Atle Dreiers kino - IB gikk i dass - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 50 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 981
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gledens dag det Får bare håpe du slipper noe mer fremover nå da!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser på det. Har bestemt meg for å gå for Behringer forsterkere igjen. De vet jeg låter ok på Miles, har alt jeg trenger av krefter og jeg har en lokal butikk (4sound Kvadrat) som er svært hyggelig når det kommer til garanti og bytte.

Venter litt med å bestille til vi er kommet skikkelig i hus, må se litt på subløsning og kino-opplegg før jeg bestemmer meg helt for hvordan opplegget blir. Men ender 95% sikkert på MiniDSP 10x10-> EP4000 over hele fjøla.

Newcomer Swiffer sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Venter litt med å bestille til vi er kommet skikkelig i hus, må se litt på subløsning og kino-opplegg før jeg bestemmer meg helt for hvordan opplegget blir. Men ender 95% sikkert på MiniDSP 10x10-> EP4000 over hele fjøla.
    Kjører du da èn 10x10 minidisp-box på alt av høyttalere eller kun for subkassene?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører 3 inn 6 ut på frontene, og en kanal til hver av subkanalene. Nå er ikke subløsningen HELT spikret, men om det blir IB så blir det bare en subkanal.

Kode:
    L - Lh
        Ll

C - Ch
        Cl

R - Rh
        Rl

S1- S1

S2- S2

Newcomer Swiffer sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører 3 inn 6 ut på frontene, og en kanal til hver av subkanalene. Nå er ikke subløsningen HELT spikret, men om det blir IB så blir det bare en subkanal.
    Ikke verst. Minidisp'en virker meget kurant, skal sjekke opp nærmere og følge med her.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi overtar huset 25/10, og så skal ny kino bygges, så det vil ta litt tid før det skjer stort. Håper å være i gang til jul.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var salg av gamle huset i boks, og da ble det jammen litt til overs til anlegg.
    Faktisk kona sitt forslag: "Vi skal ikke bare holde igjen 50.000 til kinoen da?" :shock:

Så da blir det sannsynligvis IB, hvis hukommelsen min stemmer og alt ligger til rette for det. Hvis ikke blir det noe annet spennende. Skal ned i nye huset til helga og måle til litt og sjekke hvordan det kan ordnes.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende! Gratulerer med både kjøp og salg!
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk.

Håper på å få IB. Det er uvant, spennende, lettbygd og har svært lite plassbehov i kinoen. Når kinoen bare blir 26kvm totalt så er det dumt å bruke flere kubikk på subber når man kan bruke naborommet!

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med salg! Du får knipse noen bilder av det kommende kinorommet når du først skal inspissere

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vi vært nede i nye huset og fått et andreinntrykk. Rart hvor annerledes det ser ut uten møbler og etter at man har glodd på tegninger og vidvinkelbilder en måned.

Uansett, hullet i veggen i kinoen var ikke sentrert slik jeg trodde jeg husket. Klaringen på baksiden var også mindre enn jeg husket, slik at det ikke blir plass til IB uten å lage ENDA et hull i veggen. Tar ikke sjansen på å lage en IB usentrert på framveggen i et uprøvd rom.

Så, da er jeg tilbake til utgangspunktet når det kommer til sub-løsning. Spørsmålet da er om man skal gå for en stabel med "PA" subber, Tilbake til LLT eller om jeg bare skal handle en stabel med SVS.

Budsjett på 20-40 lapper, kom med forslag!

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, må ha litt jordskjelv. Tror de der gir bra trøkk, men med Miles og 6kW effekt i front på 27kvm så skorter det ikke på brystkassetrøkk. Må ha noe som henger med UNDER Miles... men takk for forslaget!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipt det da med IBen.... fikk du tatt noen bilder som du vil dele?

Personlig tror jeg ikke du blir fornøyd med en stabel SVS ihvertfall... Har en kammerat med 4xPB13 og det buldrer og rister fælt men ikke noe jeg ville vurdert å bytte med.

Så jeg ville ihvertfall gått for en løsning med 2-8 stk "PA" suber, uavhengig om det nå blir Beyma, JBL, BMS eller noe annet tilsvarende.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med SVS. Det blir også ufattelig dyrt for ikke så veldig mye ytelse i forhold til DIY. 3 SVS ultra kommer jo på 40k, ca. Man kan få MYE DIY for 40k...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde gått for DIY hvis jeg var deg. Siden du kan bygge høyttaler så blir det både billigere og mye mer fleksibelt enn å kjøpe noe ferdig som SVS. Tuning, størrelse, plassering... alt blir mye lettere.

Med et så stort rom så må du ha minst 4 foran og jeg ville ha 2 bak. De foran bør dekke hele rom høyde også.

Enig med Baldrick når det gjelder SVS. Jeg har eid flere av dem og vært på demo med 6stk PB13. Det er morsomt å få veggene til å riste men det er fort slitsomt. De ga meg ikke den kino følelsen som jeg ønsket.

Til slutt er du den som må bestemme. Trenden til de som digger 'ekte' kino er helt klart å gå for mange kino subber. Beyma er kanskje det valget som er mest naturlig for deg?

EDIT: så ikke innlegget ditt før jeg postet mitt Atle.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ser at det nok ender på DIY. Mulig jeg må ta en tur innom BEF og høre hvordan det har blitt nå. Sist jeg var innom hadde han 'bare' to av Beymaene oppe, og selv om det var svært kontrollert og spilte nydelig så manglet det litt jordskjelv heeelt i bunn som mine gamle Soundsplintere klarte å gjengi.

Lager uansett en ny tråd både på nytt rom og en egen til subløsning.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke vært hos han etter at han byttet lerret men sist gang var det ikke noe som mangler synes jeg. Det som de alle skriver stemmer godt.

Han tunet subene sine rundt 18Hz hvis jeg husker riktig.

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ser at det nok ender på DIY. Mulig jeg må ta en tur innom BEF og høre hvordan det har blitt nå. Sist jeg var innom hadde han 'bare' to av Beymaene oppe, og selv om det var svært kontrollert og spilte nydelig så manglet det litt jordskjelv heeelt i bunn som mine gamle Soundsplintere klarte å gjengi.

Lager uansett en ny tråd både på nytt rom og en egen til subløsning.
    Kan vel skrive under på at BEF's 8 subber lager rimelig heftige jordskjelv. Du får spørre han om du får høre Challenger oppskytinga og Flight of Phoenix. Challenger har info ned mot 5hz og hele huset ristet. Når det er sagt så vet jeg ikke hvor du setter standarden, men etter det jeg har lest av tråden din så regner jeg med at uansett hva du går for så blir det fett.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AKkurat den biten får du nesten garrantert ikke til med noen PA suber, da må en over på andre type element.

Jeg forstår hva du mener som mangler og har det likt selv og skulle svært gjerne hatt begge deler men det er vanskelig å få til i praksis. Isåfall måtte det være å gjør som jeg hadde tenkt med Soundsplinterne og bruke både LLT sub og vanlig.

Det låg jo nylig noen Maelstrom X 21" suber til salgs... En kombinasjon med to slike og to PA suber tror jeg kunne blitt veldig artig

Når det gjelder suber bak er der både fordeler og ulemper med det, kan fungere bra i sweetspot men kan skape utfordringer utenfor og ikke minst dersom en har to sofarader så blir det nødvendigvis fasefeil.

Side 49 av 50 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •