Atle Dreiers kino - IB gikk i dass - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 50 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 981
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer med et flott valg, etter å ha lest noen tester så er dette en desidert rå forsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var jaffal tung å bære..

Noen som har peil på om det er mulig å bi-ampe bakkanalene? Har jo ørten ubrukte kanaler nå...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Den var jaffal tung å bære..
    Tung? Da skal du prøve å bære Onkyo 875 - den er 5 kg tyngre.... Men 18 kg er nok når det skal eventuelt listes inn i et rom i racket....

Noen som har peil på om det er mulig å bi-ampe bakkanalene? Har jo ørten ubrukte kanaler nå...
    Det er vel bare front l+r som kan bi-ampes, dessverre.

Grattis med ny reciver! En ny hverdag i forhold til NAD'en? Forsto det slik at den ikke var helt god?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så deilig når ting bare funker....

Koblet opp, trykket på network setup, search, velge rett nett, inn med key, og plonk, på nett.

Finne IP, koble opp fra PC og sette opp innganger, skalering og slikt. Save, done.

Det tok ca 10 minutter fra den var satt på plass til den var koblet og klar for bruk, ferdig konfigurert. Deilig!

Får kjøre Audyssey og firmware senere, nå har jeg en syk jentunge som glor på TV.

Lydmessig har jeg ikke prøvd annet enn at den virker.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så deilig når ting bare funker....

Koblet opp, trykket på network setup, search, velge rett nett, inn med key, og plonk, på nett.

Finne IP, koble opp fra PC og sette opp innganger, skalering og slikt. Save, done.

Det tok ca 10 minutter fra den var satt på plass til den var koblet og klar for bruk, ferdig konfigurert. Deilig!

Får kjøre Audyssey og firmware senere, nå har jeg en syk jentunge som glor på TV.

Lydmessig har jeg ikke prøvd annet enn at den virker.
    Grattis

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv denne forsterkeren og er meget fornøyd.

Men har ikke helt fått til å spille av musikk fra pc.
    Ellers gikk den ihvertfall rett på nettet med bruk av kabel.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den krever vel Media player media sharing. TVersity wille den ikke ha noe av i alle fall. Får leke mer med den senere, nå er det sjuke unger og middag, lekser, koner og slikt som gjelder..

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, nå har du jo samme kombinasjon som meg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, bare jeg har bedre høyttalere! :twisted:

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, bare jeg har bedre høyttalere! :twisted:
    Høhø, sikkert

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marsboer, du har 4308, har du ikke?

Sliter med å få lyd i subbene når jeg bruker 2-kanal 'Direct'. Funker knall i Stereo. Må sette subben til main+lfe i 2ch setup-menyen for å få det til. Det skal da ikke være sånn når man har satt opp at man har små fronter og sub? Greit man skal skru av en del ting i 'Direct', men bassmanagement?!? Det er jo omtrent som å skru av mellomtonen på venstre side, det er like hårreisende.

Håper det bare er en innstilling jeg har misset et sted, det er jo i overkant av 11 millioner menyvalg på denne boksen. I oversikten i manualen over hvilke kanaler somer aktive i hvilken surround modus står subben listet som 'valgfri' i 'direct' og 'Pure Direct'. Men det står ingenting om HVORDAN.

Ellers er jeg meget fornøyd. Alt funker greit med en gang, i motsetning til NAD'en som måtte overtales til det meste. Streaming er digg, selv om det er noen småting her som ikke er Denon sin feil. Tversity kræsjer, og WMP vil ikke streame Apple Lossless. Får se på det en annen gang. Streaming er greit nå i alle fall. Ingen resampling slik som på PS3, o gjeg trenger ikke ha på TV for å velge sang. Har til og med DAB dekning i kjelleren. Første DAB-tuner som har fått inn noe som helst, og nå får jeg inn alle frekvenser med godt signal. Artig! Har ikke prøvd internettradio ennå, men har ingen grunn til å tro at det ikke skal fungere.

Modeswitch over HDMI, både audio og video er raskt og smertefritt. Enhver switch i oppløsning med NAD'en krasjet TV'en min så den måtte av og på igjen. Deilig å slippe. Har ikke fått til å nedskalere ennå, men det er nok bare et konfigureringsspørsmål tipper jeg. Har satt scaling til A to H & H to H, og output til 720p. Planen var å ha kilde-output til native 1080p og la receiveren skalere ned til 720p, men det ville den ikke. Setter jeg kilden til 1080p vil ikke tv'en være med å leke lenger. NB, har IKEK lest i manualen angående dette, det kan være helt opplagt.

ALt i alt er det deilig å ha en boks som bare FUNKER! Små issues er det alltid i en så avansert boks, men mesteparten av det er min egen feil, helt sikkert. SKal nok leke mer med denne framover!

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grattis med nytt leketøy!!!

Åssen synes du lydkvaliteten er i forhold til M15 og T175?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå spør du vrient. Jeg har ikke fått satt meg ned å lyttet ennå, egentlig. Har ikke tatt en skikkelig Audyssey gjennomgang med tomt hus, og har heller ikke fått satt opp mediaserveren skikkelig, så jeg får ikke spilt den musikken jeg vanligvis spiller. Så en direkte sammenlikning blir ikke rettferdig. Men sånn umiddelbart høres det faktisk litt friskere ut. Litt mer tilstedeværelse, mindre tilbakelent og mer åpent. Det låter i alle fall ikke likt! NAD har nok mere 'trøkk', men Denon virker mer engasjerende, ved første lytt. Og så bare virker alt....

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke Denon jeg nei. Er Yamaha mann for tiden

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det! Skal noe til å følge med på alle de forskjellige kinoene her inne.

Nytt tema: Kona får broderi/symaskin av meg til bursdagen, og jeg skal i den forbindelse endelig få skikkelige trekk til subbene mine. De skal selvfølgelig ha Soundsplinterlogoen brodert inn. Det har jeg planlagt lenge. Men lurer på å henge gardiner og slikt på veggene for å skjule akustikktiltak og får mørkere rom. Men kan jeg ha noe tøft på gardinene? Må jo bruke denna dyre maskinen!

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Gratulerer med ny Denon.

Jeg har en 4308 selv og er kjempefornøyd, men jeg bor i blokk og bruker derfor ikke sub. Kan derfor ikke hjelpe deg.

Hjertesukket mitt er som du nevner en bruksanvisning som er tung og finne frem i, jeg har ikke all verdens kunskap innen denne verdenen så jeg må si jeg har bladd mye i den.

Lykke til.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med å få lyd i subbene når jeg bruker 2-kanal 'Direct'. Funker knall i Stereo. Må sette subben til main+lfe i 2ch setup-menyen for å få det til.
    Bruker du "Direct", gjengis bare "2.0"-sporet, som er originalsignalet fra en stereoinnspilling :-) Velger du "Stereo", kobles bass-management inn, og du kan få ut "2.1"-signal.

Dette er ikke en feil, men rett og slett slik "Direct"-funksjonen fungerer.

EDIT: sliter dere med å manøvrere i bruksanvisningen, anbefaler jeg å laste den ned i PDF-format fra Denon USA. Da kan en ihvertfall bruke søkefunksjonen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Største problemet med manualen er vel heller at den ikke FORKLARER noe som helst om hvorfor man skal velge noe. Det står at man kan velge sånn eller sånn.. Det kan man jo se selv i menyen, for svarte! Men i hvilke tilfeller velger man det ene eller det andre, og hv aGJØR dette valget. da hjelper det lite å finne rette siden i manualen...

Angående bass management i Direct, så er det jo ikke akkurat gjennomtenkt, kanskje? Hva med de som har f.eks. gode men små høyttalere og en sub? De skal ikek få bruke direct i det hele tatt de? Det må jo være en bug?

Tenk på Marsboer med sine 805S (snart, får vi håpe), og et par Ultra subber. Han blir da nødt til å spille i 'Stereo', eller uten subber.... Hele poenget med bass management forsvinner jo når de deler vekk bass fra frontene, men ikke sender det til subben...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I (Pure)Direct mode deles ikke signalet av ved valgt delefrekvens. Alt signal fra kilden sendes direkte (nesten et ordspill) til frontene. Men jeg er helt enig i at man i det minste burde kunne velge om man ønsker å ha bassmanagemet koblet inn når man bruker (pure)direct.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Største problemet med manualen er vel heller at den ikke FORKLARER noe som helst om hvorfor man skal velge noe. Det står at man kan velge sånn eller sånn.. Det kan man jo se selv i menyen, for svarte! Men i hvilke tilfeller velger man det ene eller det andre, og hv aGJØR dette valget. da hjelper det lite å finne rette siden i manualen...

Det var en bedre forklaring en min. Støtter den fult ut.

Side 6 av 50 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •