Atle Dreiers kino - IB gikk i dass - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 50 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 981
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Da skal jeg hente AVR4308 i morgen, forhåpentligvis.
    Blir Vel bra det. Blir ingen nedtur på film, men kan den matche Nad`n i stereo?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke? Det gjenstår å se. Dessuten heller det mer og mer mot film uansett. Tror ikke den er direkte dårlig.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Vet ikke? Det gjenstår å se. Dessuten heller det mer og mer mot film uansett. Tror ikke den er direkte dårlig.
    Nei nei, den er for all del ikke dårlig. Har selv 2808 som jeg er fornøyd med. Tror kanskje Nad`n er bedre på musikk. Men hvis den primært skal brukes til film så blir det nok toppers. Mellom reciver fram til M15HD kommer tenker jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, njo.. Blir kanskje en M15HD etter hvert. Vil avvente å se om de løser eventuelle issues først. Orker ikke mere klatt nå. Denon VET jeg funker greit etter hvert. Dessuten er en receiver grei, da kan jeg biampe hele frontrekka og bruke receiverkreftene på 4 bakhøyttalere.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Dessuten er en receiver grei, da kan jeg biampe hele frontrekka og bruke receiverkreftene på 4 bakhøyttalere.
    Høres både kjent og fornuftig ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg vet om en til her på forumet som gjør mye av det samme.. Husker ikke helt hva nicket hans er, men han har topp-plata på en NAD M25 som avatar...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.. Hva så med Onkyo 906? Samme prisklasse og sånn.... Noen synspunkter?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Onkyo skal jo være bra det også. Spes på musikk.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk fra Denon 2807 til Onkyo 875 - det var litt av en oppgradering.... Plutselig ble det liv i stua. Onkyo'en hadde selvsagt en del mer krefter, men det ble et helt annet liv i filmen og på musikk ble det vesentlig bedre. Jeg hadde ikke kommet til å gått tilbake til Denon igjen.

Det er jo en generasjon mellom disse to reciverene, men så mye trodde jeg ikke at det skulle skille. Kanskje et forsøk verdt? Spør feks Cybervision - han har fått litt erfaring med Onkyo i det siste.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo et powerbuy på gang på 906 til ca 15k.... Æsj, nå når jeg hadde bestemt meg for 4308.... Er det noe sted de selger Onkyo i Stavanger/sandnes som kan ha noe sånt inne? VIl gjerne klå litt på det. Denon kjenner jeg, men Onkyo har jeg bare vært borti for 12-15 år siden i stereo. Da var det en åpenbaring av en stereoforsterker i 10k klassen som var noe av det beste jeg hadde hørt da. Kanskje det er det samme nå?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Gikk fra Denon 2807 til Onkyo 875 - det var litt av en oppgradering.... Plutselig ble det liv i stua. Onkyo'en hadde selvsagt en del mer krefter, men det ble et helt annet liv i filmen og på musikk ble det vesentlig bedre. Jeg hadde ikke kommet til å gått tilbake til Denon igjen.

Det er jo en generasjon mellom disse to reciverene, men så mye trodde jeg ikke at det skulle skille. Kanskje et forsøk verdt?
    Er vel 3808 som tilsvarer 875 og ikke 2807.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Msport

Det er jo en generasjon mellom disse to reciverene, men så mye trodde jeg ikke at det skulle skille. Kanskje et forsøk verdt? Spør feks Cybervision - han har fått litt erfaring med Onkyo i det siste.
    Mener også at Onkyo`n ikke kan ha sub på i direct stereo. Endres subvolumet i DVD modus så endres dette i CD oppsettet også. Mener det var slik på MRMyagi sin 875. Arrester meg om jeg tar feil. Men som sagt er det en strømsterk reciver med varm og god klangbalanse.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde heller slått til på en Onkyo enn Denon, har hatt en 4306 i min tid og synes ikke den struttet av krefter. Men en ide er kanskje å ha en liten forsterker med surround prosessor, så man kan bruke en forforsterker og en effekt ved siden av dette. Da blir receivern ikke brukt i stereo oppsett..

Parasound NC 2100 sier jeg bare....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg hadde heller slått til på en Onkyo enn Denon, har hatt en 4306 i min tid og synes ikke den struttet av krefter. Men en ide er kanskje å ha en liten forsterker med surround prosessor, så man kan bruke en forforsterker og en effekt ved siden av dette. Da blir receivern ikke brukt i stereo oppsett..

Parasound NC 2100 sier jeg bare....
    NC 2100 hadde jeg til test i tre dager. Hørte absolutt ingen forskjell mellom den og Denon 2808 i stereo. Da med Marantz SA 15S1 som kilde og Halo A21 som sluttrinn. Det endte med at jeg leverte tilbake Parasound forsterkeren. Men det kan selvsagt ha noe med andre ting i mitt oppsett som gjorde det slik. Men som du skriver er det mye mer futt i Onkyo enn Denon.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    NC 2100 hadde jeg til test i tre dager. Hørte absolutt ingen forskjell mellom den og Denon 2808 i stereo. Da med Marantz SA 15S1 som kilde og Halo A21 som sluttrinn. Det endte med at jeg leverte tilbake Parasound forsterkeren. Men det kan selvsagt ha noe med andre ting i mitt oppsett som gjorde det slik. Men som du skriver er det mye mer futt i Onkyo enn Denon.
    Jeg har ikke hørt på annet enn 3806 og 4306 til denon, men synes de hadde et flatt lydbilde som jeg ikke likte i stereo. De er nok ikke så strømsterke så det blir ikke noe power ut av det, så da er det kanskje like greit å prøve noe annet. Det ville kanskje blitt bedre om du prøvde P3 til Parasound siden det var Halo serien i bildet, men det er det som gjør denne hobbyen moro. Feiling og suksess.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel strengt tatt ikke forsterkerdelen det minste interessant, den skal trekke ETT par med Mentor 2, det tror jeg den greier helt fint. Det interessante her er hva den kan av ting, greier, flippetupper og knorkelupper. 4308 får snart DynamicEQ. 906 HAR DynamicEQ. Er det noen planer for en tilsvarende oppgradering av 905?

Hva med Yamaha?

Himmel. nå er jeg SKIKKELIG forvirra!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det er snakk om hjemmekino receiver er merkene denon, yamaha eller onkyo. Hva med å lese noen tester og ta det som passer deg best, what hifi har svaret som regel. Det er ikke lett å velge i slike ting, er som før i tiden ang telefoni. Da hadde vi kun telenor, det gjorde det litt lettere for folk og velge. Og vi har jo disse faste prisene med moms og det hele da, de slår aldri feil og det vanlige budsjettet. Jeg tror Denon'en har den beste romkorreksjons delen, de har hatt det på tidligere modeller. Right?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel 3808 som tilsvarer 875 og ikke 2807.
    Som jeg nevnte, det er vel en generasjon i mellom dem. Og ja, prismessig eller 38XX serien mer liknende. Men nå var det en gang slik at jeg hadde 2807 før jeg kjøpte Onkyo 875, så sammenlikningen må bli mellom dem :-D

Mener også at Onkyo`n ikke kan ha sub på i direct stereo. Endres subvolumet i DVD modus så endres dette i CD oppsettet også. Mener det var slik på MRMyagi sin 875. Arrester meg om jeg tar feil. Men som sagt er det en strømsterk reciver med varm og god klangbalanse.
    Den spiller ikke med sub i direct modus nei, men i stereo modus.

Edit:
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Når det er snakk om hjemmekino receiver er merkene denon, yamaha eller onkyo. Hva med å lese noen tester og ta det som passer deg best, what hifi har svaret som regel.
    Det ligger vel tester av Onkyo 875 + 905, Yamaha 1800 + 3800 og Denon 3808 + 4308 under Premium club området her inne. Verdt å ta en titt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4308 fikk 6/6 i Hjemmekino. Husker ikke hva 905 fikk (hvis den er testet da?) 906 er en nyere modell og har som du nevner dynamicEQ og en bedre bildebrikke. Dessuten er 906'en billigere. Hvis du går for Denon har de den billigere enn HFK på avshop.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går nok for Denon. Det kjenner jeg, kjenner folka på klubben osv. De andre merkene har jeg ikke noe forhold til. Har lest masse tester og sammenlikninger, og det er såpass lite sprik mellom dem at det er umulig og danne seg et bilde. Jeg VET jeg liker Denon-lyden og sånn, så jeg tror jeg safer denne gangen. Får heller være litt vill og gal med byggelånskontoen om noen år...

Side 5 av 50 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •