Denon sin innebyggede streaming, i alle fall nå når jeg ikke ser displayet på forsterkeren fra lytteposisjonen.

Har også fått en Logitech Harmony One til å styre greiene. Veldig enkel programmering her også. Har bare en issue med å skru av projektoren (dobbelt trykk), men det løser seg helt sikkert!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så står det en stabel penger på bok.... Hm... Full-HD er veldig nær nå! Ligger en BenQ W5000 med mitt navn på på Ganddal.

Så da er jeg 'ferdig'. har BD, HD-DVD, HD-lyd og HD bilde, samt bra utstyr rundt om. Godt dempet, fjernstyrt lys, sorte gardiner og total lyskontroll.... Hva mer trenger man da?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe å drikke samt tid til overs..?:-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så var Sonos på plass. En enkel Zoneplayer 90 og en iPhone er alt som skal til. Utrolig enkelt å sette opp, det tok toppen 10 minutter fra jeg begynte å pakke opp til alt var klart. Installasjon av software og firmwareoppdateringer var automatisk og enkelt. Bare pass på å registrere en amerikansk adresse (postnummer) slik at Rhapsody fungerer. Plugg i strøm, nett og coax, trykk på to knapper, og iphone finner sonen. Så er du klar til å spille musikk!
    Ganske mye mer elegant enn Denon sin innebyggede streaming, i alle fall nå når jeg ikke ser displayet på forsterkeren fra lytteposisjonen.

Har også fått en Logitech Harmony One til å styre greiene. Veldig enkel programmering her også. Har bare en issue med å skru av projektoren (dobbelt trykk), men det løser seg helt sikkert!
    Gratulerer med Sonos :-)

Hvordan får du forresten Rhapsody til å virke? Har prøvd å endre postnummer og adresse til amerikansk (med Jetcarrier sin adresse..

Får denne meldingen når jeg prøver å registrere meg:

U.S. Only
    We're sorry. We have detected that you are outside of the United States. This service is currently only available to residents within the United States.

For music and entertainment services available in your country please click here.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var en liten rev og registrerte meg i USA til å begynne med. :twisted:

Mener du kan resette alle enhetene dine (hold inne mute når du setter på strømmen), avinstaller all software og registrer deg på ny. Har en sak gående med Sonos på det. Sett at du selger greiene dine til en kar i statene, eller flytter dit... Hvis jeg får et definitivt svar skal jeg poste det her eller i Sonostråden.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk det til :-D

Gikk inn via Sonos sine sider og registrerte meg på trial med amerikansk adresse:

Rhapsody — Premium Music Subscription Service — Real.com

Når jeg så fikk spørsmålet om å velge trial eller subscription valgte jeg det siste og la inn kortnummer m.m. Og det gikk tydeligvis bra

Side 9 av 50 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •